E60 esituli kondentsi täis

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Mida mõistliku võiks võtta ette 520i E60 2003.a. juhipoolse esitulega mille klaasile on kõvasti kondentsi tekkinud (terve tuli udune). Kõrvalistuja oma täiesti OK! Tegu Xenon tulege, millel ka kurvitule funktsioon.
Kasutaja avatar
Günther
Huviline
Postitusi: 3483
Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
Asukoht: Haapsalu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Günther »

mul oli sama jama. Mina vahetasin tule välja kuna kurvitule moodul asub tulepõhjas ja see oli juba maha kärssanud selle kondentsi ladestumise tõttu tule alla.
Miks ta niiskeks läheb on hea küsimus ja huvitab mind ka. Ise pakun, et tule taguste pirnide vahetus katete tihendid on väsinud.
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Tauri_J »

läheb niiskeks sest tuli ei ole hermeetiline enam
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

See on kindlasti parim lahendus, et välja vahetada, aga UM näitab, et tüki hind on 1100 EUR-i. Auto hinnaga võrreldes ei ole just mõistlik lahendus. See kurvitule funktsioon on minuarust suhteliselt mõttetu.
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3720
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas sigaelmar »

Oma E39l kunagi läks ka üks tuli seest märjaks koguaeg, proovisin ka igatmoodi hermeetiliseks teha aga aitas ainult tule klaasi vahetus. Nii et ilmselt mingi kiviga oli mikroprao saanud ja sealt niiskus sisse pääses.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Ma vahetaks ka tagant need katted ja korpuse ära, aga on see ka võimalik teostada?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

Kui asjaga väga tõsiselt tegeleda, siis on võimalik kindlasti leida see probleemne koht.
Tuli tuleb maha võtta. Jätta täie komplektsuse juurde ja hakata õhukindlust kontrollima.
Tulel peaksid olema spetsiaalsed õhutusaugud. Kõik tuleks kinni panna ja ühe kaudu
rõhk sisse lasta, olgu see kasvõi käsipump või õhupall. Kui õhk enamvähem püsib sees
(rõhk on olemas või õhupall ei tühjene paari sekundiga) siis peaks tule ettevaatlikult
täielikult vee alla pistma. Kusagilt peab see õhk siis mullitama hakkama. Kui see ei ole
ettenähtud kohas, siis tuleb see korda teha. Kuna kurvitule funktsioon on kallis lõbu,
siis peaks kogu seda protsessi ikka hoolikalt läbi viima.
Kui seda mitte teha ja leppida kondensatsiooniga, siis üks päev see kurvituli tuksi läheb ;)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Kogu elektroonika toimib hetkel, et saaks uude korpusesse ümber tõsta oleks tore.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

Ei tahaks uskuda, et E60 tuli käib klõpsklõps lahti nagu E39 PFL tuled :D
Aga ma ei tunne seda asja, seega, ei hakka midagi väitma.
Pealegi, vaevalt see korpus nüüd normaalse rahaga müügiks on.
B-korpus võib olla veel hullem kui originaal.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Günther
Huviline
Postitusi: 3483
Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
Asukoht: Haapsalu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Günther »

ümber tõsta saab siin ainult plokid, pirnid ja alumised moodulid- rohkem ei olegi vaja!
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Justnimelt, et saaks need plokid ümber tõsta ja osta ainult korpuse. Aga UM pakub selliseid korpuseid hinnavahemikus 1100-1300 EUR. Pärist täpset koodi ei tea!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Ragnar »

kui mõra kuskil ei näe siis võiks hakatuseks korpuse ja klaasi vahe lihtsalt üle lasta hermeetikuga. see siis ilma lahti kangutamata. mina sain oma tule igatahes kuivaks.
tagant tihendeid ja katteid ei oleks justkui mõtet vahetada sest ventilatsiooni august käib õhk nagunii otse tule sisse.
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Kui seal on kusagil mingid ventilatsiooni augud, siis ei saa ju seda tuld ka vee alla pista?
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Tauri_J »

Mis sa tahad offroadi sõita või? :roll:
Kasutaja avatar
Günther
Huviline
Postitusi: 3483
Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
Asukoht: Haapsalu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Günther »

Tauri_J kirjutas:Mis sa tahad offroadi sõita või? :roll:
Mis sa ajad :lol: Loe ikka teema ennem läbi, siis saad aru, mida ta mõtles!!!
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Tauri_J »

aa sain aru, aga need augud saab ju ilusti kinni panna. Seal mingid kummijullad ka otsas mu arust
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Peab jah selle tule siis maha võtma ja uurima, et mis tal viga võiks olla. Ei saa ka aru, et kui seal ventilatsiooni augud on, et mismoodi siis sealt niiskus sisse ei tule?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

Nad ei tohi olla õhukindlad (seda dikteerib füüsika).
Aga ventilatsioon peab toimuma kuivas mootoriruumis, mitte
mööda laterna tihendi perimeetrit. Eriti nukker, kui vesi sõidu
ajal või survepesuriga sisse pressib. Lisaks, ventilatsiooniavad
on alati suunaga allapoole. Niimoodi ei ole väga võimalik veel
sisse sadada. Ütleme nii, et latern on IP56 klassist (märkusega,
et see on auto küljes, mitte laua peal).
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Võib-olla pole päris selle foorumi teema, aga ma ei saa päris täpselt aru, et mis füüsika dikteerib, et tuled ei tohi olla õhukindlad? Õhuavadest ju saab niiskus nii võin naa sisse. Ega seal tulel ju ka ühtegi ava ei ole kust ta sisse sajab ta tuleb sinna ikka koos õhuniiskusega ja kondenseerub. Ja vedeliku kaitseklass 6 ei saa olla ju koos õhutusavadega.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas Tauri_J »

Kui tuli oleks sul täiesti õhukindel siis lendaks sul see klaas eest ära kuna kuumenedes õhk paisub ju.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas TiitR »

Tauri_J kirjutas:Kui tuli oleks sul täiesti õhukindel siis lendaks sul see klaas eest ära kuna kuumenedes õhk paisub ju.
Litsalt näide: Täna käisin uue Jeep GC Summitiga proovisõidul. Sõidust tulles, mõlemad esituled korraliku uduga, kuna põlesid vaid päeva LED-id, mis aga soojust teadagi s*ttagi ei eralda (samuti ei eralda niipalju ka xenon vs. halogeen).
P.S Minu e60-l (mis oli samuti xenonitega) polnud kunagi klaasid seest udused, äkki halogeen rõngad eraldasid piisavalt soojust?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

Tauri_J kirjutas:Kui tuli oleks sul täiesti õhukindel siis lendaks sul see klaas eest ära kuna kuumenedes õhk paisub ju.
Täpselt nii.

Ja LED-id tõesti ei tõsta temperatuuri, kuid temperatuuri tõstmine ei ole kõige funktsionaalsem. Soe õhk lihtsalt suudab rohkem niiskust endas hoida. Siis kui asi maha jahtub, tekib kondendensatsiooni juurde.
Avad võimaldavad loomulikku ventilatsiooni, mis selle niiskusega hakkama saavad. Ilma nendeta, 1ml vett jääbki aastaks tule sisse, nagu võib märgata mobiiltelefonidega vms tehnikaga. Kui tuli ei lähe soojaks, siis ei teki sellele ka kondentsi.

Mul on E39 FL esituled, mis on suurepäraselt korras. Hetkel on sees lahja udukirme peal mõlemal tulel täpselt samasuguses koguses, altservast 2-5cm, ja ülevalt 1-2cm. See, et mõlemad tuled on täpselt samas olukorras on näitajaks, et nad ongi niimoodi disainitud.
Kurvitule elektroonika jätmine aga sinna tule sisse paljalt on konkreetselt vale ja hoopiski see on kurja juur.


Nagu ma ütlesin, kõigi v.a. ühe ventilatsiooniava sulgemine ja selle viimase kaudu väikese rõhu tekitamisega, ainukene võimalik odav meetod leidmaks, kas tõesti on leke.
Enda E39 FL esituled kontrollisin selle meetodiga. Ühel tulel leidsin koheselt lekke susisemise abil, selleks oli inglisilmade marker, millel oli paar pragu.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Okey, see on loogiline, et paisunud õhk peab välja pääsema. Kuigi on ka täiesti suletud lampe nt. basseinilambid, mis ei saa mingit jahutusõhku ja ei ole kuulnud, et mõni nest oleks õhku lennanud. Kusjuures need ei ole võimsuselt väiksemad kui autolambid.

