E46 amordid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
laurts
Huviline
Postitusi: 1155
Liitunud: 05.05.2006 01:25 37
Asukoht: Tallinn/Keila

E46 amordid

Postitus Postitas laurts »

Tere!

Arvatavasti esimesed amordid õhtal,sest parem poolne klobiseb juba parasjagu.UM-st järelpärides lõi hind natuke nokki,esimene amort ca 3000.-tk plus vahetus.Millist amorti soovitaksite üldse kasutada ja mida kasutab BMW originaalis.Monroe amordid jääksid siiski valikust välja,aga kas on kellelgi kogemusi KYB-i amortisaatoritega,kuidas vastu peavad?Eks muidugi arvamusi on ka erinevaid,aga need siia kõik teretulnud.
Autoks E46 316 `99a.

Terv,
Lauri
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

Kiidavad siin Bilsteini.Uuri kasutaja Janek-ult
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Minul tagumine KYB läks läbi poolteise aastase kasutamisega. Garantii aga aasta, nii et nuta või naera on uusi vaja. Mina isiklikult ei soovita ja omale enam ei osta.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

kui hääle järgi hindad siis pakuks pigem õõtsa kui amorti!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
laurts
Huviline
Postitusi: 1155
Liitunud: 05.05.2006 01:25 37
Asukoht: Tallinn/Keila

Postitus Postitas laurts »

Auto ujub ja mingit pidamist nagu pole,meie maanteedel loobib esiosa nii kuidas tahab.Esiosale peale vajutades õõtsub ka mitu korda üles alla.Homme auto ülevaatusele nagunii ja siis saab ka teada täpsemalt.
laurts
Huviline
Postitusi: 1155
Liitunud: 05.05.2006 01:25 37
Asukoht: Tallinn/Keila

Postitus Postitas laurts »

Nii sai siis täna ülevaatusel käidud ja selgus kurb tõsiasi,esimesed amordid ikka päris kutud ca 33% jääkväärtust ja parem poolne stabika kont ka õhtal,nii et vahetusse kõik mis vahetust vajavad.
Janekule sai Hinnapäring ka saadetud ja hind võrreldes esindusega ikka väga soodne,kel Bilsteiniga kogemusi,sooviks kommentaare miks ta just parem on võrreldes KYB-i,Boge,jne. toodetega.

Terv,
Lauri
UrmasV
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 01.12.2010 00:23 29
Peamine sõiduk: BMW 525tdsA Touring 94a.
Asukoht: Paide

Re: E46 amordid

Postitus Postitas UrmasV »

Ei hakka uut teemat tegema vaid soojendan vana.
Olen ka dilemma ees millise firma B-varuosa amortisaatorit esisillale panna. Eelmine kord vahetasin ning panin SRL toodangu. Oli odav 40€/tk,2,5 aastat on vastu pidanud kuid on kuradima jäik. Vahetan kuna pimedas maanteel ei näinud löökauku ja üks pool on läbi. See kord sooviks panna ka miskit hea hinna,kvaliteedi suhtega kuid pehmemat. Milline siis mõistlik on: KYB, MONROE, SACHS, BOGE, GABRIEL, BLISTEIN?
Millised on kogemused erinevatega?

Ette tänades
Urmad
Peale BMW-ga sõitmist on ikka raske midagi muud heaks pidada...
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E46 amordid

Postitus Postitas eero »

Võib-olla originaalamorti pannakse see puhver sisse ja võib-olla selletõttu on ka veel enamikel 150-200tkm sõitnud autodel tehasest pandud originaalid all. Aga neist järelturult saadavatest amortidest on küll Sachsid (Super Touring) esimesed, mis kolisema hakkavad. Sageli juba esimese aasta jooksul.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E46 amordid

Postitus Postitas Mürka »

Kuno_T kirjutas:Originaalil on see eelis, et neis on kindlasti allajooksu demfer olemas, mis enamuses järelturu amortides on puudu.
Küsimus võib kõlada totralt, kuid sooviks saada lisateadmisi selle kohta, mis asi see allajooksu demfer on. Ilmselt on tegu mingisuguse lühendiga mingisugusest keerulisemast sõnast ja google ei suuda leida adekvaatseid vastuseid. Saaksid kõik targemaks.
zaruljom
Huviline
Postitusi: 621
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: E46 amordid

Postitus Postitas zaruljom »

ma panin aasta tagasi esimesed (15kkm nüüdseks) ja 2a tagasi tagumised (32kkm nüüdseks) Sachsi advantaged (sportpaket autol tehasest). senini probleeme pole.
Kasutaja avatar
juppike
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 20.05.2011 00:00 07
Peamine sõiduk: X3 2006 56489363
Asukoht: idavirumaa///

Re: E46 amordid

Postitus Postitas juppike »

Sachsi advantagedid samuti ees ... rahul .. ei kurda ..
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E46 amordid

Postitus Postitas eero »

Sachs Advantage on teistmasti asi Super Touringuga võrreldes. Aga kohe on ka hind tunduvalt kõrgem.
Ülevalpool oli küsimus, millist amorti oleks hinna/kvaliteedi suhte poolest mõttekas kasutada ja minu arvamus on, et selle kriteeriumi poolest pole ükski Sachs tipus. Reeglina. Autos olenevalt võib olla erandeid.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2897
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: E46 amordid

Postitus Postitas marek555 »

Enda masinalgi sai tagumised originaal sportpaketi Sachs/Boge vahetatud Sachs Advantage vastu.
Samas pole palju ju Advantage paari eest palju välja käia tiba alla 100€ (ei saanud muidugi päris leti hinnaga) kui SLR-ide eest ollakse nõus välja käima 80€ :roll:
UrmasV
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 01.12.2010 00:23 29
Peamine sõiduk: BMW 525tdsA Touring 94a.
Asukoht: Paide

Re: E46 amordid

Postitus Postitas UrmasV »

Jutt esimestest amortidest.SRL amordid läksid esimest ja viimast korda alla. ÜV punktis näitas,et amort toimetab kuid alt ära võttes vajus sisse. See kord proovin Monroe originaal. Eks aeg näitab kuidas need vastu peavad. Tagumised mul Sachs super touringud,kas tehase originaalid või mitte seda ei tea kuid ei kolise ja oma eesmärki täidavad.
Peale BMW-ga sõitmist on ikka raske midagi muud heaks pidada...
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

Re: E46 amordid

Postitus Postitas tramtram »

Sachs Advantage paar alla 100€ ? Kas hinnavahe e46 ja e39 vahel nii suur,1 e39 amort maksab juba üle 100€.
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: E46 amordid

Postitus Postitas S1lv3r »

tramtram kirjutas:Sachs Advantage paar alla 100€ ? Kas hinnavahe e46 ja e39 vahel nii suur,1 e39 amort maksab juba üle 100€.
Reaalne jah. Advantage tk on letis ca 65. Hea soodusega võib 100 paar tulla küll.
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
zaruljom
Huviline
Postitusi: 621
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: E46 amordid

Postitus Postitas zaruljom »

Ei viitsi kohe kontrollida, aga iirc esimesi küll sott/paar kätte ei saa. tagumised küll.
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: E46 amordid

Postitus Postitas S1lv3r »

Tagumised ikka jah. Esimesed saaks hea hinnaga ca 200€ paar.
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
Mrko
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 22.08.2012 20:04 29
Peamine sõiduk: E60 530d
Asukoht: Pärnu

Re: E46 amordid

Postitus Postitas Mrko »

sachs või bilstein on ok
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E46 amordid

Postitus Postitas eero »

Kuno, millel su see Monroe seisukoht põhineb ja mis aastast andmed pärit on?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E46 amordid

Postitus Postitas eero »

OK. Aga kuidas see jutt konkreetselt Monroega haakub? :)
Monroel on ka tänapäeval valikus kahe sorti amorte - Original ja Reflex.

Ma olen müünud üle 5 aasta amorte. Igasuguseid. Sadu paare. Koni Sport, Bilstein (B4, B6, B8), Sachs nii Super Touring kui Advantage, Monroe Original ja Reflex, Boge jne. Kõike saab ja kokkuvõttes on mul ükskõik. Aga probleeme on ausalt öeldes Monroega kõige vähem. Et mitte öelda, et üldse pole. Ei sõiduomaduse ega vastupidavusega. Reflexiga just.

Bilsu B4 kohta on nurisetud, et on puine. Ebamugav sõita ühesõnaga. Ja on tulnud tegelasi, kes paar aastat tagasi on neid ostnud uue ringiga tagasi, sest lõppesid otsa. Milleks neid valida ma ei oska ühtegi head argumeti nimetada. Pole nad hinnalt ka teistest erinevad.
B6 ja B8 kestavad paremini kuid mitte hästi ja on megajäigad ja kallid. Mis ei tähenda, et neid ei peaks keegi valima, kellel raha on palju ja just jäika vaja ongi.
Sachs Super Touring on vedel ja sageli poole aasta - aasta jooksul on klobisema hakanud. Kuigi amordid ise töötavad.
Sachs Advantage aadressil pole midagi halba öelda, aga on suhteliselt kallis.
Boge Automatic ja Turbo on sama mis Sachsi omad.
Koni on uuelt väga väga hea. Tõsiselt hea. Aga õrn meie jubedate teede jaoks ja kipuvad katki minema. Arvestades seal juures nende räiget hinda ei soovitaks kellelegi.
Monroe original on suhteliselt soodne ja kestab ja töötab tunduvalt paremini kui muud sarnase hinnaklassi amordid.
Monroe Reflexi pole pidanud veel keegi välja vahetama, kes ostnud on ja töötavad need väga hästi.

Rõhutan veel üle, et mul on lõpuks ükskõik, millist neist müüa. Igaüks ise valib ja kui on probleemid, siis lahendab ära. Aga probleemide lahendamine on tüütu kuigi palju ja ei tee tuju ka heaks kui klient rahul pole. Seega kui keegi küsib, siis ülaltoodu põhjal soovitan eelkõige Monroe Reflexe.

