1. leht 2-st

E36 316i temperatuur tõuseb üle keskmise

Postitatud: 04.11.2007 20:32 59
Postitas raits89
autoks siis e36 316i 95 aasta compact.
Probleem siis selline et armatuuril temperatuuri näidik tõuseb kuni üks kriips peale keskmise. Kohapeal pöördeid kõrgemal hoides hakkab ventikas tööle kuskil seal maal. Siis seier langeb natuke ja vent jääb seisma. Sama lugu järkub. Sõites maanteel ja siis väiksema kiirusega asulas langeb jälle korraks..maanteele naastes tõuseb seier. Olen ise suht võhik mootorite osas aga olen lugenud et seier peaks siiski keskel olema. Milles viga võib olla? Ja kas oleks mõistlik ehk diagnostikas käia? Ja kas truumu juurde või siis vanasse soo tänava omasse( sealt sõidan lihtsalt iga päev mööda, Truumu oma kaugemal)

Postitatud: 04.11.2007 21:33 59
Postitas Karol
No kui kuumaks ei lähe, siis pole ju probleemi.

Postitatud: 04.11.2007 21:45 01
Postitas raits89
kuumaks pole seni läinud jah...aga samas pole pikemat sõitu tulnud ka...mingi 25 kilti maks. aga normaalne oleks vist et ikka keskel oleks..ma arvan et käin ikka diagnostikas ära..jääb süda rahule..aga mille viga võib olla muidu?

Postitatud: 04.11.2007 21:55 25
Postitas darklight
raits89 kirjutas:kuumaks pole seni läinud jah...aga samas pole pikemat sõitu tulnud ka...mingi 25 kilti maks. aga normaalne oleks vist et ikka keskel oleks..ma arvan et käin ikka diagnostikas ära..jääb süda rahule..aga mille viga võib olla muidu?
termostaat ehk :roll:

Postitatud: 04.11.2007 22:00 49
Postitas raits89
ehk tõesti..aga kas mingisugune termo andur võib olla läbi? et lihtsalt näidik valetab?

Postitatud: 06.11.2007 17:25 25
Postitas raits89
Käisin dianostikas ära. Mul kontiga mudel ja läbi on ventika eeltakisti. takisti reguleerib siis ventilaatori 1-st ja 2-st kiirust.

Sai takisti ära vahetatud. Näidik läheb ikka keskmisest järgmise kriipsuni. Ventikas töötab nüüd ka esimesel kiirusel. kõik pidi tip-top olema.
Proovin ära õhutada korralikult ehk aitab see.

Postitatud: 06.01.2008 21:45 49
Postitas raits89
praeguse seisuga oleme õhutanud mitu korda..näidik tõuseb keskmisest kriipsust järgmiseni ja jääb sinna seisma tavaliselt...täna hommikul ummikus istudes tõusis punaseni..keerasin ventika põhja ja siis langes alla

üleeile kui auto oli töökojas üles tõstetud avastasin , et radika nurga peal oli pisike leke näha..nädala eest sai õhutatud, ei tea kas see võis lihtsalt kuivamata olla?
BMW pidi suht tundlik olema..isegi selline asi võib põhjustada, siis selle näidiku jama?
kas võib olla asi ka termostaadis ? kuigi truumu ütles et see korras kui tema juures sai käidud
või on asi temperatuuri anduris? ehk keegi targem oskab aidata :(

Postitatud: 29.01.2008 16:42 19
Postitas raits89
sai siis Valdeku juures radikas vahetatud ja järgmine päev ka termostaat ning nüüd siis kõik korras. Päris kulukaks läks asi kuna sai ostetud takisti pärast ventikas ja siis radikas ja termostaat. Jahutusvedeliku kulus ka kokku päris mitmeid liitreid. Aga õnneks see probleem lahendatud.

Oleks vist pidanud kohe termostaadi ära vahetama. See eest aga uusi juppe mitmeid autol küljes.

Postitatud: 02.04.2008 15:19 40
Postitas Hendrik
Minul on mootori temperatuuriga seis mõneti vastupidine. Nimelt, maanteel sõites on temperatuur kogu aeg veerandi peal (külma ja normaaltemperatuuri vahelise kriipsu peal). Kui auto teeäärde seisma jätta, siis temp tõuseb, kuid kui mõnda aega sõita, siis langeb jälle veerandi peale. Üle keskmise kriipsu (normaaltemperatuuri) seier tõusnud ei ole ning linnas sõites jääb osuti üldiselt keskele (norm. temp.). Kuna teiste autodega pole varem sellist asja olnud, ei oska kuidagi suhtuda. Kas mootori madalam temperatuur mõjutab kütusekulu ning mootori kulumist? Kas peaks hakkama viga otsima või peabki nii olema? Autoks on '93 E36 325.

