2. leht 3-st

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 14.02.2011 21:02 52
Postitas Tarass
InterFace kirjutas:täiesti loogiline , et lamelliga on võimatu sõita sellistes tingimustes. mis seal enam loota.
endal on naastud ja 5-6mm mustrit alles ning ca 75% naeltest sees. samuti praeguse -15 ... -20c ja jääga maanteel üle 80 eriti ei kisu vajutama , sest on tunda, et oleks nagu lehm jää peal.
lamell ei saagi jääl pidada.
no aga mu kahel teisel autol on ju ka lamellid... nendega seda probleemi ei ole!!!

ega midagi üle ei jää... viskan mõni päev teised rehvid alla ja vaatan mis juhtuma hakkab.
Ja kui midagi ei hakka juhtuma siis otseteed sillastendi ning kui tuleb välja et sillastendi viga siis Keila Mersukeskusesse kurja häält tegema :evil:

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 14.02.2011 21:43 23
Postitas Maximaator
InterFace kirjutas:täiesti loogiline , et lamelliga on võimatu sõita sellistes tingimustes. mis seal enam loota.
endal on naastud ja 5-6mm mustrit alles ning ca 75% naeltest sees. samuti praeguse -15 ... -20c ja jääga maanteel üle 80 eriti ei kisu vajutama , sest on tunda, et oleks nagu lehm jää peal.
lamell ei saagi jääl pidada.
See nüüd küll natsa mööda jutt et lamelliga ei saa sõita sellistes tingimustes. Siiamaani pole mitte ühtegi probleemi olnud, olgu väljas -5 või -28. All on GoodYear Ice Navi Zea ja endalegi üllatuseks peavad teepeal nagu naelutatult. Maanteel kiirus nagu alati spido järgi 100 ( reaalselt 90 ). Mõõdasõidudki pole mingi probleem.
Mina pakuks et probleem on vanades ja väsinud rehvides, mis siis et mustrit on, aga kui ikka kõva pakasega rehv kivikõvaks muutub siis pole tast ka miskit kasu.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 14.02.2011 22:24 08
Postitas Robska
Rain kirjutas:e39 saab tagasilda reguleerida küll. Õõtsadel on poldipead ektsentrilised, seega saab neid keerates muuta telje kokku ja lahkujooksu.
Arvan,et räägime samadest asjadest ja jutt õige. Suvel sai kogemata paigast keeratud( tõesti ei teadnud,et sealt midagi reguleerida annab) ja kui neid keerata siis on silmaga näha, kuidas sild liigub. Jätsin nagu oli ja hiljem sõites oli asi niivõrd paigast,et nt. kaevukaante pealt hakkas kuidagi autot viskama imelikult. Mai oska seda seletada,aga paigas sillaga seda polnud. Peale silllastendi asi paigas ja okei jälle :) .

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 14.02.2011 22:26 15
Postitas Maximaator
InterFace kirjutas:
Maximaator kirjutas:
InterFace kirjutas:täiesti loogiline , et lamelliga on võimatu sõita sellistes tingimustes. mis seal enam loota.
endal on naastud ja 5-6mm mustrit alles ning ca 75% naeltest sees. samuti praeguse -15 ... -20c ja jääga maanteel üle 80 eriti ei kisu vajutama , sest on tunda, et oleks nagu lehm jää peal.
lamell ei saagi jääl pidada.
See nüüd küll natsa mööda jutt et lamelliga ei saa sõita sellistes tingimustes. Siiamaani pole mitte ühtegi probleemi olnud, olgu väljas -5 või -28. All on GoodYear Ice Navi Zea ja endalegi üllatuseks peavad teepeal nagu naelutatult. Maanteel kiirus nagu alati spido järgi 100 ( reaalselt 90 ). Mõõdasõidudki pole mingi probleem.
Mina pakuks et probleem on vanades ja väsinud rehvides, mis siis et mustrit on, aga kui ikka kõva pakasega rehv kivikõvaks muutub siis pole tast ka miskit kasu.
2aastat tagasi oli mul 2006a ford focus millele ostsin täiesti tutikad ContiWinterContact TS810 rehvid mõõdus 225/45R18 ja jäisel maanteel 90 tähendas pidevat ESP tulemöllu ning mõttetu piiripeal sõit. aasta varem olid Conti WinterViking naastud 205/50R17 samuti tutikad ja mitte mingit probleemi ei olnud.
No vot see ju näitab et rehvil ja rehvil ON vahe.Mitte aga seda et lamelliga ei saa -30 kraadi juures sõita.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 14.02.2011 22:46 22
Postitas Maximaator
InterFace kirjutas:parandan. 225/40R18 mitte /45/. ja samuti , et TS810 olid lamellid.

sulle aga vastuseks. jah näitab seda, et lamellil ja naastul on vahe.
Eh ei viitsi vaielda. Ütlen ausalt et siiamaani pole vajadust näinud naelte järgi. Ja kindlasti edaspidigi lamellide juurde jään. Pole vahet kas all on lamell või nael. Niikaua kui nad on korralikud, peavad ühtemoodi. Ainult lamellidel on üks suur pluss (kõige muu juures loomulikult), nad ei tee seda hirmsat häält/krõbinat mida teevad naelad 95% hooajast.
Aga kui teemaalgataja on asjale jälile saanud siis võiks ka teistele teada anda milles asi siis oli/on.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 14.02.2011 22:52 43
Postitas Riho_A
Interface:
Mul on täpselt sama rehv, kuid laiem. Conti WinterViking naastud.

Sõber kes käis seal samas enda autole sillastendi tegemas. Esimene kord kiskus rool nii kõvasti, et pidi kahe käega kinni hoidma ja pärast seda kohe sinna tagasi, ütles neile, et rool kisub, tehti tasuta sillaregull uuesti, ja öeldi talle, et nemad ei leidnud viga kuigi pärast seda oli rool müstiliselt korda saanud.
Nii et vist tuleb tagasi minna sinna, ja natuke paukuda nendega.
Annan teada, mis nad mulle räägivad.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 07:50 35
Postitas Rain
no ma ei tea nüüd, minu auto on küll suhteliselt kindel isegi jää peal kui ise lollusi ei tee. Muidugi on mul ka automaatkast, mis mõnevõrra sujuvamalt igasugu gaasipedaali vajutustele reageerib. Niiet saab ka lamelliga libedaga sõita.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 08:04 29
Postitas Tarass
Siin on tekkinud diskussioon teemal LAMELL vs. NAEL
Viga võib tõesti olla rehvides aga mitte sellepärast et nad lamellid või naelad on.
On võimalus et need rehvid tõesti vanad on ja sellepärast ei toimi korralikult... tõenäolisemaks pean siiski sillastendis tehtud kehva tööd. Samas enne kui teise rehve alla ei pane ja vajadusel ka uuesti sillstendis peale seda ära ei käi ei saa midagi ka kindlalt väita ega kedagi ka kehvas töös süüdistada.
Mõne päeva jooksul teen selle protseduuri ära ja siis saan ka targemaks ning teavitan ka kaaskannatajaid :)

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 08:08 04
Postitas TarMoH
Kunagi oli kuskil TM'is või Autolehes ka artikkel talverehvidest. Kokkuvõttes öeldi, et täiesti kiilaka (ainult jää) peal on naast parem kui lamell, aga muidu üldiselt korralik lamell on igas teises olukorras parem. Korralik tähendab siis seda, et iga aasta ostad uued rehvid, sest selline -30 kraadi külm ei mõju rehvi koostisele hästi ning pidamisomadused kaovad lamellil väääga kiiresti. Naelte puhul aitavad siis natukenegi naelad, kui rehvi muud omadused on juba kadunud.

Teemasse ka, et igal juhul käigu sillastendis teema algataja ära, sest kui rattad jooksevad ikka lahku, siis polegi millegi üle nuriseda. Väike nõks ja tagument juba läheb. :roll:

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 10:28 24
Postitas thiery
Kas vedrude ja pukside jms vahetamisel ei või sild paigast minna?

