1. leht 1-st

E36 cabrio voolu kõikumine

Postitatud: 20.02.2020 08:49 48
Postitas bmwster
Kui cabriol kasutada nt elektrilisi aknaid või katust siis sellel hetkel kui nupu vajutada tõmbab voolu autos kohe nõrgemaks ehk on tunda voolu kõikumist erinevate asjade sisselülitamisel, isegi vb tulede lülituse ajal. Muidu on laadimine igati korras, kas genekas hakkab ära väsima või ongi see normaalne sellise auto puhul?

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitatud: 20.02.2020 09:11 12
Postitas karl1
Vaata massid üle, aku ja kere vahel, kere ja mootori. Klemmid ka.

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitatud: 21.02.2020 11:43 56
Postitas bmwster
karl1 kirjutas: 20.02.2020 09:11 12 Vaata massid üle, aku ja kere vahel, kere ja mootori. Klemmid ka.
Tänud vastamast, kontrollin nv-sel üle. Genekat ei peaks kahtlustama?

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitatud: 21.02.2020 12:11 33
Postitas ttsys
0. Koolis olete ikka käinud?
1. Vool ja pinge on 2 täiesti erinevat füüsikalist nähtust, endiselt(!)
2. Voolu kõikumine on täiesti normaalne nähtus, sest sõltub tarbija võimsusest. Muide, kui autopardapinge langeb siis vool vastupidi kasvab, sest 12 voldi juures on sama tarbija vajaminev voolutugevus alati väiksem kui näiteks 7V või 9V korral. Näiteks elektrimootori stardi hetkel on vajaminev voolutugevus alati suurem kui juba pöördeid omaval elektrimootoril. Niisiis vool peabki muutuma / kõikuma ehk see ei pea olema stabiilne. Stabiilne peab olema pinge ning seda on seni võimalik stabiilne hoida kuni jätkub energiaallikal võimsust. Meeldetuletustena, et lihtsustatult võib võimsuse vattides arvutada voolutugevus korrutatud pingega. Kui autol on 150A generaator, mille nimipingeväärtus on 14,2V siis lihtne arvutus ütleb, et sinna kannatab järgi panna max 2130W võimsust omava tarbija.
3. Selline vea kirjeldus viitab, et probleem on pinge stabiliseerimisega või generaatori (+aku) puudulik väljundvõimsus ehk generaator on kaotanud oma võimsusressursi - olgu see siis 90A, 100A, 150A vm ja/või aku on kaotanud oma mahtuvuse (plaadid sulfatiseerunud) ning moodustab autoelektriahelas mitte toetava energiaallika vaid suurenenud sisetakistuse tõttu koormust tekitava tarbija.
4. Elektrilisi väärtusi saab mõõta ja ei pea tegelema oletustega.
bmwster kirjutas: 20.02.2020 08:49 48 Kui cabriol kasutada nt elektrilisi aknaid või katust siis sellel hetkel kui nupu vajutada tõmbab voolu autos kohe nõrgemaks ehk on tunda voolu kõikumist erinevate asjade sisselülitamisel, isegi vb tulede lülituse ajal. Muidu on laadimine igati korras, kas genekas hakkab ära väsima või ongi see normaalne sellise auto puhul?

Re: E36 cabrio voolu kõikumine

Postitatud: 21.02.2020 19:21 05
Postitas sigaelmar
Minu kunagisel E36 oli süüdi odav B osa pingeregulaator.