1. leht 1-st

K: Summuti erinevusest

Postitatud: 09.07.2006 20:39 25
Postitas Kurjam
Tere!!

Sai ostetud kogemata tagumine pütt, mis sobib e36 316-318 mootorile. Endal on e36 325td. Teab keegi rääkida miks ei kõlba see pütt 325td mootorile?
Pärastisel uurimiel selgus, et välimuselt on lihtsalt väiksem võrreldes 6-silindriga sama mudeli püti vahel.. võimususe vahe on 2kw 325td ja 318 vahel.

Kas peaks siis püti maha müüma ja õige muretsema?

Postitatud: 09.07.2006 21:18 24
Postitas Ceed
töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)

Postitatud: 10.07.2006 00:12 17
Postitas Kurjam
Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?

Postitatud: 10.07.2006 00:15 47
Postitas Leho
Kurjam kirjutas:
Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?
tekitabki ..kui pikalt ilma lased siis võib mootor kannatada selle all...
kat peaks ka tekitama...

Postitatud: 10.07.2006 06:50 54
Postitas Karol
Kurjam kirjutas:
Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?
diislit ei tea aga bensiinikatel tuleb 6-sil taha 2 toru viimasesse potti. Loogika ütleb seda, et mida suurem mootor, seda suurem sumpa. See aga on selline kosmose valdkond, millesse maetakse miljardeid. Päris lihtsalt see nii ei käi, et paigaldan selle, mille kätte sain.

Postitatud: 10.07.2006 08:08 49
Postitas priitv8
Mina olen oma peaga nii aru saanud, et sumpa mahtuvus (arvestatakse ka liitrites) sõltub mootori töömahust (st. läbi pumbatava õhu kogusest) ja mitte kilovattidest.
Mingid põhimõtted on ka siin kirja pandud (nt. sumpa volüüm peab olema vähemalt 12 töömahtu):
http://www.arvinmeritor.com/products/ca ... System.pdf
Nt M3 3.2l mootoril on tagumine pütt 42 liitrine:
http://www.arvinmeritor.com/products/ca ... m3_ext.pdf

Postitatud: 10.07.2006 11:44 57
Postitas hollow
ei vasta tõele.... silmajärgi pakuks 2,5'se tagapyti mahuks ~6-8l

Postitatud: 10.07.2006 17:46 08
Postitas naips
kollerimees kirjutas:
Kurjam kirjutas:
Ceed kirjutas:töötab ka selleag.. aga kindalsti oleks parem kui õige saad ;)
Usun, et töötab. Töötab ta praegu ilma pütita ka ;)
Aga miks on 6-silnindriliste mootorite jaoks suurem pütt? Lihtsalt hääle pärast? Kas lõpppütt ei peaks mingit vastusurvet tekitama?
diislit ei tea aga bensiinikatel tuleb 6-sil taha 2 toru viimasesse potti. Loogika ütleb seda, et mida suurem mootor, seda suurem sumpa. See aga on selline kosmose valdkond, millesse maetakse miljardeid. Päris lihtsalt see nii ei käi, et paigaldan selle, mille kätte sain.
M50 2,0 tuleb üks toru 2,5 on 2..
6 silindrilistel on suurem pütt?Ikka mootori kubatuuri järgi mitte silindrite arvu..suurem on ta ikka heitgaaside koguse ja müra summutamise poolest.Vastusurvel ja summuti suurusel pole küll midagi ühist..

Postitatud: 10.07.2006 19:38 37
Postitas Kurjam
losto kirjutas:tekitabki ..kui pikalt ilma lased siis võib mootor kannatada selle all...
kat peaks ka tekitama...
Kui palju on palju? Hetkel u 500km sõitnud ilma pütita. Aga autot seisma ka jätta ei saa. enne seda u. 5000km suur auk pütis sees. Mis seal siis kannatada saab? Hetkel pole midagi tajunud.
naips kirjutas:M50 2,0 tuleb üks toru 2,5 on 2..
6 silindrilistel on suurem pütt?
Lisan pildi minule pakutavatest.
Pilt
Samas universaalsed pütid on kõik ühes suuruses.
naips kirjutas:Ikka mootori kubatuuri järgi mitte silindrite arvu..suurem on ta ikka heitgaaside koguse ja müra summutamise poolest.Vastusurvel ja summuti suurusel pole küll midagi ühist.
Mulle peaks sobima ka 83kw 318 oma aga muutub heitgaaside väljuv kogus?

Postitatud: 10.07.2006 19:41 54
Postitas Ceed
väiksem sumps hakkab lihtsalt sinu mootorit pidurdama, kuna sealt ei suuda piisavalt heitgaase välja minna.

Postitatud: 11.07.2006 13:05 20
Postitas meph
Jama ajate. Kui summutit läbiv toru on väiksema diameetriga, siis võib haitgaase takistama hakata. Püti enda suurus mängib rolli heli summutamisel.

Ja ilma tagapütita sõitmine ei lõhu mootorit.

Postitatud: 11.07.2006 13:34 03
Postitas hollow
soovitage mulle 325'ele taga pytti mis summutaks ka heli.... originaal pytti 6500 eekiga ka osta ei taha

2 sisse 2 välja või 2 sisse 1 suur välja

Postitatud: 11.07.2006 13:46 29
Postitas meph
On selliseid üldse või? :)

Postitatud: 11.07.2006 17:47 58
Postitas hollow
meph kirjutas:On selliseid üldse või? :)
st. et võib olla sportpytt... aga mitte otseläbi... ja 3-4k pööret võiks veel suht vaikne olla.... see mis sealt edasi see on juba suva

Postitatud: 12.07.2006 10:30 41
Postitas meph
"Sportpütid" kui sellised ongi kõik otseläbi. Sa võid ju sinna mingi Walkeri võimisiganes tavapüti panna, aga jutud räägivad, et need roostetavad aastaga alt ära.

Postitatud: 12.07.2006 12:16 46
Postitas hollow
meph kirjutas:"Sportpütid" kui sellised ongi kõik otseläbi. Sa võid ju sinna mingi Walkeri võimisiganes tavapüti panna, aga jutud räägivad, et need roostetavad aastaga alt ära.
jutud räägivad ka seda, et selle roostetamise vastu aitab kuumakindel ahjuvärv

Postitatud: 14.07.2006 09:13 31
Postitas Ailart1
325td on jämedam toru ja ka pütt on ka veits suurem. ise vahetasin ka alles.parem oleks ikka kui panexid 325td oma.ylevaatusel tahavad ka nokkima hakata selle peale.