K: E34 525 tdsa mure automaadiga
K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Tere,
äsja sai ostetud 95. a 525 tdsa , 105 kw , automaat. Kuna pole varem bemari diisel-automaadiga sõitnud siis tekkis kahtlus kas kast korras on. Käike vahetab sujuvalt, kuid tundub nagu libiseks natuke läbi. Maanteel püsikiirushoidjaga 90km/h langetab pöörded 1200-1300 peale, samas vahepeal vahetab iga väiksema tõusu/jõnksu peale käigu alla, vahepeal jällegi mitte.
eelmise omaniku sõnul olevat uuema tüübi kast , 5 käiku, vahekäikudega?
Väga hea oleks kui Lõuna-Eesti kandis keegi liikleks mõne samasugusega, saaks proovida, saaks hingerahu
Veiko
äsja sai ostetud 95. a 525 tdsa , 105 kw , automaat. Kuna pole varem bemari diisel-automaadiga sõitnud siis tekkis kahtlus kas kast korras on. Käike vahetab sujuvalt, kuid tundub nagu libiseks natuke läbi. Maanteel püsikiirushoidjaga 90km/h langetab pöörded 1200-1300 peale, samas vahepeal vahetab iga väiksema tõusu/jõnksu peale käigu alla, vahepeal jällegi mitte.
eelmise omaniku sõnul olevat uuema tüübi kast , 5 käiku, vahekäikudega?
Väga hea oleks kui Lõuna-Eesti kandis keegi liikleks mõne samasugusega, saaks proovida, saaks hingerahu
Veiko
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
kuna selel autol on liiga räige ülekanne difris, siis turbiinilukuga pöörded ongi nii madalad.
ja mootor ei arenda selle pöördega mingit jõudu.
soovitan sebida kusagilt 3,46 ülekandega difri, siis jäävad pöörded umbes 2000 peale ja masin sõidab normaalselt. selle difri saab näiteks 524td alt ja 520 110kw alt.
räägin seda kuna endal ka oli selline masin.
ja mootor ei arenda selle pöördega mingit jõudu.
soovitan sebida kusagilt 3,46 ülekandega difri, siis jäävad pöörded umbes 2000 peale ja masin sõidab normaalselt. selle difri saab näiteks 524td alt ja 520 110kw alt.
räägin seda kuna endal ka oli selline masin.
Bensiin on pintslite pesemiseks!
Diislis peitub jõud!
Diislis peitub jõud!
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Loll jutt. mootor on ikka väga suss kui originaal differ seda kere liigutada ei jõua. parem remondi mootor või arvatavasti ikka kõrgsurve pump ära enne kui diffrit vahetama hakkad.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
mis loll jutt. pealegi differ ei liigutag seda kere, autot veab edasi ikka mootor. 1200 pöördega ei jõua tds ju minna. isegi manuaal kastiga. optimaalne on ju 1700 alates, ja kõrgsurve pumpa lihtne testida. kui käima läheb külmalt ja soojalt ja minek normaalne siis pump korras.ooDDoo kirjutas:Loll jutt. mootor on ikka väga suss kui originaal differ seda kere liigutada ei jõua. parem remondi mootor või arvatavasti ikka kõrgsurve pump ära enne kui diffrit vahetama hakkad.
hea oleks kui saad küttekoguse arvutiga vaadata ja vajadusel lasta juude koputada,aga seda juba asjatundjal.
pealegi differ palju odavam kui pumba või mootori remont.
Bensiin on pintslite pesemiseks!
Diislis peitub jõud!
Diislis peitub jõud!
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Diffrit vahetama vast ikka ei hakka, püüan enne pumba üle vaadata. Praegu tühikäik ka kahtlaselt madal, umbes 600 rpm, peaks olema 800 juures?. Kõigutab ka tühikäigul pöördeid, hoolikalt tahhot jälgid on aru saada. Laseb pumba paika panna siis vaatab edasi.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Se on täiesti normaalne,kuna olen ise sellise autoga sõitnud viis aastat.Tundub et ainuke lahendus difri vahetus.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
No mina olen omand sellist autot ja mu sõpradel tuttavatel on selline auto(Ühel sõbral 10 a sama tdsa touring) ja sellist juttu kuulen küll esimest korda et kellelgi jõudu vähe(sellist anomaaliat olen täheldanud ainult nendel masinatel millel kõrgsurvepumba küttesegu liiga lahja)
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Jõus polegi probleem,küsimus oli käiguvahetuses tõusudel.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Jah, jõudu nagu on. Kindlasti rohkem et need väiksemad tõusud ilma allavahetuseta läbida. Nüüd üks remondi mees rääkis et neil iseõppiv kast? Ehk kui täielik õlivahtus teha kastil, siis tuleks see nullida ja kast pidi siis õppima vastavalt sõidustiilile ja õlile käike vahetama. Kui nii, siis äkki oli eelmine omanik rahutu jalaga ?
