1. leht 2-st

Milline käigukastiõli oleks sobilik juurde valada vanale ?

Postitatud: 06.12.2006 22:26 14
Postitas tsiklimees
Nimelt käigukasti hoovastiku simmerling on katki ja käigukasti õli on lekkinud. Reedel läheb simmerling vahetusse, mõtlesin, et kuna õli on lekkinud, siis oleks kasulik seda ka juurde valada. No ja kahjuks ei saa kindel olla, kas remondikohas on kohe vastav õli varnast võtta, siis mõtlesin, et ostan oma õli kaasa kui lähen ja annan selle remondimehele enne tööd igaksjuhuks pihku :)

Seda mis õli praegu seal sees on ma ei tea, pole kunagi vahetanud.

Aga mis õli osta ? Kui palju sinna käigukasti üldse õli kokku mahtus ? Äkki peaks siis juba kogu õli laskma ära vahetada...

Postitatud: 06.12.2006 22:32 55
Postitas Hans
Osta sealt: www.hot.ee/impulss
Või vaheta ka kohe seal.

Postitatud: 06.12.2006 23:06 48
Postitas tsiklimees
see, Suntrax Universal SAE 75W90 või SMX-S SAE 75W85 see siis ?

Postitatud: 06.12.2006 23:23 28
Postitas Valdek
ATF või TrasmaxZ läheb sinu auto käigukasti...

Postitatud: 06.12.2006 23:36 04
Postitas tsiklimees
Valdek kirjutas:ATF või TrasmaxZ läheb sinu auto käigukasti...
Odoot, seda ATF-i ma ei leidnud su kodukalt ja see TransmaxZ on ju kirjas, et automaat kastile, mul manuaal. Mis neil kahel eelmisel viga on muidu ?

Aga tahaks ikka head õli panna, sest vahest teist käiku sisse pannes liiga kiirelt käib ragin käigukastist läbi. See siis kui on suurem kiirus. Muidugi kahtlustan, et asi võib olla ka siduri korvis, kuna sidur on viimasel ajal vatti saanud ja nüüd suht kiiresti hakkab libisema kui piitsa anda. Ja no M42, ilma sidurit libistamata ei taha üldse liikuda, pole jõudu madalal pöördel lihtsalt :(

Ja kui nüüd ausalt kõik üles tunnistada, siis on mul koguaeg pidevalt tunne, et mu auto kärssab. Vahest sidur, vahest kummid, vahest õli, aga üks hais on koguaeg juures viimasel ajal, isegi siis kui piitsa ei anna, ei tea mis asi see on, lahtist õli nagu kuumade kohtade peal ei ole märganud.
Aga see, et ma piitsa annan vahest, ei tähenda, et ma ei austaks ja ei hoolitseks oma auto eest, ärge valesti aru saage :cool:

Postitatud: 07.12.2006 09:23 23
Postitas marek555
Tegelikult peaks ka ATF õli olema automaatkastidele mõeldud aga seda võib ka manuaalkastides kasutada (näiteks mina oma 320i manuaalkastis peangi ainult ATF õli kasutama). Kõige lihtsam on käigukasti õiget õli marki kindalks teha sildi järgi mis on käigukasti peal, kus on vastavad värvikoodid ja peaks ka õli mark kirjas olema.

Postitatud: 07.12.2006 14:11 46
Postitas tsiklimees
Aga mis nendel õlidel üldse vahet on ? Osad kannatavad rohkem kuuma ja külma või on lihtsalt pikemaajalised ?

Ja kas neid kõiki võib omavahel segi valada, eeldades, et ma valan juurde ja ei tea mis enne sees oli ?

Postitatud: 07.12.2006 14:48 42
Postitas Ilves
tsiklimees kirjutas:Ja kas neid kõiki võib omavahel segi valada, eeldades, et ma valan juurde ja ei tea mis enne sees oli ?
Kui juba niikaugele minna, et auto üles tõsta ja punn eest ära keerata, siis pane parem uus õli ka kohe sisse. Miski liitrike läheb, aga vähemalt 50KKM muretu. Maksab koos spetsialisti tööga miski ~400.

