E34, linnas temp punane

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

E34, linnas temp punane

Postitus Postitas capri_e34 »

Eile õhtul, tipptunni ajal, linnas sõites, või siis vahepeal rohkem seistes, oli temp andur pikalt punases, kui ummikust sai minema siis langes norm peale, ja korra punasega seisma jäädes enam ei läinud punasesse ka.

Et kas see on tavaline, et läheb punasesse ummikus istudes, ventikas töötas igatahes, sammas mille järgi seda jahutusvedeliku taset mõõta, on seal kusagil mingi mõõdupuu? muidu jah suht palav ilm oli, õhu temp näitas 39 kraadi, kui seisin, pärast muidugi kukkus 26 peale.
Kasutaja avatar
teet3
Huviline
Postitusi: 383
Liitunud: 21.02.2006 13:24 49
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas teet3 »

Normaalne, ei ole ta kindlasti kohe. BMW peab suutma temp. hoida nii kuumas kui külmas.
Sellest korras ventikast sa võiksidki vea otsimist alustada, äkki on viskosidur läbi ja kulgeb lihtsalt võlli otsas aga ei puhu. Kontrollida sai nii, et külmast peast käib vabalt, aga kuumalt ei käi. Vaata üle ja kui korras, eks pöördu uuesti.
Edaspidi ei soovita sul temperatuuri punasele lasta, võib kalliks maksma minna.
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

no ventikas käis kuumalt ka ja käib ka külmalt. Aga kust ma näen palju radikas jahutusvedeliku on? vot seal radika kõrval, kust sisse saab valada on ainult põhjas natuke näha seda, et äkki selle tase madal ja sellest läks nii kuumaks?
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

capri_e34 kirjutas:no ventikas käis kuumalt ka ja käib ka külmalt. Aga kust ma näen palju radikas jahutusvedeliku on? vot seal radika kõrval, kust sisse saab valada on ainult põhjas natuke näha seda, et äkki selle tase madal ja sellest läks nii kuumaks?
mul oli ka temperatuuriga probleeme, silmaga ei saand midagi sellest ventika kiirusest aru, käis küll koguaeg. Pärast siiski selgus et ta vajab parandust, nüüd teine asi kohe. Ja sa võid ju iga kell natuke tosooli peale valada kui arvad et vähe sees
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

palju sul parandus maksma läks ja mis täpsemalt oli?

ma tegin just väikse ringi ja siis jätsin auto käima kui koju tagasi jõudsin ja vaatasin et temp hakkas kohe üle normi tõusma, praegult vaatan panen väikse solksu vett sinna juurde radikasse et kui sellest äkki abi, sest ma täpselt ei tea mis seal hetkel sees on ei riski kohe tosooli valada, talvel ostsin auto ja ise pole jahutusvedeliku vahetanud. On mingid erilised soovitused ka muidu BMW-dele selle jahutusvedeliku suhtes?
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

capri_e34 kirjutas:palju sul parandus maksma läks ja mis täpsemalt oli?

ma tegin just väikse ringi ja siis jätsin auto käima kui koju tagasi jõudsin ja vaatasin et temp hakkas kohe üle normi tõusma, praegult vaatan panen väikse solksu vett sinna juurde radikasse et kui sellest äkki abi, sest ma täpselt ei tea mis seal hetkel sees on ei riski kohe tosooli valada, talvel ostsin auto ja ise pole jahutusvedeliku vahetanud. On mingid erilised soovitused ka muidu BMW-dele selle jahutusvedeliku suhtes?
termosiduri parandus oli 300.-, mul suutis ta saba anda koos termostaadiga, mis maksis mingi 200.- vms krooni b-osana.
Kasutaja avatar
teet3
Huviline
Postitusi: 383
Liitunud: 21.02.2006 13:24 49
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas teet3 »

mis mootoriga üldse tegu on? Minu vana 525tds kuumutas nii kõvasti, et pidin lõpuks plokikaane vahetama. Kaas+töö ligi 13K niiet katse-eksitus meetod ja tosooli pealt kokku hoidmine ei ole kõige mõistlikum.
Kasutaja avatar
mel76
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 22.10.2006 14:03 16
Asukoht: Jyväskylä

Re: E34, linnas temp punane

Postitus Postitas mel76 »

capri_e34 kirjutas:Eile õhtul, tipptunni ajal, linnas sõites, või siis vahepeal rohkem seistes, oli temp andur pikalt punases, kui ummikust sai minema siis langes norm peale, ja korra punasega seisma jäädes enam ei läinud punasesse ka.

