E34 aku ööga tühjaks

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

E34 aku ööga tühjaks

Postitus Postitas pec »

Hei

sain just hiljti E34-ja omanikuks ja paar päeva peale ostu oli nagu kõik korras, aga eile ilmnes juba ka probleem. nimelt ühe ööga tõmbas aku äkitselt tühjaks. kusjuures voolu on piisavalt, et tulukesed ja salongivalgustus saaks põleda, aga mootorit käima ei saa. nii kui teise auto pealt lisavoolu anda, läheb laksust käima. tegin eile veel ka paarikümne kilomeetrise ringi, et aku saaks natuke laadida ning parikisin jälle ära. peale seda läks ka auto veel kenasti käima. tähendab, et akut siiski laeb sõidu ajal. täna hommikul läksin proovima ja jälle ei ole piisavalt voolu.
silmaga ei ole näha midagi sellist, mis tarbiks üleliia voolu. autol on installitud signa, immo. samuti on tal ka tehase telefon küljes, mille ma siiski viimaseks ööks ära võtsin.
aku paistab olevat bmw enda originaal. minu teada on see auto paar aastat juba eestis olnud, seega siin seda vahetatud ei ole ja eksisteerib võimalus, et aku on tõesti väga väga läbi.
siit küsimus suurele ringile:
1) mitu ampertundi peab E34 2.0 mootoriga masinal aku olema (praegu on 60Ah)
2) mis võiks aku ühe ööga nii tühjaks imeda? (spekulatsioonid)
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Alustuseks võiks kuhugi akukeskusesse sõita, kus kontrolliakse su aku korrasolek ära vastava mõõteriistaga.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
siim_s
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 13.07.2005 12:37 30
Asukoht: Tallinn, Männiku

Postitus Postitas siim_s »

Hakka kontrollima: Tester voolutarve reziimile ja aku + klemmi vahele.
Proovi siis kui salongi tuled kustus, valve maas ning siiskui valve peal (kui sul on istmealune aku siis näed läbi klaasi tarvet, kui kapotialune siis vea tester kapoti praost välja.)
Siit saab kohe aru kas tegemist on valvega/immo veaga.
Tarve peaks valvega jääma minu meelest kuhugi 0,1-0,2A juurde. Parandage mind kui selles eksin.
Aku tuleks muidigi hiljem üle vaadata. 60Ah on täitsa sobilik aku.
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: E34 aku ööga tühjaks

Postitus Postitas Indrek_M »

pec kirjutas: siit küsimus suurele ringile:
2) mis võiks aku ühe ööga nii tühjaks imeda? (spekulatsioonid)
Alarm. Suht tihti on aku tühjaks imejaks alarm. Mina alustaks esimesena selle kontrollist.
Indrek
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

kuna niikuinii paistis olevat ka tegu vana akuga, siis ostsin uue asemele. kasutusjuhendis aga on kirjas, et kui autol on palju elektrilisi lisasid, siis aku vahetusel tuleb nendele seadmetele aku vahetuse ajaks kusagilt mingit voolu pinget ikkagi pakkuda. ma kuulen esimest korda sellisest asjast. kas ma siis lihtsalt ei või vana akut maha võtta ja uut asemele panna?
ah jaa, kas uut akut on vaja ka laadida enne kui vana asemele panna?
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
seppa
Huviline
Postitusi: 3082
Liitunud: 03.11.2005 08:53 58
Asukoht: Rakvere ja ''Põhjaeesti''

Postitus Postitas seppa »

Uut akut pole jah vaja laadida, aga kui sul 2,5l siis peaks olema 75ah. :)
Nutan ja kallan ,naeran ja tallan
Fack The Fuel Economy
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ja vahetada võid ka kivi näoga. Ei juhtu nende lisadega midagi.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
53088
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 14.10.2006 15:48 08

