e39nmootori temperatuuri probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
mootor523
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 17.02.2010 18:55 04

e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas mootor523 »

tere mure järgmine,oman 97 a 523 ben bmw-d.umbes 500 kilomeetri tagant tuleb umbes 200 ml jahutusvedelikku juurde valada,siis tase ok ja kiri kaob kompuutrist ära.temperatuur ok oli koguaeg.viimanekord kui naine mul tahtis jahutusvedelikku juurde valada avastas ta et oli eelmine kord paisubaagi korgi peale panemata unustanud.valas nüüd jahutusvedelikku juurde ja keeras korgi peale.sai sõita umbes 1,5 km kui temperatuur hakkas järsult tõusma,peale mida jättis auto esimesel võimalusel seisma.kas viga võib olla selles et ta sõitis paarsada km ilma korgita ja tänu sellele nüüd temperatuur tõuseb,või milles viga võiks olla.ja ehk oskab keegi soovitada kus seda viga oleks tallinnas norm hinnaga võimalik likvideerida.
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas BMW POWER »

tundub et viga on plokkikaanes arvatavasti on kaan kõver, kas süsteemi oled proovinud õhutada?
Bmw sõidurõõm
mootor523
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 17.02.2010 18:55 04

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas mootor523 »

ei ole proovinud ,aga kuidas seda teha
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas BMW POWER »

valad paisupaagi vedeliku taseme normi siis käivitad mootori nb.soenduse temp peab olema maximumi peal lased mootori soojaks siis auto nina ajad väikse kallaku peale et nina oleks üleval kapott lahti seal paisupaagi kõrval on must plastikust kruvi keerad selle lahti aga mitte täitsa küljest ära ja teine samasugune kruvi on selle radika ülemise lõdviku juures mis läheb termostaati se ka lahti hoida natuke põõret mootoril peal samas jälgid paisupaagi taset ja kui nendest 2 õhutus kruvist hakkab ainult jahutusvedeliku tulema siis keerad mõlemad kruvid kinni vaatad uuesti taseme üle kui vaja valad juurde ja asi valmis edu
Bmw sõidurõõm
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Alari. »

ootoot e39sal käib õhutamine ikka külmast peast!See igalpool kirjas!
Lase täiesti maha jahtuda!
Keera paisupaagi kork maha ja ava kaks õhutus niplit!
Seejärel keera süüde sisse ja temp max ja salongi ventika kiirus 2 peale!
See järel hakka aga jahutusveldelikku sisse kallama,lisa nii kaua kuni paisupaak täis ja õhutus niplitest enam mulle välja ei aja(keera õhutusniplid kinni)!(õige õhutamine võib võtta kuni 30 min)
See järel pane masin tööle(ilma paisupaagi korgita),lase nati käi 10sek ning see järel anna paar korda järsult pööret(max 5000rpm),seejärle sureta välja ning jahutusvedeliku tase peaks nüüd normis olema!
Kui kahtled võid protseduuri korrata!
Kasutaja avatar
TaaviI
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 25.09.2009 10:09 05
Peamine sõiduk: BMW 530d "6-pack", mitte M-pack
Asukoht: Tallinn

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas TaaviI »

freddy21 kirjutas:ootoot e39sal käib õhutamine ikka külmast peast!See igalpool kirjas!
Seejärel keera süüde sisse ja temp max ja salongi ventika kiirus 2 peale!
See järel hakka aga jahutusveldelikku sisse kallama,lisa nii kaua kuni paisupaak täis ja õhutus niplitest enam mulle välja ei aja(keera õhutusniplid kinni)!(õige õhutamine võib võtta kuni 30 min)
See järel pane masin tööle(ilma paisupaagi korgita),lase nati käi 10sek ning see järel anna paar korda järsult pööret(max 5000rpm),seejärle sureta välja ning jahutusvedeliku tase peaks nüüd normis olema!
Kui kahtled võid protseduuri korrata!
Seejärel süüde sisse.... kas see siis tähendab seda, et autot käima ei pane? Mõlemad niplid keeran õhutamisel küljest ära? Või võimalikult lahtisesse asendisse?
Tänud ette!
Steven89
Huviline
Postitusi: 3069
Liitunud: 25.11.2007 23:16 17
Asukoht: Tartu/Helsinki

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Steven89 »

Minu teada, kui õhutada, siis peab mootor käima :shock:
Ja esiots natuke kõrgemal, kui taguots.
BMW E28 524td
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Alari. »

Pole kahjuks siin arvutis e39 manuali täpset juhist!
Kuid jah seal veel suurelt eraldi kirjas,et tuleb õhutada külma mootoriga(süüde sees aga masinat käimapanna ei tohi)!Bmwl olemas eraldi elektri pump mis ajab jahutusvedelikku ringi ,seda on veel hästi kuulda hakkab sirisema kapotiall!
Enamus teevad nii aga vb saab ka soojastpeast hakkama(kuid kahtlen,sest soojastpeast on jahutusvedeliku omadused tiba teised´,soojastpeast hakkab aga valeõhutuse puhul tosool arusutuma ja õhutusniplist tuleb puhta õhuasemel see tosooli aru vms)!Ärge äris näkku löög,kui seletusega tiba puussepanin :roll:
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4695
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Fred »