Et kas see on tavaline, et läheb punasesse ummikus istudes, ventikas töötas igatahes, sammas mille järgi seda jahutusvedeliku taset mõõta, on seal kusagil mingi mõõdupuu? muidu jah suht palav ilm oli, õhu temp näitas 39 kraadi, kui seisin, pärast muidugi kukkus 26 peale.
Mul oli õhk sees ja sama jama !!!!!!Peale õhutust oli asi korras!
Bmw 520 i 110kw
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

no mul ei tohiks õhk olla sees, kuna ennem polnud probleemi ja nüüd üht äkki, ma loodan et asi siis kas väheses jahutusvedelikus või siis ventikas, mulle see nuputamine ei meeldi kui kohe viga ei leia


Aga mitu liitrit jahutusvedeliku läheb? ja mida soovitate?

mootor oli 2.0 see m50 või midagi 92 aasta
Kasutaja avatar
nemps
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 05.04.2006 17:29 07
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas nemps »

radika paisupaagil on ju kriips ja kiri peal, oli vist kaltstand ehk külma mootoriga peaks tase seal kriipsu juures olema. Samas väiksed tasemeerinevused ei tohiks tempi mõjujtada. Jahutusvededlikku läheb 10 komadega liitrit ja antifriisi
BMW E34 525i touring
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

Ma plaanin nüüd esmaspäeval siis tippautosse minna ja panna aja kinni, õnneks hakkas just puhkus muidu oleks väga kööga olnud. Aga äkki keegi seletaks kuidas see vent seal töötab täpsemalt, mis asi ta ringi paneb käima, sest minumeelest käib ta pidevalt ühe kiirusega aga kas ta peaks siis hakkama mingi temp.-i juures kiiremini käima?

ja jahutusvedeliku vahedamiseks tõmban lihtsalt sealt alt vooliku lahti?, sellest piisab?
Kasutaja avatar
CrazyBull
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 30.07.2007 14:11 12

Postitus Postitas CrazyBull »

Jahutusvedelikuu piab olema piaaegu poole anumeani, mis on radika kõrval. Seal on ka joon kylje pial, kiri juures "KALT" st saksa keeles kylmalt, et siis, kui mootor on jahtunud, siss soovitav on jahutusvedeliku nivoo sealmaal.
once BMW, allways BMW
Kasutaja avatar
nemps
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 05.04.2006 17:29 07
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas nemps »

pane otsingusse termosidur ja loe, jahutusvedeliku vahetuseks peaks mootoriblokis mingi punn olema , täpsemalt ei viitsi praegu otsida , siin samuti otsing abiks.
BMW E34 525i touring
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

ok, otsin ja loen.

aga kuidas termosidur on inglis keeles :oops:
Hornet
Huviline
Postitusi: 224
Liitunud: 12.02.2006 22:56 13

Postitus Postitas Hornet »

Fan clutch
`93 525i M50
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2404
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

kuuma mootoriga peavad gaasi andes ventilaatori pöörded oluliselt tõusma, kaasneb iseloomulik ventilaatori vuhin. kui seda ei teki, on termosidur pekkis..
Kasutaja avatar
Juhtmejupp
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 21.05.2007 11:44 24
Asukoht: Loksa

Postitus Postitas Juhtmejupp »

Lisaksin omalt poolt , et reeglina on viga ka ummistunud radiaatoris , seda nii seestpoolt kui väljast. Viskosidur tühikäigul ei olegi eriti võimeline jahutama. Selleks ongi seda tüüpi autodel suuremamahulisemad radiaatorid võrreldes elektriventilaatoriga masinatest.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

oeh, 100% sul visko kutu.
Kasutaja avatar
X-driver
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 23.04.2007 16:50 10
Asukoht: paide

Postitus Postitas X-driver »

mul 525-l oli veepump mineku äärel ja lõpuks kooles ää. muidugi seda saad kontrollida nii et, kui mootori temp normis või veits üle, siis katsu radikat keskelt äärte poole, kui keskelt külm ja äärtest veits leigem võibki veepump olla. kui üldse külm siis vist termostaat.
e34-525ix-1993
Vasta