1. leht 1-st

E46 3,0D 135kw mootor?

Postitatud: 08.10.2007 22:15 37
Postitas Karlsson
tere plaan endale soetada e46 2001a 330XD 135kw.küsiks siit tedjamatelt meestelt suur selle mootori resurss on 500 000km sõidab ilusti ära või peab arvestama mootoris mõne suurema remondiga et kaua selline mootor vastu peab.pihustid jne nänn pole oluline just mootor ise.ostetava auto läbisõit on 235 000km on hooldus ramatuga ja osaline ajalugu ka UM is olemas ja UM ist tehtud päring saksa ja see ühtib hooldusraamatuga.Kavas mingi auto endale lihtsalt pikemaks ajaks osta ja sõitmist on palju seega olen valinud suuna diisel mootorile.Aitäh

Postitatud: 09.10.2007 08:24 14
Postitas Tauri
vaevalt, et keegi siin on selle mootoriga 500 t/km sõitnud, kuid miks ei peaks see mootor kestma? Ma ususn et 200- 300 t/km läbisõiduga mootoreid liigub meie teedel päris palju, millel väsimuse märgid puuduvad!

Postitatud: 09.10.2007 13:27 26
Postitas Raitz
Päris palju sõltub ressurss ekspluatatsioonist vs õigeaegsest/kvaliteetsest hooldusest. Sa võid teada kui tihti teda hooldati, aga millega joodeti ja kuidas piitsa anti, paraku mitte. Parim oleks piiluda mootorisse, aga see ei anna ikkagi aimu mis olukorras on turbo, pihustid, kõrgsurvepump jne. Kui külmalt käivitades mingit vinguhaisu, tomu ei aja ning tühikäigul ja pööretel mingeid kuuldavaid/tuntavaid helisid/vibratsioone ei ole ja minek on masinal hea, siis miks mitte.

Postitatud: 11.10.2007 14:30 04
Postitas kaupo_s
UM'is ilusti hoolduses käinud diislil pole see 500 000km midagi.

Postitatud: 17.10.2007 19:17 40
Postitas Tauri
diislijoodik kirjutas:Miks peab nimelt UM-is seda diislit hooldama (loe: õli ja filtreid vahetama)- aru ma ei saa, kui samad Knechti filtrid, mida UM-is bemmi filtrite pähe müüakse (originaalkütusefiltril on veel Knechti kiri näha, pole viitsitud maha viilida), maksavad mujal 2-3x vähem ja Longlife õli saab mujalt ka soodsamalt? Toitke aga Um-i tema 680 eeku tunnis taksiga ja juppide üüratu juurdehindlusega, saate õndsaks, :D.
keegi ei käsi! võid vabalt seda teha enda poolt valitud teenenduses. Samas pole ka kellegi asi arvustada inimest, kes soovib oma autot hooldada esinduses.

PS! ma ei saa üldse aru miks krt on vaja nii väga teiste rahakotti vaadata :evil:

Postitatud: 18.10.2007 08:33 00
Postitas Raitz
diislijoodik kirjutas:Ma teen seda ise, et sa teaksid. Aga suured rahakotid on vist kõigil, :D
Väga tubli, aga selle küsitud 265 000 lisakilomeetri jooksul ei piirdu hooldus pelgalt õlide ja filtrite vahetusega. Selle aja jooksul vajavad vahetamist kindlalt enamus veermiku detailid ja mitte ainult korra. Kui ma ei eksi, siis suvalises kohas ja suvalise inimese poolt masinale allaklopsitud detailile tootja küll mingit garantiid ei anna.

Kui see UM-s hooldamine ikka nii väga vastu käib, siis jätka seda juttu näiteks selles teemas.

