e34 525i läks keema ...

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

e34 525i läks keema ...

Postitus Postitas wunderbaum »

Juhtus siis selline õnnetus,et sõitsin ühele pidurile tagant sisse õrnalt,nii et juhipoolne tuleklaas puruks ja tiib pisut sees...peale seda aga sõitsin rahulikult edasi,kõik töötas normaalselt.jätsin auto kohapeale seisma,et sooja saada ja kui oli mingi 20 minutit töötanud,hakkas järsku mingit hullu kärsa haisu tuppa ajama,vaatasin et temp oli enamvähem normis,panin mootori kinni..pärast kui sõitma hakkasin siis peale 1 km sõitu läks järsult temperatuur punase peale ja tosool tuli survega lõdvikust välja..aga kas siis läks see lõdvik ülekuumenemisest katki või oli ta juba enne katki minemas ?
Ühesõnaga on see loogiline,et kui lõdvik katki ning saab õhku sisse siis läheb kohe keema ? või on vigane termostaat vm..aga siis oleks pidanud ju paisupaagi kork õhu välja laskma ?
ei teagi siis,kas oli see kerge kõks selle asja taga või lihtsalt proov mu kannatused proovile panna :)
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

vigane võis olla vabalt lõdvik!
Milnul paar päeva tagasi E39sal 110km/h juures pani paugu ülemine lõdvik!
Paigaldasin teepeal uue ja õhutasin ära ja siiani sõit 900km ja ei mingit muret!
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

ja läks keema ka ja viskas tosooli vahelt välja suure survega?

äkki räägid mulle kuidas see õhutamine ja täitmine täpsemalt käib
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

Mingi surve on alati süsteemis sees ja veepump ajab tosooli ringi!sellest ka esialgne ehmatus!
Tosooli kallad nii palju kui läheb,paned soojenduse max peale(vent põhja ja kuumus ka max) ja lased mootoril norm töötemperatuuri saavutada!siis hakkad õhutus kruve lahti kruvima!lased nii kaua kuni õhuasemel tosooli tulema hakkab!kordad seda protseduuri iga mõne ajatagant paar korda!
Isiklikult soovitan veel kallakupeale minna(nina ülespoole)sest õhk ronib alati kõige kõrgema kohapeale ja saad hästi õhu kätte!
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

Olgu,eks ma üritan nii teha..
aga kas sealt praokesest niisama ei peaks tosooli välja ajama töötava mootoriga ? või on see surve siis ikkagi liiga väike ?
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

wunderbaum kirjutas:Olgu,eks ma üritan nii teha..
aga kas sealt praokesest niisama ei peaks tosooli välja ajama töötava mootoriga ? või on see surve siis ikkagi liiga väike ?
kui juba pragu sees sis peaks sealt vaikselt välja pritsima seda!
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

aga panin tosooli sisse ja ei tulnud seealt midagi,seda siis külma mootoriga ja ilma õhutamiseta..
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Heiki_L »

wunderbaum kirjutas:aga panin tosooli sisse ja ei tulnud seealt midagi,seda siis külma mootoriga ja ilma õhutamiseta..
Enda autol vahetasin ka hiljuti.... sa muudkui vala peale mudi voolikuid ja veelparem tõsta esiots õhku.... ü.s. läheb aega ennem kui tulema hakkab... Ise olin ka juba pabinas kuid siis järgku hakkas sealt tulema ... Ja termostaadi korpuse küljest õhutus ava hoia niikaua lahti kuni jooksma hakkab... ei tohi õhku vahele visata siis saab hea ...
E39 530D 01
omandatud keremudelid : e28, e30, e34, e36, e39x3
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

wunderbaum kirjutas:aga panin tosooli sisse ja ei tulnud seealt midagi,seda siis külma mootoriga ja ilma õhutamiseta..
külma mootoriga erilist survet ei teki!kui sõidad v kui mootori temp normis siis tekib vajalik vee surve!
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

Tänud Teile..

ajutiselt aitas mäkkaiveri teip ja ei läinud keema,sooja puhus ka kenasti..

aga sealt õhutus ventiilist hakkab alles siis tosooli välja tulema ,kui paisupaak kõrini täis panna ..ja siis enam vähemaks ei lähe seda tosooli paisupaagist,aga see ei ole ju normaalne,et teda seal liiga palju sees on ?
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

Kardan et see "mägiaivari" teip seal kaua ei kesta!osta romulast uus,max 100 eeku!
See on küll tiba veider,et täiesti kõrini täis pidid valama!vb õhutus ventiil vana ja väsinud juba!Enda e39sale ostin uued 2tki,mälu järgi kuskil 40 eeku tk!
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

ei ega polnud plaaniski seda sinna jätta,ajutine lahendus lihtsalt,katsetamaks kas töötab,homme arvatavasti saab uue lõdviku..

aga on veel õhutusavasi peale selle pealmise korgi kõrval :oops: ?
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

www.realolem.com järgi nagu ei ole!
Samatüübi uuematel mootoritel muidu veel termostraadi korpuseküljes üks ventiil/õhutuskork!Aga sinu 1993a masinale seal ei näita midagi!
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