Kasutusjuhendi järgi. Testitud ja töötab:
Jahutussüsteemi õhutamine:
1. Mootor külm
2. Süüde sisse, salongi temp maksimumi, ventilaator nr 2 asendisse. mootorit mitte käivitada.
3. õhutuskork/korgid lahti
4. Valada sisse nii palju kui läheb, st kõrini täis, oodata kuni tase alaneb, valada veel, jne kuni tase ei alane enam ja õhutuskorgist õhumulle ei tule. Kannatlik olla, võtab aega.
5. õhutuskork kinni, paisupaagi korki mitte sulgeda
6. Mootor käima, 4-5 korda teravalt tuuri anda 4500 pöörde kanti. Mitte soojaks lasta!
7. Mootor seisma, kontrollida taset, vajadusel korrigeerida normaalse nivooni.
8. Sulgeda paisupaagi kork.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Steven89
Huviline
Postitusi: 3069
Liitunud: 25.11.2007 23:16 17
Asukoht: Tartu/Helsinki

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Steven89 »

Paar küsimust.
Mis mõttes: "ventilaator nr 2 asendisse" ?

Ja kasutusjuhendil on kirjas, et kui mootor on külm, siis ei tohi pöördeid 2000rpm kõrgemale lasta, aga kui õhutad, siis tohib külma mootoriga nii pöördesse lasta(4500)? Või muutub mootor kuumaks õhutamise käigus?
BMW E28 524td
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4695
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Fred »

Siin vist mõeldakse seda, et kui on kliimaautomaatik, siis tuleks panna puhuma salongist umbes sellise kõvadusega, nagu ilma kliimata variandil puhur oleks number 2 asendis (ise panin umbes poole peale).
Piirajasse ei tohiks külmalt lasta, aga õhutamise korral paar korda ~4000ni ju siis pole hullu (isiklikult yle 3500 ei julgenud ja piisas ka sellest). Kuumaks ta selle õhutamise käigus ei muutu, see ongi eesmärk, et õhk kätte saada.
Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka. :mrgreen:
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas enn1 »

See,kui palju salongi vent õhutamise ajal puhub,pole oluline. Temp pannakse maksimumi selleks,et soendusradikate klapid oleks lõpuni avatud ja pump kindlasti töötaks :)
Kasutaja avatar
TaaviI
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 25.09.2009 10:09 05
Peamine sõiduk: BMW 530d "6-pack", mitte M-pack
Asukoht: Tallinn

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas TaaviI »

Tänud infi eest, kõik toimib! 45 minutit jälgimist ja kallamist ning auto nagu uus :)
Kasutaja avatar
Alvaro
Huviline
Postitusi: 1854
Liitunud: 21.09.2006 13:19 52
Peamine sõiduk: BMW X5 e70 35d
Telefon: 358445150389
Asukoht: Vantaa-Jõgeva-Loksa
Kontakt:

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Alvaro »

Fred kirjutas:Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka. :mrgreen:
Kas 6hutus nippel peab lahti olema v6i paisupaagi kork?
e34 520 91a*e36 316 94a*e36 320 93a*e34 525tdsa 92a*e34 525 90a*e36 320 93a*e34 525 92a*e39 523 96a*e39 528 97a*e46 328 98a*e30 316i 90a*e46 330d 03a*e60 520d 08a*e36 318i 96a*e30 324d 85a
Steven89
Huviline
Postitusi: 3069
Liitunud: 25.11.2007 23:16 17
Asukoht: Tartu/Helsinki

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Steven89 »

Alvaro kirjutas:
Fred kirjutas:Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka. :mrgreen:
Kas 6hutus nippel peab lahti olema v6i paisupaagi kork?
Jepp!
Mul olid kõik lahti, kui õhutasin..
Paidupaagi kork, siis paisupaagi korgi kõrval kohe üks punn, mis tuleb lahti ristpeaga ja üks veel seal lähedal.
BMW E28 524td
Kasutaja avatar
Alvaro
Huviline
Postitusi: 1854
Liitunud: 21.09.2006 13:19 52
Peamine sõiduk: BMW X5 e70 35d
Telefon: 358445150389
Asukoht: Vantaa-Jõgeva-Loksa
Kontakt:

Re: e39nmootori temperatuuri probleem

Postitus Postitas Alvaro »

Steven89 kirjutas:
Alvaro kirjutas:
Fred kirjutas:Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka. :mrgreen:
Kas 6hutus nippel peab lahti olema v6i paisupaagi kork?
Jepp!
Mul olid kõik lahti, kui õhutasin..
Paidupaagi kork, siis paisupaagi korgi kõrval kohe üks punn, mis tuleb lahti ristpeaga ja üks veel seal lähedal.
Pidasin silmas seda kui paned auto käima ja vajutad gaasi kas siis on lahti koik korgid või ainult paisupaak. sest eelnevalt öeldi ju, et käima pannes jääb lahti ainult paisupaagi kork!!!

Ning kui kylmast peast tosooli valad kas siis 6htutusniplid on päris pealt ära keeratud voi natuke lahti keeratud?

Mul tegi veel nii, et radikast kullus selline mulin v6i selline imelik hääl
e34 520 91a*e36 316 94a*e36 320 93a*e34 525tdsa 92a*e34 525 90a*e36 320 93a*e34 525 92a*e39 523 96a*e39 528 97a*e46 328 98a*e30 316i 90a*e46 330d 03a*e60 520d 08a*e36 318i 96a*e30 324d 85a
Vasta