1. leht 1-st

N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 09:45 48
Postitas Ranno
Auto on 2005 325i E90 N52B25 mootori ja GA6HP19Z automaat käigukastiga.

Antud mootori andmete järgi juhib DME mootori tempi järgnevalt:
• 112°C ECO mode (economy)
• 105°C Normal mode
• 95°C High mode
• 80°C High + mapped thermostat mode

Ühelt maalt avastasin et alla 95km/h sõites on minu oma High + mapped thermostat modes kinni. Temp tõuseb hetkega kui sõita kiiremini kui 96km/h ja langeb uuesti 76-84C vahemikku kui kiirus langeb alla 95km/h. Sellega välistaks lekkiva mehhaanilise termostaadi.

Olen vahetanud termostaadi, mitte midagi ei muutunud.
Välismaa foorumist leidsin et viga võib olla umbes oil heat exchanger'is (õli temp tõuseb liiga kõrgele ja selle tõttu jahutatakse mootor maha). Oil heat exchanger sai vahetatud, midagi ei muutunud.

Kuna ideed said otsa, siis tegin INPA'ga mootori adaptsioonide reseti ja peale seda tõusis temp kohe 110C'ni. Paar päeva kõikus temp 80 ja 110 vahel, nii nagu ilmselt peakski. Eile oli neljas päev peale resetti ja tundub et hakkab jälle 80C kanti kinni jääma. Külmalt käima pannes tõuseb ilusti ~100C'i (enne resetti ei tõusnud üle 84C), aga kui pikemalt sõita (üle poole tunni), siis hakkab jälle 80C juurde kinni jääma. See iseenesest klapiks välismaa foorumis kirjeldatud õli jahuti probleemiga, aga mul pole õli soojem kui jahutusvedelik (mootori õli on max 95C).

Ainuke variant mis ma veel suudan välja mõelda on käigukasti õli jahuti. Täna panin tähele et hakkab 80C hoidma siis kui käigukasti temp tõuseb 85C'ni. Aga netist lugesin et käigukastil peaks kuni 95C ok olema ja termostaat on alles 82C peal, seega ei saa ju nagu asi selles ka olla? Ega keegi ei tea palju GA6HP19Z kasti normaalne töötemperatuur on?

Ma ei saa üldse aru kuhu vesi edasi läheb kui käigukasti termostaat 82C juures avaneb? Radikasse? See tekitaks siis ju suure ringi ja jahutab ka mootori maha?
Samas minu loogika ütleb et asi ei saa ka käigukasti termostaadis olla, sest see on ju puhtalt mehhaaniline ja ei saa kuidagi kiiremini kui 96km/h sõites kinni uuesti minna.
Ainuke variant mis sellega seoses jääb on see et käigukasti jahuti on umbes ja 85C temp on kasti jaoks liiga kõrge. Ja selle tõttu mootori aju piirab mootori tempi?

On ehk siin kellelgi N52 mootor ja saab vaadata mulle normaalsed jahutusvedeliku, mootori õli ja käigukasti temperatuurid?

Välismaa foorumitest olen leidnud ainult mõned üksikud sama probleemiga ja huvitaval kombel on nad kõik põhjamaades...

EDIT: Sain Hõbenoolest teada et 85C on igati normaalne käigukasti temperatuur, seega ilmselt võib käigukasti termostaadi/soojusvaheti maha tõmmata.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 12:36 58
Postitas sigaelmar
Mind huvitab, et milles see viga väljendub? Võtab kütust rohkem vms?

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 13:58 44
Postitas Ranno
sigaelmar kirjutas:Mind huvitab, et milles see viga väljendub? Võtab kütust rohkem vms?
No ilmselt võtab rohkem kütust ka jah kui ta High + mapped thermostat modes kinni on. Aga minu loogika ütleb et see pidev madal temp ei ole millelegi hea, alustades sellest et õlist ei aurustu niiskus jne. Eriti hulluks teeb asja see et ma sõidan ilmselt 90% ajast linnas.

Nii palju kui mina N52 tehnilisest tutvustusest aru saan, siis sinna High + mapped thermostat modesse peaks ta minema ainult siis kui palju tallata, aga no ma ei ütleks et ma nüüd nii raske jalaga olen.

Välismaa foorumist lugesin et seda mode kasutatakse ka nii öelda fail safe'ina kui näiteks mootori õli liiga kuumaks läheb (õli jahuti umbes). Võimalik et mingil muul põhjusel ka?