Või kui nüüd pump on tõesti mööda, siis äkki auto/kasti aju arvab et jõudu vähe ja vahetab alla ?
Või kui nüüd pump on tõesti mööda, siis äkki auto/kasti aju arvab et jõudu vähe ja vahetab alla ?
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Kui väike on "väike" tõus?
Nagu ma aru saan, siis mure on sul selles, et käigukast avab turbiinilukustuse sel ajal, kui tõusust üles punnitab end. Täiesti normaalne nähe, kuna käigukast tegutseb nii, kuidas vähem mootorit koormav ja ökonoomsem on.
Nagu ma aru saan, siis mure on sul selles, et käigukast avab turbiinilukustuse sel ajal, kui tõusust üles punnitab end. Täiesti normaalne nähe, kuna käigukast tegutseb nii, kuidas vähem mootorit koormav ja ökonoomsem on.
- Tarmo_N
- Huviline
- Postitusi: 1257
- Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
- Telefon: 51975325
- Asukoht: heinola-viljandi.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
vahekäikudega?
täiesti norm kui 90 pealt pöörded 1300-1400.peksa katt vahelt tühjaks ja kohe läheb paremaks.
täiesti norm kui 90 pealt pöörded 1300-1400.peksa katt vahelt tühjaks ja kohe läheb paremaks.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Väike tõus on vahest nii väike et ei saa arugi et mingi tõus olnud oleks, pigem kerge maantee muhk. Samas vahepeal võtab suurema tõusu ilma allavahetamiseta läbi.
Sellest vahekäikudega asjast ei saanud hästi aru. Eelmine omanik ütles et tal on uuematüübi kast, millel on vahekäigud. ???? Samas kui maanteel (90km/h) tõmmata kang Sund 4 peale, (kangu juures olev plastik näitab numbrit 3 aga see LCD displey spidobloki juures näitab 4) siis tõusevad pöörded enam-vähem 2500-ni, ja kui uuesti lükata D peale, siis kukuvad alguses pöörded 1800 peale ja siis natukese aja pärast 1200-1300 juurde. Tundub nagu mingi vahekäik seal on. Või näitab spidobloki juures olev LCD valesti ja on tõesti 3 käik ? Tundub imelik, 3. käik 2500 pööret 90km/h juures ?
Kui nüüd kat tühjaks peksta, kuidas tahmaga lood on, ÜV probleeme ei teki ? Ja kui tühjaks peksta kas targem ei ole toru asemele panna? Või pole turbomootoril vahet?
Sellest vahekäikudega asjast ei saanud hästi aru. Eelmine omanik ütles et tal on uuematüübi kast, millel on vahekäigud. ???? Samas kui maanteel (90km/h) tõmmata kang Sund 4 peale, (kangu juures olev plastik näitab numbrit 3 aga see LCD displey spidobloki juures näitab 4) siis tõusevad pöörded enam-vähem 2500-ni, ja kui uuesti lükata D peale, siis kukuvad alguses pöörded 1800 peale ja siis natukese aja pärast 1200-1300 juurde. Tundub nagu mingi vahekäik seal on. Või näitab spidobloki juures olev LCD valesti ja on tõesti 3 käik ? Tundub imelik, 3. käik 2500 pööret 90km/h juures ?
Kui nüüd kat tühjaks peksta, kuidas tahmaga lood on, ÜV probleeme ei teki ? Ja kui tühjaks peksta kas targem ei ole toru asemele panna? Või pole turbomootoril vahet?
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
on endalgi selline probleem olnud;) aga jah mina lahendasin selle diffriga;) nimelt sai sebitud õige differ;) nii nagu tehase poolt ette nähtud! eks neid diffreid on erinevaid ja paljud sobivad alla küll aga kui ikka ei ole õige samm siis ongi jamps käes!
