2. leht 2-st

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 14:10 19
Postitas Aular
Ei ole seda stop leaki sisse kallanud. Leho alguses ise arvas , et radikas on umbes siis pesi ta selle läbi, kõik pidi ilus puhas olema. Lõdvikutes pidi olema normaalne surve , et ei ole liiga kivi kõvad , ega ka liiga pehmed.
Minumeelest point oli ka selles , et kui temp juba üsna üsna kõrge oli , siis ei tahtnud jahutusvedelik "suurele" ringile minna , ehk siis termostaat ei avanenud. kui temp oli seal 100 kraadi juba ja siis järsult pähe andsid , siis lasi termostaadi lahti ja vesi jooksis radikasse , kuni järgmise korrani.
Viga ei saa olla termostaadis endas , kuna see on juba 3 termostaat , mingi 1500km peale . (Kordan , ei ole mingi suvaline odav termostaat)
Kui oma probleemi siin kirjeldasin päris alguses , siis üks foorumlane kohe sebis mu numbri ja helistas, et tal oli täpselt samasugune keiss nagu mul. Ja lõpuks tuli välja et kaanetihend oli ikkagi nihkes. Võitles mis ta võitles aga uuesti ta lahti võeti ja pärast oma viga tunnistati.

Edit: Kütusekulu kohta nii palju , et enne kaanetihendi vahetust , käis naine igapäevaselt selle autoga 50km edasi tagasi tööl , 30% linna ja 70% maanteed ja kompuutri keskmine oli koguaeg 10 või isegi alla selle.
Nüüd peale kaane tegemist , auto kätte sain , panin sisse põleva bensutulega täpselt 60 liitrit, sellega siis sa aetud oma asju 69km linnavahel ja edasi tallinn-särevere-tallinn ehk siis 309km ja järgmine päev otse Leho tööjuurde , mustamäelt sinna oli kuskil 15km, ehk. Sinna jõudes näitas range 79km. see teeb siis kokku , et 60 liitriga sai sõita 408km reaalselt + siis mis kompuutri arust veel sõita saab.

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 14:24 32
Postitas danilka
jah nii oligi kaanetihend oli ära,muidugi kadus ka jahutusvedelikku ,kuid huvipärast hakkasin uurima siis avastasin et väljalaske poole pealt nired jooksevad ,polnud kahtluski et kaanetihend ära ja vb isegi kehvasti või isegi ei julgetud lõpuni pingutada .Õnneks mehed parandasid selle töö ja nüüd maanteel 90-91
linnas 88-90 vahel.Muidugi mul kliima pealt hetkel 26e peale sätidud .aga maanteel 105 palju puudu ei jää .

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 15:28 15
Postitas Aular
Ot ma praegu ei saanud päris täpselt aru , et on sul samamoodi maanteel sõites ? et temp on 105 juures , kui kliima paneelist on ütleme 22-23 pandud ?

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 16:35 15
Postitas ooDDoo
Võta nüüd aeg maha ja lase keegi arvutiga ligi. mina arvan, et asi on pigem nukvõllide/vanose asendist. Karteris ega jahutussüsteemis ülemäärast survet ju pole. Mootor kuumeneb ka ülemäära kui süüde liiga hiline.

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 17:01 49
Postitas arnis
Nagu ma aru saan, siis kütusekulu ONGI 14L/100km?
No siis on jahutussüsteem sul ju korras :? lihtsalt tal on kõvasti rohkem mida jahutada.

Tõsi, ma tean bensiinist vähe, ooDDoo andis väga lihtsa edasise mõtte.
Kui nukid ei ole õiged, siis kindlasti muutub ka küttekulu/minek.
Olgu see Vanose pistik või keegi konkreetselt "viskas üle hamba".

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 17:06 09
Postitas danilka
ei mul kliimal 26 kraadi,minul maanteel 90-91.105 sinu mootoril on kll palju

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 17:08 24
Postitas danilka
eriti ei usu,et leho nüüd väga mööda pani nukkade ja vanosega!

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.03.2013 17:40 33
Postitas Aular
danilka kirjutas:eriti ei usu,et leho nüüd väga mööda pani nukkade ja vanosega!
Leho muidu ütles küll , et 4 korda sättis ajastust vms .
Ja kui nii rääkida , siis nüüd täheldan natuke pikemat käiamist käima minekul kui enne .
Enne külma mootoriga käis hea akuga poolest pöördest , nüüd teeb vähemalt 2-3 tiiru enne kui käima läheb .
Aga üritan teha diagnostika ja siis saab edasi rääkida.

