75. leht 105-st

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 00:35 52
Postitas Tauri32
Kas pikk käiamine nii külmalt kui soojalt võib tuleneda ka väsinud paagisisesest pumbast?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 03:36 33
Postitas arnis
Ei. Kui kütust on piisavalt ja miski ei leki, siis pole üldse seda pumpa vaja,
läheb igal juhul paugupealt tööle.
Kaua on kaua ja kas peale ketramist sumbutist ajab midagi?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 12:18 47
Postitas -myyr-
Tervist mehaanikud.


Otsin asendust enda 525tds'ie E34 paagipumbale.

On keegi midagi proovinud asendada?

Hetkel asenduseks E39 530D paagipump ja Pilt

E36 1.8td'i pealt



Jäi siin paar korda teepeale.. suri ära lambist..panime kütet juurde ja hakkas jälle tööle ( paagis oli u 10L kütet )

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 12:43 52
Postitas arnis
Ei saa aru. Sul sureb 2 erineva pumbaga välja või?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 12:57 09
Postitas Pandicted
Pandicted kirjutas:Õppind mehed, andke nõu. Nimelt sai just paigaldatud uus jaoturpea + plunser, et saada lahti soekäivituse probleemist. Auto käib, pump keeratud nii varajaseks kui võimalik kuid endiselt optimaalse temperatuuri juures ei käivitu. Ei tahaks uskuda, et uus toode on kohe hõre. Siin peab olema mingi teine probleem. Sai ka proovitud neljandalt temp andurilt juhe maha, et nn külma mootori efekti tekitada, kuid endiselt sellega ei käivitu. Paagipump töötab. Mingi päev läheb ksp nurga ning kaane reguleerimisele kuid kahtlen, et sellega probleem laheneb, kas juhtpihusti edastab soekäivituse ajal ka ajule informatsiooni ning võib see üldsegi olla probleemi tekitaja?
Nii auto käis Carmastersis pumba regullis, nurk saadi paika kuid kütusekogus paika pannes 5mg viskab millegipärast ise 9mg, pakuti et elektrooniline osa vigane. Endiselt soojalt ei käivitu, diagnostika näitas, et sissetuleva õhu temp andur ei anna ühendust, ilmselt juhe kuskilt katki. Kas see mõjutab soekäivitust?

Arvati ka, et uus hiina jaoturpea ei ole piisavalt tihe kuna külma vett peale valades käivitub koheselt. Ise ei tahaks seda väga uskuda kuna vana peaga oli sümptomid täpselt samad, midagi ei muutunud. Käivitub ~ 70 c juures kuid 90 c mitte.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 13:14 16
Postitas Tauri32
arnis kirjutas:Ei. Kui kütust on piisavalt ja miski ei leki, siis pole üldse seda pumpa vaja,
läheb igal juhul paugupealt tööle.
Kaua on kaua ja kas peale ketramist sumbutist ajab midagi?
Pikk käivitus on ikka 5sek kylmana. Käin diagnostis ja aktuaalseid vigu pole ja syytenurk on väga hea.
Samas mida panin tähele, et kõvasti on õhumulle trassis ja pihusti torud lekivad.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 15:23 11
Postitas Pandicted
Lase paaki vähemalt 30l, kui käivitub paremini on viga siis paagipumbas või siis selles "o" kujulises tihendis, lekkivad ülevoolu voolikud võivad lasta õhu süteemi ning selle arvelt on ka käivitus pikem.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 15:51 21
Postitas -myyr-
arnis kirjutas:Ei saa aru. Sul sureb 2 erineva pumbaga välja või?
Eiei, Tahan asendada E34'ja tehase paagipumpa mõne muuga, hinna vahed on metsikult lollakad

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 16:05 45
Postitas Tauri32
Millegi pärast näitas kütuse ja coolanti temperatuuri ka valesti (-38 vms). Millest see tuleneda võib? Kus kohast viga otsida?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 08.01.2015 16:56 53
Postitas Pandicted
Tauri32 kirjutas:Millegi pärast näitas kütuse ja coolanti temperatuuri ka valesti (-38 vms). Millest see tuleneda võib? Kus kohast viga otsida?
Kui autole pole mingisugust hot-start fix - boxi paigaldatud siis pakuks, et andurid vigased. Kütuse temp andur on kõrgsurve pumba elektroonika kaane all ning jahutusvedeliku temp anduri asukoha leiad siit: http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... hed_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;

Detail nr 7

Andureid saab kontrollida testriga mõõtes takistusi, näiteks kraani all.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 09.01.2015 11:10 59
Postitas killer666
E34 ei ole paagipumpa vaja. Pump minema, paras torujupp sõelaga asemele, mis paagi põhja ulatub ja korras. Sõidad ka 2 liitrit paagis edukalt. Küttetrassile tagasivoolu klapp ka vahele.