Postitatud: 08.12.2006 23:28 34
Postitas tasa4
enda 325 peab kah ATF kasutama...
autto raamatus kirjas...
õli läheb 1.1l
ATF on lihtsalt vedelam->talvel parem
ise soovitan Mobil1 ATF220

Postitatud: 09.12.2006 02:27 03
Postitas guits000
Aga mis õli tehas/esindus soovitab e36 325-e manuaal käigukasti?

Postitatud: 09.12.2006 09:38 18
Postitas tsiklimees
Ostsin Castrol manual smx-s sae 75w-85w ühe liitri ja lasin sisse panna. Mingit vahet sõidul nagu tunda ei ole. Aga loodame, et sai asjakohane õli. Oli teine suht kallis ka mingi 350EEK

Postitatud: 09.12.2006 10:45 02
Postitas Valdek
tsiklimees kirjutas:Ostsin Castrol manual smx-s sae 75w-85w ühe liitri ja lasin sisse panna. Mingit vahet sõidul nagu tunda ei ole. Aga loodame, et sai asjakohane õli. Oli teine suht kallis ka mingi 350EEK

esiteks panid vale õli käigukasti ja teiseks maksid palju...meil sama Castroli toode oluliselt odavam.

Postitatud: 09.12.2006 11:01 22
Postitas tasa4
guits000 kirjutas:Aga mis õli tehas/esindus soovitab e36 325-e manuaal käigukasti?
ATF

Postitatud: 09.12.2006 12:26 52
Postitas Marko1549
e36 320 ile mis õli manuaal käigukasti käiks

Postitatud: 09.12.2006 15:57 17
Postitas tasa4
Marko1549 kirjutas:e36 320 ile mis õli manuaal käigukasti käiks
316i, 318i, 318is, 320i ja 325i 1.1L ATF
325td 1.2L ATF

Automaat kastiga mudelid 3.0L ATF

rohkem ei tohiks selle teema kohta küsimusi olla

Postitatud: 10.12.2006 11:14 36
Postitas tsiklimees
Valdek kirjutas:
tsiklimees kirjutas:Ostsin Castrol manual smx-s sae 75w-85w ühe liitri ja lasin sisse panna. Mingit vahet sõidul nagu tunda ei ole. Aga loodame, et sai asjakohane õli. Oli teine suht kallis ka mingi 350EEK

esiteks panid vale õli käigukasti ja teiseks maksid palju...meil sama Castroli toode oluliselt odavam.
Ma helistasin Teie telefonile, aga see oli väljas, no ja siis ma pidin õli ostma kuskilt mujalt. Käisin Ben Autotarbes ja seal soovitati ja öeldi, et sobib. Kas see õli võib nüüd mingit kahju ka tekitada ?

Postitatud: 10.12.2006 12:43 33
Postitas tasa4
eks nende õlidega tasub olla täpne.
vale õli võib tuua igasuguseid üllatusi.

Postitatud: 10.12.2006 14:04 55
Postitas tsiklimees
Poemüüja vaatas veel seda õlide sobivuse tabelit ja seal oli kirjas, et sobib.

Postitatud: 10.12.2006 19:31 24
Postitas toom
Nojah, ega see väikse mootori kast ei maksa ka ju midagi, mingi aja tagant kannatab ju eksperimenteerida igatsugu tabelite paikapidavust :D

Postitatud: 11.12.2006 23:16 03
Postitas tsiklimees
Ma ei tea kas see on uuest käigukastiõlist või on siduri kulumine jõudnud sinnamaani. Sidur igatahes on kulunud niikuinii. Seda näitab juba see, et ta suht kiirelt libisema hakkab natuke kuumaks minnes.
Aga näiteks kui 60km/h sõita ja siis siduri pedaal alla vajutada ja teist käiku hakata panema, on tunda kuidas ei taha käik sisse minna ja kui lükata sisse, siis käib raks.

Oskab keegi öelda kumb on tõenäolisem raksu põhjustaja, kas sidur või õli, ise pakuks sidur vast.. ?