Postitatud: 02.04.2008 15:42 16
Postitas razor
Hendrik kirjutas:Minul on mootori temperatuuriga seis mõneti vastupidine. Nimelt, maanteel sõites on temperatuur kogu aeg veerandi peal (külma ja normaaltemperatuuri vahelise kriipsu peal). Kui auto teeäärde seisma jätta, siis temp tõuseb, kuid kui mõnda aega sõita, siis langeb jälle veerandi peale. Üle keskmise kriipsu (normaaltemperatuuri) seier tõusnud ei ole ning linnas sõites jääb osuti üldiselt keskele (norm. temp.). Kuna teiste autodega pole varem sellist asja olnud, ei oska kuidagi suhtuda. Kas mootori madalam temperatuur mõjutab kütusekulu ning mootori kulumist? Kas peaks hakkama viga otsima või peabki nii olema? Autoks on '93 E36 325.
Termostaat võib läbi olla. Laseb tosoolil vabalt üle terve süsteemi joosta. Eriti veel kui on jahutussüsteemis vett kasutatud.

Postitatud: 02.04.2008 15:50 22
Postitas joxs
Vaheta termostaat.

Postitatud: 02.04.2008 18:33 16
Postitas jackpuuk
Hendrik kirjutas:Minul on mootori temperatuuriga seis mõneti vastupidine. Nimelt, maanteel sõites on temperatuur kogu aeg veerandi peal (külma ja normaaltemperatuuri vahelise kriipsu peal). Kui auto teeäärde seisma jätta, siis temp tõuseb, kuid kui mõnda aega sõita, siis langeb jälle veerandi peale. Üle keskmise kriipsu (normaaltemperatuuri) seier tõusnud ei ole ning linnas sõites jääb osuti üldiselt keskele (norm. temp.). Kuna teiste autodega pole varem sellist asja olnud, ei oska kuidagi suhtuda. Kas mootori madalam temperatuur mõjutab kütusekulu ning mootori kulumist? Kas peaks hakkama viga otsima või peabki nii olema? Autoks on '93 E36 325.
See termostaadi viga jah, aga vastuseks sinu küsimustele, mõjutab kütusekulu ja mootori kulumist kah. Kütusekulu ei lähe muidugi vähemuse poole teps mitte, andurid saavad aru, et mootor on külm ja annavad pikemalt rikastatud segu.

Postitatud: 02.04.2008 20:44 10
Postitas Bemmitar
Kas ka siis võib olla termostaadi viga, kui autole (E36) ei meeldi suvisel ajal ummikud? Nii kui saab vabale sõidule, temperatuur langeb normaalsele tasemele. Ilmad kisuvad soojale ja ei tahaks eelmise aasta suvel läbielatu kordust, kus temp seier oli punases, mina ummikus ja kuhugi kõrvale keerata ei olnud! Vähemalt sai mõni möödasõitja oma lõbu kätte, et blondiin oma bemmiga ;)
Kas oskab keegi öelda, kui palju termostaat ja selle vahetus maksma võiks minna?

Postitatud: 02.04.2008 21:12 39
Postitas razor
Bemmitar kirjutas:Kas ka siis võib olla termostaadi viga, kui autole (E36) ei meeldi suvisel ajal ummikud? Nii kui saab vabale sõidule, temperatuur langeb normaalsele tasemele. Ilmad kisuvad soojale ja ei tahaks eelmise aasta suvel läbielatu kordust, kus temp seier oli punases, mina ummikus ja kuhugi kõrvale keerata ei olnud! Vähemalt sai mõni möödasõitja oma lõbu kätte, et blondiin oma bemmiga ;)
Kas oskab keegi öelda, kui palju termostaat ja selle vahetus maksma võiks minna?
Kui üle kuumeneb, siis ei pruugi jällegi termostaat olla. Kui termostaat untsu läheb, siis üldjuhul jääb temperatuur alla normi. Point selles, et kui termostaat on töökorras, siis külma mootoriga on ta suletud olekus, s.t. tosool ringleb ainult plokis. Nii, kui mootor hakkab soojenema, hakkab termostaat vaikselt avanema ja tosool hakkab ringlema ka läbi radiaatori. Pigeb süüdistaks jahutusventilaatori visco sidurit.
Muidu termostaat ei maksa suurt midagi. Ja vahetusega ei tohiks jänni jääda. Aga sinu puhul jätaks termostaadi sinna paika.

