E39 2002 td läheb keema

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
anders
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 01.04.2007 21:04 35
Asukoht: Tallinn

E39 2002 td läheb keema

Postitus Postitas anders »

Umbes nädal jupsib ja peksab ette kirja Check Coolant Level, olen peale seda kontrollinud jahutusvee taset peale jahtumist ja see tundus enamjaolt normis olevat.Esimest korda aga kui nii tegi oli ülisoe ilm ja peale kontrolli valasin antifriisi juurde.Paagis puudub aga huvitaval kombel igasugune nivoo taseme märk, nii ei teagi kui palju sinna valada.Valasin ca 70% paagi mahtuvusest.Täna aga läksin pizzat ostma ja sel ajal tekkis auto alla loik ja terve paak kees välja.Lasin autol seista ja valasin juurde.Sain sõita linnas umbes 1,5 tundi ja ummikus hakkas jälle keema ja nüüd juba nii rängalt, et lälitasin kondi välja ja puhurid soojapeal põhja.Taas liiklusvoolu sattudes ei olnud autol enam jõudu, kuigi temperatuurinäidik oli taas läinud (poole) normaalse peale.Pikemalt järele mõeldes meenus , et on ennemgi ummikutes läinud temperatuuri näidik umbes kolmveerandini skaalal.Mis arvate kas nüüd siis plokikaan kõver või mingi lihtsam asi, sõitma enam igaljuhul ei julge minna?Tegemist on siis 2002a E39 Touring diiselautoga, mis toodud 2 kuud tagasi saksast.
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Re: E39 2002 td läheb keema

Postitus Postitas Veljo_V »

anders kirjutas:Umbes nädal jupsib ja peksab ette kirja Check Coolant Level, olen peale seda kontrollinud jahutusvee taset peale jahtumist ja see tundus enamjaolt normis olevat.Esimest korda aga kui nii tegi oli ülisoe ilm ja peale kontrolli valasin antifriisi juurde.Paagis puudub aga huvitaval kombel igasugune nivoo taseme märk, nii ei teagi kui palju sinna valada.Valasin ca 70% paagi mahtuvusest.Täna aga läksin pizzat ostma ja sel ajal tekkis auto alla loik ja terve paak kees välja.Lasin autol seista ja valasin juurde.Sain sõita linnas umbes 1,5 tundi ja ummikus hakkas jälle keema ja nüüd juba nii rängalt, et lälitasin kondi välja ja puhurid soojapeal põhja.Taas liiklusvoolu sattudes ei olnud autol enam jõudu, kuigi temperatuurinäidik oli taas läinud (poole) normaalse peale.Pikemalt järele mõeldes meenus , et on ennemgi ummikutes läinud temperatuuri näidik umbes kolmveerandini skaalal.Mis arvate kas nüüd siis plokikaan kõver või mingi lihtsam asi, sõitma enam igaljuhul ei julge minna?Tegemist on siis 2002a E39 Touring diiselautoga, mis toodud 2 kuud tagasi saksast.
Sul hakkas mootor juba kinni pooma, aga ilmselt vabajooksu sidur nahkas!
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

pakuks kah, et termosidur nahkas. endal läks huvitaval kombel sedasi katki, et ei lahutanud enam st. käis mootoriga 1:1´le, enamus juhtudel läheb ikka vastupidi. jahutusvedeliku õige taseme saad ainult külma mootoriga! soojalt paisub päris kõvasti ja näitab rohkem, kui juurde paned siis punast, see on pikema eaga ja alumiiniumile parem vist ka.
anders
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 01.04.2007 21:04 35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas anders »

Tänan mehed.Ausalt ei ole kuulnudgi sellisest asjast nagu termosidur?Millega on tegu ja mis selline vidin ka maksta võib?
anders
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 01.04.2007 21:04 35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas anders »

Aga kuidas teada palju lisada jahutusvedelikku?Mingit nivood pole näha kusagil.Ja kui on kliimaga auto kas siis panna ikka antifriizi?
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

anders kirjutas:Tänan mehed.Ausalt ei ole kuulnudgi sellisest asjast nagu termosidur?Millega on tegu ja mis selline vidin ka maksta võib?
radiaatori taga olev ventikas on selle termosiduri küljes ja vastavalt radiaatori temperatuurile tõstab või langetab ventika kiirust (mehhaaniline). UM hind on ligi 3k aga nö B osa (tootja sama mis originaalil) peaks saama 1,5k eest kuskil (sachs näiteks)
anders kirjutas:Aga kuidas teada palju lisada jahutusvedelikku?Mingit nivood pole näha kusagil.Ja kui on kliimaga auto kas siis panna ikka antifriizi?
poes müüakse valimis kontsentraati (ei tea kas läks õieti) -36C. vett ei soovita.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Termosidur = detail nr. 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Jahutusvedelikku võid ka täis valada - üleliigne jookseb ise välja.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Üldiselt on praktika näidanud, et väga tihti on radikad koledasti umbes ja kliima ning suure radika vahel lausa varesepesa, seega oleks mõistlik radikad autost eemaldada ja survekaga korralikult puhtaks pesta.
Teinekord teeb selline toiming imesi.
Mercedes EQS 450+ 2022
Vasta