Ahjaa ja kas käigu peaks vist paremini sisse saama teoorias kui anda vastavalt palju pöördeid, kui oleks käik sees sellel kiirusel ja minek taga ?

Ei taha autot nimelt lõhkuda, seega küsin. Kas see on paha kui ma näiteks sõidan 50-ga ja tahan panna teist käiku. Ma nüüd täpselt ei mäleta kui palju teise käiguga sellel kiirusel pöördeid mootoril on (vb mingi 4500?). Et kui siis anda gaasi sidur all kuni 4500 pöördeni ning siis teine käik sisse panna, on see kulutav ?

Postitatud: 11.12.2006 23:30 42
Postitas Kristjan_K
tsiklimees kirjutas:Ahjaa ja kas käigu peaks vist paremini sisse saama teoorias kui anda vastavalt palju pöördeid, kui oleks käik sees sellel kiirusel ja minek taga ?

Ei taha autot nimelt lõhkuda, seega küsin. Kas see on paha kui ma näiteks sõidan 50-ga ja tahan panna teist käiku. Ma nüüd täpselt ei mäleta kui palju teise käiguga sellel kiirusel pöördeid mootoril on (vb mingi 4500?). Et kui siis anda gaasi sidur all kuni 4500 pöördeni ning siis teine käik sisse panna, on see kulutav ?
Seda nimetatakse vahegaasiks, ja selleks hetkeks võiksid isegi siduri lahti lasta, põmst kulutada ei tohiks midagi, teed ju ainult sünkrode tööd ära.

Iseenesest ei kujuta ette, kuidas sidur asi ragisema peaks panema. Kulunud siduri puhul saad lõpuks ilma pedaali vajutamata ilusasti käiku vahetada.

Postitatud: 12.12.2006 00:04 47
Postitas tsiklimees
Mul kunagi golfil läks sidur niimoodi piix, et kohapeal kui mootor töötas algul 1. sisse ei läinud, pärast ei saanud ühtegi käiku sisse. Pidi starteriga ainult tööle vedama. Siis juba ei läinud sõites ka ükski sisse lõpuks.

Postitatud: 12.12.2006 09:59 58
Postitas Ilves
tsiklimees kirjutas:Oskab keegi öelda kumb on tõenäolisem raksu põhjustaja, kas sidur või õli, ise pakuks sidur vast.. ?
Ei taha küll halb inimene olla, aga just paar posti tagasi ju öeldi, et panid vale (liiga paksu) õli sisse. Suht loogiline, et peale seda pole kast, mis on ette nähtud ATF-ga töötama eriti õnnelik selle üle, et ta paksemat moosi täis lasti. Oma esimese E36 325-ga tegin sama kala, õnneks sõitsin ainult 100m sain aru, et käigud ei käi ja lasin kohe ATF-i panna.
tsiklimees kirjutas:Ei taha autot nimelt lõhkuda, seega küsin. Kas see on paha kui ma näiteks sõidan 50-ga ja tahan panna teist käiku. Ma nüüd täpselt ei mäleta kui palju teise käiguga sellel kiirusel pöördeid mootoril on (vb mingi 4500?). Et kui siis anda gaasi sidur all kuni 4500 pöördeni ning siis teine käik sisse panna, on see kulutav ?
Sidur all vahegaasi andmisest pole mitte miskit tolku. Sest siis on sul mootor kastist lahutatud ja sa ei ühlusta vedava ja veetava võlli kiiruseid kastis -> järelikult peab selle töö tegema sünkro. Kui veel vale õli ka sees, siis ongi ragin käes. Vahegaasi saad selgeks harjutades, päris ehedat topeltsidurdust pole küll vaja teha. Mina teen põhimõtteliselt ühe sidurdusega, kuna käik tuleb välja siduri lahutamise algfaasis, siis annad gaasi kui sidur veel veidi seob ja uue käigu lülitamiseks on sidur juba lõplikult lahutatud -> madalam käik sisse, sidur üles ja voilaa :) Kogu protsess võtab jämedalt sama kaua aega nagu ülesvahetus. Ja järgmine etapp on allavahetus koos pidurdamise ja vahegaasiga. Esimesel korral võid proteesjala abiks võtta :P

Aga enne harjutamist vaheta endal õli õige vastu ära.

