E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km

Postitus Postitas kaupz »

525tdsa 1992a
septembri lõpus sai koos summutiga lastud vahetada ka käigukasti ja kardaani vahel muhv leevendi.

nüüd u 5000km hiljem on see ribadeks.(niidid väljas)
vahelduva eduga tekib vibratsioon, teatud kiirusel ja teatud pööretel(60km/h 2500-3000rpm).
vibra läheb nii tugevaks et kogu auto väriseb.
ja siis kõrgemal kiirusel jälle kaob.
iga kord ei teki ka.

tekkis küsimus, kas on vahet ka kumba pidi paari kaupa ülekanne toimub?
http://www.schmiedmann.com/ProductPictu ... 01_big.jpg

kas need kõrgema profiiliga "paarid" on tugevamad?
kas käigukast peab peab kardaani lükkama või tõmbama?

kui madalamal ja kõrgemal profiilil vahet ei ole.
siis toimib tõmbele ja tõukele üle ühe.
kui aga on vahe, et madalam osa on nõrgemast kummist ja kõrgem osa ikkagi mõeldud tõukele töötama, ning nüüd panna tõmbele tööle siis tõmbabki puruks kummi?

kumba pidi käigukast ja kardaan pöörlevad sõites?
priitv8 kirjutas:Ega sellest käikari taga olevast leevendist mingit vibra saa tulla, kardaan on ju otsapidi laagerdatud käigukasti võlli sisse. See ei saa loperdada.
Kardaani tugilaagrist aga väga vabalt.

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=21654
beetle 1302 '71
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

nüüd jäi silma veel
KARDAANI TSENTREERIMISPUKS ESI
http://www.autoosad.ee/pilt/802-7093.pdf

siin ka näha, nr1
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=26&fg=10
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

kui see tsenter puks kulunud oli siis minu mäletamist mööda vibra oli tunda aga autot see tervikuna värisema ei pannud.
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Spetsialistitel ei jopanud sel korral, arvatavasti panid nad selle valepidi külge.

Puksil on väiksed nooled peal(nooled peavad näitama flantsi poole), vaata JOONIST viimases postituses.
F11
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

Kalev kirjutas:Spetsialistitel ei jopanud sel korral, arvatavasti panid nad selle valepidi külge.
Puksil on väiksed nooled peal(nooled peavad näitama flantsi poole), vaata JOONIST viimases postituses.
tänud, kontrollin asja, siis tean kas on põhjust minna remondimeeste käest uut koos paigaldusega nõudma.
beetle 1302 '71
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

tulistasin käsi kaudu mõned fotod,
siit selle pealt on justkui näha miski noolekujutis
http://194.126.125.163/~kaupo/sat/leevendi.JPG

ja kui jälgida leevendi kuju (kõrgemat ja madalamat profiili) ning kardaani kinnitust selle suhtes, siis on fotol ja joonisel need just ristivastupidi.
http://img146.imageshack.us/img146/8738/pilt1vi5.jpg
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
MMIKK
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 23.12.2007 19:40 26
Asukoht: Haapsalu-Tallinn

Postitus Postitas MMIKK »

Ma vahetasin ka enda auto all oleva räbala ära ja väriseb ka suht samadel pööretel, pean endal ka üle vaatama need noolekesed, vist on kahe silma vahele jäänud teised :shock: :P
tagavedu on kenaa eriti veel LSD-ga :D
Kasutaja avatar
mel76
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 22.10.2006 14:03 16
Asukoht: Jyväskylä

Re: E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km

Postitus Postitas mel76 »

kaupz kirjutas:525tdsa 1992a
septembri lõpus sai koos summutiga lastud vahetada ka käigukasti ja kardaani vahel muhv leevendi.

nüüd u 5000km hiljem on see ribadeks.(niidid väljas)
vahelduva eduga tekib vibratsioon, teatud kiirusel ja teatud pööretel(60km/h 2500-3000rpm).
vibra läheb nii tugevaks et kogu auto väriseb.
ja siis kõrgemal kiirusel jälle kaob.
iga kord ei teki ka.

tekkis küsimus, kas on vahet ka kumba pidi paari kaupa ülekanne toimub?
http://www.schmiedmann.com/ProductPictu ... 01_big.jpg

kas need kõrgema profiiliga "paarid" on tugevamad?
kas käigukast peab peab kardaani lükkama või tõmbama?

kui madalamal ja kõrgemal profiilil vahet ei ole.
siis toimib tõmbele ja tõukele üle ühe.
kui aga on vahe, et madalam osa on nõrgemast kummist ja kõrgem osa ikkagi mõeldud tõukele töötama, ning nüüd panna tõmbele tööle siis tõmbabki puruks kummi?

kumba pidi käigukast ja kardaan pöörlevad sõites?
priitv8 kirjutas:Ega sellest käikari taga olevast leevendist mingit vibra saa tulla, kardaan on ju otsapidi laagerdatud käigukasti võlli sisse. See ei saa loperdada.
Kardaani tugilaagrist aga väga vabalt.

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=21654
Oled kindel et su kahemassiline hooratas ei hakka otsa saama????
Bmw 520 i 110kw
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Re: E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km

Postitus Postitas kaupz »

mel76 kirjutas: Oled kindel et su kahemassiline hooratas ei hakka otsa saama????
mis hetkel mille järgi seda järeldada saaks ?

mitu korda on juttu olnud, et esisilla puksid ja zarniirid võivad kuludes ka vibratsiooni tekitada?
otsin kolksu üles, vaatab kas muutub midagi.

kuid see kummi muhv leevendi on ikka liiga räbal juba.
samas kui kardaani otsa tugipuks (käigukasti ja kardaani vahel tsentris) väga kulundu ei ole, siis sealt ikkagi vibra tulla ka ei saa?
sõita ka sellisega ei saa, ära tuleb vahetada see leevendi samuti.
beetle 1302 '71
dan666
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 07.04.2007 12:50 51
Asukoht: võru

Postitus Postitas dan666 »

mul vbrab päris hullusti ming 120+ täisgaasiga kiirendades ja ka siis kui gaasi maha lasen. järgmise paari nädala jooksul ise auto juurde minna ei saa aga äkki oskab keegi öelda kas mul võib kah sama viga olla?
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Sinu tehtud pildilt paistab tõesti, et see oleks nagu valesti paigaldatud.
Et võid vist uut küsida, kui sellest täitsa kindel oled!
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

dan666 kirjutas:mul vbrab päris hullusti ming 120+ täisgaasiga kiirendades ja ka siis kui gaasi maha lasen. järgmise paari nädala jooksul ise auto juurde minna ei saa aga äkki oskab keegi öelda kas mul võib kah sama viga olla?
keegi ütles et see muhv vibra tekitada ei saa.
nüüd pole mitu päeva vibra tundnud, kuid kiirendan ka väga aeglaselt, et muhv päris pooleks ei läheks.

samas vibra kadus kui gaasipedaali lahti lasin või kiirus suuremaks läks.
miski "resonants"
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

dan666 kirjutas:mul vbrab päris hullusti ming 120+ täisgaasiga kiirendades ja ka siis kui gaasi maha lasen. järgmise paari nädala jooksul ise auto juurde minna ei saa aga äkki oskab keegi öelda kas mul võib kah sama viga olla?
Kindluse mõttes võid üle vaadata kas kardaan on õigesti all. Sellel samal lingil mis enne andsin on joonised. No aga see viga ei saa äkki tekkida, ikka peale "remonti" või autoga ostes kaasa.
F11
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Re: E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km

Postitus Postitas kaupz »

mel76 kirjutas: Oled kindel et su kahemassiline hooratas ei hakka otsa saama????
lugesin mitut kahemassilise hooratta teemat, siis kaasneb kõige muuga kolin ja pöörete kõikumine tühikäigul ja ...
ehk saan lähipäevadel tuttava remondimehe juurde korra tõstukile, näitaks mulle kolksu kätte esisillas ja püüaks ka tugilaagrit hinnata.
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Katkine muhv tekitab kiirendades päris korraliku vibra. Oli sama probleem ja peale muhvi vahetust vibra kadunud.
525 TDS´a EXECUTIVE
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

Maiks kirjutas:Katkine muhv tekitab kiirendades päris korraliku vibra. Oli sama probleem ja peale muhvi vahetust vibra kadunud.
siis on lootust :)
puksi ei vahetanud?
tugilaagrit?
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Ei vahetanud rohkem midagi. Panin uue alla ja praegu korras. Leevendi sai Lemförderi oma, enne oli veel bmw kirjadega orikas all.
525 TDS´a EXECUTIVE
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

noo niii, käidud
läksin eile väljaprinditud joonisega töökotta. lootsin 15-20min jooksul kokkuleppele jõuda edasise suhtes.

"ülemus" esines sellise seisukohaga, et kui ise viisin neile varuosa ilma juhendita siis nemad ei vastuta.
oleks nad ise tellinud ja ka paigaldanud et siis oleks nende garantii.
igal märkidega/tähistega detailil peab kaasas olema juhend
""kus me peame kõiki asju teadma""

tõin näiteks et kas hammasrihmal on õpetus kaasas?
otsiti sahtlist uhkelt ja näidati et on.
üritasin mõnda teist näidet leida, aga ei tulnud ühtegi head mõtet.

hakkasin töökojast välja marssima ja soovisin "no edu teile siis" kui sain vastuseks:
"et kas auto on siin, sõida kanalile"

vaatas, veendus oma silmaga ja laskis töömehel lahti monteerima hakata.
vahepeal veel üritati mõõta kas aukude vahekaugused on ühesugused (kas on üldse võimalik valesti paigaldada)

käis kontoris ja tuli tagasi sellise jutuga:
""helistasin, mitte nüüd küll BMW esindusse, aga ühele bmw-dega kaua tegelenud mehele, saue igorile, tema ütles et märgid on peal jah, aga vahet ei tohiks olla, kumba pidi paigaldada.
aga no hea küll, leiame lahenduse, ma toon uue jupi"

pärast mõnda aega helistas töömehele, too mõõtis aukude vahekauguseid ja keskava läbimõõtu.
hakkasin juba kahtlema et läks sauele igori juurde "silma järgi kasutatud juppi tooma"

lõpuks jõudis kohale uue karbis Febi kirjadega varuosaga.
demonstratiivselt tõmmati karbist välja ka PAIGALDUSJUHEND.

nüüd oli juba jutt muutunud
"noh ega me ei ole siin et kliente lollitada ja tuleb ikka lahendus leida ja ega ma sellest ühest varuosast vaeseks ei jäaä ja bla bla fa fa fa"
(alguses oli jutt et nemad ei tea ja ka EI TEE MIDAGI)

töömees pani veel teksti et "meie pakutud hind ei sobinud, tõid mingi odava jupi" (mitte jupp ei olnud odav, vaid balti laagrist sain parema hinna kui nad pakkusid)

vana katkist leevendit käevahel väänates oli töömehel järgmine jutt
"nii pehmest kummist ei ole ma ühtegi asja auto küljes näinud. ja veel DIIIISEL. diislil on ju nii suur jõud/vääne/moment. ei no nii pehmest kummist asi ei saagi vastu pidada"

sai siis uus tükk alla ja läksin kontorisse
ütlesin "et tänaseks vist siis kõik, järgmise korrani"
*ülemus* istus laua taga ja pilgutas silmi (nii et ainult silmavalged paistsid) ja pobises midagi, millest ma aru ei saanud.

.........................
mahti saan siis panen foto üles Febi paigaldusjuhisest ka.
tegelikult ongi paaride kaupa aukude vahekaugused erinevad.
seega oligi "tööpaar" ühe augu võrra nihkes pöörlemissuunas,
või siis tööjärjekord vahetuses.

et mitte käigukast ei vea kardaani vaid lükkab kardaani.

ilmselt siiski on selle muhvi sees "tööpaarid" kuidagi tugevdatud ja paaride vaheline kumm nõrgem mis ei kannata tõmmet.

kokku läks uue jupi hankimisega aega aga u 2 tundi
vähemalt veendusin et ikka uus jupp alla sai, mitte saue "originaal"
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Reimers
Huviline
Postitusi: 6167
Liitunud: 16.01.2007 23:16 36
Peamine sõiduk: CUPRA ST400
Asukoht: Rae

Postitus Postitas Reimers »

Tubli et said asja korda ikka ;) Kui midagi remontida vaja siis peabki töölt vabaks võtma, et kõrval seista ja kontrollida
Vasta