Postitatud: 02.04.2008 21:14 30
Postitas MuiduMees
Bemmitar kirjutas:Kas ka siis võib olla termostaadi viga, kui autole (E36) ei meeldi suvisel ajal ummikud?
ventika sidur pigem
kuda talvel sellega lood on, kuda siis muidu temperatuur on ?
edit-razor ette jõudsid juba

Postitatud: 02.04.2008 21:58 50
Postitas Bemmitar
Eelmise suve kuumade ilmadega oli probleem väga tõsine, sest tipptunnil polnud mõtet liiklusesse minna - üle 3 foorivahe autole oodata ei meeldinud! Ilmade jahenedes ja juba kogemustega õppisin vältima selliseid olukordi ning probleem ei kordunud. Juhtusin eelmise suve kõige kuumematel ilmadel sõitma ka pikki vahemaasid ja samuti - probleemi polnud. Ainult pikemal paigalseisul. Ummikus seistes hakkas seier vaikselt paremale kalduma kuni lõpuni välja. Talvel mingeid probleeme ei esinenud, ka ummikutes mitte. Minu arusaamist mööda mõjutab kõige rohkem see, mis temperatuur parajasti õues on, kui üle 20, võib hakata juba silmanurgast seierit jälgima!
Igatahes - suur tänu hüva nõu eest!

Postitatud: 02.04.2008 22:17 11
Postitas MuiduMees
ja kui veel peaks nii kuumaks minema, siis pane soojendus põhja! ;)

Postitatud: 03.04.2008 18:00 20
Postitas okangro
Tere. Mul peaaegu samasugune probleem e36ga nagu eelmainitud, et kui auto pöörded on madalad ja kui käib tühikäigul siis mootor hakkab üle kuumenema ja soojendusest ei tule ka madalatel pööretel sooja õhku. Kui lasta pöörded kuskil 2 tuhande ja üle selle peale siis temperatuur ok ja sooja õhku tuleb ka. Autoks siis 316 93a. 85kw. Kas asi võib olla veepumbas, et ei löö seda vett korralikult ringi käima madalatel pööretel?

Postitatud: 03.04.2008 19:42 04
Postitas jackpuuk
Ise vastasid endale.

Postitatud: 16.04.2008 14:01 24
Postitas Aleksei_K
Nii, mul on niisugune asi, et kui sõidan maanteel, siis temperatuur langeb. OK, sain aru, et see võib olla termostaadi viga. Aga linnas sõites temperatuur tõuseb hästi natukene üle keskmise, teen kapoti lahti ning on näha, et ventilaator ei tööta. Aga kas ta peab töötama kui temperatuuri seier on keskel või kuidas üldse see süsteem käib ning milles võib olla viga? Ahjaa, ning kui ma lähen diagnostikasse, kas see näitab vea ka? Tänan ette vastuste eest.

Postitatud: 19.04.2008 14:52 04
Postitas jackpuuk
Kui natuke üle keskmise, siis OK, lase minna aga, pole veel diagnosti asja. Aga kui hakkab punasesse kiskuma, siis lase viivitamatult uurida, muidu läheb kalliks.

Postitatud: 03.06.2008 07:36 44
Postitas E36 318 ti
tere!
kah problem jahutusega..õhk süsteemisE36 compact 94.
starteri remondi ajal võtsin ühe lõdviku ära..sealt seee probleem sai alguse..nüüd mootori soojenedes läheb üle keskmise..kohati sinna 3/4 peale..mida kõrgemad pöörded ja madalam käik, seda paremini tundub , et jahutab...
oleks siis vaja õhk lõplikult välja saada
niipalju tean, et radika korgi juures on üks plastikust nippel..ristpeaga..kuidas toimida?
Tänan

Postitatud: 03.06.2008 10:49 33
Postitas Fred
Paned auto käima, soojendus põhja, lased mootoril soojaks minna, õhutusnipli teed veidi lahti, et hakkab õhku välja ajama, sealt tuleb ka jahutusvedelikku koos õhuga, las tuleb. Võid ka kummilõdvikuid pigistada. Kui lõpuks tuleb ainult vedelikku nipliaugust, siis keera nippel kinni. Lase mootoril maha jahtuda ja vala vedelikku kuni "Cold" näiduni. Kui ei aita, korda sama tsüklit. Lõpuks peab salongis tulema sooja, temp näidik püsima täpselt keskel ja radikalõdvikud ei tohi olla suure pinge all. (umbes 1 bar rõhk neis on normaalne).