Postitatud: 12.12.2006 12:17 34
Postitas tsiklimees
Ma võtan tavaliselt muidu käigu välja ilma sidurita, kui gaas maha lasta, siis tuleb käik välja nagu lupsti. Ja sisse olen ka vahest pannud ilma sidurita, lisades pöördeid vaba käiguga ning siis lähebki käik sisse nagu lupsti jälle.

Aga see teine käik ei tahtnud juba enne õlivahetust igakord sisse minna. Eks ma mõne aja pärast siis vahetan õli ära, kui finantsi tuleb.

Postitatud: 12.12.2006 12:56 17
Postitas Ilves
tsiklimees kirjutas:Ma võtan tavaliselt muidu käigu välja ilma sidurita, kui gaas maha lasta, siis tuleb käik välja nagu lupsti. Ja sisse olen ka vahest pannud ilma sidurita, lisades pöördeid vaba käiguga ning siis lähebki käik sisse nagu lupsti jälle.
Nagu lupsti lähevad niiviisi sünkrod peeti, ime ka kui sul käigud ei taha töötada. Viimane auto, millest mul kahju ei olnud käike ilma sidurita vahetada oli 07 :)

Postitatud: 12.12.2006 13:13 26
Postitas --overdose--
tsiklimees kirjutas:Mul kunagi golfil läks sidur niimoodi pe**e, et kohapeal kui mootor töötas algul 1. sisse ei läinud, pärast ei saanud ühtegi käiku sisse. Pidi starteriga ainult tööle vedama. Siis juba ei läinud sõites ka ükski sisse lõpuks.

hehee mul oli sama moodi panime joonele ja käiku sisse ei saand aint ragises joone taga kuni lõpuks loobusin...vähemalt raffas sai kõvasti naerda... :lol: :cool:

Postitatud: 12.12.2006 13:24 17
Postitas UPS
Teise käigu sünkronisaator võib vabalt kulunud olla, kuna leiab suht palju kasutamaist. Õli võiks olla ATF jah sees, vale (loe paksema) õli korral on ka käikude lülitumine raskendatud. Palju saab ka ise ära teha, näiteks niigi vana auto puhul kiired/ raiuvad käiguvahetused ainult kiirendavad sünkro kulumist. Võiks anda talle natuke aega oma tööd teha ja vajadusel vahegaasiga abistada, eriti kui rohkem pöördesse ka lased. Ilma sidurita käike välja võtta/ sisse lülitada on kole kahtlane, selleks sidur ongi ;) Ma oma autoga küll sellist trikki teha ei saa :roll:

Postitatud: 12.12.2006 14:20 37
Postitas tsiklimees
Ma mõtlesin, et kui nii libedalt käik välja tuleb just sellel hetkel kui gaas maha võtta, siis see ei tohiks küll rikkuda. Aga no kui rikub, eks siis peab veits sidurit ka pressima.

Kas neid kurikuulsaid sünkrosi saab käigukastis eraldi vahetada ka ? On nad kallid ?

Postitatud: 12.12.2006 14:27 19
Postitas Ilves
tsiklimees kirjutas:Kas neid kurikuulsaid sünkrosi saab käigukastis eraldi vahetada ka ? On nad kallid ?
Jah saab ja on piisavalt kallis (käimari remont vist reeglina algab kuskil 10K juurest), et õiget õli ja sidurit kasutada.

Postitatud: 12.12.2006 14:39 27
Postitas tsiklimees
Ilves kirjutas:
tsiklimees kirjutas:Kas neid kurikuulsaid sünkrosi saab käigukastis eraldi vahetada ka ? On nad kallid ?
Jah saab ja on piisavalt kallis (käimari remont vist reeglina algab kuskil 10K juurest), et õiget õli ja sidurit kasutada.
No siis vist on odavam uus kast osta...ma siin vaatasin, et üks kutt müüb kasti 2500-ga näiteks
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
Ok, pole küll minu mootori kast, aga arvan, et M50 oma odavam vist just ei ole ?