E36 320 TURBO

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
france
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16.11.2004 16:40 26

E36 320 TURBO

Postitus Postitas france »

Tere foorumlased!

Tekkis sihuke mõte et kas oleks võimalik sellisele isendile turbo peale ehitada. Kui on siis mis turbot kasutada. Sai üles taotud üks e36 ja nüüd tahaks valusamat minekut. 2.0 ikka lahja. äkki siin foorumis mõni targem kes oskaks nõu anda kuidas hobujõude suurel määral suurendada.

HÄID PÜHI KÕIGILE!!!
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Miks sa siis 320 ostsid? Ja seda ka, et kõigile autodele annab turbot installida. Lihtsam on see oauto mahamüüa ja veidi võimsam osta.
E 39 535 1997.a.
france
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16.11.2004 16:40 26

Postitus Postitas france »

see sai ostetud avariilisena siit samast foorumist ja kuna ei taha maha enam müüa siis tuleb tast uus projektikas uus värv juba peal ja ka m5 veljed alla ostetud lisaks ka helisüsteem. Nüüd siis kord mootori käes.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

tee rahakotirauad lahti ja vaata kas leiad sealt üleliigsed 100k kohalikku raha. kui jah, siis võib teemat edasi arendada :)
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
france
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16.11.2004 16:40 26

Postitus Postitas france »

Hakkame rääkima siis
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Üks neti sait kus kõik vajalikud asjad bmw le tellida saab. Vähemalt näed hinnad ära.
http://www.schmiedmann.com/
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

noh, aitan siin hetkel ühte 3,2l M3 turbo ehitajat, eesmärk tagasihoidlik 500hj.
tellisime uued kolvid, kepsud ja tihendid ning see läks 35000.- (eraisikuna jaoks ostes lisa käibemaks otsa).
arvesta juurde progetav aju koos seadistamisega (umbes 30k), turbo 20k, wastegate, blow-off, turbokollektor, uued lõdvikud-torud, pihustud, vahejahuti, sidur+korv jne. pluss sada muud väikest vidinat

ehk tood auto kohale, maksad raha vastavalt soovidele ja pärast saad juba võimsama auto vastu.
edasi mõtle sellepeale, et sellise autoga ei saa sa never-ever ülevaatuselt läbi, kuhu iga teine politseinik sind peale kinnipidamist saadab.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
france
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16.11.2004 16:40 26

Postitus Postitas france »

ma sooviks kusagil 300hp saavutada mis selleks siis tegema peaks kui näiteks turbot ei pane.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

M3 mootor tuleks paigaldada
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Ain
Huviline
Postitusi: 3229
Liitunud: 13.10.2003 22:19 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ain »

france kirjutas:ma sooviks kusagil 300hp saavutada mis selleks siis tegema peaks kui näiteks turbot ei pane.
Käid 200k rahas välja ja võtad endale 321hp 3,2l E36 M3'me. Näiteks sellise...

Pilt

Üks paremas korras M3'sid Eestis...
Viimati muutis Ain, 24.12.2007 20:35 16, muudetud 1 kord kokku.
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

Mismõttega osta see auto..oma kätega tehtud auotot on ikka uhkem tunne roolida ja vaadata ju :cool:
Kasutaja avatar
Ain
Huviline
Postitusi: 3229
Liitunud: 13.10.2003 22:19 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ain »

wunderbaum kirjutas:Mismõttega osta see auto..oma kätega tehtud auotot on ikka uhkem tunne roolida ja vaadata ju :cool:
See on üks võimalus sajast...
Oled sa ise midagi oma käte ja rahakotiga valmis ehitanud? Kindlasti on uhke ja hea tunne vaadata, aga M'i mootori peale tõstmine nõuab ka ülejäänud auto detailide üle vaatamist ja kogu see lõbu läheb ikka sama palju maksma. Oman ise enda cabrio projekti ja odavam oleks olnud osta e30 m3 cabrio. Kuigi oma kätega tehtud asi on alati huvitavam :roll:

PS! Su avatar ei olnud foorumi reeglitele vastav...
Kasutaja avatar
Koleloom
Huviline
Postitusi: 213
Liitunud: 23.01.2005 18:56 23
Peamine sõiduk: f07 GT 535dx 2014a.
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Koleloom »

www.turboclub.ee uuri ja saad kindlasti asjadele vastused
e38 730d 2000a
e61 525d 2004a müüdud
e38 740iL 4.4 96a müüdud
e30 325ix 86a
Peugeot 205 1,4 xs 87a
france
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16.11.2004 16:40 26

Postitus Postitas france »

Aga kust seda m3 mootorit otsida saksast?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

ebay. Arvesta sellega et sel juhul oleks soovitatav pidurid ka kangemate vastu vahetada, samuti kaldun arvama, et 320 käigukast jääb lahjaks selle mootori jaoks.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

samuti ka tagumine differ... ülekanne vale juba... veovõllid liiga peenikesed... summuti toru liiga peenike ja pütt väikese läbilaske võimega... kytusepump lahja jne, jne
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1767
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

ja roolilatt aeglasem jne. Et sellest õige m3 saada, läheb niipalju aega ja raha ja närve ja n***i, et ei tasu mingil juhul seda jama ära. Osta kohe parem õige M3!!!
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1767
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Tegelikult kui nii mõelda, siis tuleks lihtsalt 320-le korralikult turbo peale panek isegi odavam(kuigi seegi odav pole), kui hakata 320-st M3-e ehitama :roll:
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4349
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Postitus Postitas PeeterA »

Teema algatajale: kui tahad midagi ise korda saata, vii ennast kõigepealt (turbo)mootori ehitamise teoreetilise poolega kurssi. Muidu sa jäädki siia küsimusi esitama a'a mispärast? kuidas? Võimet iseseisvalt infot otsida ja selle põhjal õppida on kõvasti vaja. Iseenesest on internetis kogu info olemas.

Lihtsam viis kuidas oma auto "hobujõude suurel määral suurendada"(nagu sa esimeses postis kirjutasid), on võtta oma auto ja oma raha ning viia see näiteks http://es-tuning.ee garaazi.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Roland325 kirjutas:Tegelikult kui nii mõelda, siis tuleks lihtsalt 320-le korralikult turbo peale panek isegi odavam(kuigi seegi odav pole), kui hakata 320-st M3-e ehitama :roll:
kui need detailid ei pea vastu m3 mootorit... siis miks nad sama võimsusega turbotatud m50 mootorit peaks siis välja kannatama... mille võimsus võib isegi rohkem olla/tulla
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1767
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Selle jätsin kirjutamata lihtsalt aga mõtlesin küll, et ka siis peab hakkama teisi sõlmi järele aitama
france
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16.11.2004 16:40 26

Postitus Postitas france »

no uurisin see mootor läheb maksma kusagil 70k pluss juhtmestik jne ühesõnaga ei tule kudagi odavam kui turbotamine. Piduri süsteem pluss veermik jne plaan nii kui nii vahetada
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

raimo_r kirjutas:noh, aitan siin hetkel ühte 3,2l M3 turbo ehitajat, eesmärk tagasihoidlik 500hj.
tellisime uued kolvid, kepsud ja tihendid ning see läks 35000.- (eraisikuna jaoks ostes lisa käibemaks otsa).
3.2 M3 on muidugi tavamootori kulude jutu juures täiesti totter näide, sellele maksavadki jupid hingehinda. Isegi "tavalised" jupid.
arvesta juurde progetav aju koos seadistamisega (umbes 30k), turbo 20k, wastegate, blow-off, turbokollektor, uued lõdvikud-torud, pihustud, vahejahuti, sidur+korv jne. pluss sada muud väikest vidinat
Seda muidugi siis, kui lähed ja lehvitad igal pool viiesajaseid ja ostad uusi asju. Samas mõistlikult asju ajades on võimalik eelarvet kaks korda kärpida. Kui natuke otsida, siis leiab ka korralikke kasutatud asju. Näiteks uusi turbosid on müüdud 6000 krooniga.

Näiteks turbokollektoriga on nii, et tagasihoidlikumate projektide puhul pole sada aastat mingit turbokollektorit vaja 10+K eest osta. Teed vastavad torud seeria väljalaskekollektori (kuhu M3-l midagi teha ei anna - miks ma märkisin selle M3 asja eespool) ja turbo vahele ise torud ja väga hea saab. Enamik Eesti turboautosid on ju alguse saanud 20K, mitte 100K eelarvest. Kui käed tagusmendist välja ei kasva, siis saab kindlasti odavamalt kui 100k.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

hollow kirjutas:
Roland325 kirjutas:Tegelikult kui nii mõelda, siis tuleks lihtsalt 320-le korralikult turbo peale panek isegi odavam(kuigi seegi odav pole), kui hakata 320-st M3-e ehitama :roll:
kui need detailid ei pea vastu m3 mootorit... siis miks nad sama võimsusega turbotatud m50 mootorit peaks siis välja kannatama... mille võimsus võib isegi rohkem olla/tulla
Vahe on pööretes, millel see võimsus välja tuleb.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Üks lihtsamaid variante on väljaotsida audi turbomäng ja näiteks Toyota Supra turbo. Esialgu võid ka proovida K126 turbot. Paks kaanetihend tuleks ka panna. Turbomootorid on deforsseeritud. Pihustid vahetad ka audiomade vastu. Minuarust on selline lahendus kõige odavam. Muidugi peab endal ka leidlikust olema.
E 39 535 1997.a.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Aare kirjutas:
raimo_r kirjutas:noh, aitan siin hetkel ühte 3,2l M3 turbo ehitajat, eesmärk tagasihoidlik 500hj.
tellisime uued kolvid, kepsud ja tihendid ning see läks 35000.- (eraisikuna jaoks ostes lisa käibemaks otsa).
3.2 M3 on muidugi tavamootori kulude jutu juures täiesti totter näide, sellele maksavadki jupid hingehinda. Isegi "tavalised" jupid.
Enamusel tootjatel (wiseco, ross racingu, CP) on kolbide komplektid on 6sil. bemmi mootoritele (m20, m50, s50, s38) ühe hinnaga. Kepsudega sama asi.
Aare kirjutas:
arvesta juurde progetav aju koos seadistamisega (umbes 30k), turbo 20k, wastegate, blow-off, turbokollektor, uued lõdvikud-torud, pihustud, vahejahuti, sidur+korv jne. pluss sada muud väikest vidinat
Seda muidugi siis, kui lähed ja lehvitad igal pool viiesajaseid ja ostad uusi asju. Samas mõistlikult asju ajades on võimalik eelarvet kaks korda kärpida. Kui natuke otsida, siis leiab ka korralikke kasutatud asju. Näiteks uusi turbosid on müüdud 6000 krooniga.

Näiteks turbokollektoriga on nii, et tagasihoidlikumate projektide puhul pole sada aastat mingit turbokollektorit vaja 10+K eest osta. Teed vastavad torud seeria väljalaskekollektori (kuhu M3-l midagi teha ei anna - miks ma märkisin selle M3 asja eespool) ja turbo vahele ise torud ja väga hea saab. Enamik Eesti turboautosid on ju alguse saanud 20K, mitte 100K eelarvest. Kui käed tagusmendist välja ei kasva, siis saab kindlasti odavamalt kui 100k.
inimene kes selliseid küsimusi esitab ei oska turbomootorit küll ise kokku ja tööle panna.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
SilverEST
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 14.11.2007 19:47 19
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas SilverEST »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-92-9 ... enameZWD2V

Midagi sellist näiteks. See läheb maksma saatekuludega ca 13 000.-
Peale selle veel performance chip ca 650.-

http://stores.ebay.co.uk/Powerchips-Tec ... 5QQfrsrcZ1

Võib olla sellest juba piisaks?
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

SilverEST kirjutas:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-92-9 ... enameZWD2V

Midagi sellist näiteks. See läheb maksma saatekuludega ca 13 000.-
Peale selle veel performance chip ca 650.-

http://stores.ebay.co.uk/Powerchips-Tec ... 5QQfrsrcZ1

Võib olla sellest juba piisaks?
13k ei saa sa sealt midagi... transa raha pane otsa ja toll ja käibekas

ma pakun, et kui sa selle komplekti 35-40k eestimaapinnale saad oled hästi saanud

tuuning chipist on sul vähe abi... sul vaja siis täis progetavat aju... aju ise saad 10-15k kätte aga et seda seadistada, siis on vaja palju tunde dynopingis istuda... mis kõik maksab... samuti keegi peab kinni maksma need töötunnid, et kogu see stuff autole peale panna... teema algataja sellega ise küll hakkama ei saa... igaljuhul see vähene mis ma kirjutasin on juba 100 täis või vähemalt suht lähedale sellele
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

ahjaa... selles komplektis ei ole ei kepsusid ega kolbe... ja need lähevad veel 15k otsa... plus töö, et need sinna mootorisse sisse pista
SilverEST
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 14.11.2007 19:47 19
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas SilverEST »

Võin uurida palju täpselt eestisse saatmine maksma läheb. Olen tellinud ise USA-st ja Hong Kongist asju. Lihtsa näite võin tuua digi fotoka näol mille hindu siinsete hindadega võrdlesin, vahe tuli usast tellides odavam 10 tonni :P. Diagnostika asjad tellisin hiinast sain odavamalt peaaegu tonn kui siit oleks saand 2 päevaga sain kätte! Kui teema algatajal on huvi võin uurida seda värki edasi. Aga kas ilmtingimata on vaja kolvid ära vahetada? Ma muidugi pole mingi asjapulk lihtsalt huvitab mis juhtub kui ei vaheta. Ja chippide kohta lugesin et piisab täiesti sellest kui lihtsalt kiip ära vahetada, toimib. Kiip võtab lihtsalt igast erinevaid piirajaid maha ja reguleerib mootori tööd veitsa teisiti. Mõtlesin endal ka ära vahetada kunagi eks näis siis kas toimib nii see. Enne ei tea kui proovind pole ja mul on 2 aju ka nii et kui üks piix läheb vahet pole nagu :P
Vasta