1. leht 3-st

E46 eripärad (andke nõu)

Postitatud: 12.07.2006 10:20 48
Postitas Raxman
Olles alles paar nädalat 320b e46 omanik, on tekkinud paar küsimust seoses mõningate tehniliste eripäradega.

Esiteks, kas e46 rool st roolivõimendi töötabki pigem raskelt kui kergelt?

Teiseks, kas manuaalkasti puhul 1 käiku/tagurpidikäiku sisse pannes käiguhoovastikust/tagasillast kostuv kerge pehme "müts"/põnts (mitte kolks) on normaalne nähe? Sama efekt kaasneb kohati ka kõrgematele käikudele vahetades, kuid vaid siis kui käiku kiiremini vahetada.
Millest võiks viimati kirjeldatud "müts" tuleneda?

Postitatud: 12.07.2006 11:25 40
Postitas Tauri
E46 roolivõimendi on jah pigem raskem kui kerge.

Kas nn "müts" käib ka sõidu ajal? Igaks juhuks võid lasta tagasilla üle vaadata, kuid seda nn "mütsu" olen täheldanud ka korras tagasillaga 330ix-l.

Postitatud: 12.07.2006 13:32 57
Postitas Raxman
Seda nn mütsu on kuulda/tunda ka sõites, kui käiku vahetada, kuid mitte alati. Samas olen täheldanud sarnast kerget mütsu ka manuaalkastiga Omega B juures, kuid seda vaid esimese ja tagurpidikäigu sisse panemisel.

Kui nüüd seda nn mütsu kirjeldada, siis tundub nagu peale käigukangi esimese käigu asendisse lükkamist jõuab info läbi käiguhoovastiku tagasilda kerge viitega, millele järgnebki "müts".

Siit veel üks küsimus, mis minu eelnevast postitusest välja jäi, nimelt kas gaasipedaal peabki olema/on pigem tuima kui kerge käiguga?
Sujuvalt sõites on pedaali asendit raske hoomata ja seepärast saab tihti gaasi antud liialt vähe, millest tulenevalt kaasnevadki igasugused mütsud ja muidu ebasujuvused.

Kokkuvõttes ma julgen arvata, et sõitmise ajal aitab selle mütsu esile tõusmisele kaasa ka kohati halb siduri ja gaasipedaali koostöö sõitja poolt, mida süvendab gaasipedaali tuimus või minu jaoks harjumatu toimimine. Eks vajab ilmselt veel harjumist.

Samas võib see nö tuimus tuleneda ka hoopis mootoritöö sujuvusest (näit tühikäigul gaasi vajutades ei saa ~2000 p/min salongis arugi, et pöörded tõusid), vastupidiselt mõne 4 silndrilise mootori vibreerimisele ;) .

Postitatud: 13.07.2006 15:47 52
Postitas Raxman
Sõitsin täna värske peaga uuesti ja ei häirinud enam midagi :) .
Paistab, et tegemist on/oli pigem halva enesetundega kaasnenud valede sõiduvõtete tekitatud kompotiga.

Siiski märgiksin ära selle, et kui käigvahetusel liiga vähe nö vahegaasi anda, siis kaasnebki tagasillast selline kerge põnts.
Samas on see täitsa loogiline, sest kui mootori hooratas ja kardaani võllid liiguvad käik sees ja sidur vabastatuna ühe kiirusega, siis ülekannet muutes st käiku vahetades ilma nö vastaspooli tasakaalustamata, ei saagi erinevate võllide ja rataste kiiruste ühtlustumine eriti sujuvalt toimuda (viimane eriti veel käiku alla vahetades).

Postitatud: 13.07.2006 16:54 00
Postitas Ilves
Mul ei põntsu tagasillas midagi. Ei üles vahetades ega allavahetades (kas siis vahgaasita või ilma). Ja ei usu, et see väga normaalne oleks. Parem lase UM-s puksid üle vaadata, muidu võtab üks väsinud puks teised kiirelt minekule kaasa.

Postitatud: 13.07.2006 20:24 45
Postitas Raxman
Mul ikka pigem käiguhoovastikust tulenevad kohatised helid, sest tagsild kohapeal seistes ja vaid käiku sisse pannes häält teha nagu ei saaks ;)

Eks vaatan enda rahustuseks üks päev kanali peal, kust täpsemalt need kohatised helid tulevad.