Postitus Postitas 53088 »

minul oli enne mingisugune kala sees, et kui süüte välja keerasid, siis istmesoojendus jäi ikka taha. nüüdseks korda saanud(ise) aga samamoodi tõmbas aku kuivale.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Spekulatsioonid siis- ülemöödunud talvel ühel ilusal talvehommikul autot käivitades seisin silmitsi sama probleemiga- aku tühi ja mitte üks kõss, alarm ainult vigises käivituse hetkel. Asja põhjus- pagassinupp oli jäänud poolde vinna ning seoses sellega ei olnud ta korralikult sulgunud, mis omakorda põhjustas pagassivalgustuse põlemajäämise. Kusjuures- siin foorumis on silma hakanud, et nii mõnelgi teisel on sama kala olnud. Kuigi see ei tähenda, et sul sama asi võib olla. See siis minupoolne spekulatsioon :cool:
Kasutaja avatar
yksMees
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 01.04.2006 11:14 59
Asukoht: rapla
Kontakt:

Postitus Postitas yksMees »

omal oli aasta tagasi samma jama ja aru ei saa mis värk on kuna sai just tutikas suure mahutavusega aku ostetud siis kohe mitte ei tahtnud uskuda et kohe aku viga. sai ka mõõdetud siit ja sealt aga ei midagi... lõppuks võtsin tagumise istme alt suure kaitsme blokki välja ja voilaa auto läks tööle ka. oli teine vist ära väsinud ja sõi kogu voolu kogu aeg ära..... see oli minu viga, ei tea kas sinul aitab .....aga proovida võid....
BMW 750 IA
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Postitus Postitas Madis. »

kui võimas aku oleks sobilik 525'le kui sõidan palju lühikesi otsi? 65ah? mõnda firmat oskate ka esile tõsta?
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Automanual soovitab sinu mootorile ikka 65 Ah (bensiin) ja 85 Ah (diisel) aga ei tea palju sul igasugu heli jne peale veel pandud on. Suurema akuga võib see olla, et ei lae ära. Erinevus tuleb veel sellest, et erinevatel mootoritel lajatab genekas ka erinevat pinget (2,5 80 A, 2,5 diisel 95 A, 3,0 100 A)

Ise kasutan CENTRA akusid (natuke lugemist) ja ei kurda.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

mul täpselt sama jama...lambist on aku hommikul nii tühi et uksigi lahti ei saa. avastasin tagaistme alt kaitsmeplokist ühe suht näraka kaitsme(arvatavasti keskluku kaitse). äkki oskab keegi öelda mitmene kaitse sinna käib..mul pole nande kaitsmete skeemi.äkki keegi saab copyda või midagi?
aga jah..üritan ka valgusteid ja lampe otsida mis äkki põlema jäävad.
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

twosand kirjutas: äkki oskab keegi öelda mitmene kaitse sinna käib..mul pole nande kaitsmete skeemi.äkki keegi saab copyda või midagi?
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#236640
E30 316i ´90, E34 518i ´95
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

väga hea aga nende kaitsmete skeemi mis taguistme all on...
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Skeemi?

Kui mõtled kaitsmeid siis minu toodud tabelis parempoolse tulba alates viiendast kirjareast allapoole loetelu nagu ei piisa?
Või on vaja tõlget :)
E30 316i ´90, E34 518i ´95
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

kuule ei ole tõlget vaja..vaata minu e-34 -l on kahes kohas kaitsmed!
kapoti all ja taguistme all. mul see esimene on olemas..viimast oleks vaja :? see mis sa saatsid on ju kapotialune...
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

twosand kirjutas:kuule ei ole tõlget vaja..vaata minu e-34 -l on kahes kohas kaitsmed!
kapoti all ja taguistme all. mul see esimene on olemas..viimast oleks vaja :? see mis sa saatsid on ju kapotialune...
Fuses under left side of rear seat.

Ehk mõni autoriteet tõlgib siis ära. :)
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
TanelE34
Klubiliige
Postitusi: 905
Liitunud: 18.10.2004 19:45 16
Peamine sõiduk: BMW Alpina B5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas TanelE34 »

AARE530 kirjutas:Spekulatsioonid siis- ülemöödunud talvel ühel ilusal talvehommikul autot käivitades seisin silmitsi sama probleemiga- aku tühi ja mitte üks kõss, alarm ainult vigises käivituse hetkel. Asja põhjus- pagassinupp oli jäänud poolde vinna ning seoses sellega ei olnud ta korralikult sulgunud, mis omakorda põhjustas pagassivalgustuse põlemajäämise. Kusjuures- siin foorumis on silma hakanud, et nii mõnelgi teisel on sama kala olnud. Kuigi see ei tähenda, et sul sama asi võib olla. See siis minupoolne spekulatsioon :cool:
kusjuures tundub et mul sama jama, pagassi tuled jäävad peale ja lüliti näppimine ei paranda olukorda. Järelikult jääb üle lüliti lahtivõtmine ja puhastamine vms? :roll:
320i 1983 92kW -> 525i 1993 141kW -> 750iLA 1988 220kW ->
M5 3.6 1990 232kW -> Alpina B5 2006 368kW
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

endiselt aku ööga tühjaks...

Postitus Postitas twosand »

pec!!! kas sa said korda? mina ei ole saand...juran külmade ilmadega edasi..ööseks aku klemm maha jne. fu*kd up! aga mis teema selle akuvahetusega oli et pidi selleks vahetuse ajaks mingi teise toiteallika järgi panema vms. kontrollisin kõik tulukesed ja asjad üle...ükski põlema ei jää. ma ei saa aru mis värk on...
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Re: endiselt aku ööga tühjaks...

Postitus Postitas pec »

twosand kirjutas:pec!!! kas sa said korda?
ma ostsin autospetsifikatsioonidele vastava uue excide aku ning peale seda ei ole enam probleeme olnud. mul võis tõesti olla lihtsalt tegu sellega, et aku täiesti läbi. aga eks lähitulevik näitab.
ma küll plaanin minna lähiajal autoelektriku juurde, et lasta üle kontrollida, et ega mingit üleliigset voolutarbijat peale ei jää, aga ei ole ajapuudusel sinna veel jõudnud. soovitan sul seda igal juhul ka teha, siis peaks üsna kindlasti teada saama, et miks ööga tühjaks läheb.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

ok.. ma mõtlesin et ega diagnostika ka paha ei tee.
aga mis aku sulle seal välja kirjutati siis? mis mootor sul oligi?
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

twosand, vaata aku pealt järgi kui mitu aastat vana ta juba on.
Aku eluiga olenevalt omanikust on 3-4 aastat.
Igasugu akukeskused üldjuhul teevad tasuta akukontrolli, võtab aega mingi pool minutit.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

olen päris mitut akut proovinud..ei tohiks aku viga olla..
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Pane siis Patriku juurde aeg kinni :)
E30 316i ´90, E34 518i ´95
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

twosand kirjutas:aga mis aku sulle seal välja kirjutati siis? mis mootor sul oligi?
mul on vanosega kahe liitrine M50 mootor. sellele on ette nähtud 65 ampertundi aku. ostsin siis vastava Exide Excell aku.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

aku vahetasid ise ära? :lol: juhiste järgi??? :D
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

ise vahetasin jah. võtsin maha kõige pealt miinuse, siis plussi ja uus aku asemele. juhtmed tagasi (pluss, siis miinus) ja oligi kõik. midagi katki ei läinud. ma lugesin küll seda aku installi juhendit ja jäin ka toppama selle juures, kus oli hoiatus, et tuleks olemasolevatele elektriseadetele kusagilt aku vahetuse ajaks muu toide muretseda, aga siit samast foorumist öeldi, et see pole tegelikult oluline. lülita lihtsalt kõik elektriseadmed välja, mida saad lülitada ja vaheta aku ära.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

normaalne
twosand
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 31.10.2006 19:53 05
Asukoht: rakvere

Postitus Postitas twosand »

ei hakand uut teemat tegema...tähendab mul jooksis ka aku tühjaks! otsisin kõikvõimalikke tulukesi mis põlema võiks jääda jne. a nüüd käisin diagnostikas ja öeldi et generaatoris on ainuke voolukadu..et arvatavasti dioodisillas lühis vms. võtsin siis geneka maha ja viisin remonti...remondimees ütles et genekas jumala korras tarbib normaalselt ja laeb normaalselt.. remontija on usaldusväärne, diagnostika on usaldusväärne koht! mida krdit pean tegema? :?
Vasta