See pole 100% reegel. Erandeid on. Autost olenevalt ja kas esimesed või tagumised on ka vahe vahel mõnikord.
Viimati muutis eero, 08.09.2013 13:12 05, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

Re: E46 amordid

Postitus Postitas tramtram »

Mis siis lõpuks on vastupidavad,mugavad ja pehmed amordid? Said e39'le taha pandud uued sachs amordid, vanad olid täiesti läbi. Tulemus, iga väiksemgi ebatasasus on tunda, sachs amort teeb ikka jube jäigaks.
zaruljom
Huviline
Postitusi: 621
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: E46 amordid

Postitus Postitas zaruljom »

OEM tootja A-osa pane. Enne sõitsidki võibolla õõtsuva masinaga ja pidasid seda mugavaks sõiduks.
Kasutaja avatar
raul123
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 14.01.2006 21:21 55
Asukoht: Tartu

Re: E46 amordid

Postitus Postitas raul123 »

vahetasin tagumised samuti Sachsi vastu. Vanad ei õõtsund ega midagi, lihtsalt olid kergelt õlised. Alt ära võetuna ühte amorti sisse lükates jäigi sisse. Sõites mingit meeletut vahet tunda ei olnud, jäigem pisut. Sain samuti Janekult.

Kunagi räägiti Monroe´st, et on hea küll kui praaki ei saa. Võib vabalt ka mingi külajutt olla.
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

Re: E46 amordid

Postitus Postitas tramtram »

njah, võibolla e39 sedaan peabki iga kivikese ja teemärgistuse serva ära tunnetama. Tuttava vana touring e39'ga sõites ei ole midagi tunda, õhkvedrustusest?
illukas
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 11.03.2008 13:06 33

Re: E46 amordid

Postitus Postitas illukas »

Kaevan ühe vana teema ülesse...

Minu masina all pidasid bilstein B4-d napilt üle kahe aasta, ehk sisuliselt garantii aja lõpuni.Plaan oli tavavedrustusega masinale panna alla Sachs Advantage. Müüa väitis, et need madaldusvedrudega ettenähtud ja tavavedrustusega masinale ei soovita, garantii pidavat lausa kaduma sellise kooslusega. Seega, millised seeriad on millistele vedrudele ette nähtud (Kui on seeriatel vahe)
e46 99a

Sachs SuperTouring (Boge Automatic)- Tavavedrustus
Sachs Advantage (Boge Turbo)-
Bisltein B4- Tavavedrustus
Bisltein B6-
Bisltein B8- Sportvedrustusega
Monroe Reflex
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: E46 amordid

Postitus Postitas hansu »

Küsiks siis ka amortide kohta.
Autoks E39 Touring õhkvedrustusega.
All on Monroe Reflex M-paketi amordid (u.3 aastat vanad)
Taga sild jubedalt paugub teravamate kühmude peal, see muutus pole tulnud nüüd vaid algusest peale olnud.
Millist järelturu amorti võiks kasutada, et oleks nagu Kuno-T ütles: " Hea amort selliste olude jaoks on kergesti kokkulükatav, vastupanu peab osutama vaid lahti tõmmates."? Kasutatud originaali nii vanale autole vist enam ei leia ja uue hind on liiga kõrge 375€ tk.

Kellelgi kogemust TRW amortidega?
zaruljom
Huviline
Postitusi: 621
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: E46 amordid

Postitus Postitas zaruljom »

Eero siin kiitis seda monroed :)
pane A-osa
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E46 amordid

Postitus Postitas eero »

Kühmude peal pauguvad sillatala puksid pigem.
Reflexe kiidan endiselt, sest erinevalt kõikidest teistest brändidest pole ikka veel välja ilmunud kedagi, kes nende mingigi omaduse üle kurtnud oleks. See teeb 5 aastat umbes. 2009 algusest sai neid müüma hakatud.

Teine asi on muidugi see M-paketi vedrustus meie oludes. Siia teedele lihtsalt sobib pehmem standartvedrustus paremini. M-paketi amordid on lühema käigu kompenseerimiseks jäigemad ja ei saagi mitte kuidagi tagada sama sujuvust nagu standard seda on.

Mis TRW amorti puutub, siis nt kasutaja trionicu E31-l on need esisillas all püsinud 2-3 aastat u 60mm madaldusega peale seda kui Bilsu B6-si läks seal 1-2 aastaga 2 paari katki. Aga sellele mudelile pole midagi valida peale B6, TRW ja Gabrieli (Viimased käisid ka vähe aega all, muidu töötasid, aga olid liiga lödid niiet nina kippus kõvemal pidurdusel vastu maad kukkuma :mrgreen: )

Kes TRW-le amorte teeb ei tea. TRW ise vaevalt.
Saadavus on neil nigelavõitu. Saab küll, aga aega võtab rohkem kui keskmine eestimees oodata kannatab.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2897
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: E46 amordid

Postitus Postitas marek555 »

Küsiks teadjate käest, kas Sachs on Advantage (ja ka siis Boge Turbo) seeria tagaamortide tootmise E46-le ära lõpetanud ja pakub tehase sportamordi asenduseks ainult SuperTouringuid?
Vasta