e36 1.8is ketivahetus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

e36 1.8is ketivahetus

Postitus Postitas Darmo »

probleem lühidalt selles, et vaja kett ära vahetada.

üks remondimees kellega sai räägitud ütles, et hind (jupid+töö) kokku tuleb vahemikus 1800-2000. natuke kahtlane arvestades, et ainuüksi keti maksumus um'is on 1336 krooni.

soovikski asjatundjate käest täpset osade nimekirja mida pean um'ist ostma minema. hindasid oleks kah tore teada.

ette tänades.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

äkki ta mõtles, et sina ajad pada ning arvas, et see mootor rihmaga hoopis.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

ei.

ei ajand jama ja ta ei arvand kah nii.

äkki keegi vastaks nati asjalikumalt?
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

nuh kui nuka regull maksab 600-800 eeki, siis kui palju veel lammutada on vaja, et saaks ketti vahetada? ma arvan, et mitte eriti palju... aga mida ma ka tean
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

kett
hüdropinguti
keti tald
?keti leevendid?
?tihendid?

aitaks keegi äkki natukene?
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Kasuta otsingut. Arvesta 10 000 kr, kui soovid, et see sõlm järgmised 200 000 km remondivabalt toimiks.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
joh
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 26.07.2006 21:33 05
Asukoht: Saue

Postitus Postitas joh »

10k :o
sõbral ka analoogne töö ees ja ta kah veidi väiksema summaga arvestanud.. ei julge teda üllatama minnagi :D
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

kasutasin otsingut ja 10K sel juhul kui keti ribadeks lased ning klapid pähe.

ning muide joh, arva kes :p
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Unista aga... Ma soovitan rohkem objektiivselt läheneda. Seal teemas oli ka klappide maksumus mainitud, millest järeldub, et ainuüksi klappide peale läheks 5752 kr. Tee mõned liitmistehted ja oskad asja paremini hinnata.

Otsi järgnevate juppide hinnad, liida kokku ja lisa 6 tundi tööraha:

Upper timing cover gasket set 11141721919
Lower timing cover gasket set 11141721802
Front profile gasket (NOT the infamous one!) 11141247837
Rocker cover gasket set (only if the existing ones are old - they will withstand removal while the rubber is soft) 11121721876 profile gasket, 11121721475 spark plug chamber seal - lollipop shape, 3 off 11121721476 spark plug chamber - O shape)
Timing chain 11311247160
Crankshaft sprocket 11211247338
Camshaft sprockets (2 off) 11311721887
Front crankshaft oil seal 11141439570
Thermostat housing gasket 11531721172
Tensioner guide rail 11311727342
Guide rail 11311247470
2-3 litres of phosphour free antifreeze and 2 litres of water
If your timing chain tensioner is more than 4 years old you should replace it too - 11311743187 with its sealing washer 07119963355
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

otsisin. ~6175 eek

kas tõesti tuleb kõik loetletud jupid ära vahetada? :? :(
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Põhimõtteliselt jah. On olnud vaidlusi ketirataste ja taldade osas, lahti võttes selgub. Klapikambrikaane kummitihendid võivad vanad jääda, kui hiljuti vahetatud. Nüüd sa vähemalt tead väljamineku suurust, mitte ei lähe 2000 kr mesijutu juurde remonti, kus summa lõpuks mitmekordistub.

Lisan, et juppide nimekiri on E30 M42 kohta. E36 M42 peaks sama olema, M44 võib erinevusi olla. Kataloogist saad oma auto kohta täpselt nimekirja kokku panna.

IS-i mootorjupid ei ole UMis laost võtta. Seega arvesta 2-3 nädalat tellimisaega.

PS! Illustreerivat materjali
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Indrek_P
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 30.05.2003 16:55 33
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas Indrek_P »

Mul läks kokku maksma kuskil 16K ringis, täpselt ei ole kokku löönud, aga jupid ~12K ja tööraha 4K. Arvuta klappide hind maha, saadki enam-vähem suurusjärgu teada.
E21 315 `83
E30 318i `86
E34 530i `90
E46 320d`99
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

UM'is lasid teha?
Tanel001
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 08.07.2004 02:56 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel001 »

mul läks maksma ligi 8000.-
hammasrattaid ei vahetanud, kõik jupid UM'ist + veepump ja õli (castrol magnatec 5w40)
töö tegi ära Valdek.
Coupe forever:)
Kasutaja avatar
joh
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 26.07.2006 21:33 05
Asukoht: Saue

Postitus Postitas joh »

Nojaa, palju edu ja rohkeid kopikaid sulle..
Kasutaja avatar
Indrek_P
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 30.05.2003 16:55 33
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas Indrek_P »

Darmo kirjutas:UM'is lasid teha?
Ei. Haapsalus ühes väikeses töökojas nimega U-Autoremont OÜ.
E21 315 `83
E30 318i `86
E34 530i `90
E46 320d`99
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Võib Olla ei lähe nagu päris teemasse ning vabandan ette, kuid E30 318i M10 mootoril tundub ka kett olevat kulunud, sest mootorist kostab raginat ja kõrinat ning mina usun, et viga on ketis, sest kui sai vahetatud hüdropinguti ära ja asi läks vaiksemaks, kuid nüüd peale ligikaudu 5000 km läbimist on ragin jälle tagasi ja see on kuidagi ebameeldiv hääl, vähemalt minu jaoks. Paljud töökojamehed on kuulanud ja arvanud, et asi on ketis ja pakutud on ka seda, et tuleks vahetada ära kogu see ketikrempel seal ees. Mis teie arvate?
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

nii.

võtsin nõu kuulda ja käisin UM's. tellisin esialgu ära uue keti, pinguti ja kõik vajaminevad tallad. eks mootorit lahti katkudes näeb mis seal veel vaja läheb.
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

üks kiire teemakohane küsimus veel.
millised tihendid peaksin ma kindlasti ennem valmis ostma?

ette tänades abi eest.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Darmo kirjutas:millised tihendid peaksin ma kindlasti ennem valmis ostma?
Kõik.

+ tsiteerin "Klapikambrikaane kummitihendid võivad vanad jääda, kui hiljuti vahetatud", so Rocker cover gasket set. Kui maas, siis hinda tihendi elastsust.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

nii.

lõppude lõpuks sai siis otsustatud, et kogu sõlm läheb vahetusse. täna sai viimased asjad tellimusele veel lisatud ja järgmine teisipäev saan ~7,5K eest nänni.

loodetavasti ei pea ma sama asja lähema ~5 aasta jooksul küll enam ette võtma :D

ps. tänud kõigile teie soovituste eest. kui tundusin vahepeal natuke tõrges neid kuulama siis asi oli selles, et ei olnud sellise suurusjärguga üldse arvestanud.

erilised tänud lähevad Svenp'le

eks järgmine nädal siis kuuleb uudiseid.
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

eile tehti töö siis viimaks ära ja maksma läks see mulle väga ümmarguse 10 KEEK. mootor käib nagu kellavärk :)

kusjuures kõige hullemas olukorras olid hammasrattad. ühel oli lausa ligi pool hammast kadund ja rohkem kui mõõdukad kulumisjäljed. kui mahti saan panen mingi päev pildimaterjali kah.

veelkord suured tänud kõigile, eriti aga Svenp'le.

ahjaa.. peaaegu oleksin unustanud - töö tegijateks olid CarRec'i mehed Loo'l. esimesest natike suuremast ristmikust paremale peale Loo asulasilti ja siis jälgida vasakule suunavaid viitasid teeääres.
Kasutaja avatar
Indrek_P
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 30.05.2003 16:55 33
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas Indrek_P »

kusjuures kõige hullemas olukorras olid hammasrattad. ühel oli lausa ligi pool hammast kadund ja rohkem kui mõõdukad kulumisjäljed. kui mahti saan panen mingi päev pildimaterjali kah.
Mul olid ka vända hammasratas ja vahehammasratas päris tõsiselt kulunud, ühel neist (ei mäleta peast, kummal) olid lausa hambad kõverad. Sai ka neid pildistatud, peaks ka siia üles panema.
E21 315 `83
E30 318i `86
E34 530i `90
E46 320d`99
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

eile õhtul sai veel väike shokk üle elatud.

möödasõitu tehes lõi äkki suure pahvaka tagant välja. ei saand aru mis jama on algul. siis ei puhund enam salongi sooja ja temp hakkas kah tõusma jõudsalt.

kiiresti mootor seisma ja kapott üles. selgus, et radika alumise kummilõdviku oli lihtsalt lahti löönud. egas midagi - tuttava autoga bensukasse ja tosooli ja kruvikeeraja ning väike õhutamine ning hommikul külma mootoriga oli natuke alla selle nn. 'külma mootori max' kriipsu (manuaali on vahest asjalik lugeda :P)

ps. pildimaterjali vahetatud osadest panen nähtavasti nädalavahetusel üles.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

sai siis ühel iS kapotialune lahti harutatud ja vaadatud mis karul kõhus on.

lahtivõtmisel avanes selline vaatepilt
Pilt

lähemalt vaadates
Pilt
Pilt
Pilt
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Vasta