E39 2001a kliima küsimus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
propeller
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 14.09.2009 10:48 08
Asukoht: Tallinn

E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas propeller »

Tere.Mis võib viga olla kui aegajalt juhi ja kaassõitja puhuritest tulev õhk on erineva temperatuuriga?Kuigi kliimast on reguleeritud temp võrdselt.Kasutan koguaeg kliimat AUTO asendis.

propeller
propeller
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 14.09.2009 10:48 08
Asukoht: Tallinn

Re: E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas propeller »

Kas tõesti on minul ainukesena selline probleem? :))
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas vahur_s »

Alustuseks kontrolli kas jahutusvedeliku tase on normis. Kui hiljuti on sellega probleeme olnu, siis on soovitav õhutada.

Muidu paksuks veaks soojavee klappe, üsna levinud viga. Siit teemast saad informatsiooni.
propeller
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 14.09.2009 10:48 08
Asukoht: Tallinn

Re: E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas propeller »

St et reg klapp ei liigu korralikult.Kuna kliima on kahe tsooniline,siis kas on kummagi poole jaoks eraldi reg klapid?Kuidas mul oleks neid kõige moistlikum kontrollida?

propeller
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas vahur_s »

Jah kaks klappi, üks reguleerib juhi poolt ja teine kaasreisija poolt, kardaani tunnel jaotab auto mõtteliselt pooleks.

Esmane kontroll on et paned tempi max ja vaatad, kas tuleb ka sooja või ei :mrgreen:
Teine võimalus on et otsid mootoriruumist üles klapid ja katsud klapidest väljuvaid voolikuid. Nt paned mõlemale poole sama sooja tempi, ja katsud, kas voolikute temperatuuris on erinevusi.
Klapid asuvad mootoriruumis juhipoolse rattakoopa küljes, ma ei tea kui hästi neid näha on 3,0d motoga masinal.
Kui eriti agar oled võta klapid ja lisaveepump maha ja vaata mis karul kõhus, ei ole midagi keerulist, vabastad sisse ja välja minevad voolikud, elektri pistiku ja siis on vaja jubinat üles poole tõsta ja käes ta peakski olema.
Klapid on lihtsasti lahti võetavad, vaja väiksemat sorti torx kruvikeerajat. Kui lahti võtad, ja on näha et tihendid on ära surnud ja jahutusvedelik on mähiseni jõudnud ning kõik ussitab seest, siis suure tõenäosusega pead uut otsima hakkama.

Kuna klappide rikki minek on paljuski tingitud sellest et jahutusvedeliku vahetusvälbast ei peta kinni (jahutusvedelik muutub vananedes agressiivseks ja hakkab lõhkuma kummi/plastik detaile), siis kas tead kas ja milla on masinal viimati jahutusvedelik vahetatud.
propeller
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 14.09.2009 10:48 08
Asukoht: Tallinn

Re: E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas propeller »

Jahutusvedelikku olen vahetanud regulaarselt ja see on normis.Arvan et kunde poolne klapp ei sulgu korralikult vahest ja seetõttu puhub kuumemat õhku kui juhi oma.Teen algatuseks selle voolikute katsumise ära ja eks siis paistab.

propeller
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas vahur_s »

Kui klapp(id) rikkis, siis vaikimisi asend on avatud (kui just kinni ei ole jäänud), ehk siis soe/kuum jahutusvedelik juhitakse salongi soojendusse.
propeller
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 14.09.2009 10:48 08
Asukoht: Tallinn

Re: E39 2001a kliima küsimus

Postitus Postitas propeller »

Kapoti all vahetatud soojaklapid ja asi korras.
Vasta