2. leht 4-st

Re: E61 termostaat

Postitatud: 19.01.2013 16:56 17
Postitas gorg
530d 173kw mootori temperatuur ei läinud kõrgemale kui 63 kraadi, lasin vahetada alumise termostaadi ja ikka sama lugu. Tuleb siis ka vahetada egr termostaat. Aga kas alumise termostaadi vahetusest ei peaks juba temperatuur tõusma? Ehk oli vahetatud termostaat toimiv ja vaid egr-i oma töötab puudulikult? juhul kui termostaat ikka vahetati :)

Re: E61 termostaat

Postitatud: 19.01.2013 18:04 25
Postitas maarekl
gorg kirjutas:530d 173kw mootori temperatuur ei läinud kõrgemale kui 63 kraadi, lasin vahetada alumise termostaadi ja ikka sama lugu. Tuleb siis ka vahetada egr termostaat. Aga kas alumise termostaadi vahetusest ei peaks juba temperatuur tõusma? Ehk oli vahetatud termostaat toimiv ja vaid egr-i oma töötab puudulikult? juhul kui termostaat ikka vahetati :)
kindlasti tuleb ülemine ka vahetada. enda autol polnud mõned päevad egr-i radikat vahel, siis langes mootri temp sõidu ajal juba 45 kraadini.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 19.01.2013 18:08 45
Postitas Rain.
Talv on muidugi väga vale aastaaeg termostaatide testimiseks, sest linnas on pea võimatu normaalselt temperatuuri saada. Peab sõitma vähemalt 25-30 kilomeetrit, et se midagi näitama hakkaks. Samas maanteel rahulikult kruiisides sain mina ilusti 91 kraadi ette.

Aga kui temp peale 15-20 kilomeetri sõitmist linnas üle 63 ei tõuse, siis tuleb ilmselgelt mõlemad termostaadid ära vahetada. Kui sul nüüd alumine vahetatud, siis lase ülemine ka ära vahetada ning kontrolli jahutusvedeliku tase. Vajadusel muidugi vaheta jahutusvedelik ka välja, sest vana võib olla seal juba ikka väga vana.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 19.01.2013 19:16 26
Postitas gorg
jahutusvedelik ka vahetatud, egr termostaadi sain alles nüüd kätte (20eur Behr), eks hea hinnaga asju peab ikka kauem ootama! Temperatuur ju peaks ikka nii kaua tõusma, kui saavutab taseme ja siis hoiab. Ei pea üldse kaua sõitma ca 10km, et jõuab 63 peale ja seal ta pidama jääbki, paaruta edasi või tagasi aga ei tõuse, pigem langeb paar kraadi, muidu aga tõuseb kuni 63-ni sujuvalt!

Re: E61 termostaat

Postitatud: 19.01.2013 19:21 26
Postitas Rain.
No näiteks kui temp. jõuab 91 kaadini, siis võib vabalt juhtuda, et ta mingi hetk langeb. Seda eriti just talvel, kuna jahutus on väga võimas sellise külmaga. Ja kui sul radika ees neid labasid ka ei ole, siis langeb veel eriti kiirelt. M-paketiga autodel näiteks neid labasid radikas ees üldse pole.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 00:15 54
Postitas arnis
Mul E39 520D M47 mootor ja -20 välistemp puhul maanteel sõites üle 75€ ei saa kuidagi, 75 juures lülitatakse webasto ka jõuga välja. Mõlemad termpstaadid on korras, radika alumine toru jääkülm. Automaatne tuulesein aga puudub ja pisike mootor ei suudagi -20 puhul 74'st üle minna, eriti kui suur osa soojusest salongi tiritakse.
-10 puhul jõuab 20km'ga 83 kanti ja -5 puhul 93, üle selle ei lähe, termostaadid avanevad. Kütusekulu on suurem kui 80-85 pole saavutatud.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 12:50 23
Postitas Raemees
arnis kirjutas:Mul E39 520D M47 mootor ja -20 välistemp puhul maanteel sõites üle 75€ ei saa kuidagi, 75 juures lülitatakse webasto ka jõuga välja. Mõlemad termpstaadid on korras, radika alumine toru jääkülm. Automaatne tuulesein aga puudub ja pisike mootor ei suudagi -20 puhul 74'st üle minna, eriti kui suur osa soojusest salongi tiritakse.
-10 puhul jõuab 20km'ga 83 kanti ja -5 puhul 93, üle selle ei lähe, termostaadid avanevad. Kütusekulu on suurem kui 80-85 pole saavutatud.

