1. leht 1-st

E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 09:09 04
Postitas martinjev
Kas peabki olema nii, et esiamorti ei jõua lõpuni välja asendisse tõmmata? amordi vars jääb kuhugi vahepealsesse asendisse aga vedrut ei anna niipalju kokkugi suruda et saaks ülemise taldriku ja tugilaagri peale panna. Või on mingi nipp kuidas amordivars välja tõmmata :?:

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 10:03 43
Postitas janarp
vedrude kokkusurumiseks on spets tõmmitsad, millega saad nad piisavalt kokku...

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 10:12 01
Postitas martinjev
on olemas tõmmitsad aga nendega tuleb vedru keerud ikka peaaegu päris kokku suruda et paika läheks. Pealegi ei saa tõmmitsat panna ju kõige otsmistele keerdudele...

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 10:31 05
Postitas Fred
Pane madaldusvedrud. :D

Tegelt orig vedru tuleb jah päris kokku tõmmata ja tõmmitsatele tuleb õige asend leida, et tugilaager segama ei jää. Või kui on piisavalt pikk tõmmits, pane ta tugilaagri ülemise randi taha, siis saad ka vedru piisavalt kokku.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 10:50 39
Postitas martinjev
Fred kirjutas:Pane madaldusvedrud. :D

Tegelt orig vedru tuleb jah päris kokku tõmmata ja tõmmitsatele tuleb õige asend leida, et tugilaager segama ei jää. Või kui on piisavalt pikk tõmmits, pane ta tugilaagri ülemise randi taha, siis saad ka vedru piisavalt kokku.
et tõmban vedru kokku koos tugilaagriga? see on peris hea idee! peab katsetama :)

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 11:53 25
Postitas aix
lõhnab lõhkise pea järgi selline asi.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 12:00 43
Postitas Pavel_V
janarp kirjutas:vedrude kokkusurumiseks on spets tõmmitsad, millega saad nad piisavalt kokku...
Pilt

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 12:04 40
Postitas Fred
aix kirjutas:lõhnab lõhkise pea järgi selline asi.
Loomulikult on see ohtlik ja peab ettevaatlik olema. Mina ei vastuta millegi eest :D
Tagumiste vedrude vahetamiseks pole tõmmitsaid vaja.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 12:57 54
Postitas Pavel_V
Esimeste vahetus tükimaad keerukam kui tagumistega! Kuid ei midagi mõistuse ja jõu vastast. Amort tuleb pealt ja alt lahti lasta, ehk siis kogu kupatus alt ära võtta. Tõmmitsatega vedru kokku suruda ja vahelt ära võtta. Rasket ei ole midagi, kuid see on aeganõudev töö.
E36 esiamortide kokkupanek (Õpetus vene keeles)

Hoiatus:ole tähelepanelik, kokkusurutud vedru on ohtlik :!:

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 14:06 31
Postitas martinjev
kõik on õige ja kammitsad on mul olemas millega vedru kokku suruda. Seda tööd varemgi tehtud. imestama pani see et amort ei tulegi lõpuni välja ja vedru peab ikka ilgelt kokku suruma et amorditaldrikute vahele ära mahuks. -mäletan et mingid gaasiamordid oli just pakis lindiga kokku tõmmatud niiet kui lindi katki tegid siis venis amort sirgu. BMW amort aga sirgu eie ajagi ennast nii...

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 14:51 03
Postitas Ulvar
Sama kogetud, et amort ei tule välja täiesti. Väidetavalt on amort sel juhul otsas omadega. Uus amort ja vedru on kokkupannes sõbralikumad. St ei tule vedru lõpuni kokku venitada. Aga ole selle asjaga jah ettevaatlik. Ise omast rumalusest panime asja ükskord nii kokku, et laua peal kõigepealt õlitung, siis amort koos vedruga ja taldrikuga ja siis kõige otsas metalltoru (sälguga all servas, et saaks mutika otsa keerata), mis toetus ülemise otsaga siis vastu laetala. Üks amort oli nii kutu, et võisid käega sisse lükata (algul me seda ei teadnud/ei proovinud). Üks mees surus kogu kremplit vastu seina ja teine pumpas tungi. Kuna amort jooksis sisse poole koos pumpamisega, siis keermeosa ei tulnud välja ülevalt kuni selle hetkeni, mil vedru oli oma pingepiirist üle pumbatud ja asi paremale poole minema lendas. Sein tööriistadest tühi ja seinakell kõrvalseinas pilbasteks. ELUSEES EI PROOVI SELLIST ASJA UUESTI :mrgreen:

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 16.03.2010 20:02 40
Postitas --Alo--
Arvan ka et amordil midagi viga, endal sain küll vahetamisel vedru vähese kokkutõmbamisega hakkama.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 17.03.2010 20:09 52
Postitas grip
äkki on sul valed amordid\vedrud.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 09:03 32
Postitas martinjev
amordid-vedrud on ikka õiged. Ja vähemalt üks mille kokku panin tundub etem kui vanad...
Selgus aga et ühel vedrul 3/4 keerdu ära murdunud. Ostsin siis teise vedru aga sellele ülemine keerd on kitsam ja tugitaldriku vahele ei sobi :(
Ilmselt siis kuni 93 lõpp oli teistmoodi vedru ja 94.a muutus...

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 10:36 14
Postitas metaltom00
olen ühele vanale amordile operatsiooni teinud ja seal sees on üks suht jäik vedru mis hoiabki amordi vart madalal pead lihtsalt võimalikult palju keerde tõmmitsate vahele saama ja üpris kokku tõmbama siis nibin nabin saad selle mutri otsa. Edu sulle.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 10:51 56
Postitas seppa
Vaata et ära ei tapa ennast.
Milline amor ,kust vedru ostsid . :?:
Olen ise vahetand ,näinud ja kuulnud ,aga sellist probleemi pole kohanud.
Arvan et midagi on vale ,et ei sobi kuidagi kokku . :roll:

Äkki sport amort ja tavaline vedru(kõrgem),venitad kuidagi sinna vahele.Aga kuidas saab sõita sellisega ,läbi augu ja vedru on koos.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 13:21 17
Postitas mystery
Endal oli ka üks amort bmw kirjadega ja samamoodi ei tulnud täielikult välja. See amort oli omadega läbi kah. Et asja kokku saada tegin nii, et amordi panin püsti seisma ja vedru peale. Amordile keerasin selle suure mutri külge et hea oleks tõmmata ülespoole, tõmbasin nii palju kui jõudsin ülespoole ning teine vend pani torutangid vedru vahelt läbi altpoolt ning hoidis amorti sellises asendis et saaks amordipadja peale panna ja kinni keerata natuke, siis võis juba lahti torutangid lasta :)

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 14:04 30
Postitas Pavel_V
Oled sa täitsa kindel, et sul on õiget vedrud?
Ees vedrud 4-x tsil.mootoril: 31 33 1 090 758 6-х tsil.mootoril: 31 33 1 090 760
Tagumised vedrud kõik E36 on:33 53 9 059 275
Kuid parem võta M-tehnik, kergelt allapoole kaldumist 20mm
Esimesed vedrud 4-x tsil.mootoril.: 31 33 1 090 765 6-х tsil.mootori: 31 33 1 090 767
Tagumised vedrud kõik E36 on: 33 53 9 059 279

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 15:07 01
Postitas poss10
mystery kirjutas:Endal oli ka üks amort bmw kirjadega ja samamoodi ei tulnud täielikult välja. See amort oli omadega läbi kah. Et asja kokku saada tegin nii, et amordi panin püsti seisma ja vedru peale. Amordile keerasin selle suure mutri külge et hea oleks tõmmata ülespoole, tõmbasin nii palju kui jõudsin ülespoole ning teine vend pani torutangid vedru vahelt läbi altpoolt ning hoidis amorti sellises asendis et saaks amordipadja peale panna ja kinni keerata natuke, siis võis juba lahti torutangid lasta :)
Nagu ma aru saan siis ilma tõmmitsateta? :D Endal sama töö ees e34 tagaamortidega :cool: .

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 15:31 18
Postitas Ulvar
Taga on amort ja vedru eraldi.

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 15:33 28
Postitas poss10
Ulvar kirjutas:Taga on amort ja vedru eraldi.
e34-jal?

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 15:39 58
Postitas Ulvar
e 34-l koos ikka vist
my bad :oops:

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 15:56 37
Postitas mystery
Tõmmitsatega ikka :) .

Re: E36 esiamortide kokkupanek

Postitatud: 18.03.2010 20:40 22
Postitas poss10
mystery kirjutas:Tõmmitsatega ikka :) .
Sain vähe viltu aru siis :D . Kunagi sai Fordil neid vahetada üks vajutas lauajupiga alla vms. Tulemus oli siis näpud sinised vedru lenduri lube tegemas :D .