Postitatud: 18.10.2007 09:17 57
Postitas Kairi
diislijoodik kirjutas:Miks peab nimelt UM-is seda diislit hooldama (loe: õli ja filtreid vahetama)- aru ma ei saa, kui samad Knechti filtrid, mida UM-is bemmi filtrite pähe müüakse (originaalkütusefiltril on veel Knechti kiri näha, pole viitsitud maha viilida), maksavad mujal 2-3x vähem ja Longlife õli saab mujalt ka soodsamalt? Toitke aga Um-i tema 680 eeku tunnis taksiga ja juppide üüratu juurdehindlusega, saate õndsaks, :D.
Kas sa astusid vale jalaga voodist välja????

Postitatud: 18.10.2007 14:25 51
Postitas Ilves
diislijoodik kirjutas:Üritasin lihtsameelsete silmi avada. Kui see ei sobi, siis ignoor abiks.
Lihtsameelseid on siin väga vähe ja UM-i service on kindlasti paljudel teadlik valik. Hoopis negatiivses stiilis jorisemine koos üsna tobeda allkirjaga on see, mille peale silmad lahti lähevad.

Üldiselt on siin foorumis normaalsed ja sõbralikud inimesed, vähemalt ürita ka olla.

Postitatud: 18.10.2007 23:02 08
Postitas Jarlo
diislijoodik kirjutas:
Kas UM annab veermikudetailidele 2a-d garantiid? Kui ja, siis ma hakkan kindlasti seal käima neid vahetamas. Asi nimelt selles, et garantiikorras ära vahetatud asjale käsivad kiuslikud seaduseloojad uue 2a garantiid anda. :P
Parem hilja kui mitte kunagi see väike nõks avastada.... miks siis muidu käiakse UM-s nii usinalt veermikudetaile vahetamas...?

Postitatud: 22.10.2007 20:39 26
Postitas Karlsson
turbo vist väsib sellisel kilometraasil ära????

Postitatud: 22.10.2007 20:46 50
Postitas ArgoV
diislijoodik kirjutas:Hea küll, rahu, käige kõik UM-is. Seal on maailma paremad filtrid ja õlid.

Raitz kirjutas:
Kui ma ei eksi, siis suvalises kohas ja suvalise inimese poolt masinale allaklopsitud detailile tootja küll mingit garantiid ei anna.
Kas UM annab veermikudetailidele 2a-d garantiid? Kui ja, siis ma hakkan kindlasti seal käima neid vahetamas. Asi nimelt selles, et garantiikorras ära vahetatud asjale käsivad kiuslikud seaduseloojad uue 2a garantiid anda. :P
Jah, paraku pead nüüd ka ise hakkama oma lubaduse järgi käima ning UM külastama. 2 aastat garantiid veermikudetailidele on tõepoolest juba mõnda aega foorumlasi sinna meelitanud.

Läbisõit

Postitatud: 27.11.2007 10:11 39
Postitas Sass330d
Aga läbisõit sellel autol on küll selle aasta kohta natuke liiga suur. Võiksid muid vaadata. Ka 2002 aasta kohta 200000 on liiga palju.

A.

Re: Läbisõit

Postitatud: 27.11.2007 10:57 21
Postitas Tauri
Sass330d kirjutas:Aga läbisõit sellel autol on küll selle aasta kohta natuke liiga suur. Võiksid muid vaadata. Ka 2002 aasta kohta 200000 on liiga palju.

A.
ikka jube suur küll: 33000 km aastas :roll: ma arvan, et auto igapäevase kasutamisel sihtotstarbeliselt igati normaalne läbisõit! selline läbisõit tekib kui sõita 1 kuus 25 päeval ca 110 km! Tallinnas ei ole see mingi ime kätte saada!

siia sobib aga hoopis teine teema: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=48478

Postitatud: 27.11.2007 13:26 57
Postitas Andres86
mina sõitsin reedel 1998a. avensisega, millel läbisõit oli :!: 658 :!: km :lol: nimelt õpin tktk-s autotehnikat ja see meil harjutamiseks . 97a. corollal on 272km :lol: :lol:

Re: Läbisõit

Postitatud: 27.11.2007 14:29 50
Postitas Sass330d
Tauri kirjutas:
Sass330d kirjutas:Aga läbisõit sellel autol on küll selle aasta kohta natuke liiga suur. Võiksid muid vaadata. Ka 2002 aasta kohta 200000 on liiga palju.

A.
ikka jube suur küll: 33000 km aastas :roll: ma arvan, et auto igapäevase kasutamisel sihtotstarbeliselt igati normaalne läbisõit! selline läbisõit tekib kui sõita 1 kuus 25 päeval ca 110 km! Tallinnas ei ole see mingi ime kätte saada!

siia sobib aga hoopis teine teema: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=48478
Ma ei mõelnud ikkagi kuivõrd lihtne on keerata spidomeetri näitu vaid seda, et on olemas müügil autosid väiksema spido näiduga ja seda võib ka enam vähem kontrollida kui on hooldusraamat olemas.

Postitatud: 27.11.2007 14:38 57
Postitas chulo
Mis jutt see on ma ei saa aru?! 2002 aasta kohta 200 000 liiga palju?
Kui saksast tood diisli mis on pärit aastast 2002 ja sõitnud alla 200 000 km võid 90% juhtudel kindel olla, et seda spido näitu on muudetud. Saksamaal ostetakse diisel juhul kui tuleb pikki vahemaid iga päev läbida. Kindlasti on nad paremas seisukorras kui eesti sama ajastu tranduletid, sest külmkäivituste keskmine arv kilomeetri kohta on väiksem. Mootori põhiline kulumine toimub just külmast peast.
Mul on tuttav, kes tõi 2001 a 320d mis oli reaalselt sõitnud 375000 3a tagasi. nüüd on autol juba üle 500 000 ees ja auto liigub ilma probleemideta. Sai ainult vahetatud õhulugeja ja veermiku osad + sidur.
Kui auto on korralik osta ära!

Postitatud: 27.11.2007 16:16 22
Postitas Lauri_L
chulo kirjutas: Kindlasti on nad paremas seisukorras kui eesti sama ajastu tranduletid, sest külmkäivituste keskmine arv kilomeetri kohta on väiksem. Mootori põhiline kulumine toimub just külmast peast.
Külmkäivitused on vägagi õige tähelepanek.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#233827

Postitatud: 28.11.2007 12:39 52
Postitas chulo
No kus ta siis ei seostu? :lol:
Pane kõrvuti auto, mis sõidab iga jumala päev pikki vahemaid ja auto, mis sõidab 10km päevas tööle siis 10km tagasi koju ja veel õhtul korra poodi 5km sinna ja 5km tagasi. Võid kindel olla, et 2002 aasta auto mis on sõitnud 300 000 km on sama heas seisukorras kui auto aastast 2004 mis on sõitnud sellisel moel vaevalt 150 000. Ma mõtlen just mootori seisukohalt. Külmast peast kulub nukvõll, kolvid, silindri hülsid, saaled ja kõik mis vajavad otsest õlitust, siia hulka kuulub ka turbo ja näiteks VW-del pumppihustid. Külm õli ei paku sama õlitust mis soe. Mitte aint õli viskoossus ei muutu kuumaga vaid toimuvad ka teatud keemilised rektsioonid mis muudavad õli määrimisomadusi. Olgu see õli või castroli täissünt külm õli ei ole sama, mis soe.
Ma eeldan, et autol, millel on vähem külmkäivitusi on üldiselt vähem ka soekäivitusi. Käivitus üldiselt tähendab et mootor tuleb ka millalgi seisata, see tähendab surma turbole.
Muidu on diislijoodiku jutt jumala õige, kõigega nõus, aga väide, et külmkäivitus ei mängi mittemingit rolli tänapäeva mootorite juures on sulaselge vale.
Endal on mul auto, mis oli läbind Saksas 153000(kontrollitud) vahetasin ära roolilati+nipet näpet veermikus+õhulugeja. Osta sa selline auto, mis tahad, kasutatud auto on siiski kasutatud auto ja sellega tuleb arvestada, et sinna hakkab raha minema, sõltuvalt siis auto eelnevast ekspluatatsioonist.