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 09.03.2013 02:05 31
Postitas Aular
InterFace kirjutas:Oli tegelt ka nii suur kulu? Seda ma ei vaadanudki.
Mina olin siis tegelt roolis tln-särevere-tln reisil ja suuremosa ajast oli püsikas kuskil 93km/h peal ja temp suht raudne 100 :roll:
Jep , siis kui me jõudsime tlnasse tagasi , siis oli kulu kompu järgi 14.3 :)

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 08.05.2013 23:07 17
Postitas Aular
Nii viskaks siia siis lõpuks lahenduse. Esmalt tõstan ma 2 kätt üles ja teen suure kummarduse Leho ees , kes asja korralikult veelkord üle vaatas ja ka korda tegi.
Peale auto tagasiviimist käis Leho autoga lekketestis ja avastati siiski 1 väiksematsorti leke sisselaske all (mingi pisike torujupp), see sai korda tehtud. Eelmisest korrast poldud õhku ka korralikult süsteemist välja saadud ja ehk see oligi kogu asja ivaks.
Tagatipuks tuli välja , et autole diagnosti teha ei saanud , kuna autol oli peal 2 signalisatsiooni immoga.
Sealt edasi kulutas Leho 8 tundi signalisatsioonide mahavõtmiseks ja diagnostika võis alata.
Auto ajus oli 50 veateadet , kui õigesti mäletan kõik said ära kustutatud ja ükski tagasi ei tulnud va. spidoploki eeprom error (võis olla ka eprom). Spido sai ka ära vahetatud , aga varjatud menüü näitas ikka 5 kraadi kõrgemat temperatuuri kui näitas idles arvuti.
Leho vahetas ka temp anduri ära aga sellest valetamine ei kadunud , ilmselt kuskil mingi juhe vigastada saanud ja saadab veidi vale signaali.
Kõik sai ilusti üle kodeeritud ja asi toimib nüüd nii nagu peab ja veel paremini kui enne :)
Muidugi nüüdseks suutsin juba käigukasti laiali lasta , aga see on hoopis teine teema :D

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 09.05.2013 00:30 56
Postitas arnis
Hei. Rõõm kuulda. Täna paarutasin Tallinnas. Panin luksuslikult
Konditsioneeri tööle ja nautisin selle rõõmusid :D
Varjatud menüüst avasin temperatuurinäidu ja see püsis 99-102
vahel :D Kui aga arvuti ühendasin, siis too näitas erinevat
juttu, veidi madalamat. Samas ma vaatasin temperatuuri
kliimaseadmest, seega kliimal endal andur kusagil :?
Spido aga saab andmeid siis äkki mootoriplokilt :?

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 09.05.2013 07:55 27
Postitas Aular
Kuskil 102C* juures peaks el.vent puhuma, ma küll ei tea millises astmes aga töötama peaks ta juba kindlasti.
Mul tuli veel välja , et auto aju ise oli ka pekkis nagu ma aru sain siis ei respondinud üldse ja jääb arusaamatuks kuidas auto üldse käima läks ja mingeid erineivaid näite suutis näidata :D

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 09.05.2013 10:59 25
Postitas arnis
Aju vast oli ok, aga immode lisamine keerab üldjuhul täiega s*tta.
Kusjuures läheb elektrivent tööle jah, juba keskmise tugevusega.
Nädalavahetusel teen korda aeglase kiiruse, kuna see küll ei tööta.
See peaks üsna tihti töötama kui kliima on sees, aga ei tööta :D

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 09.05.2013 13:54 45
Postitas Aular
Vent peaks minema tööle esimese kiirusega nii, et paned auto käima , kont sisse ja lähed seisad auto ette ja 20-30 sekundipärast peaks esimesed ringid juba tegema. Tean , et kasutaja Interface/Martol oli nii e39 ja mul on samuti nii.
Aju kohta veel niipalju , et tõesti oli aju nii kutu , et üldse ei töötanud. Peale immode mahavõtmist leidis kõik teised plokid ja atribuudid üles aga aju polnud kuskil , sai aju ära vahetatud ja tekkis ka see kohe juurde.

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitatud: 09.05.2013 22:19 08
Postitas arnis
Jah, täna võtsin esiotsa lahti, üks takisti oli läbi. Õnneks elektriga tegelen, homseks
on korras. Jah, esimene kiirus töötab väga tihti, võibolla ainult maanteel on OFF.