Lao eest luugid kinni ega muud üle ei jää

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 15:00 05
Postitas Rain.
Tundub jah, et siis väikse mootoriga diislid eriti üldse soojaks ei lähe. Minul läks -20-ga maanteel ilusti soojaks ehk siis saavutus 91 kraadi ja seda umbes 25-30 kilomeetriga.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 15:28 42
Postitas arnis
Täna oli Tallinnas -3 ja sain mootori 80 peale, vabakal 55'ga kruiisides kukkus lõpuks kütusekulu 4,6 peale.
Koos peatuste ja asjadega tuli 5,2.
Jah, ma hakkasin siin aretama alumiste ribide sulgemist. Keegi võiks veel mind informeerida, miks on
esistange võres õhukanal ratta koopasse? Kas see kanal jahutab piduriketast või aerodünaamiline trikk
seoses koopas oleva rõhuga vms? Parempoolne peaks olema siis kütusejahutus ja genekajahutus. Keskmine võre on intercooleri oma, aga vaevalt see väga soojaks läheb miinuskraadidega ja rahulikus sõidus talvel. Muidugi ma teen õhutemperatuuri mõõtmised sisselaskekollektori juures ära, before/after kinnipanekut.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 15:37 44
Postitas leits
Mul E39 3.0d ja 2 aastat tagasi vahetatu termostaadid UMs. Siiani maanteel läheb 88C'ni (seda ka -20'ga). Linnas ca 5-6km saab 75 kätte, ilmselt rohkem soites saavutaks ka 87 vms. Webasto muidugi ka töökorras.

Kas tõesti 2.0 ja 3.0 soojaks minemise "vahe" on nii suur? Tean tuttavat, kelle 2.5d läheb samuti kenasti soojaks.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 15:42 32
Postitas arnis
Mis su kütusekulu on? Maanteel/linnas.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 17:35 23
Postitas DaddyV
Mul pole küll E61,vaid E39,aga kardan,et mul omal ka termostaadid ära,pealegi on auto Itaaliast toodud,seal pole vahet,kas ta on korras v ei. Maanteel kukkud temp pea sinise peale armatuuri seieri järgi. Linnas läheb pikapeale soojaks. Panin ajutise lahendusena papitüki ette,nüüd hoiab ilusti tempi. Kui palju see termostaadijant võib küttekulule juurde anda? Mul võtab linnas 12.5 ja ma pole raske jalaga:krt passi järgigi peaks 3.0 135 KW 9.8 l /100 võtma linnas.Webasto töötab ilusti,kuid ta on ka koguaeg tänu külmale mootorile taga. Kas külma mootooriga annab õhulugeja(eeldan,et tal on selline asi) rikkamat segu ka mingi nipiga? Kui palju on temp,kui seier on täpselt püstises asendis? Kolmanda kriipsuni on siis veel jupp maad,rääkimata kriitilisest punasest kriipsust.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 18:19 24
Postitas maarekl
DaddyV kirjutas:Mul pole küll E61,vaid E39,aga kardan,et mul omal ka termostaadid ära,pealegi on auto Itaaliast toodud,seal pole vahet,kas ta on korras v ei. Maanteel kukkud temp pea sinise peale armatuuri seieri järgi. Linnas läheb pikapeale soojaks. Panin ajutise lahendusena papitüki ette,nüüd hoiab ilusti tempi. Kui palju see termostaadijant võib küttekulule juurde anda? Mul võtab linnas 12.5 ja ma pole raske jalaga:krt passi järgigi peaks 3.0 135 KW 9.8 l /100 võtma linnas.Webasto töötab ilusti,kuid ta on ka koguaeg tänu külmale mootorile taga. Kas külma mootooriga annab õhulugeja(eeldan,et tal on selline asi) rikkamat segu ka mingi nipiga? Kui palju on temp,kui seier on täpselt püstises asendis? Kolmanda kriipsuni on siis veel jupp maad,rääkimata kriitilisest punasest kriipsust.
Keskel on mingi 83-110 vist kui õieti mäletan.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 18:36 12
Postitas arnis
Sõida 10km, temperatuur sinna kus see kinni jääb, 70 või midagi. Jää seisma, tee kapott lahti, katsu radiaatori alumist voolikut. Kui see on väga soe, nagu on ülemine voolik, siis vaheta korraga nii tavaline kui EGR termostaat. Ära kõige odavamaid osta. Kui vahetatud, siis tee uuesti see katse. Katsumise maksab 0€, mis seal ikka mõelda? Kapott ei avane?

