E34 heliga huvitavad lood.
E34 heliga huvitavad lood.
Probleem selline. Ostsin E34 Touring 96.a. isendi ja maki võtsin eelmisest E34 90.a sedaanist välja ja panin uuemasse autosse. Aga heli kvaliteet muutus märksa viletsamaks. Basse pole ollagi ja "power" puudub. Kas võis selles vanas bemmis mingi sisseehitatud võim olla tehase poolt vms.? Kõlarid on mõlemas autos originaalid bemari omad. Igaks juhuks tõstsin need kah ümber, ikka sama teema.
No see võimendi ei tee heli tavalise stereoraadioga võrreldes halvemaks, ainult paremaks. Probleem tekib Sul juhul, kui touringus ongi võimendi ja raadio ei ole BMW originaal. Siis on vaja adapterit, mis raadio väljundi alalispinge osas võimendist lahti sidestab (ainult pistiku üleminekust ei piisa)!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Sa siis arvad et touringus võib mingi võim vahel olla ja sellepärast kvaliteediga jama? (Makk ei ole originaal vaid lihtsamat sorti CD-Panasonic 4X45W).
Viimati muutis lavrenti, 08.12.2006 08:10 00, muudetud 1 kord kokku.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Võim võib olla, aga mitte Touringu, vaid Hi-Fi helisüsteemi pärast (peeglinurkades on valjukad?).lavrenti kirjutas:Sa siis arvad et touringus võib mingi võim vahel olla ja sellepärast kvaliteediga jama? (Makk ei ole originaal vaid lihtsamat sorti CD-Panasonic 4X45W).
BMW originaalvõimendi (vähemalt E34-s) sisend on kõlarinivool, st. sinna võib ka ühendada nt. 4x15W võimsusega originaalraadio (nt. Business CD RDS). Mitte-orig. makk ei taha sinna tavaliselt sobida, sest võimu sisendi '-' klemm on ühenduses auto kerega (mass), see aga ei sobi uutele suure väljundvõimsusega raadiotele, mille kumbki kõlarijuhe ei tohi massi saada. Kuna raadiole paistab väljund maaga lühises olema, siis rakendub ülekoormuskaitse. Selle vältimiseks pannakse vahele spets adapter.
PS minu võimendil on isegi nii, et ees ja taga on parem/vasak kõlari miinusots kokku ühendatud (s.t. 8 traati sisenevad võimu 6 klemmi kaudu)! Mul on 2x12 otsalise pistikuga võim. Uemal, millel 1x12 ja 1x26 klemmiga pistikud, on igale kõlarijuhtmel võimendi sisendis eraldi ühendus.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Tere
jJanno
Pakuks, et siin pildil seade numbriga 25.lavrenti kirjutas:Aga kui ongi miski võim, kus see siis paikneb?
jJanno
Otsi parem normaalne originaalraadio. Nt. selline: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=32016
Või siis lase kellelgi audiospetsil ühendus teha.
PS enne muidugi veendu, et ikka et võim on üldse. Ja et on originaal. Kui on mingi xPlod vms. siis muidugi kogu minu eelkirjeldatud jutt ei pea kehtima.
Või siis lase kellelgi audiospetsil ühendus teha.
PS enne muidugi veendu, et ikka et võim on üldse. Ja et on originaal. Kui on mingi xPlod vms. siis muidugi kogu minu eelkirjeldatud jutt ei pea kehtima.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Jah, kui omanik viitsis tellida lisavarustuse koodiga SA676 - Hi-Fi kõlarisüsteem.lavrenti kirjutas:Kas ka sedaan E34-l võib see võim originaalis olla?
BMW-l saab üldse palju varustust juurde tellida, kui näpuga hinnakirjas järge ajada. Ühegi E34 standardvarustuses (s.t. ilma juurde maksmata, 1992. aastal nt. 940DM-i!) see kindlasti ei olnud. E34 müüdi üldse ajal, kus standardvarustuses oli musta kattega raadioauk ja iga raadio eest tuli juurde maksta. Sai ka tellida raadiovalmiduse, st. kõlarid ja -juhtmed ja antennivõimendi olid juba paigaldatud.
BTW üks mõte tuli veel pähe. Äkki need paigaldajad siiski jagasid bemmi võimu matsu ja teadsid, et niisama raadio otsa ei lähe. Selle peale (puhas oletus!) võisid nad sobituslüli asemel kasutada lihtsamat teed: ühendatakse raadio kõlarijuhtmete '+' otsad ainult võimendi sisendiga ja '-' otsad jäetakse lahti. Siis ei teki raadiol lühise tunnet, aga kuna pool signaali amplituudist jääb puudu, võibki nii bass kui helitugevus olla kehvem.
Vaata, kuidas see raadio seal ühendatud on täpselt.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!