Postitatud: 13.07.2006 22:24 27
Postitas Tauri
sõida veel kuuke ja sa ei kujuta momendil ettegi kus ja missuguseid mütse, krõbinaid ja muid "ebaloomulikke" helisid kuulma hakkad :D

PS! selle vastu on ravim- sõida nädalake mõne riisikaga seejärel tagasi oma aparaadi roolis istud nagu "kosmoselaevas" kus kõik on omal kohal ja midagi ei nagise :lol:

Postitatud: 14.07.2006 09:31 46
Postitas Raxman
sõida veel kuuke ja sa ei kujuta momendil ettegi kus ja missuguseid mütse, krõbinaid ja muid "ebaloomulikke" helisid kuulma hakkad
Kuidas ma sellest aru peaksin saama?
Kas arvad, et midagi hakkab pika peale järgi andma? või
Ühe autoga pikemaajaliselt sõites, harjub selle pakutavate võimalustega liigselt ära ja seega muutub kõrv liiga tundlikuks ka ebaoluliste helide suhtes (psühholoogiline efekt)?
PS! selle vastu on ravim- sõida nädalake mõne riisikaga seejärel tagasi oma aparaadi roolis istud nagu "kosmoselaevas" kus kõik on omal kohal ja midagi ei nagise
Seda saan ma päevast päeva niigi teha, kuid ma ei ütleks, et peale veere müra, massiivsuse ja mootori jõulisuse muud erinevust tunneks - ju on tegemist siis veel liialt värske riisikaga. Interjöör ja mugavus on muidugi veidi teisest puust tõesti, kui võrrelda ikka sama suurusklassi isendeid.

Postitatud: 14.07.2006 09:49 17
Postitas Aimar
gaasi pedaali tuimuse saad ära resettida. Nimelt jätab meelde sõidustiili.
---
All you do is get in your car turn the key to the second on position, but dont turn your engine on. Keep it in that position for 10 seconds. Then turn your key to the off position for another 10 seconds without taking the key out. Then turn your car on and it is all done.
-----
Minu autol oli üsna suur viivitus.Enam ei pea üldse nii palju gaasi vajutama ;

Reset peaks toimuma ka aku lahti ühendamisel vähemalt 20 sekundit

Postitatud: 14.07.2006 10:38 34
Postitas Tauri
Aimar kirjutas:gaasi pedaali tuimuse saad ära resettida. Nimelt jätab meelde sõidustiili.
---
All you do is get in your car turn the key to the second on position, but dont turn your engine on. Keep it in that position for 10 seconds. Then turn your key to the off position for another 10 seconds without taking the key out. Then turn your car on and it is all done.
-----
Minu autol oli üsna suur viivitus.Enam ei pea üldse nii palju gaasi vajutama ;

Reset peaks toimuma ka aku lahti ühendamisel vähemalt 20 sekundit
hea nõu :) proovin järele.

Postitatud: 14.07.2006 13:10 22
Postitas Raxman
gaasi pedaali tuimuse saad ära resettida. Nimelt jätab meelde sõidustiili.
---
All you do is get in your car turn the key to the second on position, but dont turn your engine on. Keep it in that position for 10 seconds. Then turn your key to the off position for another 10 seconds without taking the key out. Then turn your car on and it is all done.
-----
Täitsa põnev, eks proovin õhtul antud õpetuse järgi ka enda auto peal selle järele.
Reset peaks toimuma ka aku lahti ühendamisel vähemalt 20 sekundit
Kas aku lahtiühendamine ei või tekitada mingeid anomaaliaid elektroonika osa näit airbag, millel võib hakata hoiatustuli põlema? (on erinevatest foorumitest selline seos meelde jäänud)

Postitatud: 14.07.2006 14:08 42
Postitas meph
Mütsu/matsu võib tekitada kardaanimuhv ka iseenesest, kui ta töölepingut hakkab lõpetama.

Postitatud: 29.07.2006 22:57 31
Postitas Raxman
Kuna aegajalt häirib mind jätkuvalt enda auto tagasillast käigu vahetamisel kostuv põnts, siis püüaks veel seda teemat edasi arendada.

Põhiprobleemi, põnts käiguvahetamisel tagasillast, kirjeldus:

Auto seisab
- käivitan mootori,
lahutan siduri ja panen sisse esimese käigu,
võtan käigu välja ja lahutan uuesti siduri,
panen sisse tagurpidikäigu (käigu sisselülitamisel kostub/annab tunda tagasillast kerge põnts).
Eelnevalt kirjeldatu, tekitab põntsu ka käikude vastupidises järjekorras sisse lülitamisel.
PS. Põnts kaasneb vaid siis kui mootor käib.

