320D 100kw, pumba probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Tervist

Tuttav pakub mulle oma seisvat 320d manual bemmi, millel mingi pumba kala.
Hetkel on teada niipalju, et kuskil tehti diagnostika ja väideti, et kuskil pumbas on elektroonika viga, aga ei antud pead, et probleem kõrgsurvepumbas(KSP) on. Kutt vahetas nii muuseas ksp ära. "uus" ksp tuli e39 manuaali pealt. Kuid hiljem selgus, et koodi järgi on tegemist automaatkasiga 2.0D ksp'ga. Praeguse info kohaselt on automaadil ja manuaalil erinevad ksp'd. Igastahe pumba kood olevat olnud erinev ning kood viitas hoopis e39 automaadile, kuigi väidetavalt töötas manuaali peal laitmatult.
Uus pump sai omanikule lukustamata kujul. Pandi teadmata võtetega peale ja ei käivitu. Auto on praeguseks üle aasta seisnud.
Kuna autot ise veel näinud pole, ning 2.0D, 100kwga kokkupuuted puuduvad, siis küsin üle.
Kas tõesti on automaadil ja manuaalil erinevad pumbad?
Kas, lukustamata pumba peale panemine võis pumba untsu keerata?
Kas pumpa on võimalik koduste võtetega uuesti nullida, st. kasutamata mingeid eritööriistu?

Ise arvan, et pumba ajastus on lihtsalt väga mööda, kuna võeti teadmata vända asendiga mootori pealt mahal. Vajalik pumba tdc 0 asend kindlaks teha, ning pump ka nulli lukustada. Ja kogu liitmis protseduur korrata.

Kellelgil ehk ideid?
Süda on BMW.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas ooDDoo »

e 39 peal ei pakutud sellele mootorile atm kasti
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas teet82 »

WhoIsTheMaster kirjutas:Kas, lukustamata pumba peale panemine võis pumba untsu keerata?
Kas pumpa on võimalik koduste võtetega uuesti nullida, st. kasutamata mingeid eritööriistu?
Midagi katki küll ei saa seal minna suvalises asendis peale panemisest.
See "nulli" panemine on BMW puhul nii keeruline, et tasub teha üks kord ja õigesti, muidu tuleb iga kord uuesti ketiratas tõmmitsaga maha tõmmata jne.. Muidu võib jah sealt indikaatorkella august sisse vaadata, et kas on enam-vähem õiges kohas pumba võll kui muud märgid on koos, käima peaks vast saama.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

pumba eemaldamis tööriistad on olemas, aga kella pole. kellelgi ehk on infot, mis peaks olema pumba tõus selle mootori puhul. Kui see on üldse sarnaselt mõõdetav nagu tdsil?
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas teet82 »

See number peab olema kirjas pumba enda korpuse peal. Asi ei ole päris nii nagu TDS-il, seal pole edasi-tagasi liikuvat plunservõlli. Kell käib külje pealt, pumba võllile on tehtud freesiga nõgu, selle koha pealt tuleb mõõta kellaga. Põhimõttelised skeemid on olemas juhendites, sealt peaks aru saama põhimõttest.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2608
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas kapa »

Imelikku juttu ajad.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas teet82 »

Kes, mina või?
Jutt käib VP44 pumbast, mitu sellist pumpa sa vahetanud oled?
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2608
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas kapa »

See on mingi peletis jah,vabandust:D
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Lugesin juhendi läbi. Sisuliselt kõik peale arvutiga nullimise saaksin ära teha. Kas peab paika minu väide, et kui mehhaanilise osa ära teen, siis on võimalik sõita kuskile a'la karlaautosse, et lõppvõistluse kella ja arvutiga teha?
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas teet82 »

Minu meelest BMW puhul ongi ainult staatiline seadistamine seisva mootoriga ja kellaga, mida sa arvutiga mõtled seal teha veel?
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Note:If the injection pump has been replaced, "Pump map
adjustment" must be carried out: 1. Connect DIS Tester 2. Identify car 3. Select "Function selection" 4. Select "Service functions" 5. Select "Digital Diesel Electronics (DDE)" 6. Select "Pump map adjustment" 7. Select "Test plan" 8. Select "Carry out adjustment". The adjustment values arethus set to zero.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas teet82 »

