525 tds 105kw

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

Tere siis soetasin endale esimese diisel bmw ,küsimus hommikul tahtis natuke pikemat ketramist, aga kui käima läks,tegi mootor mõned pöörded ja läks käima ,paagis on uus pump ja eest voolikust mulle polnud näha,eelmine omanik ütles ,et diagnost näitas mingi sisselaske kolektori anduri viga .Eelmistel päevadel läks külmast peast sama hästi kui soojast peast ,aga täna oli miinus 1 ja ketramist oli rohkem tänan info eest ette tänades Diego
mariovtt
Huviline
Postitusi: 599
Liitunud: 25.01.2012 19:20 21
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tõrva

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas mariovtt »

Eelsüüdet ikka lasid? Võimalik, et küünlad otsas.
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

ikka lasin ,kuni ,eelsüüte tuluke ära kustus olen bens bemmidega tegelenud aga diisel on minujaoks sama mis eriala vahetus ,eks ma ajapikku õpin sellegi ära tänu soovtajatele
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

küünlad oleva vahetatud aga kontrollin ükspäev üle, mineku kohta ei saa kurta arvestades ,et ta on automaat
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

ega ongi ainult hommiku tahab pikka käiamist ,ja kui käima läheb suretad korra välja ja läheb kohe käima. Ka soojast peast käivitub ilma probleemideta,panin kütte voolikule klapi ka vahele ikka sama,muud ei midagi arvan ma ,et 15c käima vist ei lähe ,aku on ka uhi uus.Pihusti tuluke korra vilksatab ,ma ei te kas ta peab mõnda aega põlema või ei
Kasutaja avatar
Ivo81
Huviline
Postitusi: 190
Liitunud: 23.05.2007 12:12 55
Peamine sõiduk: BMW 525i

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas Ivo81 »

Kunagi oli Mazda bensukal täpselt sama probleem, juba väikese miinusega ketrasin päris pikalt, ja kui oli väga külm siis veel pikemalt, agag 99% alati läks käima esimesest korrast ja kui kohe seisma jätta siis läks uuesti paugust. Ainult 1 kord väga külmaga ei läinud 2a jooksul käima, lükkasime pesulasse sisse ja suured puhurid sulatasid 15min üles ja käivitus paugust.
Müüsin maha teadmata millest see probleem oli aga nii palju oskan öelda, et hakkas peale seda kui vahetati bensiinipump, samas ei olnud viga selle, et kütus voolas tagasi torudest.

Lihtsalt infoks, äkki on abi.

P.S ka minul oli sisselaske kollektori tihend läbi, vahetati ära aga selles muutus ainult nii palju, et mootori pöörded enam ei kõikunud, käivitamisel abiks ei olnud. Samuti ei aidanud küünalde vahetus.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

Kui putitada oskad, siis alusta küünalde kontrollimisega. Peldikküünlad kestavad ühe talve. -1 puhul üle 5 sek ketramine nõuab vähemalt paari küünla otsaandmist. Samas, siis oleks ketramisel kuulda, kui ebaühtlaselt mootor üritab tööle minna. Kui ükski küünal ei tööta (küünalde relee), siis ei saa ebaühtlusest vb aru.

Küünlalt juhe maha ja anna punaselt klemmilt säraka, kui sähvatab veidi, siis küünal funkab, kui ei särtsu, siis ei funka. Multimeetriga mõõda, kas iga küünal saab volti kui eelsüüte küünla tuluke põleb (vajab kahte inimest või multimeetri krokodille).

Kütuse kättesaamine on ka teema. Kui õhk poeb vahele siis õhu läbi puhumine võtab 10-30 sek aega.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
KristjanK
Huviline
Postitusi: 799
Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
Asukoht: Võrumaa, Tartu

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas KristjanK »

Mitte, et ma pooldaks ketramist ja tean, et see rikub mootrit aga kuidas ketramine ja eelsüüteküünalde otsasaamine seotud on? Põlemiskamber soojendatakse ju enne starteri andmist üles ja seega kütuse sissepihustamise hetkeks on küünlad oma töö juba teinud. Vb on kuskil mingi nüanss, mida ma veel ei teadnud aga see innustaski mind küsima...