Postitatud: 28.11.2007 13:43 36
Postitas chulo
VW Pumppihustid kuluvad ja ausalt ma ei viitsi isegi sellesse teemase sügavuti laskuda, vaid niipalju, et Passati 1.9 96 kW mootori pumppihustid lõppesid tänu kehva kvaliteediga õlile. Õli oli kehv, sest õlivahetus välp 20 000 oli tunduvalt liiga pikk autole mis sõidab 30 km päevas. Iseasi on muidugi see, et tegelt peaks õli vahetama iga aasta, sõltumatult läbisõidust, aga see on teine teema.
Kõik mis sõltub õlist sõltub ka otseselt või kaudselt külmkäivitusest. Räägi mis sa tahad, aga külmkäivituse suhtarv kilomeetrite suhtes on tõsine argument auto ostmisel.

Aga kui nüüd teema juurde tagasi tulla, siis kõige õigem oleksast auto kellelgi pädeval isikul üle vaadata, enne kui ostma hakkad.

Postitatud: 28.11.2007 14:27 34
Postitas chulo
Pumppihusti määrimine toimib mootoriõlidega.
Kui kapoti alla vaadata, siis on isegi kuskil kiri, et tegemist pumppihustitega kasutada, ainult spetsiaalseid määrdeaineid.

Sina võid omale autot osta kuidas tahad, aga mina olen kindel, et kui ma endale autot lähen ostma, siis kindlasti ei ole peamine asi mille järgi autot osta läbisõit. 150tuh kontrollitud ja õige läbisõit võib olla hullem rape kui 300tuh sõitnud, seda ma üritangi praegu tõestada, et kui sa ei pea argumendiks külmkäivituste arvu, siis võid ka läbisõidule vabalt läbi näppude vaadata.
Lisaks sellele sõltub külmkäivitusest kindlasti kütusepumpade ja katalüüsmuunduri, ning mootorisse gaaside tagasijuhtimis susteemi seisukord. Külm metall on on ikkagi rabedam ja hapram, kui soe, olgu see, mis sulam tahes.
Kõik väited on siiski NSR või kaudsete tõendite tasemel.
Kui leiad materjali, mis kirjeldaks mootori kilometraasi turbo eluea korrelatsioonina, siis soovin seda näha!
Back to you my friend!

Postitatud: 28.11.2007 15:05 48
Postitas Lauri_L
diislijoodik kirjutas:Ma mainisin seda, et nõustun kolvigrupi kiirema kulumisega, nii, et sulaselgeks valeks mu juttu tituleerida peaks ka olema sulaselge vale :)

Kusjuures ma ei nõustu, et laagrid kuluksid külmalt kiiremini (laagrite all mõtlen ka mootori liugelaagreid) ja ei nõustu, et pihustid sellest kiiremini kuluksid. Aga mootori laagrid pole ka pidev kõneaines, kui hooldusi on tehtud ja kvaliteetseid õlisid kasutatud.
Iga õli on vastavalt valmistaja võimalustele valmistatud töötama teatud temperatuurivahemikus. See on selge et õli viskoossus muutub paratamatult temperatuuri muutudes.

Kui õli on külmem (külmkäivitus) on viskoossuse suurenemise tõttu raskendatud õlipumba töö, õli jõudmine mootori liugelaagritele ning õlikiilu tekkimine. Seega laagrite suurendatud kulumine külmkäivitusel on paratamatu.

Teiseks, kui õli on kõrgema temperatuuriga nominaalsest, siis on jällegi meil probleem. Õli Pumbatavus võib väheneda, lisandite ning manuste hulk õlist välja "keeda". Seega pole ka see hea.

