1. leht 3-st

vesi l2ks keema,jooksis ka v2lja.mis juhtus radikaga? aidake

Postitatud: 07.07.2006 10:14 37
Postitas kiiirus
bmw 323i 95. suures ummikus,suure kuumaga j2rsku tundsin tosooli haisu salongis,motlesin et tuleb kellegilt eest.2min hiljem --temp t6useb ja see oli minu autost.t6mmasin k6rvale enne kui liiga kuumaks l2ks.
lasin tunnike-kaks jahtuda ja valasin vee peale,oma 3l laks sisse kohe,vesi jai pidama,6htasin ara ja panin kaima.koik tunds ok kuni hakkas paisupaagi alt ja mitmest kohast paagi juurest vett v2lja ajama, ainult KUI MOOTOR K2IS!!??sain soita ilusti, ilma et keema oleks l2inud, oma 5km(ostsin vett juurde). vett nirises 6rnalt ja juure valada ei olnud ruumi,6hutasin korra veel ja siis juba mul yle 6km soita küll ei lasnud:(?? kippus keema minema ja j2tsin tee2rde.

kas surve sees?kas radikas katki( miks seistes ei jookse vesi v2lja?)? milles voiks asi olla enne KUI VIIN SELLE AUTO IIRI "TEHNIKUTE" JUURDE. pakutud on et radikas katki..? et li ehk m6ra enne ja suues kuumuses ja ummikus sai saatuslikuks miskit.

suuresti ette t2nades,iff.

Postitatud: 07.07.2006 10:23 56
Postitas redline
äkki lõpetas termostaat oma töö :?:
vaata kas radikas läheb soojaks kui mitte siis vaheta termostaat välja ja peaks asi korras olema ;)

Postitatud: 07.07.2006 10:34 14
Postitas kiiirus
kuna teepeal oli ment siis andis n6u,et keera koik max kuumusele puhkuma,see pidi aitama. aga jah, sealt peale kylma 6hu ei tulnud miskit:( kas siis t2hendab seda et radikas ei l2inudki kuumaks?? :oops:

aga miks vesi nirises paisukast kui mootor t66tas? :roll:

Postitatud: 07.07.2006 11:11 49
Postitas Heigo72
Põletasid plokikaane tihendi maha !!!

Postitatud: 07.07.2006 12:02 39
Postitas kiiirus
Heigo72 kirjutas:Põletasid plokikaane tihendi maha !!!
niisama kergelt l2heb ve??:(

Postitatud: 07.07.2006 12:38 42
Postitas Svenp
Kas lasid termomeetri osuti punasesse? Kas vesi kees mulinal mootoris? Kui jah, siis on suur tõenäosus, et lasid tihendi läbi või plokikaane kõveraks.

Alustuseks täida ja õhuta süsteem normaalselt ära. Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vett sisse valama. Vala nii palju kui läheb, kuni enam tase ei alane paisupaagis, st paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab 15...30 min. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, siis 6hutuskork kinni, aga radika kork jäta maha. Mootor käima ja 4-5 korda lyhidalt tuuri 4000...5000 rpm-ini. Mootor seisma. nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Systeem täidetud ja õhutatud. radika kork peale ja proovisõit. V6id ka kohapeal soojaks lasta. Jälgi termomeetri seierit ja uuri kapoti all ega lekkeid ei ole. Mullid paisupaagis. Aur ja vesi summutist sooja mootoriga.

Tulemustest anna teada.

Postitatud: 07.07.2006 13:04 38
Postitas kiiirus
Svenp kirjutas:Kas lasid termomeetri osuti punasesse? Kas vesi kees mulinal mootoris? Kui jah, siis on suur tõenäosus, et lasid tihendi läbi või plokikaane kõveraks.

Alustuseks täida ja õhuta süsteem normaalselt ära. Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vett sisse valama. Vala nii palju kui läheb, kuni enam tase ei alane paisupaagis, st paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab 15...30 min. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, siis 6hutuskork kinni, aga radika kork jäta maha. Mootor käima ja 4-5 korda lyhidalt tuuri 4000...5000 rpm-ini. Mootor seisma. nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Systeem täidetud ja õhutatud. radika kork peale ja proovisõit. V6id ka kohapeal soojaks lasta. Jälgi termomeetri seierit ja uuri kapoti all ega lekkeid ei ole. Mullid paisupaagis. Aur ja vesi summutist sooja mootoriga.

Tulemustest anna teada.
punasesse kindlast ei j6udnud,t6mmasin kohe teeaarde ara,nats oli yle keskmise ikka( muidu poleks nainud)
aga vee valasin juba sisse kohe kui, jahtund oli 2h see jama,oma 3l.nüüd vesi ei kao eriti,ainult kui s6ites.valada pole nagu eriti enam kuhugi.aga kui k2ima panen ja korgid lahti lasen ehk siis mahub veel.soovitati mitte n2ppida eriti.teenindusest sain juba uhe numbri teada,1500eur,kui plokk ka k6ver. :(

Postitatud: 07.07.2006 15:11 10
Postitas kimmo
kiiirus kirjutas:kuna teepeal oli ment siis andis n6u,et keera koik max kuumusele puhkuma,see pidi aitama. aga jah, sealt peale kylma 6hu ei tulnud miskit:( kas siis t2hendab seda et radikas ei l2inudki kuumaks?? :oops:
Kui kuuma õhku ei tule, on jahutusvedelik väikesel ringil - võimalikud vead on termostaat või õhutamata süsteem. Kui enne keema minemist jahutusvedelikku näppinud ei ole ning lekked puuduvad, siis on oletatavasti termostaat töölepingu üles öelnud.

Postitatud: 07.07.2006 21:31 41
Postitas kiiirus
TEHTUD NAGU 6PETATUD!

Postitatud: 07.07.2006 21:33 05
Postitas kiiirus
Svenp kirjutas:Kas lasid termomeetri osuti punasesse? Kas vesi kees mulinal mootoris? Kui jah, siis on suur tõenäosus, et lasid tihendi läbi või plokikaane kõveraks.

Alustuseks täida ja õhuta süsteem normaalselt ära. Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vett sisse valama. Vala nii palju kui läheb, kuni enam tase ei alane paisupaagis, st paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab 15...30 min. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, siis 6hutuskork kinni, aga radika kork jäta maha. Mootor käima ja 4-5 korda lyhidalt tuuri 4000...5000 rpm-ini. Mootor seisma. nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Systeem täidetud ja õhutatud. radika kork peale ja proovisõit. V6id ka kohapeal soojaks lasta. Jälgi termomeetri seierit ja uuri kapoti all ega lekkeid ei ole. Mullid paisupaagis. Aur ja vesi summutist sooja mootoriga.

Tulemustest anna teada.
nii!!koik tehtud nagu 6petasid,isegi 40min:) algul siis hakkasin aga valama,nii umbes 5,2L vett!!!nagu alguses hakkas v2ga v2lja tilkuma nirisedes alt,aga siis jai vaiksemaks.40min jooksul 2 korda l2ks "hulluks" ja hakkas vett yle servade ajama.siis panin tuulutuskorgi kinni ja lasin olla 5min ja siis 4 korda 4000p66ret(ajas yle ka natuke) vajus alla ja panin korgi peale.siis jai 6rnalt tilkuma ja jai tikumine isegi seisma.valget tossu ei tulnud YLDSE kordagi. AGA... salongi ei tulnud absoluutselt sooja,ainult kylm 6hk !!???? seega termostaat ikka?? ja isegi ehk radikas. homme viin teenindusse,siis v6etakse maha koik.
suured t2nud koigile ja homsest saame teada mis oli vigane:) vast mitte kaan:)))
ILUSAT REEDE 6HTUT!!!

Postitatud: 07.07.2006 21:50 47
Postitas Aaro
Kui jahutusradikas pees siis see ei tohiks salongi soojendust m6jutada.

Postitatud: 08.07.2006 00:26 11
Postitas sunni
kui sooja sisse ei tule on ikka õhk sees muud midagi.. jah vedelik sisse käima ja nina kusagile ülessepoole peab välja tulema aga kui kõik sooj jne tuleb ja ikka keeb siis kas termostaat veepump, radikas umbes, või ventikas.

Postitatud: 08.07.2006 14:21 05
Postitas Karol
kui on surve jahutussüsteemis, pole ka lootust sooja saada...

Postitatud: 08.07.2006 17:28 47
Postitas kiiirus
lootus hakkab kaduma et ploki viga pole :( V6eti k6ik maha , pump ilus ,termostaadi ja uue radika paneme esmaspaeval peale.Aga nagu mehed ytlesid ,et lootus hakkab kaduma,kuskil surve sees ikka jne.Kui uued osad peal,siis paistab mis tuleb v2lja sellest.