Kristjan
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

Eelsüüteküünlad ongi need mis kambrisse sooja eelnevalt toovad. Kui need küünlad ei tööta, siis kambris on samakülm nagu õues.

Sai just ühel 1997a E39 525TDSile kõik 6 uut küünalt paigaldatud ja ka uus küttefilter. Läheb külmast peast tööle kiiremini kui xxxD direct injectionid, nii kui võtme 3 peale keerad, vähem kui veerand sekundiga võib lahti lasta, sest asi esimest kuuendikpöördest juba läheb iseseisvalt edasi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

Nii vahetasin temperatuuri anduri ära läks juba 10c lühikese käivitamise järel tööle ,võrreldes,et algul käivitus ainult 2,5c .Ma ei tea kas seda pumpa on näpitud või ei ,sest tühipööretel vahetevahel mootor nagu tõnksutsb ühtlaselt ja kui vaikselt gaasi annad jääb mingi väike tühimik sisse,mingi 800-1000 pöörde vahel,muidugi pole tal katti ja vahe pütta,näha on,et pikemat aega.Kui oli 16c käiasin ja korra lubas ja nii 4 korda ja 5 nda korra käiasin pikemalt,käivitamise ajal oli kuulda kuidas mootor töötab starteriga kaasa ja siis läheb järsku käima kas pumbal endal pole külmkäivituse klappi ja kontrollinud pole kas el pihusti takistus on õige,proovisin näpuga pihusti torude pihtas hoides ,tundsin ,et el pihustil oli tunda tugevamat tõnksumist kui teistel ,mainin veel ,et 110amp uus aku on peal.Tänan nõuannete eest
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

Küünlad?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

Nüüd on hakanud tühi pööretel mootor vibrama, suretad välja paned uuesti käima ja natukese asju pärast hakkab jälle vibrama ehk tõmblema
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

Kas tühipöörete probleem on D või ka N peal?

Küünlad??? See pole keeruline, ära tapa starterit.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
mariovtt
Huviline
Postitusi: 599
Liitunud: 25.01.2012 19:20 21
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tõrva

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas mariovtt »

Tühikäigu pöörded liialt madalad ehk? Palju tahhokas näitab muidu?
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

[quote="mariovtt"]Tühikäigu pöörded liialt madalad ehk? Palju tahhokas näitab muidu?[/quote, Pöörded on tal 600/700 pm mingi 900peal kaob vibra
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

Ka neutraalip peale panna väriseb,vibrab siis ka kui mootor soe,suretada välja paned uesti tööle ei vibra läheb natuke aega ja hakkab jälle vibrama
bergmann
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 30.07.2010 10:10 49

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas bergmann »

Tere
Naljakas on lugeda tunduks nagu keegi kirjutab minu auto kohta.
Mul 100% samad jamad sama autoga :)

Küünlad panin 1 kuu tagasi uued.
Minu auto puhul on naljakas see, et kui tahab siis läheb -25c-ga poolest pöördest ja kui ei taha siis ei lähe 0 c juures ka ilma suurema käiamiseta.

Ainuke imelik asi on see, et välis temp. näitab vahepeal aiateibaid. Kas väilistemperatuuriandur võiks olla tõesti halva köivitumise taga? Lugesin eespoolt temp. anduri vahtusega läks asi paremaks. Millise temp anduri? Sisselaske õhu või jahutusvedeliku või vüi.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

Mõttetu on hakata huupi ennustama, millist andurit võiks täna vahetada.
Kui viga on konkreetne ja diagnoosimise momendil on tuvastatav, kas
salvestunud veateate VÕI reaalse teibaid näitava näiduga, siis see kümnekas
on well spent. Välistemperatuuriandur küll asja ei nihuta, jahutusvedeliku
anduri tulemust on kerge lugeda ka spidokas endas, test7, aga kui on salvestatud
mingi viga, siis seda lahti ei kirjutata.
Ennustada võib, et eelsüüteküünalde relee. Tuleb aru saada, kas pinge languga
või mõõtmisega, kas küünlad reaalselt taha tulevad, või juhtmega.