Võimalik et midagi polegi katki, aga ma tahaks seda kindlalt teada, selle pärast olekski tore kui leiaks kellegi kellel on sama mootor ja vaataks kuidas tema temperatuurid käituvad.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 14:28 50
Postitas ttsys
Midagi ei saa maha tõmmata ja suure tõenäosusega justnimelt käigukasti soojusvaheti ja termostaat vealised. Suur ring on kauem lahti kui peab ja nii lihtne see kõik ongi. Ei mingit raketiteadust ega tuumafüüsikat. Elementaarne mehhaanika.

PS: Jahutusvedeliku vahetuste ajalugu ok? Jahutusvedelik õige/BMW specsi kohane?

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 15:16 15
Postitas Ranno
ttsys kirjutas:Midagi ei saa maha tõmmata ja suure tõenäosusega justnimelt käigukasti soojusvaheti ja termostaat vealised. Suur ring on kauem lahti kui peab ja nii lihtne see kõik ongi. Ei mingit raketiteadust ega tuumafüüsikat. Elementaarne mehhaanika.

PS: Jahutusvedeliku vahetuste ajalugu ok? Jahutusvedelik õige/BMW specsi kohane?
See oleks tore, aga sellisel juhul ma ei saa aru kuidas ta nüüd peale adaptsioonide resetti alguses kümalt käima pannes kohe 100C'ni läheb ja üle poole tunni kõik nii toimib nagu peab? Mootori adaptsioonide reset ei saa ju kasti mehhaanilisele termostaadile kuidagi mõjuda?
Lisaks veel see et üle 96km/h sõites ju tõuseb ka kohe temp ülesse. Mismoodi saab vigane mehhaaniline termostaat kiiruse järgi kinni minna? Ainuke variant mis mina välja suudan mõelda on et üle 96km/h sõites lülitab DME veepumba aeglasemale reziimile ja selle tõttu ei mõju see lahtine suur ring?

Lihtsalt infoks. Ainukesed 3 samade sümptomitega autot mis ma välismaa foorumitest leidnud olen. Ühel juhul oli tegu manuaal kastiga, seega kasti jahutit ilmselt pole? Teisel juhul vahetati väidetavalt kasti õli jahuti ja midagi ei muutunud. Kolmandal juhul oli probleem mootori õli jahutis (see oli umbes ja selle tõttu läks õli ~20C kuumemaks kui jahutusvedelik ja DME avas peatermostaadi).

Ma olen üsna veendunud et mul avab ka DME peatermostaadi. Idee poolest peaks saama seda lihtsalt testida, ühendades juhtme lahti.

Mina lasin jahutusvedeliku vahetada eelmine sügis, enne seda mul info puudub. Mul pole õrna aimugi mis vedelik pandi.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 15:27 52
Postitas ttsys
Kõik mõjub - eriti sellele, mis ei vasta piirtingimustele. Süsteem ei ole töökorras või karjub BMW originaalosade järgi. See süsteem on mehhaaniliselt niivõrd primitiivne, et kõik õiged komponendid välistavad kõik selle, mille üle siin juurdled.
Kui BMW esinduses hooldusi ei tehta siis on vaja endal tarkust omada, mida sisse valatakse ja ka kontrollida. Kui see vedelik on punast või lillat värvi siis oled 100% tünga saanud. Eesti turul pakutavate jahutusvedelike seas ei vasta ükski jahutusvedelik BMW specsile, mis on seda värvi markeriga.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 15:46 52
Postitas Ranno
ttsys kirjutas:Kõik mõjub - eriti sellele, mis ei vasta piirtingimustele. Süsteem ei ole töökorras või karjub BMW originaalosade järgi. See süsteem on mehhaaniliselt niivõrd primitiivne, et kõik õiged komponendid välistavad kõik selle, mille üle siin juurdled.
Kui BMW esinduses hooldusi ei tehta siis on vaja endal tarkust omada, mida sisse valatakse ja ka kontrollida. Kui see vedelik on punast või lillat värvi siis oled 100% tünga saanud. Eesti turul pakutavate jahutusvedelike seas ei vasta ükski jahutusvedelik BMW specsile, mis on seda värvi markeriga.
No need asjad mis ma juba vahetanud olen (termostaat ja mootori õli jahuti) said originaalid pandud. Ja kui kasti õli jahuti/termostaat vahetusse läheb siis paneks ka originaali. Mis selle autoga enne mind tehtud on, seda ma ei oska kommenteerida muidugi. UM'ist küll väideti et see auto on üsna stabiilselt neil käinud, aga ma täpselt ei uurinud ja ainult käimine ei tähenda minu meelest ka veel midagi.

Kui asi on lahtises kasti termostaadis, siis kas võib selle kasti soojusvaheti vooliku ajutiselt kinni panna et proovida kas see muudab midagi? Samal ajal muidugi jälgides et kasti temp liiga kõrgeks ei läheks.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 16:07 20
Postitas stevent
Tervist!