Postitatud: 08.07.2006 18:03 41
Postitas Ragnar
Sama värk oli mul varakevadel ühe 525'ga.
Töötas igati normaalselt, kuuma ei saanud ega midagi aga ühel hetkel lasi vee välja radika ja paisupaagi vahelt.
Termostaadi panin uue, veepumba võtsin lahti see oli ka korras, radikas sai kah lahti võetud ja ära puhastatud ning ilusti kokku tagasi. Vett peab täpselt niikaua sees kuni seier keskasendisse hakkab jõudma siis pressib radikast välja ja kuna tosooli tase langeb siis läheb ka kuumaks varsti.

Postitatud: 08.07.2006 18:04 25
Postitas hollow
kiiirus kirjutas:lootus hakkab kaduma et ploki viga pole :( V6eti k6ik maha , pump ilus ,termostaadi ja uue radika paneme esmaspaeval peale.Aga nagu mehed ytlesid ,et lootus hakkab kaduma,kuskil surve sees ikka jne.Kui uued osad peal,siis paistab mis tuleb v2lja sellest.
kui ta sul keema ei lähe aga sooja ka ei tule, siis kas on kuskil õhk vahel või on el. klapp kutupiilu

Postitatud: 08.07.2006 18:23 51
Postitas kiiirus
Nu kirjutas:Sama värk oli mul varakevadel ühe 525'ga.
Töötas igati normaalselt, kuuma ei saanud ega midagi aga ühel hetkel lasi vee välja radika ja paisupaagi vahelt.
Termostaadi panin uue, veepumba võtsin lahti see oli ka korras, radikas sai kah lahti võetud ja ära puhastatud ning ilusti kokku tagasi. Vett peab täpselt niikaua sees kuni seier keskasendisse hakkab jõudma siis pressib radikast välja ja kuna tosooli tase langeb siis läheb ka kuumaks varsti.
ja mis sai??said korda voi vea ehk said teada,tundub et mul sama,aga vett tilkus hommikul kylma mootoriga kah,vaja oli selleks ainult soita nats.

Postitatud: 08.07.2006 18:27 08
Postitas Ragnar
ei saanud korda, seisab siiamaani kuna plokikaant ma ise ei viitsi maha kiskuda.

Postitatud: 08.07.2006 19:07 37
Postitas Svenp
Alumiinium-plastmass radiaator pole mingi kestvusime. Ca 10 a tagant tuleb vahetada, sest paisupaagi vahelt hakkab välja ajama.

On variant, et kui radikas kõvasti jookseb, siis ei ole jahutussüsteem enam surve all. BMW mootor on projekteeritud surve all oleva jahutussüsteemiga töötama. Atmosfääri rõhul on jahutussüsteemi reguleerimisulatus liiga väike ja läheb keema kergelt.

Postitatud: 08.07.2006 19:35 44
Postitas kiiirus
Svenp kirjutas:Alumiinium-plastmass radiaator pole mingi kestvusime. Ca 10 a tagant tuleb vahetada, sest paisupaagi vahelt hakkab välja ajama.

On variant, et kui radikas kõvasti jookseb, siis ei ole jahutussüsteem enam surve all. BMW mootor on projekteeritud surve all oleva jahutussüsteemiga töötama. Atmosfääri rõhul on jahutussüsteemi reguleerimisulatus liiga väike ja läheb keema kergelt.
:D sa annad ikka lootust et plokk ikka ok veel :P

Postitatud: 08.07.2006 20:11 27
Postitas hollow
mul õnnestus omal eelmine mootor keema lasta tänu veepumba purunemisele ja sai veepump ära vahetatud... möödaminnes ka termostaat ja sõit võis jätkuda.... mitte midagi ei juhtunud

igatahes vaheta ära pump ja termostaat ja püüa jälile saada ega radikas katki ei ole... ja siis õhuta radikas korralikult ära ja vaata kas siis ka keema läheb...

NB! õhutama pead nii, et salongis on soojapuhur põhja lykatud
aga kuna e36'el on suht tyypiline viga, et tyhikäiguga ei lykka tosool ennast läbi elektroonilise klapi, siis vaja tiba pöördeid anda, et ka salongiradikast saaks õhu välja

hollow@tyhikäigul saab autost ainult kylma õhku... 1000rpm'i juures tuleb aga sooja kah

Postitatud: 08.07.2006 20:32 25
Postitas kiiirus
hollow kirjutas:mul õnnestus omal eelmine mootor keema lasta tänu veepumba purunemisele ja sai veepump ära vahetatud... möödaminnes ka termostaat ja sõit võis jätkuda.... mitte midagi ei juhtunud

igatahes vaheta ära pump ja termostaat ja püüa jälile saada ega radikas katki ei ole... ja siis õhuta radikas korralikult ära ja vaata kas siis ka keema läheb...

NB! õhutama pead nii, et salongis on soojapuhur põhja lykatud
aga kuna e36'el on suht tyypiline viga, et tyhikäiguga ei lykka tosool ennast läbi elektroonilise klapi, siis vaja tiba pöördeid anda, et ka salongiradikast saaks õhu välja

hollow@tyhikäigul saab autost ainult kylma õhku... 1000rpm'i juures tuleb aga sooja kah
Pump terve ja ilus,radikas puru,ning termostaadi panen ka uue, et kindel olla,ainult €12.radikas uus siin ainult €160.

Postitatud: 09.07.2006 01:53 31
Postitas Svenp
kiiirus kirjutas: :D sa annad ikka lootust et plokk ikka ok veel :P
Ilmsed vead likvideeritakse kõige pealt. Kui radikas nagu sõel on, siis ega ta ise korda ei lähe. Plokikaant ei tasu küll ilma täieliku veendumuseta tormata maha võtma. €160 on OK hind.

Ega see auto ometi veega ei ole sõitnud pikemalt? Iirimaal alla nulli temperatuur naljalt ei lähe, "kokkuhoiust" kasutatakse vett mootoris. Vesi Al-mootoris krõbistab mõnuga korrodeerida.

Postitatud: 09.07.2006 10:11 33
Postitas hollow
kas see nn. 2,3 mootor on al. plokiga???
vesi ei tee head ei al. plokile, ei radikale ega ka pumbale mitte.... muud vidinad jätan siinkohal välja toomata... vesi ei ole mõeldud sinna sisse

Postitatud: 09.07.2006 12:55 57
Postitas kiiirus
:oops: no kui nüüd aus olla siis 100% puhast dosooli ei olnud vast.ei m2leta kuna aga kevadel kunagi sai jah vett peale valatud, kas nüüd palju aga jah sai vesi pandud ,enne talvel ikka oli dosool.
plokk pidi alumiinium olema :roll:

Postitatud: 09.07.2006 13:29 21
Postitas hollow
ei nu tosooli lahjendatakse ikka veega.... aga tosooli konsentratsioon peaks ikka vähemalt pool pool kogu kogusest olema

Postitatud: 09.07.2006 15:34 42
Postitas Svenp
Tosool on veneaegne jahutusvedeliku mark, mille koht ei ole BMW mootoris. Rahvasuu kutsub ekslikult jahutusvedelikku tosooliks. Niisamuti nagu tahket määret Tavotiks (madala kvaliteediga vene määre) ja mootorsaani Buraniks (vene aparaadi mark) :D

Plokikaas on kindlalt alumiiniumist.

PS! Üks asi veel, kui juba targutamiseks läks, tahhoka all olev seier on ökonomeeter (ökonoomsuse mõõtur) või kütusekulumõõtur, aga mitte ökonomaiser, mis on küttesegu rikastamise süsteem karburaatoris.

Postitatud: 09.07.2006 20:44 29
Postitas Karol
Svenp kirjutas:
PS! Üks asi veel, kui juba targutamiseks läks, tahhoka all olev seier on ökonomeeter (ökonoomsuse mõõtur) või kütusekulumõõtur, aga mitte ökonomaiser, mis on küttesegu rikastamise süsteem karburaatoris.
Selle asja kõige kohasem nimetus on "tujurikkuja"

Postitatud: 09.07.2006 20:53 43
Postitas toom
kollerimees kirjutas: Selle asja kõige kohasem nimetus on "tujurikkuja"
Aga vat kus distsiplineerib

Postitatud: 09.07.2006 21:48 03
Postitas Leho
kollerimees kirjutas:
Svenp kirjutas:
PS! Üks asi veel, kui juba targutamiseks läks, tahhoka all olev seier on ökonomeeter (ökonoomsuse mõõtur) või kütusekulumõõtur, aga mitte ökonomaiser, mis on küttesegu rikastamise süsteem karburaatoris.
Selle asja kõige kohasem nimetus on "tujurikkuja"
kellele "tujurikkuja" kellele "tujutõstja" :D:D:D