1. leht 1-st

Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 07.02.2007 21:37 02
Postitas maarekl
ma ei saa autot kuidagi käima...aku tõmbab kogu aeg ära...nii pikka käivitamist tahab! kylma on ka päeval -27 kraadi öösel ligi -40 C...tahaks juba väga autot käima saada, õigemini oleks vaja!jama selles,et ei saa kuhugi sooja ka seda viia ja tõmmata ei julge!võib see eeter teha väga kylmale mootorile midagi halb ja kas tuleb kohe yhest korrast sõltuvus?

Postitatud: 07.02.2007 21:44 48
Postitas hollow
dislat vist eetriga ikka käivitada ei saa... pane akulaadija taha ja lase aku korralikult täis laadida ja käivita siis.... ära proovi isegi poolpiduse akuga käivitada



NB! Kus see -40 on??? :shock:

Postitatud: 07.02.2007 21:46 42
Postitas Aaro
-40 ei ole tehase poolt vist isegi autod käima mõeldud. :?

Postitatud: 07.02.2007 21:57 21
Postitas Mirko
Aaro kirjutas:-40 ei ole tehase poolt vist isegi autod käima mõeldud. :?
'Auto võib ju olla käima mõeldud aga ma usun, et sellise külmaga muutub diisel mastiksiks :lol:

Postitatud: 07.02.2007 22:17 41
Postitas hanzvonkazak
-40 vast kuskil põhjas on. aga jah sellise külmaga saab dislast healjuhul juba seibe lõigata.

eetriga või oma mootori saata lihtsalt enneaegselt vanaduspensionile.
ja õigem oleks muretseda endale korralik aku, mis kannataks kah selliseid ekstreemtingimusi.

terv hannes

Postitatud: 07.02.2007 22:38 45
Postitas rodza
eetriga selline lugu et kevadel võid mootori remonti tegema hakata...klapid ,
rõngad ,saaled jne. omad kogemused :D
ja eetriga muutub auto kähku narkomaaniks tuleb raskusi ka soojade ilmadega käima panemisel..niiet pane kütusele lisandeid ja osta uus aku :cool:

Postitatud: 08.02.2007 10:44 52
Postitas maarekl
päris -40 ei olnud....vaid -37 C....see kuskil kesk soomes!viibin ise praegu soomse...aga kas see aitab kui nädalavahetusel lubas päevaks kuskil -15 C...kas siis võib ta käima saada..peale nii pikki kylmi?

Postitatud: 08.02.2007 10:46 42
Postitas --overdose--
ikka võib...dislal tglt selline mure ka et osades tanklates antakse suvist ja talvist segamini... :? meil oli eelmine talv selline jama sellega...
:roll:

Postitatud: 08.02.2007 11:25 20
Postitas 325 ix
Kasuta eetri asemel WD 40.

Postitatud: 08.02.2007 19:38 45
Postitas 325diisel
kas mõtled puhast eetrit. seda küll ei tasuks kasutada -liiga kange. kui siis ainult nii et valad tilgakese kaltsule ja annad nuusutada. sellise külmaga läheb juba õli nii paksuks et starter ei jõua õiget ringiajamis kiirust arendada.

Postitatud: 08.02.2007 21:30 40
Postitas maarekl
325diisel kirjutas:kas mõtled puhast eetrit. seda küll ei tasuks kasutada -liiga kange. kui siis ainult nii et valad tilgakese kaltsule ja annad nuusutada. sellise külmaga läheb juba õli nii paksuks et starter ei jõua õiget ringiajamis kiirust arendada.
ei jõua jah...ma ise ka vaatan...et nagu suitsu kergelt tagant tuleb...aga ei ole siukest momenti, või kiirust,et käima lähex!

sest eeteris...on olemas aerosoolid siuksed täitsa myygis...ja keegi siin ütles et dislat ei saa sellega käima...minu arust see nagu rohkem disladele ongi mõeldud!!!

Postitatud: 08.02.2007 22:44 45
Postitas hanzvonkazak
no disaldele see eeter pigem mõeldud jah. aga jah ise nagu ei paneks oma autole.odavam on lihtsalt käima vedada või siis töötavalt autolt täkku.

Postitatud: 08.02.2007 22:53 07
Postitas kapa
vat igakord ei ole kedagi kes sulle täkku annaks või käima veaks ;) ja kui oleks , siis kas puudub köis või "krokodillid" :D niiet pane endale see eetripurk või mingi break cleaner taskusse ja hommikul auto käimaminemine garanteeritud!PS: selle tühise törtsu pärast ei tasu nüüd küll väga muretseda!

Postitatud: 09.02.2007 00:02 32
Postitas Cardo
Saksamaal näiteks tuntakse diiselmootorite juures väga külma ilmaga kuni 40% bensiini lisamist, et muuta kütus voolavamaks. Karta ei ole miskit, võid ju ka vähem 25% lisada .