Targo
Huviline
Postitusi: 886
Liitunud: 08.01.2006 18:11 46
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas Targo »

wunderbaum kirjutas:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

aga kas detail nr 9 ei või olla ?
Sinu autol peaks olema ainuke õhutusnippel detail nr 8
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

wunderbaum kirjutas:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

aga kas detail nr 9 ei või olla ?
Detail nr 9 on see koht kust sa saad kõik jahutusvedeliku radikast välja lasta :lol:
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

aa okei :D seda oli ka vaja teada,sest tühjendada tuleb nagunii uuesti :)
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

wunderbaum kirjutas:aa okei :D seda oli ka vaja teada,sest tühjendada tuleb nagunii uuesti :)
Seda kindlasti :lol: ,aga kui sul ülemine tosoolilõdvik läbi on siis pole sul vägapalju vaja välja lastagi!piisab vb juba liitri välja laskmisest! ;)
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

jaa seda küll,aga mul seal aint vesi praegu sees,niiet see tuleb ikkagi välja lasta..
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Siis lase mootori ploki punn ka lahti, enamus vett on ikkagi seal sees. Salongi radikast sai ka vist natuke välja puhuda ;) Muidu kui jahutusvedeliku sisse kallad jääb segu liiga lahjaks. Vb on parem kontsentraati panna, arvestada siis selle järgi palju sisse peaks mahtuma ja pärast veega lõpuni täita.
F11
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

hmm..kus see mootori ploki punn on ?kuidas ta siis kõige mõistlikum veest tühjaks saada on ? keeran siis selle radikaküljest ja mootori ploki punni lahti ?
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas Alari. »

wunderbaum kirjutas:hmm..kus see mootori ploki punn on ?kuidas ta siis kõige mõistlikum veest tühjaks saada on ? keeran siis selle radikaküljest ja mootori ploki punni lahti ?
Ma võin kyl leksida aga see punn asus vist kuskil väljalaske kollektori lähedal!kui juba täiesti tühjaks tahad sis võid mõlemad punnid küljes kruvida!
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

No tänud

eks ma üritan selle punni siis üles leida ja ehk saab korda
Kasutaja avatar
nemps
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 05.04.2006 17:29 07
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas nemps »

Kui kuskil kasvõi pisike leke, siis kipuki pidevalt kuumaks minema. Mul vana radikaga viskas ka suvel pidevalt tosooli välja ja läks kuumaks. Lõpuks avastasin et radika peal, õhutuskorgi augu keermeosal oli väike mõra sees ja sellest piisas. Peale radikavahetust on kõik probleemid kadunud.
BMW E34 525i touring
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

mure nüüd selline,et lasin veest täiesti tühjaks..keerasin selle punni lahti,panin nüüd tosooli peale,mingi 8 liitrit :) aga sooja ei puhu ? mootori töötemperatuur normis,ülemine lõdvik hästi kuum ja alumine ka suht kuum,aga puhub ainult külma tuppa :? veega nagu töötas kõik,püsis mootori temp normis ja ka sooja puhus :cry:
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

Õhutusavaast tuli vedelikku välja küll,kui mootor kuum...aga kas siis ikka kuskil õhk sees,tosooli tase on ka üsna kõrge..
ja kui ma seda lõdvikut korra pumpasin siis paisupaak hakkas julmalt paisuma..ei julgendki rohkem midagi teha.
Kas pean siis tosooli veel juurde valama,kõrini välja ja nipplist kõik vedeliku välja laskma ?
Kasutaja avatar
nemps
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 05.04.2006 17:29 07
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas nemps »

Siitsamast foorumist otsingut kasutades copy-paste:

Alustuseks täida ja õhuta süsteem normaalselt ära. Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vett sisse valama. Vala nii palju kui läheb, kuni enam tase ei alane paisupaagis, st paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab 15...30 min. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, siis 6hutuskork kinni, aga radika kork jäta maha. Mootor käima ja 4-5 korda lyhidalt tuuri 4000...5000 rpm-ini. Mootor seisma. nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Systeem täidetud ja õhutatud. radika kork peale ja proovisõit. V6id ka kohapeal soojaks lasta. Jälgi termomeetri seierit ja uuri kapoti all ega lekkeid ei ole.

Kui paisupaak punni läheb uuri ka radikakorgi korrasolekut.
BMW E34 525i touring
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

mis ma pean selle 8 liitrit tosooli nüüd kõik välja laskma ja uuesti otsast pihta hakkama v ? või kannatab teda veel kuidagi paremini õhutada ?

2. astmele raske panna,kliimaautomaatik :D
quicksilver
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 03.05.2008 13:19 38
Peamine sõiduk: 540i/6

Postitus Postitas quicksilver »

wunderbaum kirjutas:mis ma pean selle 8 liitrit tosooli nüüd kõik välja laskma ja uuesti otsast pihta hakkama v ? või kannatab teda veel kuidagi paremini õhutada ?

2. astmele raske panna,kliimaautomaatik :D
Ei pea midagi välja laskma, korda õhutamis protsessi mitu korda.Või tule tallinnasse ja teeme ära
wunderbaum
Huviline
Postitusi: 493
Liitunud: 20.06.2007 21:59 27

Postitus Postitas wunderbaum »

ei tore on,selle asjaga sain ühelepoole aga nüüd on kahtlus et mahlad segi ja ilmselt plokikaanetihend vahetusse
Vasta