1. leht 1-st

E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 14.02.2017 01:56 42
Postitas lukk
2002 320dA 110kW

Masin viskas mehiselt tahma kui pedaali tallata. Siis nagu mõnda aega oli rahulikum ent mõne aja pärast viskas jälle korraliku pahvaka kui peale vajutada. Vahepeal oli isegi foori taga seistes selge ja jaheda ilmaga näha kuidas tuulega keeras tumedamat suitsu. Ühesõnaga tahmas nagu segane samas kütusekulu 2002 2.0 automaadi kohta veel tehaseandmete piires, keskmine ca 7,8-8L/100km (mitte kompuutri näit vaid läbisõidu ja reaalse kütuse koguse ja selle kulu põhjal paagis OBC TEST6 arvutatud)

EGR klappi korduvalt puhastatud küllaltki delikaatselt, st ei visanud ööseks kuskile soga sisse likku vaid vaikselt harjaga ja break-cleaneriga puhtaks pestud. Puhastatud ka SL kolle, turbo intercooler; turbo ise oli inspekteerimisel täitsa OK. Aga vilja nagu see puhastamine mitte ei kandnud, tahmas sama sõgedalt edasi ikka.

Täna võtsin EGRilt vaakumi tagant ära ja tegin mõlemad otsad pimedaks. EU3 mootor — õudu tekitav tuli spidoplokis ei süttinud ja auto käib puhtamalt kui eales varem. Esimese kiirendusega väheke veel keeras sumpsis olnud tahma välja (pigem hallikas suits, varem oli ikka must nagu tökat ja kaotas tagumised autod vaateväljast ära), aga hiljem ei olnud enam midagi märgatavat. Ka õhtu poole linnas sõites ei paistnud tagumiste autode tulevihkudes sumpsist tulevat suitsu, mis varem alati, ka foori all seistes, silma hakkas. Oli nagu täitsa inimese tunne. Ka kiirendus tundus parem, minek 100 kuni 160 oli teravam kui varem, vähemalt tundus, varem nagu justkui puhus ja puhus seda tahma välja ja sai küll kõik möödasõidud tehtud (mitte et neid koguaeg 150ga teeks, aga katsetuse mõttes), kuid mitte nii jõudsalt.

Mida nagu asjast järeldada võiks? EGRi solenoid peetis? Kas osta uus klapp või jättagi nii? Mootori soojenemise mõttes võiks ju ikkagi süsteemi algsel kujul toimima panna, ent samas hetkel eelistan pigem uimasemat (ca 2-3 min kauem) mootori norm. tempi jõudmist sellele jõhkrale tahmamisele, mis viimased kaks aastat kestnud on.

Re: E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 14.02.2017 19:27 43
Postitas Volum
Mis seisus pihustid on?

Re: E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 14.02.2017 22:34 10
Postitas lukk
Volum kirjutas:Mis seisus pihustid on?
Ei ole stendinud. Kas põhimõtteliselt peaks ka läbi arvuti mingisuguseid väärtuseid nägema, st ilma maha võtmata?

Re: E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 15.02.2017 19:52 24
Postitas Volum
Ikka näeb. Saad ka tagasivoole mõõta.

Re: E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 16.02.2017 09:57 20
Postitas lukk
Kas keegi saaks sellist teenust osutada?

Re: E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 16.02.2017 16:45 57
Postitas unicoil
Musta suitsu korral summutist on sagedaseks põhjuseks ka egr-i juhtklapi (juhib vaakumiga egr-i tööd) mitte korralik toimine. Seda saab ka kontrollida arvutiga testmoodulit tehes ja vaadates vaakumi tekke ja kadumise aega. Kui peale vaakumvooliku lahti võtmist läks paremaks siis viga jääb pigem egr-i süsteemi poole.

Re: E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 16.02.2017 18:30 48
Postitas teet82
unicoil kirjutas: Seda saab ka kontrollida arvutiga testmoodulit tehes ja vaadates vaakumi tekke ja kadumise aega.

Vaakumi vaatamine ei näita kogu EGR süsteemi korrasolekut, pigem jälgitakse õhulugeja näidu muutust EGR-i avanemisel ja sulgumisel. Kui vooliku eemaldamine väidetavalt aitas, siis peaks seal pidev vaakum peal olema, mis EGR klappi suvalisel ajal lahti hoiab, sellisel juhul peaks aga ka kiirendus kehvem olema. Või siis lihtsalt koguneb summutisse tahma rahulikumal ajal, töötav EGR aitab sellele kaasa ja hiljem talda andes lendab see välja.

Re: E46 320d EGR ja tahmamise lahendus?

Postitatud: 26.02.2017 02:55 06
Postitas lukk
Peaaegu et kaks nädalat nüüd kulgenud ilma EGRita ja vahekokkuvõtteks võiks öelda, et tahma ei ole enam peaaegu et üldse. Peale pikemat linnasõitu viskab ehk mingi kerge vine üles kui maanteel vajutada, aga see on pigem hallikas ning peeglistki vaevu märgatav. Kütusekulu osas on ainult positiivsed muutused. Sai ka esimene maantee ots tehtud, Tallinnast Rohukülla, praamiga üle väina ja veel 20km otsa ning kuluks OBC Test 6 järgi arvutatult 6,04L/100km — polegi varem niivõrd head tulemust saanud. Viimati suvel ja märksa rahulikuma sõiduga tuli samal trassil kuluks ca 6,3L/100km.