E39 525TDS kala käiguvahetusel

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
mkII
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 04.07.2010 22:03 00

E39 525TDS kala käiguvahetusel

Postitus Postitas mkII »

Tervist!

Tekkinud järgmine probleem, mis on ajapikku süvenenud. 1. käigult 2. vahetades käib aegajalt läbi päris kõva jõnks ja vahel sureb mootor täiesti välja, ükskõik kui palju siduriga libistada üritada. Teiste käikude vahetusel pole asja juhtunud. Alguses juhtus jõnksutama võib-olla kord nädalas või harvemgi, nüüd on paar korda sõidu jooksul, vahet pole, kas sooja või külma mootoriga. Mis sellist asja põhjustada võib? Tean, et küllaltki väsinud on hooratas, tühikäigul lagiseb päris korralikult ja viimasel ajal on raskema lastiga ka sidur 4. ja 5. käiguga kiirendades natuke libisema hakanud.

Loodan, et keegi oskab ehk nõu anda, kust poolt viga otsida. Igaks juhuks mainin ära, et tegemist on manuaalkastiga ja 97. aasta masinaga.
mitupea
Huviline
Postitusi: 104
Liitunud: 03.02.2011 09:40 41

Re: E39 525TDS kala käiguvahetusel

Postitus Postitas mitupea »

Olen lugenud igast teemasid selle jama kohta. Variante mitu. Viga võib olla juhtpihustis (4. pihusti, juhtmega), kõrgsurvepumbas, hoorattas jne. Mina alustaks veaotsingut esiagu lihtsamast asjast, näiteks küttefilter, igast vaakumvoolikud ja klapid vaata üle, juhtpihusti juhtme pistik. Kui on pump piixus (loe: pikk käivitus sooja mootoriga), siis võib tõenäoliselt viga otsida sealt. Kui juhtpihusti lekib, siis võib ka tolle jama olla.
Kokkuvõttes, esimese asjana vaata üle kõik vaakumvoolikute ühendused ja klapid, küttefilter, ja veendu et pump oleks korralik.
Mul endal teeb sama pulli, täiesti suvalisel hetkel käiguvahetusel nagu poob kinni, ja kui sidur alla ja käik välja ja uuesti sisse, siis saab vabalt edasi sõita. Ja kütusepump väga hea, pihustid ei leki, pöörded ei kõigu, minek väga hea, ei tossa üleliia, vaakumvoolikud ja asjad üle kontrollitud, mingeid kõrvalisi helisid mootor ei tee. Juhtpihusi pistikule pole ainult veel ligi saanud, kuna selleks peab omajagu lammutama, et käsi vahele mahuks sinna pistiku juurde. Ja ikka jamab :D. olen vaid seda tähele pannud, et kui mudida suvaliselt näiteks seda juhtpihusti juhet ja ühe peenema näpuga selle pistikut, siis veidi aega ei jama. Võibolla juhus, võibolla ikkagi mingi ühenduse jama siiski. Nüüd mõtsin uuesti küttefiltri üle vaadata ja EGR klappi puhastada. Ära hakkab tüütama see aegluubis käikude vahetamine juba :D.
Igatahes jälgin huviga seda teemat ja ootan asjalikke nõuandeid.
Vasta