Starter ei lülitu ja õlituli põleb (e30, 320i 1990)

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Starter ei lülitu ja õlituli põleb (e30, 320i 1990)

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Kirjeldasin antud muret juba ka oma auto teema all "lugejate autode" rubriigis, kuid ehk loetakse seda osa siin rohkem ja ehk oskab keegi arvata, kuskohast viga otsida.

Nimelt, auto keeldus käivitumast, starteri relee ainult klõpsub. Lükates läks ilusti käima, kuid lõi mootoriõli tule laetablool põlema, suretasin masina kohe välja. Kontrollisin õlitaset, oli normis, loiku maas ei olnud. Proovisin veel starteriga, tegi pool pööret ja jäi vait. Pärast seda lööb kohe süüte lülitamisel selle õlitule põlema.

Kas need vead võiks omavahel kuidagi mehaaniliselt seotud olla või on tegu pigem elektrikalaga? Lisaks veel selle, et viga ilmus ilma igasuguse hoiatusega, ühtki anomaaliat viimastel päevadel täheldanud ei olnud.

Tänud abi eest juba ette!
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1767
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

See laes olev õlituli näitab õlitaset, mitte õlirõhku, et siis, kui läheb põlema on õli natuke vähe ja see pole nii ohtlik, et peaks kohe mootori välja suretama, varuosa- või õlipoodi võib rahulikult sõita ;) . Kui mul e30 oli, siis läks ka see tuli paar korda põlema ja viga oli selles, et õlitaseme anduri pistik ei saanud hästi ühendust(andur asub karteri põhjast veidike üleval pool külje peal). Starteri kohta ei oska suurt midagi pajatada, võibolla vaadata üle see paks juhe, mis starterist aku peale läheb, või on siis tõmberelee läbi!
Kasutaja avatar
elm
Huviline
Postitusi: 550
Liitunud: 03.01.2007 11:57 26
Asukoht: tln/bl.mount

Postitus Postitas elm »

Esimesena tuleb kohe pähe muidugi peetis aku...
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Soovitaks samuti aku üle vaadata- lükates läheb ta küll, nii palju voolu akus ikka on, et lükates käima läheks... Samas, tühja aku puhul starter tõesti plõksib ainult ja vbl pool pööret võib isegi vedada... Õlituli hakkab põlema nagunii :)
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

AARE530 kirjutas:Soovitaks samuti aku üle vaadata- lükates läheb ta küll, nii palju voolu akus ikka on, et lükates käima läheks... Samas, tühja aku puhul starter tõesti plõksib ainult ja vbl pool pööret võib isegi vedada... Õlituli hakkab põlema nagunii :)
Kas õlituli läheb tühja aku tõttu põlema? Sest õlitase peaks normis olema.

Eks ma proovin teise akuga õhtul.

Aga tänud vastajatele!
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Õlituli ei lähe põlema mitte tühja aku tõttu, vaid seetõttu, et mootor käib käivitamisel ringi, aga õlisurve puudub :)
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

AARE530 kirjutas:Õlituli ei lähe põlema mitte tühja aku tõttu, vaid seetõttu, et mootor käib käivitamisel ringi, aga õlisurve puudub :)
Ma mõtlesin laes asuvat õlituld, ehk õlitaseme tuld. Ja praegu lülitub see koos süütega, hoolimata sellest, kas mootor käib ringi või mitte. Kas suuremat sorti pingelangus võib põhjustada selle tule "hulluks" minemise?

Ma olen suhteliselt kindel, et starteri mittelülitumine ja see õlituli on omavahel miskitpidi seotud.
730iA e32 138kW 12/1992
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

andur võib "kalada", st läbi olla. mul oli ja koguaeg põles, ära ka ei viitsinud vahetada :p
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

raimo_r kirjutas:andur võib "kalada", st läbi olla. mul oli ja koguaeg põles, ära ka ei viitsinud vahetada :p
Tekib küsimus miks ta just praegu "kalama" hakkas siis. Hämmastama paneb see, et kumbagi viga (ega isegi midagi sarnast) polnud varem juhtunud. Õlitaset kontrollisin ja korrigeerisin eelmisel nädalal (lihtsalt rutiinne kontroll), aku ega starteriga pole mitte kordagi ühtegi jama olnud selle aja jooksul, mis auto minu oma on olnud (järgmine nädal saab aasta).

Kas liiga madal pinge võib anduris veateate põhjustada? Või äkki hoopis andurile surmahoobi anda?


**** selline tunne juba, et äkki hoopis katkine porikumm, mille küljest rebisin, põhjustabki kogu jama :)
730iA e32 138kW 12/1992
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Proovitud teise akuga, muutust mitte mingit. Märkasin veel, et kui üritada starterit anda, kustuvad armatuuris kõik tuled peale piduriklotsi oma, mis hakkab hõõguma (tavaliselt ei põle üldse).
Proovitud õliandurit massi lasta, muutust mitte mingit. Õlitase endiselt kenasti normis varda järgi. Starter endiselt ainult klõpsub (esimesel proovimisel oma akuga võttis ca pooleks sekundiks starteri taha ka).

Täitsa nõutu olen nüüd.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Vaata massi juhe üle mis kinnitub mootori külge, kusagil oli mingi laiem kaabel, vb on ära murdunud.
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

erik kirjutas:Vaata massi juhe üle mis kinnitub mootori külge, kusagil oli mingi laiem kaabel, vb on ära murdunud.
Otsisin, ei leidnud. Oskab ehk keegi öelda, kus see e30-l olla võiks. Akuklemmilt läheb juhe kere külge (amordikausile) ja sealt läheb üks juhe edasi suurde kimpu, mis läheb läbi tulemüüri.

Kui võtta nn Krokodill ja ühendada selle abil miinusklemm ja mootoriblokk, siis peaks saama seda viga testida, on mul õigus?
730iA e32 138kW 12/1992
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

"Roosa sõber" millegipärast postitust muuta ei lase, niiet teen uue.
Proovisin krokodillidega, akult mass otse mootorisse ja... kui võtme esimesse asendisse keerasin, tuli masendus peale: õlituli ei mõelnudki mittesüttida. Aga starterit andes tulid juba rõõmsamad toonid: Veits vaevaliselt, aga käima ta läks. Lasin veits tiksuda, andsin kergelt pöördeid, käis nagu muiste. Proovisin veel, töötas, kuidi õlituli säras edasi.
Krokodilli eemaldamine taastas endised sümptomid, starter ei teinud piuksugi.

Seega - arvatav kala leitud, otsida tuleb katkist massijuhet.

Tänud Erikule vihje eest!
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
ruts
Huviline
Postitusi: 497
Liitunud: 19.02.2004 11:45 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ruts »

Kas kahesel karteri küljest ei lähe eraldi massijuhet poolraami külge ? Minu 2,5-sel on juhet näha , juhipoolt mootorivahele piiludes leiab selle üles.
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

ruts kirjutas:Kas kahesel karteri küljest ei lähe eraldi massijuhet poolraami külge ? Minu 2,5-sel on juhet näha , juhipoolt mootorivahele piiludes leiab selle üles.


Kas sul oli roolivõimendiga isend?
Minu omal on seal kohas roolivõimendi, vb seetõttu ei näinudki seda juhet. Roolivõimendi natuke lekib ka, seetõttu on seal jube õline praegu. Eks ma katsun täpsemalt otsida siis.
730iA e32 138kW 12/1992
Veiko K
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 26.09.2003 18:42 03
Peamine sõiduk: BMW 325i E91
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas Veiko K »

Õlitasemetuli kustub kui akult korraks juhe maha võtta. Eeldusel, et õli on lisatud.
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Veiko K kirjutas:Õlitasemetuli kustub kui akult korraks juhe maha võtta. Eeldusel, et õli on lisatud.
Õli lisanud ei ole, sest õlitase on normis. Aga õlituli jäi põlema ka peale massijuhtme vahetamist (vana oligi katki), ja seejärel akuklemmi eemaldamist ja tagasipanekut.
On kellelgi veel nõuandeid, kuidas sellest vabaneda?

Ja tänud kõigile vastajatele, vähemalt sain auto sõitma.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
elm
Huviline
Postitusi: 550
Liitunud: 03.01.2007 11:57 26
Asukoht: tln/bl.mount

Postitus Postitas elm »

raimo_r kirjutas:andur võib "kalada", st läbi olla...
hotwing
Huviline
Postitusi: 256
Liitunud: 20.10.2003 00:43 52

Postitus Postitas hotwing »

elm kirjutas:andur võib "kalada", st läbi olla...
See on kõige tõenäolisem. Mul oli 318i-ga nii, et jamasid õlirõhu tuli ning temperatuuri seier. Lõpuks panin mõlemad andurid uued - aga selgus, et temperatuuri viga oli hoopis spidoploki elektroonikaplaadis (üks juhe oli läbi)
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Postitus Postitas lynx »

Kui õlitase on normis, aga tuli ikka põleb laes, siis kõige loogilisem tegu oleks andurist tuleva juhtme pistik roolivõimu õlist ära puhastada, kuna sul pidi ju seal jube õline olema. Või siis on andur rikkis/sodi täis lihtsalt.
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

lynx kirjutas:Kui õlitase on normis, aga tuli ikka põleb laes, siis kõige loogilisem tegu oleks andurist tuleva juhtme pistik roolivõimu õlist ära puhastada, kuna sul pidi ju seal jube õline olema. Või siis on andur rikkis/sodi täis lihtsalt.
Andur asub ju mootori paremal küljel, seal pole õli. Või on see seal mingi muu andur? Anduri riket ma eriti ei usu, sest enne ta ju töötas, vähetõenäoline et ta nüüd lambist koos selle massijuhtmega katki läks.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
Krst
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 12.04.2004 15:43 36

Postitus Postitas Krst »

Paremal küljel asub ju õliRÕHU andur mitte tasemeandur, see on ikka vasakul pool.
Allan_A
Huviline
Postitusi: 213
Liitunud: 24.11.2004 14:46 01

Postitus Postitas Allan_A »

Laes peaks hakkama õlituli põlema, kui on alles pool normi.
E85 Z4 3.0si
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Tõutäkk kirjutas:Laes peaks hakkama õlituli põlema, kui on alles pool normi.
Korra lasin kogemata taseme nii madalaks, et varras vaevu ulatus õlini. Siis igatahes lamp ei süttinud.

Täna läheb masin nagunii tõstukile, et lõpuks roolivõimu leke ära kaotada. Eks siis lasen seda andurit ka otsida, ehk saab selle mure ka kaelast ära.
730iA e32 138kW 12/1992
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Probleem lahenes iseenesest. Täna hommikul veel süttis, peale tööd koju sõites enam mitte. Proovisin ca 4-5 korda süüdet sisse ja välja klõpsutada, ikka ei süttinud.

Tänud kõigile vastanutele abi eest!
730iA e32 138kW 12/1992
Vasta