e34 käivitusprobleemid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

e34 käivitusprobleemid

Postitus Postitas Rock94 »

Tervist,kuna otsingust ei leidnud oma probleemile vastust,siis kirjutan siia!!!
Probleem seisneb nimelt selles,et minu 91 aasta e34 ei taha enam eriti hästi käivituda :? Nimelt süüdet keerates starter veab küll mootorit ringi kuid väga vaevaliselt.Paari sekundilise käiamise peale saab küll auto käima kuid see ei tohiks nagu nii kaua aega võtta.AKu on täiesti täis ja heas korras.Kas võib olla,et starter ei saa korralikult ühendust kuskilt või siis hakkab starteri eluaeg läbi saama?

Igasugune tark teave on teretulnud :!:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: Probleemid e34 käivitamisel

Postitus Postitas Indrek_M »

Rock94 kirjutas:Tervist,kuna otsingust ei leidnud oma probleemile vastust,siis kirjutan siia!!!
Probleem seisneb nimelt selles,et minu 91 aasta e34 ei taha enam eriti hästi käivituda :? Nimelt süüdet keerates starter veab küll mootorit ringi kuid väga vaevaliselt.Paari sekundilise käiamise peale saab küll auto käima kuid see ei tohiks nagu nii kaua aega võtta.AKu on täiesti täis ja heas korras.Kas võib olla,et starter ei saa korralikult ühendust kuskilt või siis hakkab starteri eluaeg läbi saama?

Igasugune tark teave on teretulnud :!:
Õli on mingi vedelam ja vahetatud ikka?
Indrek
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Õli on mingi vedelam ja vahetatud ikka?
ausalt öeldes ei oska öelda kuna auto sai alles ostetud müügiplatsilt.
kuid kas siis see õli mängib rolli starteri töös?Imelik on just see ,et eile õhta kõik toimis korralikult,sai veel tagumine tulepirn ära vahetatud kuid ommiku hakkas jama pihta.....et väga vaevaliselt käivitub :?
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

Oled vist ise oma küsimusele vastanud , ehkki ei välista ka eelmise postitaja varianti :D . Igaks juhuks võid pimedal ajal kapoti püsti ajada ja lasta kellelgi vaadata , kas kusagilt ei sädele käivitamise ajal (ära unusta manuaali puhul käiku välja võtta , et sõbral jalaluud terveks jääksid ). Need 2 varianti peaksid su küsimusele vastuse andma , vastasel juhul asu starterit remontima .
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6404
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

Kust sa võtad et aku täis ja korras! Platsilt ostetud autodel tavaliselt mingid jube s***d akud peale pandud, isegi kui väidetakse teistmoodi.

Muidugi kui ise oled just aku vahetanud, siis see eelnev jutt ei kehti.
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Kust sa võtad et aku täis ja korras! Platsilt ostetud autodel tavaliselt mingid jube s***d akud peale pandud, isegi kui väidetakse teistmoodi.

Muidugi kui ise oled just aku vahetanud, siis see eelnev jutt ei kehti.
uus aku peal autol :!:
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Starteri puksid näiteks.
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Kui külmalt jama, siis õli kvaliteeti...ei olegi.
Vaata üle käivitusel töötavad mootoriruumi juhtmed.
Vaata üle aku ühendused.

Katseta sõbra akuga, mitte alles laetuga e. sõidust tulnuga.

Siis anna teada.
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Starteri puksid näiteks.
kas seda on kuidagi võimalik ka kontrollida? :roll:
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Kui külmalt jama, siis õli kvaliteeti...ei olegi.
Vaata üle käivitusel töötavad mootoriruumi juhtmed.
Vaata üle aku ühendused.

Katseta sõbra akuga, mitte alles laetuga e. sõidust tulnuga.
jama on nii külma kui ka töösooja mootoriga....aku ühendused ka korras.
sai siis proovitud ka mitte laetud akuga :!:
kas on võimalik,et mõni juhe võib olla starteril vigane või siis hoopis süütelukk jamab?Huvitav on just see,et eile sai külma mootoriga ideaalselt käima aga täna külma mootoriga läks mingi 5 sekki aega enne kui käima sain :? :? :(
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

Tõmberelee kontaktplaat ehk hakkab otsa saama, või starteri harjad? Endal oli sarnane probleem tõmbereleega. Sai teine melasist uus tellitud ja asi korras.
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Tõmberelee kontaktplaat ehk hakkab otsa saama, või starteri harjad? Endal oli sarnane probleem tõmbereleega. Sai teine melasist uus tellitud ja asi korras.
ega sa ei mäleta palju see sul maksma läks? :)
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Kontaktplaadi vea korral peaks tõmberelee "plagisema" ja starterit ennast taha mitte võtma. Arvan, et viga siiski puksides- hakkab "pooma" ja isegi laetud või uue akuga veab vaid vaevaliselt.
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Postitus Postitas priitb »

Endal oli sarnase vea põhjustajaks tõmberelee. Peale vahetust käis starter ringi nagu lüpsimasin. Maksis 2 -3 sada, vahetus oli lihtne, kuna oli vanatüübi mootor.
BMW f31 325d 160kw 2014a
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Peale tõmberelee rakendumist lülitub pendiksi hammasratas hambumisse hooratta hammasvööga. Peale seda sulgub läbi kontaktplaadi starteri jõuahel. Nüüd on tõmberelee töö tehtud ja starter kas pöörleb või ei pöörle, vahepealset varianti pole, kui ülejäänud sõlmed on OK. Kui aga pöörleb ja teeb seda "laisalt", on põhjuseks kulunud puksid, tõmbereleega sellise käitumise juures pistmist pole! Sorry, et selgitama kukkusin, kuid asi kisub ju vägisi kuhugi mujale... :?
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Sorry, et selgitama kukkusin, kuid asi kisub ju vägisi kuhugi mujale...
väga hea,et seletasid,sest mina olen alles uustulnuk BMW-de maailmas kuid nüüd sai nii mõnigi asi mulle selgemaks ;)
kas neid starteri pukse on keeruline vahetada ja palju need umbes maksta võiks? :roll:
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Hinna kohta ei oska midagi öelda. :( Vana puksi saad kätte kasvõi puurides või pressides või mida iganes kasutades. Uuega, mäletan, oli omal ajal parajalt janti (vene masinal), mitu tükki lõhkusin ära (rabe vase- grafiidi segu), lõpuks tegi ikka luksepp ära. Vaja pesa ette valmistada, ettevaatlikult sisse pressida ja siis võlli jämeduse järgi muutuva diameetriga pulkfreesiga mõõtu ajada. Võib olla, et praegu käib asi lihtsamalt, räägin, kuidas omal ajal tehti. Kusjuures esmalt võta ette pendiksi- poolne ots, teisel otsal pole selliseid pingeid- väändeid, seal võib asi edasi kesta. Edu! ;)
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Kas lihtsam ei oleks kogu starter ära vahetada? :?
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Rock94 kirjutas:Kas lihtsam ei oleks kogu starter ära vahetada? :?
Kui on võimalus lihtsalt starter "ringi lüüa", miks mitte! Kõik sõltub! Kulud, aeg, kui ise teha- ka kogemuste omandamine! Ja kui vana starter endale jääb, katsu ikka korda teha koduseks vahetusfondiks- kes teab?! ;)
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Kui on võimalus lihtsalt starter "ringi lüüa", miks mitte! Kõik sõltub! Kulud, aeg, kui ise teha- ka kogemuste omandamine! Ja kui vana starter endale jääb, katsu ikka korda teha koduseks vahetusfondiks- kes teab?!
seda nüüd küll,suured tänud abistava info eest :!:
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Lisaks oma 5 senti siia juurde.
Kulunud puksidega käib sageli soojalt ringi vaevalisemalt kui külmalt. Puksid ei maksa suurt midagi - paarkümmend krooni tükk. Pukse 2 või 3 tk olenevalt kas planetaar või tavaline starter.
Planetaarmehhanismiga starteri puhul võib sarnane sümptom olla ka purunemise äärel planetaarmehhanismi korral. Ka viimast annab remontida ja ka see pole kallis. Katki läheb harilikult plastikust suur hammastega kauss vms. mida saab eraldi alla paarisaja krooni. Väiksed hammasrattad on metallist ja nendega reeglina ei juhtu midagi.

Kõike seda annab teha ise kui käed otsas ja pole p..sest välja kasvanud. Varuosade ostmisel on hädavajalik minna poodi teades starteri tootjat ja seerianumbrit, mille leiab staatori korpuselt (nt. Boschi starteril 10 kohta, algab 0 001... ). Mitte ajada segi otsakaane numbriga, mis algab sama tootja asjal 1 005 ... Kõige ebaolulisem ja mittemidagiütlevam info on auto mark, mootor jms.

Võib vanad riismed kaasa võtta. Pukse saab ka mõõdu järgi kuigi ALATI on müüjale suureks abiks seerianumber.

Kui tundub keeruline, vii remonti. Lisandub tööraha ca 500 kr.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

To: Joffe

Postitus Postitas chulo »

On jah vahepealne võimalus olemas, ära hakka tühja vaidlema. Olen sellega isiklikult kokku puutunud 525TDS peal ja tean veel üht tüüpi kellel oli sarnane kogemus mitte BMW peal. Tõmberelee tagaosas asuva kontaktplaadi vahel tekib vaegühenus. Kuna tekib sädeühendus ja enamus energiast kaob juba sinna, ei jõuagi starterini, ei saa starter normaalselt ringi käia(seda on tunda, kui katsuda peale käivitamist tõmberelee klemmi.) Lõptulemus on see, et kontaktplaat põleb läbi ja starter enam üldse ei rakendu!
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Viga leitud.Probleem oli nimelt siiski akus.aku oli küll näidikute järgi täis,kuid aku mahutavus oli peaaegu olematu millest olid ka käivitusprobleemid tingitud.Suured tänud kõigile kes viitsisid kaas aidata probleemi leidmisel :!:
Vasta