Postitatud: 31.03.2007 00:43 56
Postitas jackpuuk
nagu hiljaks jäänud minu jutt ,aga eks seda võib edaspidi ka tarvis minna.Eetriga käivitamisega on siis selline kala :1 kui starter ikka vedada ei jõua ,siis ta ikka käima ei lähe .
2. kui peaks ka äkki käima hüppama ,ei tule õlisurve korraga üles st.mootor käib kuivalt ,mis talle mitte head ei tee.
3.korduval katsetamisel jõuab põlemata kütus karterisse ,mis hukkab õli ära ja üsna kiiresti.
4. suhtkoht lihtne on üle doseerida ,mida kuuleb ka kõrvaga .
Kokkuvõtteks : korduval eetriga käivitamisel ootab kevadel ees mootori remont , üledoseerimise korral võib juhtuda ,et pole mida remontida ka enam ,nt .keps küljepealt väljas jne. Peaks silmas pidama ,et eetrit ei lasta läbi õhufiltri , üks kord on andeks antav ,aga igapäevane eetriga käivitamine mitte. aku mahtuvusega ka selline lugu ,ööseks tuppa sooja ,-10 kraadiga kaotab aku - 40% mahtuvusest ,kui ma nüüd õieti mäletan . Õiendan pidevalt suurte masinatega , lähedalt nähtuna see kõik proovitud.

Postitatud: 31.03.2007 12:00 30
Postitas priitv8
Huvitav. Vanasti Ikarus bussil oli kohe eetri laskmise nippel mootoriruumis. "Deodorandi" pudelit kandis juht endaga kaasas.
Loomulikult oli seal aga dosaator, mille järgi kogust mõõdeti.

Postitatud: 01.04.2007 00:26 56
Postitas jackpuuk
Nad väidavad jah nende balloonikeste peal ,et seal on lisa määrdeained jne. ,kuna eeter peseb silindri seintelt õli maha ,aga fakt on see ,et tegelikult üks mootori surm ta on. Eeter põleb ka tunduvalt kiiremini kui diisel , sellest see kole plagin ka käivitamisel . Eks need kõik tegurid , mis ma siin yles lugesin , kokku annavadki sellise tulemuse ja narkariks muudab ta mootori ka üsna kiiresti ,mis tuleneb minu arvamuse järgi täpselt sellest ,et eeter õlikile silindrist maha peseb ja üsna kiiresti selle hõredaks muudab . Mida hõredam mootor seda rohkem ta dopingut tahab ja mida rohkem annad ,seda kiiremini läheb veel hõredamaks ,nokk kinni -saba lahti , saba kinni - nokk lahti .

Postitatud: 01.04.2007 00:36 40
Postitas jackpuuk
Veel niipalju ,et mingitel külmema kliima versioonidel vist ,täpselt ei mäleta , oli vanematel scaniatel ja volvodel ka vist eelpool mainitud eetri laskmise süsteem küljes . kuidagi peab muidugi seal ka neid käima saama ,aga seal ka võimsamad starterid ja ploki soojendused küljes ,aga pooldada ma sellist käivitamist küll kuidagi ei saa ,ka on väga lihtne niimoodi starter maha kõrvetada .

Postitatud: 01.04.2007 13:26 04
Postitas maarekl
Oli see dosaator mu isa mb variolgi, aga meie vist kordagi ei kasutanud! ja nende külmadega ikkagi ei lisanud eeterit vaid vedades sain tööle. ja veaks oli autol see, et kuuest küünlast kaks töötas ja etteande pump ei töötand külmadega, aga ei tea mix?

Postitatud: 01.04.2007 18:55 57
Postitas jackpuuk
Vedamisega on see teema ,et rihmaga mootoril võib rihm üle lüüa või katki minna , selle vastu on ainukene rohi enne siduri lahti laskmist starteriga mootorile mingidki pöörded peale lasta ja sidur tasakesi lahti .

Postitatud: 01.04.2007 20:20 53
Postitas maarekl
jackpuuk kirjutas:Vedamisega on see teema ,et rihmaga mootoril võib rihm üle lüüa või katki minna , selle vastu on ainukene rohi enne siduri lahti laskmist starteriga mootorile mingidki pöörded peale lasta ja sidur tasakesi lahti .
kett ikka ju! Alguses vedasin aeglaselt ja viies käik oli sees, et mootor vähe liikuma ja õlitama hakkaks. aga nii suurte külmadega enam siukest pulli autole ei tee...täis lõhkumine talvel see käivitamine, kui ikka -36C külma.

