E39 523i -98 Manuaal Siduri vahetus DIY

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

E39 523i -98 Manuaal Siduri vahetus DIY

Postitus Postitas st3v3n »

Tervist,

Kuna viimati tundsin TLN-TRT maanteel, et sidur libiseb, siis tuleks hakata siduri vahetusele mõtlema.
Sümptomid
*5ndaga, madalatelt pööretelt gaasi andes lähevad pöörded üles aga auto järgi ei tule, tekib ka vibratsioon
*vahepeal kui kohapealt minnes sidurit korralikult ei lahuta hakkab auto jõnksutama
*survelaager teeb häält kui sidur alla vajutada.

Sai siis tegelt juba Sachsi komplekt välja vaadatatud. Laager koos ketta ja korviga.

Suurem küsimus on aga töö kohta. Kuna manuaalkasti tagantpoolt on väike õlileke tahaks selle kõrvaladada, mis tihendiga tegu on? Kui summuti tervest tükist maha võtta, kas pärast on uusi ühendustihendeid ka vaja(et kuskilt plärisema-lekkima ei jääks). Kas on äkki veel midagi millega ma ehk arvestanud ei ole, mingeid spets tööriistu?

Kavastsen 2 nädala pärast tõstukile minna ja ise ära teha. Seega ootan targemate poolt näpunäiteid ja ideid, kuidas asi perfektselt teostada.
mariovtt
Huviline
Postitusi: 599
Liitunud: 25.01.2012 19:20 21
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tõrva

Re: E39 523i -98 Manuaal Siduri vahetus DIY

Postitus Postitas mariovtt »

E39 ei tea, aga nt e36 vaja välimisi tähikuid, et käigukasti maha saada. Usun, et e39 eriti selle poolest ei erine.
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

Re: E39 523i -98 Manuaal Siduri vahetus DIY

Postitus Postitas st3v3n »

Ma olen hetkel siduri valimisega suures segaduses.
REAL-OEMi järgi on tegemist 228mm Komplektiga.
Kuna auto on üleminekuperioodist, pärast 09/97 peaks tegemist olema teistsuguse komplektiga, mis iseenesest on ka 228mm.
Hinnad aga tulevad väga erinevad alates 130 - 240 eurikut, B varusosana. Kuna see pole ainuke asi siis mis osta tuleks tahaks saada soodaima variandi hetkel. 250 eest peaks saama Valeo. Nüüd ongi tegelt küsimus selle sobivuse kohta. Kui nüüd need erinevad kätevahele võtta ja võrrelda siis mis vahe neil peale materialide on?

Kõikide kirjade järgi peaks ju see alumine ka sobima??
http://atlantvaruosad.ee/ee-catalog-vie ... 226-1722-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Nüüd tahakski selgeks saada, et ikkagi mille alusel see asi välja valida, kui hetkel kahjuks on raha natuke vähevõitu.
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

Re: E39 523i -98 Manuaal Siduri vahetus DIY

Postitus Postitas st3v3n »

Sai siis laupäeval ära tehtud, ca 6h tööd. Parima pakkumise tegi Autospetsialist sidurikomplektile Sachs.
Kõige keerulisem on kasti otsast ära saada ja kasti polte tervelt kätte saada.
Mingeid spets tsentreerimistööriistu vaja tegelt pole, silmajärgi sai keskele pandud ja ära fikseeritud. Muidugi kast läks otsa sama raskelt kui ta ära tuli. Survelaager oligi täiesti kuiv nagu arvasin ja ketas üheltpoolt phm neetideni ära kulunud ning palju puudu poleks olnud, et asi pilbasteks oleks lennanud, korv ise oli ok. Seoses sellega ongi üks täiesti okei korv nüüd üle :)
Kõik mured said lahendatud, auto liigub sujuvalt ning astub edasi probleemiteta, 500km seljataga.

Seoses kasti õlilekkega tuli välja, et hoopis hoovastiku tihendi vahelt tuleb õli hoopis välja. Tuleb see töö ka ette võtta.
Vasta