1. leht 1-st

Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 07.08.2019 21:27 28
Postitas agyr
Tere, mul on järgmine mure.

Autoks 2002a E46, 316i 1,8 85kw. (N42B18A)

Nimelt selline asi, et käib nagu diisel, tühikäiku pole, kui ka on, siis pöörded kõiguvad, kuni lõpuks sureb ikka välja.
Kui juba pöörded umbes 2500, siis kaob diisli hääl ja hakkab nagu normaalselt tööle.

Kas mootorikett vaja kiiremas korras vahetada?

Rohkem väga ei oska rääkida, kuna sai auto sellisena ostetud. Eelmine omanik rääkis et diagnost oli näidanud, et Vanos läbi. Kas siis oleks sellised sümptomid?

Ette tänades.
A.M

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 07.08.2019 21:49 04
Postitas ttsys
Nii ongi. Remont või uus mootor.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 07.08.2019 22:01 42
Postitas agyr
Jah, arusaadav et remontida vaja, küsimus on selles, et mida täpsemalt?

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 07.08.2019 22:02 45
Postitas ttsys
Vanos. Sisuliselt kogu mootori kapikas.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 07.08.2019 22:12 50
Postitas teet82
N42 peaks olema nii Vanos kui Valvetronic, remont pole mõttekas arvatavasti rahaliselt. Enne tehke ikka põhjalik kodutöö ja ärge ostke igasugust jama :?

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 08.08.2019 20:29 48
Postitas mastergut
Kui huvi siis on mootor olemas mis käib ilusti

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 08.08.2019 22:21 39
Postitas agyr
Mastergut- jätan meelde, võib vaja minna.

Täna panin teised vanose solenoidid, ikka kõik sama, kuniks üks moment hakkas täiesti ilusti käima. Ja esialgu jäigi käima, liikus ka normaalselt, aga seda täpselt seni, kuni välja suretasin, uuesti käivitades sama jama edasi.

Mis järgmisena?

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 09.08.2019 07:57 59
Postitas teet82
Tühikäiku peaks hoidma pigem Valvetronic süsteem, viga võib olla seal, veakoode ei pruugi olla selle kohta. Ise pole katsetanud, aga oli vist mingi jutt, et ekstsentrikvõlli asendianduri pistik lahti võtta ja siis tühistatakse Valvetronic ja hakkab drosselklapiga tööle, keegi teab täpsemalt võib-olla.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 09.08.2019 08:31 38
Postitas ooDDoo
Kulunud valvetronic käib nagu diisel

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 09.08.2019 10:06 11
Postitas ttsys
Kulunud valvetronic võll ja nookurid pole hääl alati ühesugune või alati kohe traktor. Algab kõik sellega, et mootor ei käi tühikäigul ühtlaselt ja pöörete tõstmisel on tõsine viivitus.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 09.08.2019 13:24 42
Postitas PeeterA
Ketipingutit kontrollida. Seda õnneks lihtne teha.

Valvetronicu ekstsentrikvõlli anduri pistik lahti võtta. Kui siis mootor käib paremini, siis selge kas süsteem toimib või mitte.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 09.08.2019 23:34 58
Postitas agyr
Alustan siis sellest, et külmalt käib, soojalt sureb tühikäigul välja, aga ainult mitte siis, kui konditsioneer on sisse lülitatud.

Aga täna veel niipalju, et sai veakoode loetud, ja neid ikka tuli.

278A - outside temperature sensor

27BB - camshaft control function exhaust

2782 - camshaft sensor exhaust

2781 - camshaft sensor inlet

27C1 - All camshaft sensors out of function

2865 - variable valve drive,power limitation limphome mode

Ja mingi teine programm andis sellise:

P0015 - Exhaust (B) Camshaft position timing - over retarded (bank1)

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 10.08.2019 00:30 09
Postitas ooDDoo
Abi saad kindlalt Patricu käest.. muidu vahetad lampi vanoseid ja andureid.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 10.08.2019 07:38 56
Postitas PeeterA
Õlirõhku soovitaks kah kontrollida.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 10.08.2019 07:42 23
Postitas teet82
Kui ketijooks kulunud, siis rakistega saab prooviks uuesti paika panna vanosed, ilma täieliku mootori lammutamiseta. Aga koormuse suurenemisel tõstab pöördeid vist ikka valvetronic süsteem, ka kliima sisselülitamisel. Abi võib saada "live data" uurimisest, et kus asendis miski on, kas vanosed üldse teevad midagi seal jne, INPA sobib näiteks.
Edit: Tühikäiku peaks saama tõsta ka, kui juba tehtud pole.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 10.08.2019 11:55 42
Postitas agyr
Kui see Valvetronicu pistik lahti võtta, ei muutunud mitte midagi.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 12.08.2019 06:13 35
Postitas agyr
Eile juhtus korra jälle, käis longates tühikäigul, ja järsku hakkas ilusti käima.Ja hakkab kohe väga ilusti, vaikselt ja ühtlaselt.
Taaskäivitades probleem tagasi.

Vahetatud sai ka õli ja filter, mis tegi ka asja veidi paremaks.
Nüüd tellisin uue ketipinguti ja küünlad, näis kas muutub midagi.

Ketikomplekt siis ilmselt järgmine samm.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 12.08.2019 08:51 11
Postitas ttsys
Ilmselt vale asja ühendasid lahti ehk mitte see millest PeeterA testimiseks räägib.
agyr kirjutas: 10.08.2019 11:55 42 Kui see Valvetronicu pistik lahti võtta, ei muutunud mitte midagi.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 12.08.2019 11:53 23
Postitas agyr
Selle sama ekstsentriku pistiku võtsin, õlikorgi kõrvalt.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 12.08.2019 12:19 20
Postitas teet82
Arvuti peab abis olema kogu aeg sellise auto juures, huupi asju vahetades läheb kalliks. Ja soovitavalt mõni BMW enda programm, mis annab ka mingi pikema selgituse veakoodi juurde. Seal ju mingid nukaandurite veakoodid, aga mis täpsemalt, kas signaali pole või signaal pole usutav jne.. Vaata näitaks INPA-ga live data-t, seal kohe näha, et mis punases ja mis rohelises, pildid ka siia kui võimalik. Ja eespool pakutud õlirõhu mõõtmine tasub ka ära teha.

Re: Probleem E46 mootoriga.

Postitatud: 12.08.2019 12:21 00
Postitas ttsys
Vale asi lahti ühendatud. Testimise eesmärk on valvetronic madalatel pööretel välja lülitada ehk panna võll ja nookurid kaugemasse asendisse nagu kuskil 2000p/m. Kui matsu ei jaga siis mine näita sõiduk töökojas. See on 5min test. Saab ka valvetronic mootoriga sama olukorra tekitada ja ühtlasi selle käiku vaadata. Koos keti, õlisurve ja kütusesurve testiga ca 30-45min töö. Jabur on hakata midagi pimesi vahetama, sh veel ketipingutit, sest ka selleni jõudmiseks on vaja asju lahti võtta, mis tähendab uusi tihendeid, aega jne. Diagnostika on kõige mõttekam tegevus, millest alustada.