Oman e91 325xi automaat kastiga.

Mootor sama ja olen autot omanud vähest aega. Jälgisin peale selle teema lugemist mootori temperatuuri linnasõidul ja kõgub täpselt samamoodi 76-84c Maanteel pole seda jälgida jõudnud.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 16:34 41
Postitas ttsys
Termostaadi võid eemaldada ja muutust jälgida. Komponendi testi süsteemi küljes koduste vahenditega ei teosta.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 16:39 21
Postitas Ranno
stevent kirjutas:Tervist!

Oman e91 325xi automaat kastiga.

Mootor sama ja olen autot omanud vähest aega. Jälgisin peale selle teema lugemist mootori temperatuuri linnasõidul ja kõgub täpselt samamoodi 76-84c Maanteel pole seda jälgida jõudnud.
Tänud et viitsisid vastata! Linna sõidul on mul täpselt samas vahemikus. Kui Sul vähegi võimalik, siis vaata mis juhtub kiirusel 96km/h ja kiiremini. Mul on nagu termostaadi lüliti sellel kiirusel. 95km/h ja alla on temp 76-84c ja kiiremini kui 96km/h sõites on temp umbes 95-100C.
Veel võiksid vaadata mis juhtub kui külma auto käima paned, kas siis tõuseb temp nagu mul alguses 100C'ni ja siis umbes 40 minuti pärast kukub jälle 76-84c vahemikku.

Sul juhet pole et mootori õli ja kõigukasti tempi vaadata?

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 21.03.2016 16:45 11
Postitas stevent
Hiljem õhtul saan vaadata mis maanteel toimub. Mootor päris külm ei olnud, kui seda jälgima hakkasin.
Juhet jah kahjuks endal pole.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 22.03.2016 15:41 21
Postitas stevent
Jälgisin temperatuuri ka maanteel, 100km/h sõites 97c.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 22.03.2016 15:57 41
Postitas Ranno
stevent kirjutas:Jälgisin temperatuuri ka maanteel, 100km/h sõites 97c.
Linna tagasi jõudes langes uuesti 80C juurde?

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 22.03.2016 16:30 29
Postitas stevent
Ranno kirjutas:
stevent kirjutas:Jälgisin temperatuuri ka maanteel, 100km/h sõites 97c.
Linna tagasi jõudes langes uuesti 80C juurde?
Jah...

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 22.03.2016 18:18 06
Postitas Ranno
stevent kirjutas:
Ranno kirjutas:
stevent kirjutas:Jälgisin temperatuuri ka maanteel, 100km/h sõites 97c.
Linna tagasi jõudes langes uuesti 80C juurde?
Jah...
Ühesõnaga käitub sama moodi nagu minu oma. Seega on kaks varianti, kas Sinu autol on ka miskit viga või oleme me kohutavalt raske jalaga?

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 22.03.2016 20:39 44
Postitas stevent
Ranno kirjutas: Ühesõnaga käitub sama moodi nagu minu oma. Seega on kaks varianti, kas Sinu autol on ka miskit viga või oleme me kohutavalt raske jalaga?

Ei ütleks et see jalg nii raske on :D Ilmselt on ka minu autol miskit viga, peaks samamoodi reseti tegema ja vaatama mis temperatuur siis teeb..
Maanteel kiirust lisades samuti temperatuur langes 97c pealt sinna 80c juurde, peale 130km/h siis..

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 07.04.2016 11:35 24
Postitas Ranno
stevent kirjutas:
Ranno kirjutas: Ühesõnaga käitub sama moodi nagu minu oma. Seega on kaks varianti, kas Sinu autol on ka miskit viga või oleme me kohutavalt raske jalaga?

Ei ütleks et see jalg nii raske on :D Ilmselt on ka minu autol miskit viga, peaks samamoodi reseti tegema ja vaatama mis temperatuur siis teeb..
Maanteel kiirust lisades samuti temperatuur langes 97c pealt sinna 80c juurde, peale 130km/h siis..
Kas Sinu auto on ka Eestist uuena ostetud?

Ma pool kogemata avastasin DME trace faili vaadates et minu oma OLULCODIERUNG (High/Low power class coding) on kodeeritud "wert_02" (High power) peale. Ma ei ole 100% kindel et see ongi põhjus miks ta koguaeg high power modes kinni on, aga tundub loogiline.

Nii palju kui netis infot on, siis originaalis ei peaks see nii olema ja kõik üritavad just seda saavutada :D Nüüd on ainult küsimus selles kas asi ongi selles ja kas eelmine omanik on miskit nihvinud või tuli see tehasest nii?