AGA, see "ma vahetasin juba pool autot ära aga viga pole kadunud milles probleem"
rada on korralikult sisse tatsatud. Olgu see juhtpihusti, lukupõhi või EGR klapp.
Mina võin lugemise ja tõlkimisega aidata seal kus ma pesitsen (profiilis).
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

ei oleks uskunud ,et diisliga pean probleemidege silmitsi olema ,oli bensukas 525 141kw polnud mingeid probleeme 5 aasta jooksul välja arvatud suur küttekulu ,mats ja käis ka kõige kargemate külmadega,aga mis mul muud üle jääb tuleb ta korda teha
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

Tegelikult ei ole sellist asja, et diislitel on probleeme ROHKEM kui bensukatel.
Lihtalt tihti on nii, et kui bensukal midagi viga on, siis kütet läheb rohkem ja
rohkem, kuid sõita saab. Diislil aga vea puhul on tavaliselt halb käivitumine.
Teatud osa rahast, mis tuleb säästuna kütte pealt, kulub auto korda tegemise
peale. Kui kord auto korda saab, siis iga aasta asjad tuksi ei lähe. Lõpuks
on aga tunda seda, et raha kulub vähem ja remontida ka pole vaja, vast
suurem rehv ja ilusam velg.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
diego sellin
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 23.12.2009 19:34 46

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas diego sellin »

Jah kusjuures nii ongi
bergmann
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 30.07.2010 10:10 49

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas bergmann »

Mul nüüd auto töötab nagu kell..

Kuna oli vaja arendada enda autodiagnostika alaseid teadmisis siis otsustasin mõõta ära mootori aju pealt kõik sinna tulevad signaalid kasutades multimeetrit ja osilloskoopi.
Aju siis DDE 2
Mõõtmiste tulemusena avastasin:
1. Sisselaske rõhuandur näitas atmosfäärile omast signaali isegi siis kui turbo kell näitas rõhku. veidikene uurimist ja selgus, et keegi tark oli kunagi paigaldanud rõhukella ja rõhu saamiseks tuimalt lahti ühendanud rõhuanduri küljest vooliku ja selle kellaga ühendanud. 20cm kütuse tagasivoolu voolikult ja üks kolmik ning probleem lahendatud.
2. Sisselaske õhu temperatuuri andur näitas aiateibaid. 6 € uus andur ja peaaegu 1h jamamist anduri vahetusega, kuna keere on plastiku sees ja tagasi samase keermesse saada oli päris keeruline.

Tulemusena: Mootor käivitub poolest pöördest iga temperatuuri juures ja auto käib edasi nii nagu 105kW kohane. Isegi igasugustest ootustest paremini.

Vot nii ei olnud ei mootori, ei turbo, ei kütusepumba, ei kõrgsurvepumba ega ei eelsüüte viga.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

See esimene oli MAP andur. Aga kus see sisselaske temp andur on?
Kas ta mitte õhulugejaga integreeritud pole? Jutt käib e39 525tds'ist?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
bergmann
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 30.07.2010 10:10 49

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas bergmann »

arnis kirjutas:See esimene oli MAP andur. Aga kus see sisselaske temp andur on?
Kas ta mitte õhulugejaga integreeritud pole? Jutt käib e39 525tds'ist?
mul on 96 a e-34.
MAP- manifold air pressure
IATS- intake air temperature Asub kõrgsurvepumba kohal sisselaskekollektoris.

MAF-i antud sõidukil ei ole.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: 525 tds 105kw

Postitus Postitas arnis »

Selge, see andur on viidud MAFi sisse ja seda ei ole m51 uuendatud mootoril ehk E39-l.
Samas seesama andur tuli jälle kasutusee M57 mootoril, kuid seda
juba pärast turbot ja veidi teistel eesmärkidel.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta