K: Summuti erinevusest

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

K: Summuti erinevusest

Postitus Postitas Kurjam »

Tere!!

Sai ostetud kogemata tagumine pütt, mis sobib e36 316-318 mootorile. Endal on e36 325td. Teab keegi rääkida miks ei kõlba see pütt 325td mootorile?
Pärastisel uurimiel selgus, et välimuselt on lihtsalt väiksem võrreldes 6-silindriga sama mudeli püti vahel.. võimususe vahe on 2kw 325td ja 318 vahel.

Kas peaks siis püti maha müüma ja õige muretsema?
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Leho »

Kurjam kirjutas:
Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?
tekitabki ..kui pikalt ilma lased siis võib mootor kannatada selle all...
kat peaks ka tekitama...
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Kurjam kirjutas:
Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?
diislit ei tea aga bensiinikatel tuleb 6-sil taha 2 toru viimasesse potti. Loogika ütleb seda, et mida suurem mootor, seda suurem sumpa. See aga on selline kosmose valdkond, millesse maetakse miljardeid. Päris lihtsalt see nii ei käi, et paigaldan selle, mille kätte sain.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mina olen oma peaga nii aru saanud, et sumpa mahtuvus (arvestatakse ka liitrites) sõltub mootori töömahust (st. läbi pumbatava õhu kogusest) ja mitte kilovattidest.
Mingid põhimõtted on ka siin kirja pandud (nt. sumpa volüüm peab olema vähemalt 12 töömahtu):
http://www.arvinmeritor.com/products/ca ... System.pdf
Nt M3 3.2l mootoril on tagumine pütt 42 liitrine:
http://www.arvinmeritor.com/products/ca ... m3_ext.pdf
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

ei vasta tõele.... silmajärgi pakuks 2,5'se tagapyti mahuks ~6-8l
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

kollerimees kirjutas:
Kurjam kirjutas:
Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?
diislit ei tea aga bensiinikatel tuleb 6-sil taha 2 toru viimasesse potti. Loogika ütleb seda, et mida suurem mootor, seda suurem sumpa. See aga on selline kosmose valdkond, millesse maetakse miljardeid. Päris lihtsalt see nii ei käi, et paigaldan selle, mille kätte sain.
M50 2,0 tuleb üks toru 2,5 on 2..
6 silindrilistel on suurem pütt?Ikka mootori kubatuuri järgi mitte silindrite arvu..suurem on ta ikka heitgaaside koguse ja müra summutamise poolest.Vastusurvel ja summuti suurusel pole küll midagi ühist..
328 M52
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

losto kirjutas:tekitabki ..kui pikalt ilma lased siis võib mootor kannatada selle all...
kat peaks ka tekitama...
Kui palju on palju? Hetkel u 500km sõitnud ilma pütita. Aga autot seisma ka jätta ei saa. enne seda u. 5000km suur auk pütis sees. Mis seal siis kannatada saab? Hetkel pole midagi tajunud.
naips kirjutas:M50 2,0 tuleb üks toru 2,5 on 2..
6 silindrilistel on suurem pütt?
Lisan pildi minule pakutavatest.
Pilt
Samas universaalsed pütid on kõik ühes suuruses.
naips kirjutas:Ikka mootori kubatuuri järgi mitte silindrite arvu..suurem on ta ikka heitgaaside koguse ja müra summutamise poolest.Vastusurvel ja summuti suurusel pole küll midagi ühist.
Mulle peaks sobima ka 83kw 318 oma aga muutub heitgaaside väljuv kogus?
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

väiksem sumps hakkab lihtsalt sinu mootorit pidurdama, kuna sealt ei suuda piisavalt heitgaase välja minna.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Jama ajate. Kui summutit läbiv toru on väiksema diameetriga, siis võib haitgaase takistama hakata. Püti enda suurus mängib rolli heli summutamisel.

Ja ilma tagapütita sõitmine ei lõhu mootorit.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

soovitage mulle 325'ele taga pytti mis summutaks ka heli.... originaal pytti 6500 eekiga ka osta ei taha

2 sisse 2 välja või 2 sisse 1 suur välja
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

On selliseid üldse või? :)
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

meph kirjutas:On selliseid üldse või? :)
st. et võib olla sportpytt... aga mitte otseläbi... ja 3-4k pööret võiks veel suht vaikne olla.... see mis sealt edasi see on juba suva
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

"Sportpütid" kui sellised ongi kõik otseläbi. Sa võid ju sinna mingi Walkeri võimisiganes tavapüti panna, aga jutud räägivad, et need roostetavad aastaga alt ära.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

meph kirjutas:"Sportpütid" kui sellised ongi kõik otseläbi. Sa võid ju sinna mingi Walkeri võimisiganes tavapüti panna, aga jutud räägivad, et need roostetavad aastaga alt ära.
jutud räägivad ka seda, et selle roostetamise vastu aitab kuumakindel ahjuvärv
Ailart1
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 09.06.2006 19:39 47
Asukoht: keila

Postitus Postitas Ailart1 »

325td on jämedam toru ja ka pütt on ka veits suurem. ise vahetasin ka alles.parem oleks ikka kui panexid 325td oma.ylevaatusel tahavad ka nokkima hakata selle peale.
Vasta