Aga sellisel juhul, et mis on siis põhjuseks, kui tekib üks pisike "õhutusava" juurte ja kogu tuli läheb kondensi täis. Seal ei ole kindlasti kusagil pragu kust vesi sisse sajab.

Kui küsimus on soojus eraldamises, siis ma võiks ju tule sisse panna lisa 12v 100w kütteteibi ja asi korras?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

Kui tulesisene küte oleks loogiline lahendus, siis tehased kasutaksid seda.
Nii kui sa kütte välja lülitad, on tuli seest väga märg, progresseeruvalt.
IP68 on täiesti teine tera, teine kaal, teine mõõt, teine seina paksus.
Sellistes rasketes tingimustes nagu auto esiots ei ole see nii suure tule
puhul väga kerge teostada. Tehase lahendus on igati parem.

Seoses ühe liigse õhutusavaga, siis asi ei ole avas, vaid selles, kus ta on.
Üks tilk vett, mis sellest avast sisse pääseb, on piisav, et see tilk ära
jaotada laterna sisepinnale. Ja see tilk vett tuleb ventilatsiooniavadest väga
kaua välja tavatingimustes, kuna saab väljuda ainult õhuniiskusena.

Ka mina arvan, et pragu sul ei ole, aga see ei ole tähtis. Tähtis on see,
et üks tuli on sul kõvasti märjem kui teine. Katsetamiseks võib tule ära
kuivatada suruõhuga (kompressorilt näiteks). Kui lased ventilatsiooniavast
madala rõhuga õhku sisse. Värske kuiv õhk võtab vett kaasa vaikselt.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Tehased ei saaks seda teha,sest see suuredaks kütusekulu ja selle järele pole ka vajadust. Aga järelturu auto millel on tuli nahkas? Miks mitte kui see toimiks.

Kuivatada juba proovisin kevadel ja terve suvi oli OK! Nüüd aga on niiskus tagasi- eks väljas ka ju õhuniiskus hoopis teeine.

Lugesin volvo foorumist, et kui volvo tuledel oli sama probleem, siis esindus paigaldas mingi lisa tuulutusklapid. Teab keegi sellisest võimalusest midagi. UM pole sellise jutuga mõtet minna, sest nemad näitavad kindlasti uut tuld ja ütlevad, et see on lahendus. Ja ongi kusjuures.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

No võta see tuli maha ja uuri tuulutusavasid, võibolla on nad umbes.
Lisaks, E39 puhul on avadel ka väike filtritaoline element, vast ka E60-l.
Kui sul niiskus koguneb aasta otsa, siis võib-olla teed siis 5 minutit tööd
iga sügis ja ongi probleemile lahendus olemas :D
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
T9
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.02.2007 10:06 46

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas T9 »

Võtan tule maha jah, et need tuulutusklapid on kindlasti asi mida tasub kontrollida. Täits ime, et teises tules ei ole grammi ka niiskust oleks nagu täiesti uus.

http://www.ebay.com/itm/KEENOVO-Silicon ... 1322003172" onclick="window.open(this.href);return false;

Mis tulemusi võiks saada, kui selline asi tule sisse panna?
tmw
Huviline
Postitusi: 358
Liitunud: 03.01.2005 20:31 29
Peamine sõiduk: MB W212 E500
Asukoht: Pärnu

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas tmw »

Tere,

Kas "L" kujuline kummilutt tule tuulutusava otsas on olemas ?

Selle puudumisel võib ka niiskust ülemäära sisse tulla.

Parimat,

Tõnu
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

Tulemuseks on see, et 5-12 tunni pärast on aku tapetud (peale auto välja lülitust).
Sisse lülitatud autoga pole sel asjal mõtet (ksenoonpirn annab matiga võrreldes kolmandiku)

Iseenesest, nagu ma ütlesin, et kui füüsikast aru ei saa, oleks väga väga totter tõmblema hakata,
väga suure tõenäosusega keerad midagi konkreetselt pe*se, kuna vaevalt sa oskad sellist asja
auto elektrisüsteemi külge panna nii, et mitte tõsta auto põlema minemise tõenäosust üle 5%.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 esituli kondentsi täis

Postitus Postitas arnis »

Ja kui pornograafia kütab täiega, siis soovitan tule sisse parem õhu tsirkuleerimiseks
pisikese 40x40x10 ventilaatori installeerida :lol: Ohutum ja auto aku elab kuni 20 päeva :D
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta