E36 cabrio voolu kõikumine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
bmwster
Huviline
Postitusi: 502
Liitunud: 01.05.2013 09:13 41

E36 cabrio voolu kõikumine

Postitus Postitas bmwster »

Kui cabriol kasutada nt elektrilisi aknaid või katust siis sellel hetkel kui nupu vajutada tõmbab voolu autos kohe nõrgemaks ehk on tunda voolu kõikumist erinevate asjade sisselülitamisel, isegi vb tulede lülituse ajal. Muidu on laadimine igati korras, kas genekas hakkab ära väsima või ongi see normaalne sellise auto puhul?
karl1
Huviline
Postitusi: 2472
Liitunud: 08.10.2008 17:33 14
Peamine sõiduk: E65 FL
Telefon: 56997849
Asukoht: Jüri

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitus Postitas karl1 »

Vaata massid üle, aku ja kere vahel, kere ja mootori. Klemmid ka.
bmwster
Huviline
Postitusi: 502
Liitunud: 01.05.2013 09:13 41

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitus Postitas bmwster »

karl1 kirjutas: 20.02.2020 09:11 12 Vaata massid üle, aku ja kere vahel, kere ja mootori. Klemmid ka.
Tänud vastamast, kontrollin nv-sel üle. Genekat ei peaks kahtlustama?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitus Postitas ttsys »

0. Koolis olete ikka käinud?
1. Vool ja pinge on 2 täiesti erinevat füüsikalist nähtust, endiselt(!)
2. Voolu kõikumine on täiesti normaalne nähtus, sest sõltub tarbija võimsusest. Muide, kui autopardapinge langeb siis vool vastupidi kasvab, sest 12 voldi juures on sama tarbija vajaminev voolutugevus alati väiksem kui näiteks 7V või 9V korral. Näiteks elektrimootori stardi hetkel on vajaminev voolutugevus alati suurem kui juba pöördeid omaval elektrimootoril. Niisiis vool peabki muutuma / kõikuma ehk see ei pea olema stabiilne. Stabiilne peab olema pinge ning seda on seni võimalik stabiilne hoida kuni jätkub energiaallikal võimsust. Meeldetuletustena, et lihtsustatult võib võimsuse vattides arvutada voolutugevus korrutatud pingega. Kui autol on 150A generaator, mille nimipingeväärtus on 14,2V siis lihtne arvutus ütleb, et sinna kannatab järgi panna max 2130W võimsust omava tarbija.
3. Selline vea kirjeldus viitab, et probleem on pinge stabiliseerimisega või generaatori (+aku) puudulik väljundvõimsus ehk generaator on kaotanud oma võimsusressursi - olgu see siis 90A, 100A, 150A vm ja/või aku on kaotanud oma mahtuvuse (plaadid sulfatiseerunud) ning moodustab autoelektriahelas mitte toetava energiaallika vaid suurenenud sisetakistuse tõttu koormust tekitava tarbija.
4. Elektrilisi väärtusi saab mõõta ja ei pea tegelema oletustega.
bmwster kirjutas: 20.02.2020 08:49 48 Kui cabriol kasutada nt elektrilisi aknaid või katust siis sellel hetkel kui nupu vajutada tõmbab voolu autos kohe nõrgemaks ehk on tunda voolu kõikumist erinevate asjade sisselülitamisel, isegi vb tulede lülituse ajal. Muidu on laadimine igati korras, kas genekas hakkab ära väsima või ongi see normaalne sellise auto puhul?
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitus Postitas sigaelmar »

Minu kunagisel E36 oli süüdi odav B osa pingeregulaator.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Vasta