E34 525i 91.a. plokikaane vahetus.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Allan_K
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 16.01.2004 16:51 31

E34 525i 91.a. plokikaane vahetus.

Postitus Postitas Allan_K »

Niisiis kõik DIY insenerid ,mul seisab ees see töö ja oodatud on kõikide asjaga kokkupuutunud inseneride nipid-trikid või asjad, mida tuleks silmas pidada, teretulnud.
Kunagi pole piisavalt kilowatte ,on lihtsalt vähe kütust.
duub7
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 14.11.2007 22:53 45

Postitus Postitas duub7 »

Igaks juhuks mainin ära sellised elementaarsed asjad, et reeglinna pannakse peale plokikaane vahetust uued poldid ja need peaksid olema kinni keeratud momentvõtmega.
Samuti oleks maru tore ära vahetada kõik tihendid mis tee peale jäävad.

Targemaid nippe jagavad ehk ka targemad inimesed :D
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas do_it_right_way »

Alustad sellega, et lased jahutusvedeliku välja
Siis eemaldad plastikust katted
Lõdvikud plokikaane küljest
Kütuserenn maha (ettevaatlikult tõmbad lahti + üks kütusevoolik radikapoolt lahti keerata)
Sisselaske kolle (kaane küljest 7 11'st mutrit, segusiibri alt veel kaks 10'st polti ja tühikäigu mootori lõdvik kolle alt. Kütuserõhu regulaatori vaakumvoolik kolle alt. Soovitaksin kindlasti meelde jätta või üles kirjutada lahtivõetud asjade/voolikute/juhtmete asukohad.

Silmas tuleks pidada seda, et sinul oleksid õiged võtmed olemas. Plokikaant hõiavad kinni 14 + 2 tähikotsaga polti. Need kaks on seal teistest väiksemad (ketiratta lähedal) ja kui sa nendel pead puruks keerad, siis tuleb oi mis n*ss.

Plokikaane pealepanekuks soovitan vanadest poltidest tikud teha (pead maha lõigata ja ploki sisse keerata , nt. kaks polti) Ja sälgud tuleks veel peale lasta, et hiljem välja saaks keerata. (saab ka ilma aga siis oleks kaant on lihtsam peale tõsta.) Poldid tuli kinni keerata 30-35nm + 2 korda 90 kraadi. Poldid pane kindlasti uued.
Enne klapikambrikaane pealepanekut puhasta kokkupuutuvad pinad liivapaberiga, et õli välja ei hakkaks immitsema.
Ära tihendeid unusta! Eriti veel väljalaske kolle tihendeid. Kõik lahti tulnud tihendid asenda uutega.
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Postitus Postitas jargo »

ja muidugi keti ja nukkade paika panemiseks on ka spets rakised mitte ei ole nagu vanakooli mootoritel mingid täpid või jooned ;)
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas do_it_right_way »

jargo kirjutas:ja muidugi keti ja nukkade paika panemiseks on ka spets rakised mitte ei ole nagu vanakooli mootoritel mingid täpid või jooned ;)
Nukad sai paika panna nii, et mootori esimene kolb tuleb saada ülemisse surnudseisu, esimese silindri mõlemad nükad peavad üksteisele otsa vaatama. Nukkadel on veel ühed kandid seal taga mis pidid kohakuti olema.. see viimane tuli vast segaselt. Ma kohe lisan pildi.
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Postitus Postitas jargo »

mina tegin endale plekist spets jublaka mille joonised olid juba raamatus olemas,väga lihtne :lol:
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas do_it_right_way »

jargo kirjutas:mina tegin endale plekist spets jublaka mille joonised olid juba raamatus olemas,väga lihtne :lol:
Mina kasutasin loodi. :)
Allan_k võiks tähelepanu pöörata ka pildil kaks olevat keti pingutust (15 ja 18). See keera lahti enne kui ketiratta maha võtad.

http://www.zone.ee/bassmass/Pilt1.jpg
http://www.zone.ee/bassmass/Pilt2.jpg
velts1
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 17.04.2006 22:19 47

m-50

Postitus Postitas velts1 »

kettid oleks ka mõistlik välja vahetada
728 e-38 ja 328 e-36 cabrio
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

jargo kirjutas:mina tegin endale plekist spets jublaka mille joonised olid juba raamatus olemas,väga lihtne :lol:
Äkki saaks need joonised kuidagi ;)
F11
Kasutaja avatar
Allan_K
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 16.01.2004 16:51 31

Postitus Postitas Allan_K »

nii vahepeal, kui ma siin asjadega tegelesin on siia tulnud päris mitmeid juhtnööre.Vat see ketivahetuse koha pealt ma ei oskamidagi arvata, sest minuteada pole kette vaja vahetada - loomulikult , kui ei ole näha silmaga käega katsutavaid kulumisi.Mina isiklikult sattusin väikese hämmingu ette, kui hakkasin klappe maha kakkuma, siis tuli välja, et väljalaskeklappidel pole enam üldse läikivat kokkupuutefaasi näha - siit ka väike palve kas saaks keegi mind esmaspäeval varustada soovelduspastaga(og andke vihjeid kust saada võiks), ise krt ei tea kui peen see olema peab, et sooveldada klappe.
Edasised komme palun juba kokkupanekuks,tänud.
Kunagi pole piisavalt kilowatte ,on lihtsalt vähe kütust.
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Postitus Postitas lynx »

Kui Esimene kolb on Ü.S seisus, siis käib ka spetsiaalne varras(ots 8mm ja vars 11,5mm) läbi ploki hooratta sisse, et fikseerida vänt õigesse asendisse nukkade paika panemiseks.
See auk plokis on starteri all kuskil, originaalis peaks seal kork ka ees olema.
Ja kokkupanek käib põhimõtteliselt vastupidises järjekorras :roll:
Andres86
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 19.03.2007 20:34 52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andres86 »

soovelduspastat peaks saama WÜRTHist ja ei maksnud palju(150.-kanti). nüüd seal eraisikud enam osta ei saa, aga kui ütled, et hädasti vaja ja kuskilt mujalt pole saada, siis vast ikka annavad :) (minule igatahes anti)
'97 528iAT; ´92 legacy 2,0 4WD; ´97 Legacy2,0Turbo 4WD ´02 Peugeot 406HDI ökokulgur
Vasta