Postitatud: 03.06.2008 19:18 31
Postitas E36 318 ti
tegin nii:mootor soe,vent sisse..läks kuni punaseni,siis hakkas ventilaator ees käima, temp alanes 3/4 peale.ja kui vent seisma jäi tüusis tagasi vaikselt..salongi omast tuleb koguaeg sooja õhku :shock:
3/4 peal olid mõlemad voolikud ..üks siis paremal pool ja teine vasakul..nedd suured..kuumad
kui vütsin korgi pealt ära,ajas vaikselt mulle üles..ons see normaalne?

kas vedeliku vähesus võib korraldada kogu seda jama..remontides jooksis mingi 200 ml välja -võib-olla oli ka enne suts puudu..krt võtab vanduma..ei saa seda asja korda :evil:

Postitatud: 03.06.2008 19:41 30
Postitas virx1
Vedeliku vähesusega võib õhk tekkida küll. Ma olen püüdnud R6 õhutada. No mina küll aru ei saa millal õhutatud on. Esitan ka küsimuse: miks radika kork ennast nii kinni poob, et ei jõua õieti enam lahtigi keerata? Kinni saab norm tugevusega alati keeratud :roll:

Postitatud: 03.06.2008 22:00 51
Postitas E36 318 ti
ei saa aru:
salongikas annab kuuma õhku,(kas siis õhutroppi seal ees pole?)
jahutusvent hakkab tööle, seega suur ring vist siiski avaneb..
termostaat siis vist töötab..
õhutuskruvist õhku ei tule..
istub see seier ikka selle 3/4 peal kui auto töötab
keema ei läinud ka siis kui oli punase peal..
mulle ega sarnast korinat ei olnud kuulda .. ainus asi ,mis tekitab kahtlust on see temperatuurinäidik armatuuris..täna esimest korda panin tähele, et peale seda remonti külma mootorit tööle pannes on temp. seier sinise sektori lõpus, mitte aga selle alguses nagu tavapäraselt.

Millised on panges anduri tunnused?

Postitatud: 04.06.2008 15:06 55
Postitas Inz999
äkki aitaks hoopis veepumba vahetus :?:
peale seda, kui veepumba välja vahetasin on kõik ok siiamaani.

Postitatud: 05.06.2008 07:13 08
Postitas E36 318 ti
kas saab olla veepump,kui umbes 10 minutit sõites on temp ok, aga peale seda hakkab tõusma, mootor ju suvel sõites ei tohiks niikaua soojeneda,seda enam et hakkan kohe käivitades sõitma..ja nagu ütlesin, temp amdur on külmalt käivitades juba sinise sektori lõpus, tavaliselt seda ei olnud..ja kui veepump, siis peaks ikkagi külma mootoriga näitama normaalset temp.

Tuli hetkel meelde, et kui ma pistikuid tagasi panin, siis ühel pistikul polnud 2-st klemmist ühte sees..ei mäleta täpselt milline kolmest, kas
õlifiltri juurde minev http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30,
nr 12
või need 2 andurit
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
6 ja 8

Postitatud: 05.06.2008 08:19 52
Postitas Dannu
Mul oli enda 325`el sama lugu et tõusis ummikutes päris punaseni, sai vahetatud termostaat ja õhtutatud, ei aidand seegi, ikka tõusis punaseni. Siis ükspäev võtsin ette yhe 3 tunnise õhtutamise:D no siis sai ikka õhutatud niiet vähe pole aga asi sai korda. nüüd aga töökojas ilmus kurb tõsiasi, plokikaane oli päris korralikult kõveraks tõmmand:( nüüd ootan millal lihvimisest kätte saan.

Postitatud: 05.06.2008 08:42 40
Postitas E36 318 ti
kas vedelik jooksis välja, et aru said kaane kõverusest..,mis selle põhjustas?