Auto sõidab
- alustan sõitmist 1. käiguga,
mootori pöörete kasvades lahutan siduri ja panen sisse 2. käigu (aegajalt kostub jällegi tuttav müts), sama kordub kohati ka kõrgematele käikudele vahetades, va viies käik, mille puhul kirjeldatud probleemi ilmnemine mulle ei meenu.

Auto sõidab (erijuhud) - tegelikult "erijuhud" on veidi eksitav ja ütleksin pigem 3/5 juhtudel käiguvahetus õnnestub ilma sellele järgneva põntsuta, kuid sellisel juhul on tegemist käiguavehtusel kas hästi sujuva/tundliku siduritöö või kergelt nö vahegaasi andmisega.

Põhiprobleemiga potentsiaalselt seotud tähelepanekud:

Kui mootor käib, siis peale siduripedaali alla vajutamist, kostub jällegi tagasillast kerge klõps ja seda iga kord kui sidur alla vajutada. Eriti on seda kuulda kui näiteks sõita tagurpidi ja seejärel lahutada sidur (kaasneb klõps), vabastada sidur, lahutada uuesti sidur (kaasneb klõps) jne.

Kokkuvõte

Kuna tegemist on veidi raskesti diagnoositava probleemiga või siis üldsegi mitte probleemiga (a'la e46 roolivõimendi toimibki pigem raskelt), siis oleksin tänulik kui oma kogemusi ja tähelepankuid sh ka eelnevalt kirjeldatu rakendamisel, jagaksid ka teised e46 omanikud.
Samuti on oodatud jätkuvalt ka kõik teised konstruktiivsed ettepanekud ja võimalikud seletused minu probleemile/"probleemile".

Postitatud: 02.08.2006 12:02 55
Postitas Tarmo_K
Tuttav teema. Rool on jah raske, eriti kui mu eelmine auto oli Honda Civic 97a. sedaan. See müts, v väike kõmakas v kuidas seda iganes nimetada, on ka olemas :cool: Ajasin kanalile ja edasi tagasi jõnksutades uurisime mis viga. Reduktori puks tegi seda häält. Praegu on masin Laki 6, seda kohta vast peaksite teadma ;) Ehk siis vahetavad seal paar asja ära ja ka see probleem sai neile öeldud. Kui masina õhtul kätte saab, eks siis annan teada kuidas kulges :cool:

edit: Selle koha pealt siis nii palju targem, et soovitati minna UM-i, sest seal pidi miski riistapuu selle vahetuseks olema. Nad saaksid ka ise vahetada aga see pidi krdi suur töö olema ja julmalt aega võtma, et lihtsam on esinduses teha. Puks ise pidi maksma vähe, miski 300.-

Postitatud: 18.08.2006 21:07 53
Postitas Raxman
Tarmo_K
Tuttav teema. Rool on jah raske, eriti kui mu eelmine auto oli Honda Civic 97a. sedaan. See müts, v väike kõmakas v kuidas seda iganes nimetada, on ka olemas Ajasin kanalile ja edasi tagasi jõnksutades uurisime mis viga. Reduktori puks tegi seda häält. Praegu on masin Laki 6, seda kohta vast peaksite teadma Ehk siis vahetavad seal paar asja ära ja ka see probleem sai neile öeldud. Kui masina õhtul kätte saab, eks siis annan teada kuidas kulges

edit: Selle koha pealt siis nii palju targem, et soovitati minna UM-i, sest seal pidi miski riistapuu selle vahetuseks olema. Nad saaksid ka ise vahetada aga see pidi krdi suur töö olema ja julmalt aega võtma, et lihtsam on esinduses teha. Puks ise pidi maksma vähe, miski 300.-
Kas kirjeldatud probleem on lahenenud?

Postitatud: 21.08.2006 18:07 30
Postitas laurts
Ei hakanud uut teemat tegema,kuna siin pea samasugused probleemid nagu enda masinalgi.Müts või kolks ka täitsa tagasillas olemas,autoks E46 316 `99 ja ootaks ka tagasisidet selle kohta kuidas olukord lahenes.
Siis üks häriv asi veel,nimelt rooli välja keeramisel poob nagu rool kinni ning roolivõim on hakanud ka mingit "kigisevat"häält tegema.Hääl pole tugev aga häirivad igasugu ebameeldivad kriginad ning kiginad ja tahaks asjale enne jaole saada kui asi väga hulluks läheb.Kas on keegi E46 omanikest analoogse asjaga kokkupuutund?

Postitatud: 21.08.2006 18:32 10
Postitas estex
meph kirjutas:Mütsu/matsu võib tekitada kardaanimuhv ka iseenesest, kui ta töölepingut hakkab lõpetama.
Vahetasin ära kuid ära ei kadunud, samas läks vaiksemaks, olen kuulnud varemgi et see probleem pidi olema bmw-el

Postitatud: 22.08.2006 13:40 13
Postitas Tarmo_K
Raxman kirjutas:
Tarmo_K
Tuttav teema. Rool on jah raske, eriti kui mu eelmine auto oli Honda Civic 97a. sedaan. See müts, v väike kõmakas v kuidas seda iganes nimetada, on ka olemas Ajasin kanalile ja edasi tagasi jõnksutades uurisime mis viga. Reduktori puks tegi seda häält. Praegu on masin Laki 6, seda kohta vast peaksite teadma Ehk siis vahetavad seal paar asja ära ja ka see probleem sai neile öeldud. Kui masina õhtul kätte saab, eks siis annan teada kuidas kulges

edit: Selle koha pealt siis nii palju targem, et soovitati minna UM-i, sest seal pidi miski riistapuu selle vahetuseks olema. Nad saaksid ka ise vahetada aga see pidi krdi suur töö olema ja julmalt aega võtma, et lihtsam on esinduses teha. Puks ise pidi maksma vähe, miski 300.-
Kas kirjeldatud probleem on lahenenud?
Ei veel, olulisemad ajad ennekõike, selle jätab viimaseks, kuna see kõige väiksem probleem.

Postitatud: 22.08.2006 16:15 40
Postitas Raxman
Laurts kirjutas:
Siis üks häriv asi veel,nimelt rooli välja keeramisel poob nagu rool kinni ning roolivõim on hakanud ka mingit "kigisevat"häält tegema.Hääl pole tugev aga häirivad igasugu ebameeldivad kriginad ning kiginad ja tahaks asjale enne jaole saada kui asi väga hulluks läheb.Kas on keegi E46 omanikest analoogse asjaga kokkupuutund?
Rooli lõpuni ühte äärde välja keeramisel teeb ka minu auto roolivõimendi, kui sellele just tähelepanu pöörata, kerget käginat/kiunumist.
Arvan, et see on roolivõmendiga autode puhul normaalne, eeldusel et õli on normis ja otse asendis rooli pöörates heliefekte ei kaasne.

PS. Omast kogemusest nii palju, et roolivõimendi kägin rooli lõpuni välja keeramisel, kaasneb ka teiste markide sõidukitel.
_________________________

Seoses tagasillast kostuva mütsuga nii palju, et sai ka ise autot mehaanikule näitamas käidud ja üheskoos kardaani loksutatud, kuid kahjuks ei osanud konkreetselt küll ühtgi kardaani lüli (neid seal päris mitu) peamiseks mütsu tekitajaks pidada. Pigem oli igal pool kerge lõtk. Seega sai esialgu konstateeritud fakti, et auto ei ole uus, midagi ärakukkumas ei ole ja otseselt sõitmist ei sega, seega muusika valjemaks ja vähem tähelepanu igale pisiasjale.

Samas pean tunnistama, et selline diagnoos mind lõplikult ei rahulda ja juhul kui kellelgi täiendavaid lahendusi on välja pakkuda, jään neid jätkuvalt huviga ootama.

Postitatud: 23.08.2006 09:05 27
Postitas Tauri
kui roolivõim teeb häält ainult täiesti väljakeeratud ratastega siis asi OK. Kui roolivõimu hääl hakkab juba kõrva tavalisel ratta keeramisel siis kiiresti õli ja minumeelest käis seal mingi filter ka- vahetusse! Mina olen saanud juba oma õppetunni kätte (roolivõimu pump oli ca 6500+)

Postitatud: 03.09.2006 20:04 41
Postitas Raxman
Vahelduseks üks teistlaadi küsimus ka sekka, nimelt kas see on normaalne, et mootor (2,0 R6 110 kw) saavutab rahuliku sõitmisega töötemperatuuri (näidiku keskmine asend) juba ~2-3 km läbimisega?

Edasi sõites püsib temperatuur st näidik kenasti normipiires.


Samas olen täheldanud, et teemaks olev mootor eritab üldse suhteliselt palju soojust (vähemalt võrreldes mõnede 4 silindrilistega).

Loodan, et mootor läheb ka talvel sama hästi soojaks.

Postitatud: 03.09.2006 21:16 29
Postitas Aimar
Raxman kirjutas:Vahelduseks üks teistlaadi küsimus ka sekka, nimelt kas see on normaalne, et mootor (2,0 R6 110 kw) saavutab rahuliku sõitmisega töötemperatuuri (näidiku keskmine asend) juba ~2-3 km läbimisega?

Edasi sõites püsib temperatuur st näidik kenasti normipiires.


Samas olen täheldanud, et teemaks olev mootor eritab üldse suhteliselt palju soojust (vähemalt võrreldes mõnede 4 silindrilistega).

Loodan, et mootor läheb ka talvel sama hästi soojaks.
See ju väga hea -tähendab ,et termostaat töökorras. :cool:

e46 põrandamatid

Postitatud: 28.09.2006 14:02 44
Postitas Raxman
Mõtlesin, et ei hakka ühe tühise küsimusega uut teemat tekitama.

Küsimus järgmine:
Kuna juhi põrandamatil on gaasipedaali juures kannaga auk sisse kulutatud, oleks vaja uut originaalmatti.

Oskab keegi anda head vihjet, kust võiks leida e46le juhi salongimati, soovitavalt kummist? (UMi ei ole mõtet pakkuda ... kui siis vaid koos teadaoleva hinnaga).

Samas pakutakse ka alternatiivseid kummimatte konkreetsetele markidele ja mudelitele ~400 eeki terve komplekt, kuid kas need mitte haisema ei kipu?

Postitatud: 28.09.2006 14:14 43
Postitas Aimar
UM:
juhi veluurmatt 868.54
-----------
kummist esimesed: 678.01
----------

Re: e46 põrandamatid

Postitatud: 28.09.2006 20:43 16
Postitas Muhv
Raxman kirjutas: Samas pakutakse ka alternatiivseid kummimatte konkreetsetele markidele ja mudelitele ~400 eeki terve komplekt, kuid kas need mitte haisema ei kipu?
Ostsin endale sellised matid nii e36-te kui ka e46-te. Täiesti probleemivabad nii suvel kui talvel.

Re: e46 põrandamatid

Postitatud: 28.09.2006 20:47 58
Postitas aise
Muhv kirjutas:
Raxman kirjutas: Samas pakutakse ka alternatiivseid kummimatte konkreetsetele markidele ja mudelitele ~400 eeki terve komplekt, kuid kas need mitte haisema ei kipu?
Ostsin endale sellised matid nii e36-te kui ka e46-te. Täiesti probleemivabad nii suvel kui talvel.
just täna ostsin terve ringi kummimatte UM´st ja autos on sihuke kummik üleval :lol: arvan, et kaob ajapikku ära see lõhn

Postitatud: 02.12.2006 10:50 41
Postitas Tarmo_K
No nüüd sai siis lõpuks see puks vahetatud. Puks ise ei maksnud midagi...aga tööraha UM-is......aia :lol:

Postitatud: 02.12.2006 16:59 40
Postitas quattro
tundub et se müts vms on tüüpiline e 46 el
minu omal ka vahest kostub se
Tarmo_K kirjutas:No nüüd sai siis lõpuks see puks vahetatud. Puks ise ei maksnud midagi...aga tööraha UM-is......aia :lol:
palju kokku maksma läks :?: peaks ka ära vahetama :roll:

Re: e46 põrandamatid

Postitatud: 02.12.2006 18:14 39
Postitas truumu
aise kirjutas: just täna ostsin terve ringi kummimatte UM´st ja autos on sihuke kummik üleval :lol: arvan, et kaob ajapikku ära see lõhn
Mul kadus nädalaga(või lihtsalt harjusin ära) :D

Postitatud: 03.12.2006 20:51 07
Postitas Tarmo_K
quattro kirjutas:tundub et se müts vms on tüüpiline e 46 el
minu omal ka vahest kostub se
Tarmo_K kirjutas:No nüüd sai siis lõpuks see puks vahetatud. Puks ise ei maksnud midagi...aga tööraha UM-is......aia :lol:
palju kokku maksma läks :?: peaks ka ära vahetama :roll:
1930.- läks maksma :)

Kummimattide kohta ei oska miskit öelda, sai just sisse pandud ja eks homme omk paistab, kas on miski lõhn sees või ei ole ;)