Kütusekulu kasvab vabalt viiendiku võrra, halval juhul isegi neljandiku, pealegi, webasto koguaeg tiksutab mõttetult. Kui sul manuaal, siis need on väga koledad numbrid, automaadi puhul on halvad.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 18:47 05
Postitas DaddyV
Manuaal on mul. Lasen ära vahetada ja vaatan,mis seis on

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 19:07 29
Postitas DaddyV
maarekl kirjutas:
DaddyV kirjutas:Mul pole küll E61,vaid E39,aga kardan,et mul omal ka termostaadid ära,pealegi on auto Itaaliast toodud,seal pole vahet,kas ta on korras v ei. Maanteel kukkud temp pea sinise peale armatuuri seieri järgi. Linnas läheb pikapeale soojaks. Panin ajutise lahendusena papitüki ette,nüüd hoiab ilusti tempi. Kui palju see termostaadijant võib küttekulule juurde anda? Mul võtab linnas 12.5 ja ma pole raske jalaga:krt passi järgigi peaks 3.0 135 KW 9.8 l /100 võtma linnas.Webasto töötab ilusti,kuid ta on ka koguaeg tänu külmale mootorile taga. Kas külma mootooriga annab õhulugeja(eeldan,et tal on selline asi) rikkamat segu ka mingi nipiga? Kui palju on temp,kui seier on täpselt püstises asendis? Kolmanda kriipsuni on siis veel jupp maad,rääkimata kriitilisest punasest kriipsust.
Keskel on mingi 83-110 vist kui õieti mäletan.
83-110,seda paljupole w? Paljusiis on keskmisest järgmine kriips? Ja sealt kaveelmaad kriitilise piirini. Punase peal on siis 130 w?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 22.01.2013 20:05 26
Postitas arnis
M51 mootoriga oli üks eraldi termostaat radiaatorivees, kui see sai radiaatorivedelikus 91 kätte, pani tööle elektrilise jahuti poolega tööle. Kui radika vesi oli 104 kraadi, pani tööle täispaueriga. Seega, mootoris võib olla paar kraadi soojem. Seega, 100 kraadi ei ole üldse hirm sõita, peaasi et see on reaalselt 100 kraadi, mitte vedelikupuuduses. 100 ja 110 kraadi erinevus on tegelikult üsna väike ja lühiajaline 110 kraadine jahutusvedelik ei ole katastroof. Mittepiiripealmootor ei pane tähelegi.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 29.06.2013 22:47 46
Postitas Ma®tin
Vana teema küll ja suht OT kah, aga minu facelift e61-l need kriipsud tahhokal igatahes ei liigu, neli või viis viimast on ja kogu moos, ka varjatud menüüst cluster instrument testi tehes.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 30.06.2013 09:17 37
Postitas bmw e60 :)
Ma®tin kirjutas:Vana teema küll ja suht OT kah, aga minu facelift e61-l need kriipsud tahhokal igatahes ei liigu, neli või viis viimast on ja kogu moos, ka varjatud menüüst cluster instrument testi tehes.
Pead hakkama ka siis termostaatide vahetusele mõtlema?! Mul talvel liikus aint mõni kriips alla poole enne termostaatide ja jahutus vedeliku vahetust. Kuidas talvel oli? Kas toa küttis soojaks? Peale termostaatide ja jahutusvedeliku vahetust on mul korras mootori temperatuuriga.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 30.06.2013 10:58 41
Postitas Ma®tin
Jutt ei käi mootori temperatuurist ega termostaatide vahetusest vaid sellest et neid liikuvaid kriipse lihtsalt ei olegi, sest muidu liiguks nad Test 2-te tehes ikka, olenemata mootori temperatuurist.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 30.06.2013 19:23 49
Postitas Ragnar
Pole küll e61 aga mootor sama enamvähem.
Sai vahetatud täna termostaat ja kui enne läks pikalt soojaks ning linnas kippus pisut paljugi minema 96C ka kohati ülegi siis maanteel langes vahemikku 70-80C.
Nüüd siis läheb soojaks palju kiiremini ja maanteel hoidis 93-94C aga linnas kipub ikka 96C minema eriti kui natuke vajutada ka.
Ei viitsi seda test7 ka koguaeg ette kruttida, et tempi vaadata aga ei tea ju äkki mingi hetk läheb keema :(

Re: E61 termostaat

Postitatud: 30.06.2013 21:02 25
Postitas maarekl
Ragnar kirjutas:Pole küll e61 aga mootor sama enamvähem.
Sai vahetatud täna termostaat ja kui enne läks pikalt soojaks ning linnas kippus pisut paljugi minema 96C ka kohati ülegi siis maanteel langes vahemikku 70-80C.
Nüüd siis läheb soojaks palju kiiremini ja maanteel hoidis 93-94C aga linnas kipub ikka 96C minema eriti kui natuke vajutada ka.
Ei viitsi seda test7 ka koguaeg ette kruttida, et tempi vaadata aga ei tea ju äkki mingi hetk läheb keema :(
Ei lähe ja kui peaks minema, siis hakkab karjuma! (vähemalt arvan, et peaks hakkama)

Re: E61 termostaat

Postitatud: 15.09.2013 21:16 20
Postitas Kert11
E60 525D 130kw 2004 Automaat, kütusekulu linnas 12,5 (hommikused 5km otsad ja õhtul ka 5km koju tagasi) ja kui nullisin ära ja maanteele läksin siis arvutas keskmiseks peale 300km läbimist 7,5. Tempi pole kusagilt vaadanud, kuid kas see linna 12,5 pole veits palju ja peaks mõtlema termostaatide vahetusele?

Mis teil sellise masina linna kuluks tuleb? (puhast linna siis mõtlen ilma maanteeta)

Re: E61 termostaat

Postitatud: 15.09.2013 21:20 38
Postitas Rain.
5km peale 12,5 on täiesti normaalne kulu, eriti veel kui sa hommikul tööle sõida ning eriti veel kui sa seda tipptunnil teed. Mul oli ots isegi lühem ja keris isegi rohkem keskmiseks. Diiselmootor tahab lihtsalt pikemat sõitmist enne kui mootor soojaks saab ja kütusekulu alla läheb, aga 5km on selleks lihtsalt liiga vähe.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 17.09.2013 12:38 12
Postitas Kert11
Tegin veel ühe vaatluse (see 12,5 oli ühe väikese 10km maantesõiduga, pärast hakkasin mõtlema)
sai siin paari päeva sõidetud 100km puhast linna ja 3 kuni 5km otsad, vahepeal masin seisnud (maha jahtunud - näiteks kaubanduskeskuses jalutanud) ja siis jälle sõidetud, päris palju foore ja ummikuid keskmiseks kiiruseks ca. 30km/h arvutas kokku 15l/100km mis tundub natuke palju. Või 30ga jokutades ongi 15 reaalne?

Pilt

Re: E61 termostaat

Postitatud: 17.09.2013 12:58 07
Postitas Rain.
Natuke palju tundub jah see kulu. Aga enda auto puhul mäletan hästi, et mõlemad termostaadid vajasid vahetust, kuid kütusekulu oli suht ok ja peale termostaatidebahetust läks vast ainutl tsipa madalamaks. Seega selline suur kulu ei pruugi tulla üldse ainult termostaatidest. Aga alustaga võiks jah nende vahetusega.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 24.09.2013 19:20 23
Postitas Kert11
Kus te oma termostaadid lasite vahetada? (tallinna kandis)

Kas mõistlik on varuosad ise osta (näiteks http://www.ebay.co.uk/bhp/bmw-e60-thermostat" onclick="window.open(this.href);return false;) ja lasta need siis kuskil vahetada või tasub kõik ühes kohas teha st. et vahetus+termostaadid samast kohast?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 24.09.2013 19:26 11
Postitas Rain.
Kellel käed otsas, vahetavad ise. Mina näiteks tegin ise, aga eks tuntumad kohad on siin CarMasters, Audacer OÜ, Karivol OÜ jne.

Ebay'st varuosi küll ei telliks ja see termonstaadi hind seal peaaegu sama mis esinduses

Re: E61 termostaat

Postitatud: 24.09.2013 20:47 43
Postitas arnis
Kel garaaž/korralik tööriistakohver olemas, saaks ise hakkama.
Ebay's antud olukorras ei ole mõistlikke variante.
viewtopic.php?f=56&t=99902" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin foorumis aktiivne tegelane, kes leiab mingi hea variandi
ostuks sinu eest. Ütled, et tahad kvaliteetsemat, mitte odavaimat
ja saadki selle, üldjuhul parema hinnaga kui mujal :)
Saad paberi ka ja kui otsustad töökojal lasta vahetada, siis saad
päris garantii ka veel, kuigi termostaat pole väga suurt muret
tekitav kaup.
Ja kui jahutusvedelik on 2+ aastat täis tiksunud, on lihtne lasta
ka see ära vahetada, kuna niikuinii peab välja laskma.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 24.09.2013 20:55 17
Postitas Kert11
Sain just meili peale ühe vastuse (tegin mõned hinnapäringud)

Termostaat maksab 48€, EGR termostaat maksab 25,5€. Termostaatide vahetus
maksab 66€. Kõik kokku maksab 139,5€. Hinnad sisaldavad käibemaksu.

Parimat

Karivol OÜ
http://www.bmwremont.ee" onclick="window.open(this.href);return false;