E36 kiire rehvi kulumine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

E36 kiire rehvi kulumine

Postitus Postitas Janar_R »

Tervist siis kõigile. Kuna ilm enam suvekummiga sõitmist ei soosi, siis sai täna vahetatud alla naastud. Silm jäi pidama esisilla rehvidel. Probleem siis selles, et rehvide siseküljed olid kulunud. Segadus tekkis sellest, et poole suve pealt sai soetatud uued veljed koos kummidega (235/40/17). Eelmised, originaalvelgedel olnud kummid olid ühtlaselt kulunud.

Küsimus: kas kummisöömine võib tingitud olla sellest , et rehvides oli vähem rõhku, kui oleks olnud optimaalne selle rehvitüübi juures. (umbes 2 bar)

ma loodan, et kõik lugejad saavad sellest segasest tekstist aru ja väga ei pahanda, kui kunagi analoogne teema on arutelu läbinud

:)
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

mis mõõtudega sul siis need eelmised rehvid peal olid?
laiemaid rehve pidigi seestpoolt rohkem sööma aga kui uued rehvid peal ja juba näha et söönud siis midagi metsa vast..
2 bar ikka natuke vähe mu meelest ju. mul endal e34 ning sees mingi 2,2 või nii.
2000 a. 320d, e46
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

alguses olid tavalised. 195/60/15 poole suve pealt sai laiemale ja suuremale üle mindud. ehk siis 235/40/17.

kitsamaid rehve ei söönud, neeed olid ühtlselt kulunud. aga nüüd kui laiad jurakad said alt võetud siis oli viltu kulumine suht suur.

jah, kindlasti pidi rohkem rõhku sees olema kui 2 bar. kusagilt lugesin et lausa 2.6 vms. aga ei tea kas sellest oligi see kummisöömine tingitud?
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

2,6 bar ka mu meelest liiga palju. kui liiga palju rõhku, siis hakkab keskelt sööma
2000 a. 320d, e46
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4689
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Postitus Postitas Fred »

Soovituslikud rehvirõhud on uksepostile kirjutatud. Soovitaks sul sillastendis käia (~500 eek) ja saad oma murele kindlasti laheduse.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

Mitte rehvi siseküljed ei kulu laiematel rehvidel, vaid ääred, sama kehtib ka madala rehvirõhu korral. Kui siseküljed on kulunud, siis on järelikult tegemist vale kokkujooksuga. Vii oma pill sillastendi ja ma olen 99% kindel, et su autol diagnoositakse lahkujooks. Tagasilla veolistel peaks minuteada imepisike kokkujooks olema esiratastel (ca 1-2 mm 1 meetri peale), siis on sild õieti reguleeritud.
Olen kogend ka seda, et kui rattalaagrid läbi, siis sööb rehvi seest ära. Ratas vajub lihtsalt lääpa ja rehv toetub siseküljele. Seda külle e34 tagaratastel. Muidugi oli oma roll ka tagasilla puksidel, mis pold kõige paremas seisus.
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

kõik on arusaadav peale selle: uutel velgedel sööb kummi ainult. ehk siis see jama tekkis pärast seda kui laiemad veljed alla said.

*uksepostil r 17 vastavat rõhku pole märgitud.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4221
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Laiem rehv ju toetub teistmoodi kui kitsas teepinnaga auto suhtes.
Kui sillastend tulemust ei anna võib rehvirõhk ka rolli mängida.
Kunagi ammusel aal suutsin ka vale kokkujooksu tõttu rehvi küljed maha sõita, mul oli liiga suur kokkujooks ja kurvides hullult rehvid vilistasid ja kuuajapärast kui avastasin sillastendi minna olid välimised servad kulunud.
Lahkujooksust peaks aru saama kurvides ülikerge rooliga ja auto ei tohiks hästi rooli sirgeks keerata.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

Eelmainitud nn sümptomeid pole esinenud. Ainult, et tartu kõrvaltänavates, asfaldi rööbastes tuli masinale endale elu sisse ;) Aga ilmselt see on tingitud laiadest rehvidest.
Üldiselt, et vältida edasiseid kahjustusi, tuleks käia sillastendis.
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas sander k »

Tere
Mul endal oli kogemus ka et sõi talverehvil sisekülje ära.
All olid nokiani lamellid 205/60/15.
Probleemi põhjustasid pisikese lõtkuga rooliotsad ja sarniirid olid minemas. Peale nende juppide vahetust on kõik korras. Rehvid normaaalselt kulunud. Veermikukontroll muidugi näitab täpsed asjad välja.

Edu vea leidmisel ja jaksu parandamisel.
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

samas kui mälus ringi sogada, siis meenub rooli keeramisel mingi krigin sarniiri või rooliotsa juurest. aga kui ma lõpuks aega sain, et kontrollida, mis viga, siis oli krigin kadunud.

Kas as vaiest on usaldusväärne sillakontrolliks? :?:
Kasutaja avatar
Edson
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 09.10.2007 16:27 45

Postitus Postitas Edson »

jantsik kirjutas:kõik on arusaadav peale selle: uutel velgedel sööb kummi ainult. ehk siis see jama tekkis pärast seda kui laiemad veljed alla said.

*uksepostil r 17 vastavat rõhku pole märgitud.

Rehvirõhkude info:
http://www.keepthepressureup.com/index.asp?TaalID=3
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

aitüma, Edson. Aga ma kaldun arvama, et asi polnud siiski rehvirõhkudes:)

Nii, täna sain kokku paari vennaga, kes arvasid üldse, et laiade velgede jaoks ongi ERALDI sillaregulli, et pole midagi nii, et viskad ükskõik millised balloonid alla ja muudkui sõidad.
Niisiis, kas on siin keegi, kes oskasks mulle ära tõestada, et kas eelnevalt väidetu on õige või kuulujutt.
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

jantsik kirjutas:Nii, täna sain kokku paari vennaga, kes arvasid üldse, et laiade velgede jaoks ongi ERALDI sillaregulli, et pole midagi nii, et viskad ükskõik millised balloonid alla ja muudkui sõidad.
Iga velje jaoks ei ole eraldi reguleerimist vaja. Küll aga peaks saama suurema veljega täpsema tulemuse.

Seda eeldusel, et tegemist ikkagi mudelikohase veljega.
BUUMER123
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 17.07.2007 21:55 34

Postitus Postitas BUUMER123 »

Cardo kirjutas:Laiem rehv ju toetub teistmoodi kui kitsas teepinnaga auto suhtes.
Kui sillastend tulemust ei anna võib rehvirõhk ka rolli mängida.
Kunagi ammusel aal suutsin ka vale kokkujooksu tõttu rehvi küljed maha sõita, mul oli liiga suur kokkujooks ja kurvides hullult rehvid vilistasid ja kuuajapärast kui avastasin sillastendi minna olid välimised servad kulunud.
Lahkujooksust peaks aru saama kurvides ülikerge rooliga ja auto ei tohiks hästi rooli sirgeks keerata.



Omal e30mnega sama probleeem esimeste kummide siseküljed kulunud lahkujooksu tõttu.. Rooli keerab sirgeks küll aga libedaga on suhteliselt võimatu sõita keera seda rooli kuidas tahad aga auto tahab ikka hirmasasti otse minna. Muidu nagu aru ei saagi
Vasta