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 10:35 02
Postitas Riho_A
Soovitatakse peale millegi vahetamist sillastendi minna.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 18:21 37
Postitas TarMoH
Kuno_T kirjutas:
Korralik tähendab siis seda, et iga aasta ostad uued rehvid, sest selline -30 kraadi külm ei mõju rehvi koostisele hästi ning pidamisomadused kaovad lamellil väääga kiiresti.
Sassi kamminud või :roll: :?:
Jah, mis siis? Võibolla oli tõesti iga aasta liiialdus, kuid üle paari aasta lamellil head omadused ei kesta, see on kindel. Tegelt on see kõikide rehvidega ju nii. :roll: See jutt, et sõidan 5 aastat juba ühe rehviga ja pidamine on super - BS.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 19:26 35
Postitas Syn
TarMoH kirjutas:
Kuno_T kirjutas:
Korralik tähendab siis seda, et iga aasta ostad uued rehvid, sest selline -30 kraadi külm ei mõju rehvi koostisele hästi ning pidamisomadused kaovad lamellil väääga kiiresti.
Sassi kamminud või :roll: :?:
Jah, mis siis? Võibolla oli tõesti iga aasta liiialdus, kuid üle paari aasta lamellil head omadused ei kesta, see on kindel. Tegelt on see kõikide rehvidega ju nii. :roll: See jutt, et sõidan 5 aastat juba ühe rehviga ja pidamine on super - BS.
Arvan et Kuno küsimus oli rehvi pidamisomaduste kulumise kohapealt. Ei ole ise kuulnud et talvel lamell meeletult kulub. Suvel jah teinerida. Parandage mind kui eksin :roll:

E: Enda autol on all nö "viimast hooaega" elavad lamellid. Sellist käitumist nagu teema algatajal pole veel kogenud. Veidi ebakindel on küll, aga mitte midagi nii hullu :shock:

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 15.02.2011 19:50 27
Postitas TarMoH
Eelmisele siis - kes üldisest kulumisest rääkis? Ma rääkisin rehvi omadustest ning kulumine on jah minimaalne, kuid kui see beebinahk maha tuleb, siis muutub ka rehv ja tema pidamisomadused. Aga maru OT'ks läheb ära. Ootame siis vastust, mis tegelikult seda vibamist põhjustab.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 16.02.2011 11:23 23
Postitas hansu
InterFace kirjutas: 2aastat tagasi oli mul 2006a ford focus millele ostsin täiesti tutikad ContiWinterContact TS810 rehvid mõõdus 225/45R18 ja jäisel maanteel 90 tähendas pidevat ESP tulemöllu ning mõttetu piiripeal sõit
See pole põhjamaade rehv ju. Põhjamaade oma on ContiVikingContact ....

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 16.02.2011 15:09 48
Postitas mölts525
Soovitan minna kuhugi kus korralik aparatuur millega sillastendi teostatakse seal Keilas on mingi kiviaegne tehnika mille aeg on ammu otsas... Nimelt töötasin seal suvel. Juba siis oli probleeme, et auto tuli tagasi kuna rool kiskus vms. KINDLASTI käi kuskil kus korralik aparaat millega silda tehakse!!

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 16.02.2011 15:41 35
Postitas Riho_A
Ma lähen sinna tagasi ja ütlen, et paneks paika.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 16.02.2011 16:31 22
Postitas Alex61
lauri91 kirjutas:
TiitR kirjutas:Üks võimalus veel, et auto jookseb nn. "koera"...sõbral oli kunagi e30, mis koera jooksis ja nii kui libedaks läks, enam ringi pealt maha ei saanudki :lol:
Kusjuures sõbra audil sama asi praegu A4 quattroga, üle 80 ei kannata kuidagi. :D
Tal tagasillas puksid/liigendid läbi.

Mul sama jama ****, võibki külg ees sõita, kuid tagasild täiesti vaikne, ja on tunda et yhele poole keerab tunduvalt järsemini kui teisele.. :? Et see viga on siis sildade reguleerimise tagajärg?

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 16.02.2011 17:31 45
Postitas TiitR
Alex61 kirjutas:
lauri91 kirjutas:
TiitR kirjutas:Üks võimalus veel, et auto jookseb nn. "koera"...sõbral oli kunagi e30, mis koera jooksis ja nii kui libedaks läks, enam ringi pealt maha ei saanudki :lol:
Kusjuures sõbra audil sama asi praegu A4 quattroga, üle 80 ei kannata kuidagi. :D
Tal tagasillas puksid/liigendid läbi.

Mul sama jama ****, võibki külg ees sõita, kuid tagasild täiesti vaikne, ja on tunda et yhele poole keerab tunduvalt järsemini kui teisele.. :? Et see viga on siis sildade reguleerimise tagajärg?
Võib vabalt olla ka laksuline auto, millel kere kõver või sild viltu all :cool:

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 07:43 14
Postitas guido500
E36 oli mul sama viga, kui libedaks läks. Põhjuseks olid tagasilla silikoonpuksid ja tagaõõtsa puksid. Kusjuures ülevaatuse läbides, mingit viga ei tuvastatud. Läksin hitechisse sillastendi, siis vanad helistasid, et enne pole mõtet regulli teha, kui need puksid vahetatud.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 11:15 05
Postitas Alari.
Pole ju keeruline sild üle kontrollida.Kui 50 eeku ülevaatus punktis välja käia ei raatsis,siis otsida kuskilt kanal ja keskmine sõrgkang ja otsinguid alustada(mõnda asja näeb juba visuaalselt),kui miskit väga suurt viga ei tuvasta siis oleks mõistlik minna sillaregulli.Aga koht kus reguleerida lasta tuleks valida ikka normaalne mitte kõige odavam koht.
Hiljem halvasti reguleeritud sild võib väga kiirelt teie rehvid pekki keerata.
Endalgi e39saga halb kogemus sildade reguleerimisega.Enam firma nime ei mäleta kus tegin(veerennis Japan partsi kõrval v oligi see japan parts)
Nimelt suvel paduvihmaga oli lihtsalt võimatu 70km/h sõita(rehvid korralikud ja jääk oli 7mm).Liputassaba koguaeg ja paarilkorral suutsin 50pealt ka 360 kraadi teha.Siis suvel laiades vaaludes viskas ikka juba jõhkralt( rehv oli 18´ 245/40)Läksin siis sinna kohta tagasi ja lasin uuestiteha.Öeldi,et tiptop aga mina ikkagi rahul ei old sama jama oli edasi.Lõpuks pikavaidlemisepeale sain raha tagasi.Siit ka ütlus,et ei ole mõtet minna kuskile nurgataha sillaregulli tegema minna.
Teiskordselt Läksin Vianori tegema ja tulemusega olin väga rahul.Seal öeldi kohe,et tagasild jookseb esisillast mööda ning kokkujookski oli täiesti aiataha.Töömees oli ka visa ja tegi veel lisaks mingid kaalujaotused jnejne(st amordipüstakutele tuli lisa kaal,igale ühele ca 35kg).
Peale seda oli asi korras ja tulemusega olin üli rahul.Peale korralikku regulli oli tunne nagu sõidaks uue autoga :lol: Ning selle seadistusega pold talvelgi muret.6mm lamellid pidasid ikka ülihästi ja kordagi ei tekkind sellist situatsiooni,et oleks kuskil kurvis põiki v vägisi veaks käest ära.Enamus minu läbitavast teest on kõrvalised maanteed kus on ikka jääd meeletult ja teeolud võrdlemisi nigelad võrreldes suuremate trassidega.
Siiani olen teind kõik regullid Vianoris ja kordagi pole millegiga mööda pandud.Rool ilusti sirge ja ei kisu.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 11:46 23
Postitas Tarass
Mina lasin teha Keila mersukeskuses... Nime poolest oleks justkui soliidne koht...aga nagu keegi eelpool mainis olevat seal sillaregulli aparatuur ajast ja ilmast.

Igatahes viskasin eile teised rehvid autole alla ja paremaks ei läinud!!! Seega ei tohiks rehvide viga olla (seda oligi arvata). Täna õhtuks on aeg kinni pandud sinna kus mul kõik eelnevad sillaregullid tehtud on (siiamaani väga rahul). Vaatab mis ta ütleb mersukeskuse regulli kohta.
Eks annan teada mis juhtuma hakkab.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 11:49 48
Postitas RaigoM
Endal all Nokian Hakkapelita 5 ja ei ütleks, et pidamisega probleeme oleks. Siiani (tüi, tüi, tüi) on rehvid suurepärased olnud.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 13:00 08
Postitas mölts525
Tõesti seal Keilas on see aparatuur nii nagu ta on ja töömeest ei saa süüdistada, sest tema on tasemel ja kogenud inimene kes tegelenud autoremondiga vähemalt 15 aastat kui mitte rohkem.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 19:46 15
Postitas Tarass
Käisin stendis ära... kundepoolne esiratas oli 30 kraadi sissepoole või midagi. Ülejäänud rattad olid korras...
Linnast tagasi tulles käitus auto ilusti, kuigi kiilasjääd maas ei olnud täna ja päris täpselt nüüd ei oska öelda. Igatahes see ratta kalle pidavat olema 2 kraadi. Arvatavasti oli viga selles.
Kui uuesti kiilasjääl sõita saan siis annan teada mismoodi masin käitub.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 20:51 58
Postitas TarMoH
Tarass kirjutas:Käisin stendis ära... kundepoolne esiratas oli 30 kraadi sissepoole või midagi. Ülejäänud rattad olid korras...
Linnast tagasi tulles käitus auto ilusti, kuigi kiilasjääd maas ei olnud täna ja päris täpselt nüüd ei oska öelda. Igatahes see ratta kalle pidavat olema 2 kraadi. Arvatavasti oli viga selles.
Kui uuesti kiilasjääl sõita saan siis annan teada mismoodi masin käitub.
Oled sa kindel, et 30 kraadi ? :shock: :shock: :shock: See oleks pidanud ju silmaga näha olema, et rattad nii kokku jooksevad.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 21:02 28
Postitas Alari.
TarMoH kirjutas:
Tarass kirjutas: kundepoolne esiratas oli 30 kraadi sissepoole või midagi.
Oled sa kindel, et 30 kraadi ? :shock: :shock: :shock: See oleks pidanud ju silmaga näha olema, et rattad nii kokku jooksevad.
See on jah juba päris julm.Tagantpoolt vaadates oleks seda kohe tähelepand. :shock:
Sõber rääkis ka täna enda e39 jamast ja eelminekuu elas peaaegu sama jama läbi.Veaks oli see,et ei pigutatud regull mutrit tagasillas ära ja tulemuseks oli,keermed läind ja sillastendi teind firma maksis omalkulul kõik kinni.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 21:18 05
Postitas Alex61
Kas keegi oskaks soovitada Ida-virumaal kohta kus hea stend ning kvaliteetne töö? :shock:

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 17.02.2011 22:23 56
Postitas Tarass
TarMoH kirjutas:
Tarass kirjutas:Käisin stendis ära... kundepoolne esiratas oli 30 kraadi sissepoole või midagi. Ülejäänud rattad olid korras...
Linnast tagasi tulles käitus auto ilusti, kuigi kiilasjääd maas ei olnud täna ja päris täpselt nüüd ei oska öelda. Igatahes see ratta kalle pidavat olema 2 kraadi. Arvatavasti oli viga selles.
Kui uuesti kiilasjääl sõita saan siis annan teada mismoodi masin käitub.
Oled sa kindel, et 30 kraadi ? :shock: :shock: :shock: See oleks pidanud ju silmaga näha olema, et rattad nii kokku jooksevad.

No mingi jutt seal kraadidest käis... ja arvuti tablool oli ka mingine 30 mida ma nägin
mis ta täpselt oli ma kindlalt ei tea...
igatahes selline viga/vahe pidavatki tahtma teelt minema uhata autot.

Töömees väitis igatahes, et aparatuur kui selline ei saa olla vana või vigane. Viga on arvatavasti selles, et nii mõnigi töökoda hoiab lihtsalt raha kokku selle pealt et ei lase tehnikat kalibreerida õigeaegselt või ei tehta seda üldse.
See pidavat maksma 2000.- eeku ja tema teeb seda 2 korda aastas.

Re: Võimatu sõita kiilasjääl e39ga

Postitatud: 18.02.2011 11:52 31
Postitas mölts525
Keilas, siis kui mina seal töötasin suvel käis see kalibreerija seal mingi 3 korda neid kellasi kalibreerimas ja ühe korra käis arvutil softi vahetamas aga ikka vahest sai normaalselt teha ja vahest näitasid kellad aiateibaid. Ning ma arvan, et iga mees kes silda teeb saab aru, et kui ekraanil näitab rohelist ja punast skaalal siis keerates silda sa ei jäta teda punase peale, sest 30 nurgaminutit on ikka suhteliselt palju juba seal skaalal. Jutu mõte: Kui Keila autokeskuses silda lasete regullida siis arvestage, et võibolla tuleb minna kuhugi mujale üle tegema tööd.