Autoks on E34 520 touring, automaatkastiga ja 93 aasta. Kõigepealt mainiks ära selle, et mul on selle käigukasti LCDga (see, mis näitab käiku ja režiimi - sport, öko või talv) selline jama, et kui salong on külm siis töötab ideaalselt, kui salong läheb natuke soojemaks, siis kaovad osad pikslid ära ning lõpuks, kui salongis on soe, kustub täiesti ära. ilmselt on see kummitihend, mis teda paika surub ära väsinud vms. See ei ole otseselt üldse probleemiga seotud tegelikult.
Asi hakkas pihta eelmine kolmapäev, kui see suur lumetorm oli öösel ja hommikuks oli kõik paksult lund täis. Sõitsin hommikul linna, kõik oli okei ning käisin linnas õlivahetuses ka ära päeval. Koju sõites tundus auto kuidagi natuke jõuetu, kuid samas ei saanud otseselt midagi aru, sest tee oli paksu lumega kaetud ja sõitsin selle talverežiimiga, mis läheb teisega kohalt ära, ehk siis niikuinii ei ole auto kuigi äkiline sellega. Hommikul auto garaažis käima pannes nägin, et selle käigukasti lcd peal põleb hüüumärk, ehk siis käigukast on avariirežiimis. Tuli siis kohe meelde, et ka eelmine päev oli auto veidi uimaselt käitunud, kuid siis ei saanud ma seda hüüumärki näha, sest salong oli piisavalt soe, et see LCD midagi ei näitks. Otsustasin siiski linna sõita, sest BMW manuaal avariirežiimis sõitmist otseselt ei keela ("avoid extreme engine loads") ja diagnostikasse minekuks oleks niikuinii vaja linna sõita. Samal ajal helistasin Truumule ja leppisin õhtuks aja kokku. Viisin auto linna ning jätsin ta õhtuni parklasse. õhtul autosse istudes ja käima pannes - oh imet, käigukast näitab rõõmsalt D tähte ja toimetab, nagu peab. Pidasin siis Truumuga nõu, ta leidis, et ehk oli lumest tingitud asi ja arvas, et kuni kõik toimib, seni las jääb.
Nii jäigi, kuni tänaseni. Pirita teel rahulikult 60ga sõites jäi üks hetk makk vait, millele ma alguses tähelepanu ei pööranud, sest ma mõtlesin, et mu ipodi aku sai tühjaks. Siis mõni minut hiljem hakkasid ABS ja AIRBAG tuled armatuuris põlema ning veel mõni minut hiljem läks käigukast avariirežiimi. (ma eeldan, sest jõud kadus ära ja nagu käiku ei tahtnud vahetada. Jällegi, mul see LCD ei näita midagi ju sooja ilmaga) Ka kojamehed ja suunatuli käisid väga vaevaliselt. Kuna kodu oli vaid mõne minuti kaugusel, sõitsin vaikselt koju ära ning jätsin mootori seisma. Siis mõtlesin, et panen auto garaaži ära, sest maja ees tahavad teised ka parkida, ning enne, kui probleemile lahenduse leian, auto niikuinii kuhugi ei liigu. Käima aga enam ei läinud - armatuuris tuled läksid põlema, aga võti kolmandasse (start) asendisse keerates midagi rohkem ei toimunud, starter ei liigutanud ennast. Ootasin mõne minuti (käisin toas korraks, viskasin midagi hamba alla ja vahetasin riided ära) ning otsustasin välja minna viga otsima, kuid jälle - auto läks käima nagu paugupill ja midagi ei oleks nagu valesti olnudki - käigukast toimetas kenasti ja kõik elektriasjad ka töötasid. Tegin väikese 500m tiiru ning panin auto garaaži, kus ta on siiani.
Panin juba homseks Truumu juures aja ka kinni, aga mõtlesin, et ehk kellelgi siit foorumist on varem sarnane jama olnud ning oskab mingeid ideid anda. Üks asi, mida ma ise natuke kahtlustan, on see, et ehk õlivahetuses seda oil service mõõdikut nullides keerati mingi jama kokku, lasti midagi lühisesse vms. Ja teine asi on see, et ehk selle paksu lume sees jeepi mängides lõhkus lumi-jää põhja all midagi ära? ma olin paar korda põhja peal kinni sel päeval. Samas veider on see, et pea nädal aega ei ole mingit jama olnud, olen iga päev sõitnud.
Ette tänades
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)