e36 m50TUB20 m51 crank swap

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
tkaldmae
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 04.10.2019 22:59 53
Peamine sõiduk: BMW E61 530
Telefon: 55681071

e36 m50TUB20 m51 crank swap

Postitus Postitas tkaldmae »

Tere!
Paar küsimust m51 väntvõlli paigaldamisel pealkirjas mainitud mootorisse.
1. Kas on võimalik välja vahetada ainult väntvõll?(Iga postituse all vahetatud ka kepsud).
2. Mis on sellisel juhul mootori kubatuur ?
3. Kui ei saa, siis kus saaks kergendada b25 kepse ?(Lugesin välja, et lähevad veidi raskeks ja võivad mootorit lõhkuma hakata).
4. Kuidas/kus saaks modifitseerida m51 vända "keyway"´d, et kasutada antud mootori hammasratast ?
5. Mis aju/softi saaks/võiks kasutada, et mootor töötaks normaalselt?(tava softiga lugesin välja, et tekib knock sisse, kas saaks äkki stock aju ümber progeda).

Ette tänades kogu info eest, mis pakutakse!
TUUR
Huviline
Postitusi: 182
Liitunud: 23.08.2012 20:30 51
Peamine sõiduk: See, mis veel sõidab.

Re: e36 m50TUB20 m51 crank swap

Postitus Postitas TUUR »

1. Ei ole võimalik ainult väntvõlli vahetusega midagi teha. Sest kolb hakkab 8,4mm silindrist välja käima. Hädast päästavad välja kas lühemad kepsud, või mootoriplokk, kus väntvõlli-liin on plokikaane tasapinnast kaugemal (Kui inglisekeelsed terminid huvitavad, siis "deck height"). Või kolvid, kus kolvi pea ("Piston dome") on kolvisõrmele ("Gudeon pin") 8,4mm lähemal. "Kolb oleks madalam."

2. Kui oleks võimalik, siis oleks töömaht nagu ka TDS-il 2497 kuupsentimeetrit, sest kolb on M50b20l ja M51d25-l sama suure läbimõõduga.
(Töömaht = pii x silindri raadius ruudus x kolvikäik x silindrite arv)

3. Ega neid kepse polegi mõtet kergemaks teha. Tegelikud probleemid on need, et lühike keps on kolv-käigu poole peal arulagedalt suure nurga all (silindri seinte suhtes) nii pika käiguga (Inglise k. "Stroke length") väntvõlli kasutades.
Idee poolest pika käiguga väntvõlli kasutades vähenevad kolvi liikumisel ja suunamuutusel tekkivad kiirendusest tulenevad jõud.
Aga samas, kui keps käib "risti" (tänu oma lühidusele kolvikäigu suhtes), siis põhimõtteliselt keps painutatakse kõveraks, sest mõjuvad jõud mitte-ette-nähtud-suundasid pidi.
Originaal M50 keps peaks M51 käigupikkuse siiski okeilt ära taluma.

4. Kiilu-soone saab lasta freesida/käiata. M51 vänvõll peaks olema vist sepistatud ("Forged") ja sinna väga tavaliste riistadega kallale minnes tast jagu ei pruugi saada. Kes seda tööd teha viitsib - jään vastuse võlgu.

5. M50 originaal arvuti saab lasta ümber-kaartistada ning seega kütuse ja süüte probleemid kõrvaldada.
Detonatsioon ("Knock") - tekib väärast süütamisest, olgu ta kütuse ja õhu segu valest suhtest ("AFR") või liiga varajasest sädemest ("advanced igniton timing") tingitud. Kütuse ja õhu vahekorra suudab M50 originaal juhtarvuti ilmselt isegi normaalsuse-piires hoida (kasutades B25 pihusteid). Aga sädeme teke on tõesti valel ajal. Tänu pikemale kolvi-käigule on kolb nüüd süüte-hetkel "silindris natuke madalamal". Ehk, jah, süüde on liiga varajane ja kolb ei käi väga rõõmsalt silindri ülemisse otsani, pigem läheks kohe tuldud teed tagasi ja ei läheks "uuele ringile".
Vasta