- Tarmo_N
- Huviline
- Postitusi: 1257
- Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
- Telefon: 51975325
- Asukoht: heinola-viljandi.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
94-95a 2,5 tds ongi kiirem differ kui näiteks 92-93a 2,5tds mudelitel.seal ei ole mingit vahekäiku,lihtsalt hüdromuhv läheb lukku mis peabki nii olema.2,5 tds ongi 5 käiguline aut kast ja käiguvalitsa juures peavad olema 2-3-4 mitte 1-2-3 nagu 4 käigulisel kastil.kat tühjaks löömise kohta niipalju et tahmamine kaob vastupidi ära,8 hobujöudu tuleb juurde ja mingit toru pole turbomootorile vaja ja üv ei saa midagi öelda kuna diislil lamdat pole ja midagi mööta ei saa.see kat seal vahel roheliste teema ainult,aga niivanal autol on ta juba ammu täis tahmanud ja umbes mis veelgi halvendab selle 2,5tds mootori tööd.kui sa väidad et 90km-h on pöörded 1300-1400 siis differ öige.92-93a mudelitel on 90 pealt u 2000rpm.94 95a mudelitel on kiirem differ selle jaoks et 5 käiguga söites kütust säästa.samas on h VILLISEL öigus et 1300rpm pealt jöudu vähe kuna norm jöud tuleb tdsil alates 1700-1800 rpm.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Tarmo ära aja möga tds-a le e34 kere peal on pandud diffreid 2,64 ja 2,65 ja olenemata aasta arvust ja käigukastist. ma ei usu et see 100-ga sõites 500 rpm tõstab
525td-ga on teised lood kuna selll on vahe sees vastavalt mudelile kas manuaal /automaat kuna atm kast seal 4-ja käiguline
ja kuna tds-.a le käib kõige kiirem neist alla siis ei saa küll diffri süüks asja veeretada
See diffri juitt võrdub sellega et ostan 4,4 l bmw ja 2süütepooli on läbi ning seetõttu peaks 2,0 diffri alla panema et masin normaalselt liiguks. vähe mööda ju
525td-ga on teised lood kuna selll on vahe sees vastavalt mudelile kas manuaal /automaat kuna atm kast seal 4-ja käiguline
ja kuna tds-.a le käib kõige kiirem neist alla siis ei saa küll diffri süüks asja veeretada
See diffri juitt võrdub sellega et ostan 4,4 l bmw ja 2süütepooli on läbi ning seetõttu peaks 2,0 diffri alla panema et masin normaalselt liiguks. vähe mööda ju
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- Tarmo_N
- Huviline
- Postitusi: 1257
- Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
- Telefon: 51975325
- Asukoht: heinola-viljandi.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
jap pole uurinud kuskilt ülekandeid aga oma autode najalt tean väita et vanematel differ aeglasem.vahe vöib muidugi tekkida sellest kas sedaan või touring.minu käest on viimase 5a jooksul läbi käinud u20 tds aastaarvudega 92-96a nii aut kui manuaal kastiga aga jah köik on olnud touringud.vanematel aut kastiga masinatel on köigil olnud 100kmh u1700-1800rpm ja uuematel 1200-1300.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Äkki oli td mitte tds millel sellised pöörded manuaalil on küll kõrgemad pöörded jah kuid atm hoiab 100 km h ikka ca 1500rpm
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- Tarmo_N
- Huviline
- Postitusi: 1257
- Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
- Telefon: 51975325
- Asukoht: heinola-viljandi.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
eip.pole old ühtegi td.köik kindlasti tds.aga pole mötet vaielda.rääkisin seda mis olen ise kogenud minukäes olnud autodega.samas viimane 94a 525tds hoidis kah 100kmh u1300rpm ja vahetas iga töusu peale käiku.mina lahendasin asja sellega et vötsin kati vahelt välja ja peale seda oli tal ka 1300rpm pealt jöud olemas.kasti viga siin kindlasti ei ole.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
võin lisada et hetkel mul 525d 120kw ja sellel masinal ka pöörded ilusti 2000 ligidal kui 100kmh sõidan.
e34 tdsa ylekanne on 2.65 ja pöörded madalad, aga manualil sama ylekanne ja pöörded 2000 kui 100kmh.
manualil on kast ise aeglasem, aga kui automaadile panna 3,46 ylekanne siis töötab see automaat ka ideaalselt.
milleks vaja nii madalat pööret? me ei ela saksamaal et saad sõita 200kmh ja pööre on alla 3000.
ma tegin ise oma tdsa ymber manualiks, panin alla 2,4td käigukasti, tulemus oli see et 5käiguga 100 kmh olid pöörded ikka 1200. ja puuduliku jõuga olid ka 1 ja tagumine käik. vhetasin ylekande ka ja kõik oligi korras. ja nyd vedeleb see 2.65LSD kodus kuuris ja pole seda kuskile panna sest pole selliseid masinaid mis nii kiiret ylekannet taluksid.
see madal pööre on ebapraktiline meie tingimustes.
aga eks igaüks ise teab, püüan lihtsalt inimesi aidata probleemidest soodsalt lahti saada, see tds mootori ja pumbaremont ei ole eriti odav.
Edu kõigile tds meestele.
e34 tdsa ylekanne on 2.65 ja pöörded madalad, aga manualil sama ylekanne ja pöörded 2000 kui 100kmh.
manualil on kast ise aeglasem, aga kui automaadile panna 3,46 ylekanne siis töötab see automaat ka ideaalselt.
milleks vaja nii madalat pööret? me ei ela saksamaal et saad sõita 200kmh ja pööre on alla 3000.
ma tegin ise oma tdsa ymber manualiks, panin alla 2,4td käigukasti, tulemus oli see et 5käiguga 100 kmh olid pöörded ikka 1200. ja puuduliku jõuga olid ka 1 ja tagumine käik. vhetasin ylekande ka ja kõik oligi korras. ja nyd vedeleb see 2.65LSD kodus kuuris ja pole seda kuskile panna sest pole selliseid masinaid mis nii kiiret ylekannet taluksid.
see madal pööre on ebapraktiline meie tingimustes.
aga eks igaüks ise teab, püüan lihtsalt inimesi aidata probleemidest soodsalt lahti saada, see tds mootori ja pumbaremont ei ole eriti odav.
Edu kõigile tds meestele.
Bensiin on pintslite pesemiseks!
Diislis peitub jõud!
Diislis peitub jõud!
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Eesmärgiks olen seadnud ikkagi selle E34 teha eeskujulikku, 99% originaal korda. Seega diffri vahetust tegema ei hakka. Pöörded võiksid minu pärast maanteel ka kõrgemad olla, mis härib on see, et ta vahetab väikestel tõusudel käiku. Pole just eriti mugav sõita kui püsikaga pöörded üles-alla käivad.
Teen kati puhastuse ära ja vaatan mis saama hakkab.
Teen kati puhastuse ära ja vaatan mis saama hakkab.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Minu kogemused sellega on tavaliselt olnud ikka kõrgsurve pumba kulunud kaanes. Üks pauk kaant haamriga salongi poole ja asi tunduvalt parem. Ära kohe kat-i ka tühjaks peksma hakka.. enne kontrolli ikka kas on umbes ka. minu enda omatud tds-a läks küll 90 km/h 5 käik ja 1400rpm tõusudest üles(ja kusjuures sinise küttega läks niimoodi palju suurematest tõusudest üles kui neste küttega
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Kuidas sa kontrollid, kas kat. on umbes?ooDDoo kirjutas:Minu kogemused sellega on tavaliselt olnud ikka kõrgsurve pumba kulunud kaanes. Üks pauk kaant haamriga salongi poole ja asi tunduvalt parem. Ära kohe kat-i ka tühjaks peksma hakka.. enne kontrolli ikka kas on umbes ka. minu enda omatud tds-a läks küll 90 km/h 5 käik ja 1400rpm tõusudest üles(ja kusjuures sinise küttega läks niimoodi palju suurematest tõusudest üles kui neste küttega
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
EEmaldad kat-i tagant toru ning annad gaasi ja vaatad mis sealt välja tuleb'
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Vahepeal sai auto "kerge" avarii üle elatud, kuid nüüdseks korras ja liigub. Sai nüüd siis lõpuks kat tühjaks tehtud. Kütusekulu tundub väiksem olevat, aga käike vahetab ikka alla. Kui sõita talvise režiimiga, siis hoiab pöördeid umbes 1700 peal ja ei vaheta käike nii tihti alla, küll aga on kütusekulu "tujurikkuja" järgi tiba kõrgem. Nüüd on tulnud ka probleemid hommikul käivitamisega. Nimelt korraks kävitub, pöörded jõuavad umbes 400-ni ja siis sureb välja. Uuesti käivitades tahab ketramist umbes 10 sekundit. Soojalt käivitub hästi. Kas viga võib olla nõrgas akus? Aku on hetkel nii küpse, et teist korda 10 sekundilist ketramist välja ei pigista.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Eelppol kõneöejatel ülekande kohta.
Võrdlus
e34 525tdsa peaülekanne 2,64
e39 525tsa peaülekanne 3,15
Ei usu et e39 peale pandi teise ülekande tagadiffer et mootor on suss. Pigem ikka selle pärast et teha sõitu mugavamaks, viia maanteel pöörete vahemik sinna kus on mootoril reaalselt parem vääne. Sellega vahetab palju vähem käiku mäkke minekul ja mööda sõita saab ka nii et käiku ei vahetaks.