Siit järeldubki see, et antud teemas me kirikut keset küla kuidagi lükata ei saa ning kõigil on on rohkem või vähem õigus. Sellist õlikest, mis oleks igal temperatuuril ühtemoodi hea, ei ole ning ega saagi ka olema.

Näidete toomine viib aga asja keerulisemaks ja keerulisemaks ning tulemuseks on OT teemas. Siit ka üleskutse huvilistele - kes soovib midagi tõestada või teha reaalsed katsed tõestamaks millegi kulumist või mittekulumist mingisugustest tingimustest olenevalt või mitteolenevalt, siis see oleks teretulnud - oleksin tulemustest vägagi huvitatud, kuna ise tegelen oma töös pidevalt igasuguste õlide ning kütuste katsetamisega - loomulikult vastavalt vajadustele ning võimalustele.

Aga auto ostjale jõudu ning jaksu raske valiku tegemisel ;)

Postitatud: 28.11.2007 15:14 06
Postitas chulo
Ilus punkt teemale Lauri_L poolt! :lol:

Postitatud: 28.11.2007 17:21 18
Postitas chulo
Ka mina pole seda väitnud, et see ainuke mätas on, kust otsast vaadata, lihtsalt seda peaks ka arvestama. Aga oma seisukohtadelt ei tagane. :lol:

Aga tõsi ta on, et uue kasutatud auto ostuga peab kuramuse ettevaatlik olema, kui ei taha kohe suurt raha sisse hakata laduma.

Ise olin agar endale autot ostes vigu otsima. Nimelt oli mu auto enne saksas mingi vanuri kasutada, ostsin otse omanikult. Varustuse poolest ei ole just top of the line aga see selleks. Kuna mul on tuttav, kellel on Berlinis oma töökoda, võtsime auto ja vaatasime kohe üle ja otsisime võimalikult palju vigu, et hinda alla saada. Jõudsime järeldusele, et ei olegi nagu midagi nuriseda. Küsisime isegi BMW servisest ajalugu, aga ikak ei midagi. Eestisse jõudes avastasime, "kõvad" bemmi teadlased nagu oleme, et roolilatt jumala peetis :lol: Ei teagi kohe öelda, mis selle loo moraal võiks olla :?

3liitrine diisel

Postitatud: 28.11.2007 17:35 08
Postitas Sass330d
Ah, vaidlust palju aga tulemus ikka sama - see 3-ne diisel on ikkagi väga hea mootor ja veab hästi. Kütulekulu väike (eriti linnast väljas) ja ressurs "vaikimisi" pikkaajaline. Pigem miski muu läheb korrast ära. Sõidan ise 1.5 aastat sellisega ja jumala rahul.

Postitatud: 29.11.2007 01:09 26
Postitas chulo
Sellel isendil kahjuks mitte :| e46 roolilatte küll parandatakse, aga sama raha eest saab juba taastatud mitteoriginaal lati. Häbi öeldagi kui odavalt neid asju saab kui on vähegi sidemeid ja võimalusi :lol: Neil kuluvad lattides kapron detailid ära ja hakkavad loksuma, ning lõpuks ka õli jooksma. Ainult liigendite vahetusest ei piisa, nad kuluvad seest ära, loks ei ole vaid liigendites. Olen sellel teemal ka enne teinud juttu. Kui mu eelmisi postitusi vaadata, siis saab sealt ka kontaktandmeid kui vaja.
Enne praegust oli mul veel üks e46 ja sellel lasin lati taastada lasnamäel.
See töö tehakse seal 5000-6000 eest ära(latt alt+remont+alla tagasi+regull) Sama raha eest saad uue lati + natuke jääb ka taskuraha, kui on tutvusi, aga töö tuleb ise teha.

Postitatud: 29.11.2007 09:27 19
Postitas chulo
Kursis sellega. Moogi saab Autopartnerist parema hinnaga, kvaliteet sama! Aga nagu ma juba korra ütlesin, nende vahetus ei aita kui loks on latis, mitte sisemistes otstes. Üldjuhul viga latis.