E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?
Postitatud: 14.02.2017 01:56 42
2002 320dA 110kW
Masin viskas mehiselt tahma kui pedaali tallata. Siis nagu mõnda aega oli rahulikum ent mõne aja pärast viskas jälle korraliku pahvaka kui peale vajutada. Vahepeal oli isegi foori taga seistes selge ja jaheda ilmaga näha kuidas tuulega keeras tumedamat suitsu. Ühesõnaga tahmas nagu segane samas kütusekulu 2002 2.0 automaadi kohta veel tehaseandmete piires, keskmine ca 7,8-8L/100km (mitte kompuutri näit vaid läbisõidu ja reaalse kütuse koguse ja selle kulu põhjal paagis OBC TEST6 arvutatud)
EGR klappi korduvalt puhastatud küllaltki delikaatselt, st ei visanud ööseks kuskile soga sisse likku vaid vaikselt harjaga ja break-cleaneriga puhtaks pestud. Puhastatud ka SL kolle, turbo intercooler; turbo ise oli inspekteerimisel täitsa OK. Aga vilja nagu see puhastamine mitte ei kandnud, tahmas sama sõgedalt edasi ikka.
Täna võtsin EGRilt vaakumi tagant ära ja tegin mõlemad otsad pimedaks. EU3 mootor — õudu tekitav tuli spidoplokis ei süttinud ja auto käib puhtamalt kui eales varem. Esimese kiirendusega väheke veel keeras sumpsis olnud tahma välja (pigem hallikas suits, varem oli ikka must nagu tökat ja kaotas tagumised autod vaateväljast ära), aga hiljem ei olnud enam midagi märgatavat. Ka õhtu poole linnas sõites ei paistnud tagumiste autode tulevihkudes sumpsist tulevat suitsu, mis varem alati, ka foori all seistes, silma hakkas. Oli nagu täitsa inimese tunne. Ka kiirendus tundus parem, minek 100 kuni 160 oli teravam kui varem, vähemalt tundus, varem nagu justkui puhus ja puhus seda tahma välja ja sai küll kõik möödasõidud tehtud (mitte et neid koguaeg 150ga teeks, aga katsetuse mõttes), kuid mitte nii jõudsalt.
Mida nagu asjast järeldada võiks? EGRi solenoid peetis? Kas osta uus klapp või jättagi nii? Mootori soojenemise mõttes võiks ju ikkagi süsteemi algsel kujul toimima panna, ent samas hetkel eelistan pigem uimasemat (ca 2-3 min kauem) mootori norm. tempi jõudmist sellele jõhkrale tahmamisele, mis viimased kaks aastat kestnud on.
Masin viskas mehiselt tahma kui pedaali tallata. Siis nagu mõnda aega oli rahulikum ent mõne aja pärast viskas jälle korraliku pahvaka kui peale vajutada. Vahepeal oli isegi foori taga seistes selge ja jaheda ilmaga näha kuidas tuulega keeras tumedamat suitsu. Ühesõnaga tahmas nagu segane samas kütusekulu 2002 2.0 automaadi kohta veel tehaseandmete piires, keskmine ca 7,8-8L/100km (mitte kompuutri näit vaid läbisõidu ja reaalse kütuse koguse ja selle kulu põhjal paagis OBC TEST6 arvutatud)
EGR klappi korduvalt puhastatud küllaltki delikaatselt, st ei visanud ööseks kuskile soga sisse likku vaid vaikselt harjaga ja break-cleaneriga puhtaks pestud. Puhastatud ka SL kolle, turbo intercooler; turbo ise oli inspekteerimisel täitsa OK. Aga vilja nagu see puhastamine mitte ei kandnud, tahmas sama sõgedalt edasi ikka.
Täna võtsin EGRilt vaakumi tagant ära ja tegin mõlemad otsad pimedaks. EU3 mootor — õudu tekitav tuli spidoplokis ei süttinud ja auto käib puhtamalt kui eales varem. Esimese kiirendusega väheke veel keeras sumpsis olnud tahma välja (pigem hallikas suits, varem oli ikka must nagu tökat ja kaotas tagumised autod vaateväljast ära), aga hiljem ei olnud enam midagi märgatavat. Ka õhtu poole linnas sõites ei paistnud tagumiste autode tulevihkudes sumpsist tulevat suitsu, mis varem alati, ka foori all seistes, silma hakkas. Oli nagu täitsa inimese tunne. Ka kiirendus tundus parem, minek 100 kuni 160 oli teravam kui varem, vähemalt tundus, varem nagu justkui puhus ja puhus seda tahma välja ja sai küll kõik möödasõidud tehtud (mitte et neid koguaeg 150ga teeks, aga katsetuse mõttes), kuid mitte nii jõudsalt.
Mida nagu asjast järeldada võiks? EGRi solenoid peetis? Kas osta uus klapp või jättagi nii? Mootori soojenemise mõttes võiks ju ikkagi süsteemi algsel kujul toimima panna, ent samas hetkel eelistan pigem uimasemat (ca 2-3 min kauem) mootori norm. tempi jõudmist sellele jõhkrale tahmamisele, mis viimased kaks aastat kestnud on.