E34 valikus kõige lähedaseme ülekandega on 525i manuali oma mis oli vist 3,24. Sellega pöörded 2000 juures maanteel 100ga. Kunagi järgi proovitud e34 peal. Vahe oli märgatav.
Võrdlus
e34 525tdsa peaülekanne 2,64
e39 525tsa peaülekanne 3,15
Ei usu et e39 peale pandi teise ülekande tagadiffer et mootor on suss. Pigem ikka selle pärast et teha sõitu mugavamaks, viia maanteel pöörete vahemik sinna kus on mootoril reaalselt parem vääne. Sellega vahetab palju vähem käiku mäkke minekul ja mööda sõita saab ka nii et käiku ei vahetaks.
E34 valikus kõige lähedaseme ülekandega on 525i manuali oma mis oli vist 3,24. Sellega pöörded 2000 juures maanteel 100ga. Kunagi järgi proovitud e34 peal. Vahe oli märgatav.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Ühinen ka teemaga, et suht tüütu on E34 + TDS + atm ülekande kooslus.
Pumba kaane peale koputamine (viimase piirini ) ka ei aita. Proovisin järele, ikka lappab käike alla, nagu vanasti. Nimelt mul siin elukoha lähedal üks pikemat ja järsemat sorti tõus, mitte muffigi polnud vahet "koputamata" kaanega.
Tõsi, tagumiku düno andis küll paremad ajad kiirendusele
Pumba kaane peale koputamine (viimase piirini ) ka ei aita. Proovisin järele, ikka lappab käike alla, nagu vanasti. Nimelt mul siin elukoha lähedal üks pikemat ja järsemat sorti tõus, mitte muffigi polnud vahet "koputamata" kaanega.
Tõsi, tagumiku düno andis küll paremad ajad kiirendusele
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Ühinen samuti murega, ning kui keegi teab murele lehendust siis oleksin meeleldi valmis kuulama
Kiirust ületades 100 või 110 km/h sõites on väga hea, kuid 90 teeb nii samuti et laob käike alla!
Kiirust ületades 100 või 110 km/h sõites on väga hea, kuid 90 teeb nii samuti et laob käike alla!
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Tõesti, sõites nii 110 km/h on asi palju parem.
Ehk siis tuleb trahvi saades kirjutada selgituseks, et ma ei saa aeglasemalt sõita kuna muidu vahetab auto pidevalt käike alla.
Probleemi lahendamiseks nõuanded teretulnud.
Ehk siis tuleb trahvi saades kirjutada selgituseks, et ma ei saa aeglasemalt sõita kuna muidu vahetab auto pidevalt käike alla.
Probleemi lahendamiseks nõuanded teretulnud.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
minu auto kast on küll n.ö iseõppiv.ise sõidan,on ok,aga paarimehe käes mõne päeva olnud,siis viskab püsikaga recalli pannes istmega selga nii,et valus.ja samamoodi peale seda üritab iga künka peal käiku alla lüüa.päeva sõidan rahulikult,on nagu penskariauto ja mulle sobib.ehk viga elektroonikas su kastil,ei taha enam rahulikuks õppida.
Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga
Iseõppiv ta on, kui mõnda aega talda anda siis harjubki kõrgemal vahetama.
Aga see selleks. Kas keegi teab kas tal on võimalik automaadi "aju" ümber programmeerida. Nt. et vahetab käigu alles siis alla kui kütusekulu tõuseb üle 20 l/100 -le. VÕI on äkki võimalik püsikiirushoidja aktiveerudes ära blokeerida alla vahetamine ?
Hommikul käivitamise probleemist sain jagu; panin tagasivooluklapi pumba ja filtri vahele ja nüüd käivitub kenasti, poolest pöördest. Kui keegi teab kust või mille pärast ta kütuse alla laseb võib teada anda. Pole päris õige lahendus see tagasivooluklapp.
Aga see selleks. Kas keegi teab kas tal on võimalik automaadi "aju" ümber programmeerida. Nt. et vahetab käigu alles siis alla kui kütusekulu tõuseb üle 20 l/100 -le. VÕI on äkki võimalik püsikiirushoidja aktiveerudes ära blokeerida alla vahetamine ?
Hommikul käivitamise probleemist sain jagu; panin tagasivooluklapi pumba ja filtri vahele ja nüüd käivitub kenasti, poolest pöördest. Kui keegi teab kust või mille pärast ta kütuse alla laseb võib teada anda. Pole päris õige lahendus see tagasivooluklapp.