See on siis vist mingite adaptsioonide nullimine, eks ta läheb ilma selleta ka käima.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Auto käes, veidi tsekkasin. Esimeses postis panin infoga veidi mööda(kirjutasin peast).
Pump võeti küll töökorras E39sa pealt, kuid koodi järgi on pärit E46 automaadilt.
Kas seal võib mingi vahe olla?
Siis sai diagnostika ka külge pandud. Pumbaga seoses oli "pump map not set" vms. viga, mis viitas sellele, et pump oleks vaja õpetada. Eeldan et kogu mittekäivitumise jama selles seisnebki? On ehk kellelgi rohkem kogemusi?
Pihusti pealt keerasin ühe toru lahti ja tegelikult hakkas käivitades sealt kütust tulema küll.
Siis vaatasin seda staatilist pumba nurga sättimist. Ise ma seda nkn ei sätiks, aga lihtsalt huvi pärast küsin. Mida seal üldse keeratakse? TDSil keerasid tuimalt tervet pumpa(poldiavad on pikklikud), aga sellel vp44jal on pumba korpus küll tuugalt mootori ploki küljes.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas teet82 »

Sa ju vaatasid juhendit väidetavalt :D
Ketiratas on ilma kiiluta, selle tõmbad lahti võlli pealt ja pingutad uues asendis kinni. Sellepärast ütlesingi, et tasub teha üks kord ja õigesti, töö on piisavalt keeruline. Seda kütuse löömist silmaga on raske hinnata, otsi siis juba mingi sobiv pihusti testimiseks ja vaata kas sealt ka läbi lööb. Kui jah, siis võiks nagu käivituda.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

hm. vanal pumbal, mille kaasa sain on kiilu koht olemas, sellest järeldasin et pump on ketiratta suhtes fikseeritud ühte moodi. St pole võimalik valesti panna.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... n_lower_p/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin ka näha, et kiil(nr 3) peaks tal täitsa olemas olema.

Eks ma seda manuaali lugesin küll jah, aga mida täpsemalt keerama peab, seda seal kirjas polnudki.
http://workshop-manuals.com/bmw/3_serie ... /page_796/
Viimati muutis WhoIsTheMaster, 12.01.2018 02:39 15, muudetud 1 kord kokku.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas teet82 »

See peaks olema väntvõlli otsa kiil seal varuosade pildil.
Seal remondijuhendis peab ringi vaatama, kuskil on see reguleerimise jutt ka olemas. Tuli meelde, et mõned soovitavad otsida tehasest jäänud lukustuspoldi jälge pumba võlli pealt, pidavat näha olema. Selle järgi saaka siis ka kontrollida, et asi enam-vähem õige on.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Leidsin aega asjaga tegeleda. Sain vana pumbaga mootori tööle, kuid ega seegi just lihtne ülesanne polnud.
Käib suhteliselt ilusti ja sai ka täitsa soojaks sõidetud, kuid..
Mälus on sees mingi checksum error ning pihustusnurga info kaob pidevalt ära, või vist oleks õigem öelda, et harva tuleb nähtavale. Kas seda võib põhjustada äkki hoopis juhtpihusti, või viitab siiski pumba enda elektroonika kalale? Soojast peast käivitus ilusti.
Peale seda kui kohapeal kuskil 4k pöördeni andsin suri välja ja praeguse seisuga enam tööle ei lähe.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: 320D 100kw, pumba probleem

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

korras jälle pikemat aega juba. Pumba otsa mutter jäi piisavalt kõvasti kinni pingutamata ja tõmbas kõvasti paaru andes kergelt paigast ära. Diagnostika nurga erinevust välja ei toonud, aga katse eksitus meetodil sai pumba "õigeks" ja käivitus paari katse järel läks laksust tööle.
Süda on BMW.
Vasta