Näiteks e28 528 on praktilselt sama ehitusega (küll ilam elektroonikata) ja seal pole tehasest mingit etteande pumpa olnud.

E39 ja e36 seda nalja ei saa teha kuna paak on kaheosaline ja toimub pumpamine ühest paagist teise.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 09.01.2015 12:06 34
Postitas -myyr-
killer666 kirjutas:E34 ei ole paagipumpa vaja. Pump minema, paras torujupp sõelaga asemele, mis paagi põhja ulatub ja korras. Sõidad ka 2 liitrit paagis edukalt. Küttetrassile tagasivoolu klapp ka vahele.

Näiteks e28 528 on praktilselt sama ehitusega (küll ilam elektroonikata) ja seal pole tehasest mingit etteande pumpa olnud.

E39 ja e36 seda nalja ei saa teha kuna paak on kaheosaline ja toimub pumpamine ühest paagist teise.

KSP tõmbab vabalt kütuse üles siis ?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 09.01.2015 12:12 04
Postitas killer666
Jah. Vähe rohkem peab ehk ketrama, aga arvetsades kütuse hindu võiks ikka miski paar liitit varuks hoida paagis.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 09.01.2015 20:38 33
Postitas iaanek
Tegelikult on sellega ka probleem. -10st alla on kütus paks ja mootor hakkab suuremal tarbimisel pooma, ksp ei suuda vajalikul mahul ette imeda. Läbikäidud tee mul.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 09.01.2015 21:07 59
Postitas -myyr-
iaanek kirjutas:Tegelikult on sellega ka probleem. -10st alla on kütus paks ja mootor hakkab suuremal tarbimisel pooma, ksp ei suuda vajalikul mahul ette imeda. Läbikäidud tee mul.

Siis lähen lihtsamat teed mööda ja asendan E34 Tehasepumba E36 Compaq 1.8td omaga,

Hinnaks tal ümaralt 20€ ( oleneb jällegi kus )


Tänud info eest igaljuhul !

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.01.2015 14:11 00
Postitas killer666
iaanek kirjutas:Tegelikult on sellega ka probleem. -10st alla on kütus paks ja mootor hakkab suuremal tarbimisel pooma, ksp ei suuda vajalikul mahul ette imeda. Läbikäidud tee mul.
Krt teab milles sul see viga seal oli. Teised vanad autod ju sõidavad, samuti ka juba eelnevalt mainitud 524. Ja ära hakka rääkima, et m21 vähemkütust tarbib.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.01.2015 19:44 08
Postitas MihkelBK
Tere BMW sõbrd!

Liikusin eelmisel aastal samuti BMW rooli. Autoks on e34 525 TDS legendaarne 105 kw.

Olen autoga sõitnud juba aasta, pole olnud olulisi probleeme.
Talvehommikud on olnud mõnusad, suve kuumalained pole samuti käima saamist või käivitamist mõjutanud.
Kütuse keskmine kulu on 6,5 liitrit sajale ja väga rahul autoga. Aastanumber 1995.

See mugav elu lõppes ühel päeval kui sõites koju, parkides autot märkasin et jahutusvedeliku temperatuurinäidik on tavalisest keskmisest asendist poole cm jagu tavalisest kõrgemal. Seiskasin mootori ja kapotti avades oli näha jahutusvedeliku auru el. veepumba juurest ja paisupaagis oli põhja peal suts jahutusvedelikku. Kuna oli juba pime, sis ei hakanud autoga tegelema ennm kui järgmisel päeval.