Postitatud: 01.04.2007 20:44 02
Postitas jackpuuk
Selles sul õigus ,et ketiga lihtsam ,aga ka vana keti võib räbalateks lüüa ,ma lihtsalt mainisin üldisemalt ,selles ka õigus ,mis ikka sarterist ei lähe on targem rahule jätta ,selles ka õigus , et alguses kiirema käiguga natuke vedada , minu viga mõtlesin kirja panna ,aga ei viitsinud .

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 27.01.2014 17:46 27
Postitas blackjack
Siin keegi eespool kirjutas, et eetrit mitte lasta õhufiltrisse. Mis on see teine alternatiiv kuhu saaks eetrit lasta? Auto siis 725TDS. Tundub, et eelsüüte küünlad on vist õhtal, nii kui külmaks läks siis enam käima ei saanud. Nüüd oleks hirmsasti vaja ta käima saada, sest töökotta teda vedada köie otsas ei taha, kuna automaadiga tegu. Mida veel võiks katsetada kui küünlad läbi? Mootorit soojendada millegiga?

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 27.01.2014 18:57 12
Postitas Tauri_J
blackjack kirjutas:Siin keegi eespool kirjutas, et eetrit mitte lasta õhufiltrisse. Mis on see teine alternatiiv kuhu saaks eetrit lasta? Auto siis 725TDS. Tundub, et eelsüüte küünlad on vist õhtal, nii kui külmaks läks siis enam käima ei saanud. Nüüd oleks hirmsasti vaja ta käima saada, sest töökotta teda vedada köie otsas ei taha, kuna automaadiga tegu. Mida veel võiks katsetada kui küünlad läbi? Mootorit soojendada millegiga?
no lase siis otse sisselaskesse, egr-i kaudu

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 27.01.2014 21:04 52
Postitas Roland325
Samas töökaaslane oma 1,9tdi Galaxyl kasutas 2-3 talve külmemate ilmadega pea koguaeg eetrit käivitamisel. Ei juhtunud mitte midagi. Nüüdseks pill müüdud, aga usun, et sõidab siiamaani :)

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 28.01.2014 14:14 16
Postitas arnis
blackjack kirjutas:Siin keegi eespool kirjutas, et eetrit mitte lasta õhufiltrisse. Mis on see teine alternatiiv kuhu saaks eetrit lasta? Auto siis 725TDS. Tundub, et eelsüüte küünlad on vist õhtal, nii kui külmaks läks siis enam käima ei saanud. Nüüd oleks hirmsasti vaja ta käima saada, sest töökotta teda vedada köie otsas ei taha, kuna automaadiga tegu. Mida veel võiks katsetada kui küünlad läbi? Mootorit soojendada millegiga?
Kui saad mootori soojaks, läheb asi lõpuks käima. Kui elektrit saad lähedale, siis saab soojapuhuriga asja kuidagigi soojaks, pannes kapoti kinni/tekk peale.
Iseenesest peale 5 minutit ketramist arvatavasti läheb lõpuks tööle ka -15-ga, ainult et selleks vaja täkku
kahelt autolt või stardiabi laadimisseadet. Kui saad mootori +5 peale, saad tööle poole minuti jooksul.

Iseenesest eetriga saab kiiremini. Kõige mugavam on vist pritsida läbi pisikese augu sisselaske kolle all,
mille sisse läheb turborõhu anduri voolik, mis tuleb korra ära võtta lihtsalt.

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 28.01.2014 18:33 11
Postitas smi
Kui õues -36 siis vist väga lihtsalt ei võta vist midagi seal kapoti all lahti.
Elektri puhuritega ka selline asi, et neile on pikendusega vaja voolu vedada, aga näiteks parabooli pealt ei taha juhe enam -20 ka maha tulla kuna isolatsioon muutub päris jäigaks.
Ja no 5min käita ja loota, et siis käima läheb :roll:

Kui ikka hädasti vaja siis törts eetrit õhuvõtust sisse ja peab käima minema.

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 28.01.2014 19:26 56
Postitas priitb
[quote="smi"]Kui õues -36 siis vist väga lihtsalt ei võta vist midagi seal kapoti all lahti.
Elektri puhuritega ka selline asi, et neile on pikendusega vaja voolu vedada, aga näiteks parabooli pealt ei taha juhe enam -20 ka maha tulla kuna isolatsioon muutub päris jäigaks.

Pane korraks puhur taha, ja juhe on pehme nagu...
kas aastal 2007 oli soomes nii külm?

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 28.01.2014 20:05 06
Postitas Tauri_J
no lapimaal -40 ei ole probleem :lol:

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitatud: 30.01.2014 03:55 28
Postitas iaanek
Kõige lihtsam ja kiirem on valada kõrgsurvepumba ja pihustite peale ämber-paar kuuma vett ja TDS käivitub ka alla -30°C külmaga.