EDIT: Läks meelest et ma lasin teeninduses korraks termostaadi juhtme lahti ühendada ja kohe oli temp 103C juures, seega ma olen nüüd veendunud mootori aju on see mis tempi madalal hoiab.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 10:17 27
Postitas Ranno
Väike update. Võtsin nädalavahetusel julguse kokku ja uuendasin DME ära ja auto töötab endiselt :)

Tundub et uuema softiga läheb mootor natuke kiiremini soojaks ja üldiselt näen ma nüüd kõrgemaid tempe väheke tihemini. Üks asi mis kindlasti muutunud on, peale maantee sõitu ei lange enam temp kolinal alla kui kiirus alla 95km/h langeb. Seega mingi muutus on, aga ma ei ole veel veendunud et kõik nii toimib nagu peaks.

Kuna peale DME uuendust oli vaja see ka uuesti kodeerida, siis lasin VO järgi default seaeded peale ja selgus et OLULCODIERUNG peabki VO järgi olema wert_02 (High power). Seega ei ole seda keegi nihvinud ja nii peabki olema. Huvitav oleks ainult teada mis mul seal VO's sellist on mida enamusel ei ole.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 11:29 23
Postitas ttsys
Väliskeskkond on oluliselt muutunud ja sellest ka erinevus. See DME uuendus on kogu selle üritamise juures kõige väiksema mõjuga. Neid kaarte BMW ei uuenda.
Muide, mis turu jaoks on see auto valmistatud?

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 12:17 08
Postitas Ranno
Hommikust soojenemist olen jälginud vara hommikul ja võrrelnud olen sõite välistemperatuuri vahemikus 0-2C. Kui 2 kraadi välistemperatuuri erinevus juba nii suure vahe annab, siis on üldse võimatu midagi võrrelda.
Peale 2008 aastat ei ole tõesti BMW miskit uuendanud sellel mootoril, aga mul oli seal 05.2005 soft.
Auto on Eestist uuena ostetud. $842 COLD-CLIMATE VERSION on VO's. Huvitaval kombel on kõik selle probleemiga autod, mis ma foorumitest leidnud olen ja kelle regioon on kirjas olnud, ka külma kliima masinad.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 12:21 00
Postitas ttsys
Vana auto. Termostaadid ei pea töötama täpselt üle 5-7 aasta.

N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 14:13 40
Postitas Ranno
Sa loed ka vahest enne kui targutad? Ma täiesti mõistan, et Sul puudub huvi/motivatsioon minu probleemi süveneda, aga siis pole mõtet ka oma aega huupi lahmimisele kulutada.
Termostaat on vahetatud ja see on esimeses postituses kirjas. Lisaks on vahepeal kirjas et kui eemaldada termostaadi juhtimis juhe, siis on temp ilma probleemideta ~103C juures, seega termostaat toimib. DME on see mis tempi alla surub.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 14:48 50
Postitas ttsys
Mina võin targutada. See on ridade vahele kirjutatud foorumi õigus. :mrgreen: Pead sellega harjuma aga sina kolad udus. DME ei suru midagi!
Pealegi, kas see vahetud termostaat on BMW märgiga ja kus on kirjas, et alumise trassi atm termostaat on vahetatud?

N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 15:18 11
Postitas Ranno
Ma olen juba vastanud Sinu termostaadi logo küsimusele, aga proovime siis veel korra. Ma eeldan et on bmw originaal termostaat, aga ma ise ei ole seda kirja seal peal vaatamas käinud, seega 100% kindel ei ole.

Käigukasti termostaat ei ole vahetatud, aga ma ei saa ka aru kuidas saaks viga selles olla? Kui kasti termostaat on väsinud ja jääb lahti, siis kuidas ta läheb plõksti kinni kui kiirus tõuseb üle 96km/h (suur ring läheb kinni, vaatasin INPA'ga radika väljundi tempi järgi)? Kuidas teda mootori adaptsioonide reset või softi uuendus mõjutab? Kuidas ta probleemideta töötab kui pea termostaadil juhe küljest ära võtta?
Arvestades et see mootor suudab ka veepumba pööretega mingil määral tempi reguleerida, siis ma ei välista seda täiesti, aga hetkel tundub see mulle siiski vähetõenäoline. Kui keegi suudab selle ära põhjendada, siis lähen ja vahetan kohe ära.

Re: N52B25 mootor ei lähe nii soojaks kui peaks

Postitatud: 12.04.2016 15:38 27
Postitas ttsys
Tootlikuse määr muutub. Sellest piisab. Keegi ei ole siin hiromant. Mitte keegi ei tea, kas see atm termostaat on piirmäärades ja lisaks ka füüsiliste omaduste poolest töökorras ehk näiteks täielikult sulgub.