Hommikul aga võtsin asja käsile ja kõigepealt valasin jahutusvedelikku juurde et tuvastada leket. Panin auto käima ja jälgisin jahutusvedeliku temp näidikut. Kui auto oli jõudnud 10 minutit käia jõudis näidik juba töösooja mootorit näidata, kui salongi sooja ei tulnud ega hakanudki tulema. Tempeatuur tõusis üle keskmise kuni oli punasni jõudmas. Seejärel nägin et paisupaagis jahutusvedelik puudus ja kallasin ikka juurde. Kui kallasin normaalse tasapinnani, sulgesin korgi märkasin auto all poolraami juures voolavat jahutusvedeliku koske. Asja edasi uurides avastasin et el. veepumba alt kõik välja lahmabki. Seiskasin taas auto.
Eemaldasin el. veepumba, monteerisin lahti ja selgus et el. mootori tsikulatsioonipumba labade plastikust vaheseinal on sees pragu, mille kaudu lahkub ka jahtusvedelik.
El. veepumba tõin autolammutusest järgmise ja ühendasin külge. Kallasin taas jahutusvedeliku normid täis, õhutasin süsteemi ja sulgein korgi. Seejärel kadusid lekked ja proovisin käia autoga poes, mi lõppes tee ääres peatudes, kuna jahutusvedeliku temp. näidik näitas keemispunkti punast skaalat. Avastasin kapoti all kivikõvad radiaatori suured lõdvikud. Siis oli asi selge. Plokikaanetihend on katki, või plokikaane enda vanaduse probleemid seoses pragudega.
Kuna on olnud selliseid olukordi ka eelmistel autodel, siis kruvisin maha plokikaane ja viisin Tartusse Astromotosse kontrolli. Seal tuvastati plokikaanes olev mõra, mistõttu pressiti siis silindis olev rõhk jahutusüsteemi. Viisin töökotta teise TDS kaane, mis kontrolliti samuti üle. Otsustasin kaane normaalselt lasta ära remontida.
Tehti:
1)Uued juhtpuksid ja klapisääretihendid
2)klapid teritati pesadesse ja lihviti pesadesse
3)Puhastati õli, õhu ja jahutusvedeliku kanalid.
Kui kaan oli valmis, võtsin poest ka järgmise plokikaanetihendi ja panin kõik kokku tagasi.

Lahtivõtmise ajast oli lukustatud väntvõll, ja remonditud plokikaas oligi peal tagasi. Nukvõll on rakisega õige koha peale pandud, mootorit olen võtmega kontrolli mõttes rahulikult ringi ajanud. Takistusi polnud ja mootor käis vabalt ringi.

Nüüd selle pika jutu jätkuks on siiski probleem järgmine:
Auto ei lähe enam käima.
Kütus on üles pumbatud, pihustitorud lasin pihustiotstest lahti, käiasin starterist mootorit ringi,kütus pritsis neist üsna pea välja ja sulgesin need.
Auto ei läinud ikka käima.
Kontrollitud on juhtpihusti, temperatuuriandurid ja panin järgi ka arvuti mis näitas 0 viga.

Proovisin ka käima tõmmata. Auto läks tõmbamise peale tööle. Lagises, suitses ja jõudu polnud. Alla 1500 r/pm suri välja.

Kõrgsurvepumba seadistusi pole muutnud, kuna ennem töötas kõik väga normaalselt. Olen 3 päeva proovinud mootorit käima saada kõikvõimalikke temp andureid, rõhu andureid ja eelsüüte küünlaid kontrollinud. Kõik paistab olevat ikka korras.

Kuid diagnostikaseadmest reaalandmeid lapates märkasin et jahutusvedeliku temp. ja siseneva õhu temp näitavad 6 kuni 7 sekundit mõlemad 128 kraadist temperatuuri ja siis kukub järsult graafik 65 kraadile. Samuti on 7 sekundit ja siis jälle tagasi 120 kraadi kanti. See oli kummaline.

Olen seda 76 lehelist foorumit lapanud kõvasti ja ootan soovituslikke ja asjalikke nõuandeid. Kuna endal on kõik asjad olemas remondiks, siis olen ennast püüdnud harida ka kõikvõimalike manualidega. Bmw diisliga on kokkupuuteid suts vähem, põhiosa olen tegelenud 525 TDS võimalike kütuse tagasivalgumise probleemidega.

Ette tänades
Mihkel

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.01.2015 19:53 57
Postitas killer666
Pumba hammaks vb liikus kogemata paigast ära. Kas arvutiga süütenurka ei näe? Mul oli kunagi sama jama mersuga, et kett viskas üle ja oli täpselt samad sümptomid. Süüde oli toona miski kolmandik ringi vale, aga müstiline et üldse käivitus.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.01.2015 21:47 01
Postitas MihkelBK
Muud väga ise ka ei oska kahtlustada. Pump peab ise olema paigast.
Kuid kui ma enda loogika mängu võtan, siis ju pump on väntvõlliga ühe keti peal ja nukkvõll on pumbaga ühenduses teise keti peal. Lahti võtsin ju ainult Nukkvõlli keti. Pumpa polnudki võimalik paigast liigutada, aga sümptomid on tõesti pumba vale asendi suhtes. :roll:

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 08:59 49
Postitas killer666
Kui sa lukustasid vända ja võtsid mootori lahti , kas siis olid nukvõlli esimesed nukad ikka üles? Vb pump siis 180 kraadi valesti?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 10:56 37
Postitas MihkelBK
Nukad on ilusti üleval. Kuna pumba ja väntvõlli vahelist ketti ma ei puutunud, siis ongi nagu müstika minuarust, kuida saab pump valeks minna. :?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 12:56 52
Postitas killer666
Ma mõtlen seda, et lahti võttes oli äkki vastupidi ja seda ei pannud lihtsalt tähele. Vänt teeb ju kaks ringi , samas pump ja nukk teevad ühe. Pumba vastast see paun maha keerata siis näeb , kas pump ja nukk omavahel on jonksus.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 14:13 04
Postitas MihkelBK
Mõtlesin sama ära teha, aga kuidas ma näen seda, kas pump on nukaga on õiges kohas. Siin foorumit igatipidi lapates räägivad paljud eri juttu.
1) Pumba kiil peab olema kella 6 suunas täitsa all.
2) Autodata andmete kohaselt tuleb otsida ketilt üles mingi heledamat värvi ketilüli ja ajada see number 6 juurde. Kuigi ei mõista milleks see nii oluline on. Kett käib ju ikka oma hambas kogu aeg. Pigem peaks pumbal endal olema märk ja ka korpuse küljes õige koht, kus peab pumba (märk) ühtima nukkvõlli ja väntvõlli õigete märkidega.

http://www.upload.ee/image/1854697/tds.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 16:21 08
Postitas Pandicted
Pumba ratta kiil peab vaatama otse üles koos esimese silindri nukkadega (Fikseeritud positsioonis).

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 16:59 57
Postitas killer666
Ketil on heledamad lülid mis lähevad vastavate märkidega kokku, see sind ei puuduta kuna sa ei hakka ju otsakaant lahti v6tma. Sealt mootori otsast keerad lahti selle rihma pinguti ja sealt august on pumba ratast näha.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 18:11 02
Postitas teet82
Pandicted kirjutas:Pumba ratta kiil peab vaatama otse üles koos esimese silindri nukkadega (Fikseeritud positsioonis).
Kui eriti täpne olla, siis 1. silndri kütusetoru suunas. Kui pumba ketiratta mutter ära keerata, siis peaks vist kiilu koht paistma.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.01.2015 18:26 32
Postitas MihkelBK
Nii härrased!
Probleem sai lahenduse just tund aega tagasi.

Hakkasingi mõtlema selle peale et mul võis peale plokikane vahetamist küll vänt lukus olla, kuid ma ei jälginud nuka asendit.
Kokkuvõttes panin sama koha pealt väntvõlli lukku, kuidas oli ka nukkvõll õige koha peal. Otsamutter lahti ja keerasin nukkvõlli pool tiiru edasi (180 kraadi).
Ennem keeramist tuleb väntvõlli natukene edasi päripäva keerata, kuna kolvid on üleval lukus asendis ja kolb läheb vastu klappi. Selle jaoks on isegi ees suuel väntvõlli rihmarattal kriipsuke, milleni keeramisel saab keerata nukkvõlli vabalt ringi.
Väntvõll uuesti tagasi lukus asendisse ja nuka sälgud paika panna risti kaane servaga.
Keerasin nuka otsamutri kinni ja keeutasin mootorit paar tiiru ringi. Takistusi polnud ja sain mootori nomaalselt nurruma jälle, kõik on täpsalt nagu vanasti. :)

Tänud kõigile kes kaasa mõtlesid, killer 666 pani mul aju tööle õige asja poole.

Aitäh ja edu nende 525 TDS-idega. :D

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 12.01.2015 12:12 42
Postitas Pandicted
Nii, tekkis üks küsimus temp anduritega seoses, nimelt:

Pilt

Detail nr 7 - Engine coolant temperature sensor - 12 62 1 710 512
Detail nr 8 - Water temperature sensor - 13 62 2 242 184

Mis on nende erinevus?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 12.01.2015 14:22 25
Postitas arnis
Sama asi, aga juhe läheb erinevas suunas.
Näiteks üks spido seierile, teine mootoriajule või
üks ajule ja teine ribikardinatele.

Vanematel masinatel oligi vist nii, et too andur millel üks klemm
on spidokale, teine läheb segu arvestamiseks.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 12.01.2015 14:48 55
Postitas Tauri32
arnis kirjutas:
Vanematel masinatel oligi vist nii, et too andur millel üks klemm
on spidokale, teine läheb segu arvestamiseks.
Kui vanadest autodest me siin räägime?
Mul 96a. 325tds ja sellel on temp. anduril vist neli klemmi ja kui tagant ära võtan pistiku hakkab sooja mootoriga eelsüüdet andma ja ei näita mootori tempi.