e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine
- TFL
- Huviline
- Postitusi: 211
- Liitunud: 02.01.2014 22:46 31
- Peamine sõiduk: Bmw e39 3.0d (142kW)
- Asukoht: Viimsi
e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine
Selline amatöörilik küsimus, et kuskohast saab roolikarpi peale keerata ? ja mida selleks vaja läheb ?
Nüüd ma alles hakkan õlut jooma !
Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine
Roolikarbi peal on vastav koht. 17 või oli 19 võtmega keerad kontra lahti ja siis saab peale keerata. Aga tuleb teha mõistusega ja väljapööratud ratastega, kuna keskelt on hammaslatt rohkem kulunud ja keskasendis peale keerates võib hiljem sõiduaeg rooli kinni kiiluda.
BMW-le kindel
-
- Huviline
- Postitusi: 1365
- Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
- Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46
Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-T ... _steering/" onclick="window.open(this.href);return false;
Detail nr1 juurest hakkad detail n5 poole vaatama ja seal nende vahel on üks stoppermutter,selle keeradki lahti ja kruvikaga keerad natuke peale,endal keerasin,rool läks raskemaks ja lõtk väiksemaks,mõne aja pärast keerasin tagasi,kuna ei meeldinud,sõidan loksuga edasi....
Detail nr1 juurest hakkad detail n5 poole vaatama ja seal nende vahel on üks stoppermutter,selle keeradki lahti ja kruvikaga keerad natuke peale,endal keerasin,rool läks raskemaks ja lõtk väiksemaks,mõne aja pärast keerasin tagasi,kuna ei meeldinud,sõidan loksuga edasi....
- TFL
- Huviline
- Postitusi: 211
- Liitunud: 02.01.2014 22:46 31
- Peamine sõiduk: Bmw e39 3.0d (142kW)
- Asukoht: Viimsi
Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine
Suured tänud. Loodan, et tulevikus saab keegi veel siit teemast äkki abi.karmo kirjutas:http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-T ... _steering/
Detail nr1 juurest hakkad detail n5 poole vaatama ja seal nende vahel on üks stoppermutter,selle keeradki lahti ja kruvikaga keerad natuke peale,endal keerasin,rool läks raskemaks ja lõtk väiksemaks,mõne aja pärast keerasin tagasi,kuna ei meeldinud,sõidan loksuga edasi....
Nüüd ma alles hakkan õlut jooma !
Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine
Tegemist on siiski (kolb)hammaslatt-hammassektor tööpaariga.
Kuno jutus tasuks erilist tähelepanu pöörata punktile 4b. Ehk siis logisevat roolikarpi pole võimalik pealekeeramisega korda saada.
Miks?
Sektor on tunduvalt kõvemast matrjalist kui latt ja on aja jookul endale lati sileda tööpinna sisse korraliku pesa kulutanud, mis põhjustabki loksu. Muus osas on kõne all olev karp väga tugev ja praktiliselt igavene.
Sektori hambad on pikisuunas koonuses e. kokkujooksvad, reguleerimiskruvi liigutab hammassektori hambaid piki lati "vagusid" (või vastupidi ) ja teeb seega võimalikuks sujuva "hambumuse" reguleerimise. Kui aga kulunud lati tööpinal (sektori ees) on järsk "pesa" serv, tekibki reguleerides olukord, kus vahetult loksukohast üle keerates on rool lubamatult raske. Lisaks jääb siis paaride kontaktpind väga väikeseks- ainult väikese ääre peal istuv sektori hammas- ja loks on kiiresti tagasi.
Keeruline jutt, aga kellel huvi, ehk saab aru.
Lahendus oleks kõikide lati töötahkude ühtlane mahafreesimine sissekulunud pesa sügavuse võrra. Aga probleem on selles, et vähemalt mina ei leidnud ainsatki firmat/meistrimeest, kes oleks julgenud-tahtnud-osanud- suutnud selle ära teha.
Puhtalt jonni pärast proovisin ja tegin ise selle töö ära, omamata hüper-super cnc pinke jms. Sai väga hea, aga ohutuse kaalutlustel ma sellel pikemalt ei peatu. Ainuüksi lahtivõetud karbi koostamine on küllaltki komplitseeritud tegevus.
Kokkuvõteks tuleb paraku otsida "uus", vähese loksuga ja pealekeeramata karp.
Kuno jutus tasuks erilist tähelepanu pöörata punktile 4b. Ehk siis logisevat roolikarpi pole võimalik pealekeeramisega korda saada.
Miks?
Sektor on tunduvalt kõvemast matrjalist kui latt ja on aja jookul endale lati sileda tööpinna sisse korraliku pesa kulutanud, mis põhjustabki loksu. Muus osas on kõne all olev karp väga tugev ja praktiliselt igavene.
Sektori hambad on pikisuunas koonuses e. kokkujooksvad, reguleerimiskruvi liigutab hammassektori hambaid piki lati "vagusid" (või vastupidi ) ja teeb seega võimalikuks sujuva "hambumuse" reguleerimise. Kui aga kulunud lati tööpinal (sektori ees) on järsk "pesa" serv, tekibki reguleerides olukord, kus vahetult loksukohast üle keerates on rool lubamatult raske. Lisaks jääb siis paaride kontaktpind väga väikeseks- ainult väikese ääre peal istuv sektori hammas- ja loks on kiiresti tagasi.
Keeruline jutt, aga kellel huvi, ehk saab aru.
Lahendus oleks kõikide lati töötahkude ühtlane mahafreesimine sissekulunud pesa sügavuse võrra. Aga probleem on selles, et vähemalt mina ei leidnud ainsatki firmat/meistrimeest, kes oleks julgenud-tahtnud-osanud- suutnud selle ära teha.
Puhtalt jonni pärast proovisin ja tegin ise selle töö ära, omamata hüper-super cnc pinke jms. Sai väga hea, aga ohutuse kaalutlustel ma sellel pikemalt ei peatu. Ainuüksi lahtivõetud karbi koostamine on küllaltki komplitseeritud tegevus.
Kokkuvõteks tuleb paraku otsida "uus", vähese loksuga ja pealekeeramata karp.
Viimati muutis iaanek, 09.02.2014 17:57 56, muudetud 1 kord kokku.
..