1. leht 4-st

e90 aku vahetus

Postitatud: 20.10.2020 23:15 09
Postitas kristo157
kas peale aku vahtust e90 2006a. tuleb autole akut tutvustada?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 20.10.2020 23:25 18
Postitas Volum
Oleneb, kas IBS on või mitte.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 07:46 07
Postitas kristo157
ei ole IBS-i

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 13:20 24
Postitas ttsys
IBS ei ole faktor. Kõik sõltub ikka sellest, mis on hetkel kodeeritud ja mis andmetega ning tüüpi aku asemele tõstetakse/tõsteti.
Volum kirjutas: 20.10.2020 23:25 18 Oleneb, kas IBS on või mitte.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 14:54 41
Postitas priitv8
Aga kui autol IBS-i pole, siis kuidas ja mida ta üldse aku v selle seisukorra kohta teab?
ECU peab ainult ajaarvestust?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 14:57 05
Postitas ttsys
Laadimisalgoritmide erinevused. Kui ei ole eraldi energiamoodulit siis täidab seda funktsiooni ecu ise.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 15:19 35
Postitas priitv8
ttsys kirjutas: 21.10.2020 14:57 05 Laadimisalgoritmide erinevused. Kui ei ole eraldi energiamoodulit siis täidab seda funktsiooni ecu ise.
Aga kui sensorit pole (IBS mõõdab ju aku pinget, voolu ja temperatuuri), siis pole ju otseseid mõõtmistulemusi.
Mille pealt ECU siis kaudselt arvutab?
PS otsides ka enda auto jaoks lubatud tühijooksuvoolu tõstmise võimalusi, olen jõudnud ikkagi ECU-ni, mis minu autos tegelikku arvestust peab. JBBF-st leidsin ainult mingid pingelimiidid. Samas ECU-s midagi energiabilansiga seonduvat kodeeritavat ei leidnud.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 15:24 05
Postitas ttsys
Lihtsusta enda jaoks see asjaolu, et happeakut ja agm-i on vaja erinevalt laadida. Selle jaoks, et energiabilansi teada/jälgida ei ole vaja IBS-i ega energiamoodulit eraldi; see on dde/dme mapis.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 17:17 27
Postitas priitv8
ttsys kirjutas: 21.10.2020 15:24 05 Selle jaoks, et energiabilansi teada/jälgida ei ole vaja IBS-i ega energiamoodulit eraldi; see on dde/dme mapis.
Siin on kuskil loogikaviga. Kui aku laetust pidevalt ei jälgitaks, siis pelga mapi ja ajaarvestuse pealt ei tuvastaks DME et paigaldasin lisatarbija ja mõnisada mA lisanõudlust 24/7 režiimil.
Samuti ei oskaks DME/DDE ilma pideva akut läbiva voolu jälgimiseta moodsalt genekalt lisapinget tellida.
Tegelikult on see aktiivne energiamajandus ikka kõva samm edasi, võrreldes E39-ga.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 17:20 47
Postitas ttsys
Kust lugesid välja, et ecu jooksvalt enda järgi logi maha ei jäta? :) Kust või millest muust see histogramm jne saadakse...

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 20:15 20
Postitas priitv8
ttsys kirjutas: 21.10.2020 17:20 47 Kust lugesid välja, et ecu jooksvalt enda järgi logi maha ei jäta? :) Kust või millest muust see histogramm jne saadakse...
Kuskil eespool oli jutuks, et E90 võib ka ilma IBS-ta olla, aga akut peab ikka tutvustama.
Sealt see algas.
Minu autol on IBS peal ja selle kohta küsimusi ei ole. Mu isiklik probleem on selles, kas ja kuidas ma saaksin tema pipardamist veidi edasi lükata.
Pole veel jõudnud mõõteriistaga külge, et vaadata palju see ülekulu on ja mitme tunni pärast mind välja lülitatakse.
Iseenesest oli hea mõte panna ennast 30F külge, sest sedasi on käimaminemisel prioriteet minu lisaseadme ees.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 20:26 43
Postitas ttsys
Jah, kõik samast põlvkonnast BMW-d, mis on ilma IBS-ta on suure joones ka ilma power management (PM) moodulita ja kõik vajaliku täidab/juhib dde/dme. Seetõttu polegi IBS faktor. IBS peab korras olema, kui tahad PM usaldada.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 21:44 50
Postitas Sultan Mad
Ise komistasin ka sama küsimuse otsa, kui originaal aku suri ära esimese talve tulekul.

Siiski viskaks siia ISTA-st juttu, mis aitas üsna selgelt teha otsuse sellele kas küsimusele.
After installing a new battery, the service function 'Register battery replacement' must be run. The registration of the battery replacement is required to inform the power management (software in engine electronics and intelligent battery sensor) that a new battery was installed in the vehicle. If the battery replacement is not registered, the power management will not function properly and can lead to functions being limited by individual electrical consumers being switched off or having their power consumption reduced, for example.

A service function informs the power management in the DME/DDE of a battery exchange. The following operations are performed:
- The current kilometre reading is stored for the battery replacement.
- The stored measured values (battery charge statuses, current, voltage, temperature, etc.) are deleted.
- The power management is initialised

Notice! Determination of state of charge after a battery replacement
After a battery replacement, the vehicle must be left standing for at least 3 hours with its new battery. It is not possible to establish with any reliability the state of charge of the new battery until that time. Possible Check Control messages about total discharge of the battery are then no longer displayed.

As the battery depends on the engine ands options fitted, the following information is coded in the CAS:
- Battery capacity (for example 90 Ah)
- Battery type: AGM battery or normal lead-acid battery.

For a battery replacement, the standard installed battery capacity may be used as standard. When installing a battery with a higher or lower capacity or when installing an AGM battery instead of a normal lead-acid battery, the CAS must therefore be reencoded.
Läksin AGM-ile üle. -20 ja külmematega (kui nad veidi pikemalt kui mõni päev) on happeakudega alati üks riskibuziness ja jebla.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 21:50 33
Postitas priitv8
Sultan Mad kirjutas: 21.10.2020 21:44 50Siiski viskaks siia ISTA-st juttu, mis aitas üsna selgelt teha otsuse sellele kas küsimusele.
See jutt on jah arusaadav, ja hõlmab ka "Intelligent Battery Sensor"-it.
Kui autol see peal, on täiesti arusaadav, et peab aku vahetuse registreerima, sest aku tervist jälgitakse pidevalt ja otseselt aku klemmipinget mõõtes.
Mulle jääb segaseks mõte, et miks sellega jännata, kui autol IBS-i ei ole.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 22:18 24
Postitas ttsys
Sellepärast, et happeakul ja AGM-il on erinevad laadimisalgoritmid. See 3 tunnine passimine on ka algoritmi aktiveerimise jaoks, sest süsteem analüüsib aku sisetakistust blablabla versus näitajaid ja arvutab mahtuvuse, lisaks võrdleb seda kodeeritud mahtuvusega ning siis määrab laadimistsükli (neid on 4 või 5 sõltuvalt aku mahust ja tüübist).
Kui pardal on IBS siis kogutakse rohkem infot anduritest ja see läheb PM moodulisse, mis on oma aadressiga; suvalises diag seadmes näeb see välja nagu tavaliselt; Ilma IBS-ta keredel on DDE/DME küljes PM ja see ei ole nn eraldi aadressiga moodul.
Pilt

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 22:21 36
Postitas Volum
Mis nali siin käib. Kui IBS'i pole, siis pole vahet kas registeerid või mitte. Ainult akuvahetus salvestub, muud midagi.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 22:26 40
Postitas ttsys
Need on Tartu naljad kuidas happeaku laadimistsüklitega AGM aku ära tappa. ;)

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 22:30 50
Postitas Volum
Kuidas see antud teemat üldse puudutab, kui IBS pole peal ja ilma IBS'ita AGM akut ei paku. (originaalis)

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 21.10.2020 23:12 02
Postitas ttsys
Mis tähendab see "ei paku"? Teed retrofit lehe lahti ja paned happe asemel AGM. IBS ei ole faktor. Vähem andmeid ja aku juhtimist ilma IBS-ta ja kõik muu on sama. IBS on hea, sest annab info temp kohta kuidas kasulikum laadida ehk laadimisalgoritm on täpsem määrama vajalikku laadimistsüklit ning korrektset sujuvat üleminekut. Ilma IBS-ta on keskmised väärtused ja temp info algoritmist väljas, mis seetõttu kodeerimata eriti ohtlik ülepinget lajatama AGM-le.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 21:29 20
Postitas Volum
ttsys kirjutas: 21.10.2020 23:12 02 Mis tähendab see "ei paku"? Teed retrofit lehe lahti ja paned happe asemel AGM. IBS ei ole faktor. Vähem andmeid ja aku juhtimist ilma IBS-ta ja kõik muu on sama. IBS on hea, sest annab info temp kohta kuidas kasulikum laadida ehk laadimisalgoritm on täpsem määrama vajalikku laadimistsüklit ning korrektset sujuvat üleminekut. Ilma IBS-ta on keskmised väärtused ja temp info algoritmist väljas, mis seetõttu kodeerimata eriti ohtlik ülepinget lajatama AGM-le.
Millise retrofit lehe? Faktor on varustuse nimekiri. AGM aku ei puutu hetkel teemasse. Ma ei saa aru miks sellest üldse arutelu käib. :D
Teema algatajal oli küsimus, kas ilma IBS'ita mudelil peab akut registeerima - vastus - ei pea. Ilma IBS'ita on AGM aku kasutamine nii või naa väär.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 21:41 54
Postitas ttsys
ISTA-P ja retrofit. Leia 1 BMW dokument, et aku vahetust ei pea regama kui IBS puudub ning AGM retrofit on ISTA-s mingi väärtegu.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 21:57 25
Postitas Volum
ttsys kirjutas: 22.10.2020 21:41 54 ISTA-P ja retrofit. Leia 1 BMW dokument, et aku vahetust ei pea regama kui IBS puudub ning AGM retrofit on ISTA-s mingi väärtegu.
Paras huumorinurk. Ilma IBS'ita ei pakugi retrofitti AGM aku jaoks...

Pilt
Juhend on E90'lt.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:08 24
Postitas ttsys
Mõistan. Tartu BMW eripära, huumor. :mrgreen:
Müstika kuidas ma siis korduvalt ja korduvalt selliste ilma IBS-ta e-de juures olen retrofit otsa kukkunud. :)

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:09 59
Postitas Volum
Said oma BMW dokumendi, mis Tallinna BMW eripära veel pakub?
Ootan sinult nüüd PDF/XPS formaadis dokumenti, kus ilma IBS'ita E90'l pakub retrofitiks AGM akut. :mrgreen:

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:17 16
Postitas ttsys
Ma küsisin kus on dokument, et akut ei ole vaja regada?
Kust tuleb idee, et pole vahet, mis aku on kodeeritud?
Leia see dokument.
Kas on vaja, et näitan, mida ista-p retrofit näitab?!
Kõik E90, E87... AGM retrofit. Korduvalt teinud. :)
Mine vaata homme - ehk töötab ikka ka Tartus ja ei pea rohkem piinlikust tundma. :mrgreen:

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:21 58
Postitas Volum
ttsys kirjutas: 22.10.2020 22:17 16 Ma küsisin kus on dokument, et akut ei ole vaja regada?
Vaata minu eelnevat postitatud pilti. Dokumendi kood - 61 21 010 | REP-REP-RAE9061-6121010 - V.2
ttsys kirjutas: 22.10.2020 22:17 16 Kust tuleb idee, et pole vahet, mis aku on kodeeritud?
Idee on selles, et Ilma IBS'ita tavalist happeakut regama ei pea.
ttsys kirjutas: 22.10.2020 22:17 16 Leia see dokument.
61 21 010 | REP-REP-RAE9061-6121010 - V.2
ttsys kirjutas: 22.10.2020 22:17 16 Kas on vaja, et näitan, mida ista-p retrofit näitab?!
Jah, soovin PDF/XPS formaadis ISTA/P retrofit väljavõtet, autoks E90 ilma IBS'ita. Kuna väljavõttel on nagunii VIN kood peal, siis pole probleemi mul endal seda üle kontrollida.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:37 05
Postitas ttsys
Tahad pdf ja siis vin järgi vaatad. Jälle mingi Tartu huumor?
Võta ette siis juba see E90 vin millest teema algas ja vaata seda juhtumit.
Ütlesin, et olen korduvalt retrofit teinud E90, E87.... ja ka oma enda autol, millel ei ole ibs-i!

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:38 32
Postitas Volum
ttsys kirjutas: 22.10.2020 22:37 05 Tahad pdf ja siis vin järgi vaatad. Jälle mingi Tartu huumor?
Võta ette siis juba see E90 vin millest teema algas ja vaata seda juhtumit.
Ütlesin, et olen korduvalt retrofit teinud E90, E87.... ja ka oma enda autol, millel ei ole ibs-i!
Aga palun, valgusta mind oma Tallinna huumoriga ja paluks antud formaadis tõendit. Võid vahepeal Tartut ka külastada, heade mõtete linn. ;)
Mina olen omalt poolt BMW ametlikku dokumendi numbrit andnud, kus on välja toodud, et IBS puhul aku registeerida.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:50 52
Postitas ttsys
Tartu paistab lollide töövõtete linnana selles teemas. :mrgreen:
Ütlesin, et olen ka oma autol selle retrofit teinud ja paistad eriti tahumatuna, et seda tõsiselt ei võta. Seda on ülilihtne tõestada ja panid oma renomee lihtsalt likku.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 22.10.2020 22:57 14
Postitas Volum
ttsys kirjutas: 22.10.2020 22:50 52 Tartu paistab lollide töövõtete linnana selles teemas. :mrgreen:
Ütlesin, et olen ka oma autol selle retrofit teinud ja paistad eriti tahumatuna, et seda tõsiselt ei võta. Seda on ülilihtne tõestada ja panid oma renomee lihtsalt likku.
Aga palun, pane oma renomee ülilihtsalt kokku PDF/XPS formaadis ISTA/P retrofit ülilihtsa aruandega. Pole ju palju küsitud. :mrgreen: