2. leht 2-st

Postitatud: 30.12.2005 15:39 32
Postitas raimo_r
avorex kirjutas:siin on mitu meest juhendanud, et tegutsemise järjekord on järgmine:
1. võta tuled lahti (kapoti alt, kolm ristiga kruvi)
2. puhasta ära luup ja seestpoolt klaas (reflektoriga ole ettevaatlik - liiga palju nühkides oled sellest viimasestki peeglist ilma)
3. pane uued pirnid (philips vision pluss, 250 eeku Hall auto pääsküla raudtee ülesõidu juures)
4. õige reguleering (lase spetsialistil teha, kui ise ei mõista)
...JA SA NÄED, ET E-34 TULED NÄITAVAD PIMEDAS KÜLL
täpsustaks

1. võta tuled lahti
2. puhasta ära luup ja seestpoolt klaas (reflektoriga ole ettevaatlik - liiga palju nühkides oled sellest viimasestki peeglist ilma)
3. poleeri ära klaasid. olen näinud mitmeid vanemaid e34 (m20.m30 moto) millel klaasid on nagu sõjast läbi käinud. reflektor ise on teinekord OK aga killustik teeb väljastpoolt oma töö.
4. vea tuledele uued juhtmed
5. pane uued pirnid - piisab ka tavaline või siis mõni +XX%
6. lase tuled ära reguleerida. vahest on mõttekam ka ise sirgel maanteel pimedas ära reguleerida, sest neid kiputakse liiga üles või liiga alla näitama panema.

ODAVAID uusi tulesid - DEPO ja TYP - soovitan siis, kui vanad tuled tõesti pees ja uusi korralike ei jaksa osta.

Postitatud: 30.12.2005 20:41 01
Postitas Fulber
Nii, tegu tehtud! Ostsin ära need PHILIPSi +50% pirnid ja paigaldasin need lähituledele. Ühtlasi ka puhastasin kõik tuled korralikult ära ja peab tunnistama, et tulemus on suurepärane. Peab veel sama asja tegema ka kaugtuledega.

Postitatud: 30.12.2005 23:12 56
Postitas Roman
Fulber kirjutas:Nii, tegu tehtud! Ostsin ära need PHILIPSi +50% pirnid ja paigaldasin need lähituledele. Ühtlasi ka puhastasin kõik tuled korralikult ära ja peab tunnistama, et tulemus on suurepärane. Peab veel sama asja tegema ka kaugtuledega.
Kahjuks kaugtuledega nii lihtsalt asi ei käi, seal tuleb hakata juba klaasi eemaldama, mis on üpris keerukas protsess :|

Postitatud: 30.12.2005 23:19 00
Postitas Fulber
Roman kirjutas:
Fulber kirjutas:Nii, tegu tehtud! Ostsin ära need PHILIPSi +50% pirnid ja paigaldasin need lähituledele. Ühtlasi ka puhastasin kõik tuled korralikult ära ja peab tunnistama, et tulemus on suurepärane. Peab veel sama asja tegema ka kaugtuledega.
Kahjuks kaugtuledega nii lihtsalt asi ei käi, seal tuleb hakata juba klaasi eemaldama, mis on üpris keerukas protsess :|
Ongi nii? Ma vaatasin, et tagant näevad need tuled samasugused välja. Kas siis kaugtuledel ei käi samamoodi see korpus tagant lahti?

Postitatud: 02.01.2006 14:21 00
Postitas AARE540
Paistb, et ei ole ikka samasugused siiski- http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05

Postitatud: 02.01.2006 15:04 13
Postitas Roman
Fulber kirjutas:
Roman kirjutas:
Fulber kirjutas:Nii, tegu tehtud! Ostsin ära need PHILIPSi +50% pirnid ja paigaldasin need lähituledele. Ühtlasi ka puhastasin kõik tuled korralikult ära ja peab tunnistama, et tulemus on suurepärane. Peab veel sama asja tegema ka kaugtuledega.
Kahjuks kaugtuledega nii lihtsalt asi ei käi, seal tuleb hakata juba klaasi eemaldama, mis on üpris keerukas protsess :|
Ongi nii? Ma vaatasin, et tagant näevad need tuled samasugused välja. Kas siis kaugtuledel ei käi samamoodi see korpus tagant lahti?
Jah nii ongi, et kaugtulesi vigastamatta puhastada tuleb klaas maha muukida, sest tagant saaks ligi ainult pirni pesa august aga see on rohkem nalja tegemine.

Postitatud: 02.01.2006 16:11 42
Postitas Tarmo
see on sama nagu südame operatsioon päraku kaudu :D
või mootori remont summuti kaudu. :D :D :D

Postitatud: 25.01.2006 14:39 02
Postitas Toots
Sai ka siis ükspäev tuled lahti v6etud ja puhastatud,mina olen tulemusega küll rahul,näitavad tunduvalt paremini,tuled olid seest ikka parajalt kakased ka :)

Postitatud: 28.01.2006 23:50 23
Postitas avorex
1. võta tuled lahti
2. puhasta ära luup ja seestpoolt klaas (reflektoriga ole ettevaatlik - liiga palju nühkides oled sellest viimasestki peeglist ilma)
3. poleeri ära klaasid. olen näinud mitmeid vanemaid e34 (m20.m30 moto) millel klaasid on nagu sõjast läbi käinud. reflektor ise on teinekord OK aga killustik teeb väljastpoolt oma töö.
4. vea tuledele uued juhtmed
5. pane uued pirnid - piisab ka tavaline või siis mõni +XX%
6. lase tuled ära reguleerida. vahest on mõttekam ka ise sirgel maanteel pimedas ära reguleerida, sest neid kiputakse liiga üles või liiga alla näitama panema.

Aga millega poleerida klaase - kas kellelgi on kogemusi? minu omal on ka väljast poolt täkkeid täis ning valgustugevus selle tõttu nigelam kui peaks olema

Postitatud: 29.01.2006 12:00 14
Postitas avorex
siin on mitmel probleeme, et pirne esitules ei jätku kuigi kauaks. sellel võib olla mitu põhjust -
1. pinge liiga kõrge - aga siis peaks ka teised lambid autos läbi minema
2. pirnide kvaliteet kehv
3. tuled mustad - temperatuur läheb väga kõrgeks ja lambi eluiga väheneb drastiliselt.

Postitatud: 29.01.2006 16:25 07
Postitas raimo_r
poleerimist soovitatakse teha nii (ise kohe ei lakiks)
enne poleerimist 2000 vesipaberiga pind siledaks ja siis auto poleerimis pasta ja aparaadiga tuled läikima, lõpuks lakiga üle.

Postitatud: 02.02.2006 21:07 43
Postitas Bimmer850
tekkis selline küsimus, et millega liimida tuleklaas tagasi tule külge?

Postitatud: 02.02.2006 23:20 53
Postitas priitv8
Bimmer850 kirjutas:tekkis selline küsimus, et millega liimida tuleklaas tagasi tule külge?
BEN autotarve'st osta nt. klaasiliim. See, millega tuuleklaasi ette liimitakse.

Postitatud: 10.10.2007 00:23 33
Postitas raivo01
Vana teema siis üles leitud.
Kuna päevad järjest lühemad, tahaks ka enda e34 tulesi vähe paremaks saada.
Millega/kuidas tuleks reflektor ära puhastada ilma peeglit kahjustamata? Mingi vänge keemiaga ei julge eriti kallale tormata.

Postitatud: 10.10.2007 17:27 39
Postitas priitv8
raivo01 kirjutas:Millega/kuidas tuleks reflektor ära puhastada ilma peeglit kahjustamata? Mingi vänge keemiaga ei julge eriti kallale tormata.
Ainult kuiva, puhta lapiga!

Postitatud: 10.10.2007 17:42 08
Postitas Cardo
priitv8 kirjutas:
raivo01 kirjutas:Millega/kuidas tuleks reflektor ära puhastada ilma peeglit kahjustamata? Mingi vänge keemiaga ei julge eriti kallale tormata.
Ainult kuiva, puhta lapiga!
Võib kriipsud ikkagi jätta, mina kasutaks tehnilist piiritust, pehmet pintslit ja vatti, kuigi kui kunagi ise puhastasin, siis vatiga jättis kah mõned triibud, aga sain nägijaks ikkagi.

Postitatud: 10.10.2007 17:47 16
Postitas priitv8
Ma jätaks piirituse välja, sest see tahab pealeaurustatud hõbedakihi kohe maha võtta. Enne tasuks reflektori serva peal proovida, mitte kohe koonuse sisse nühkima minna. See kõik muidugi Hella plastreflektori korral. Boschi metallreflektor on "kõvem".

Postitatud: 10.10.2007 19:08 45
Postitas Roland325
Aga millega poleerida klaase - kas kellelgi on kogemusi? minu omal on ka väljast poolt täkkeid täis ning valgustugevus selle tõttu nigelam kui peaks olema
Kahjuks/õnneks on E34-l klaasist tuled ja neid poleerida ei saa. Olen ise proovinud ja ei muutu praktiliselt midagi, ainult see, et poleerimine puhastab klaasi pinna ideaalselt puhtaks(pigi, kärbsed jne) aga kivitäksude vastu ei aita muud, kui uus klaas! E39-l aga on plastikust tuled ja nende poleerimine muudab küll pinna tunduvalt rohkem läbipaistvamaks(kui muidugi on tuled tuhmunud)

Postitatud: 12.10.2007 07:29 12
Postitas joffe
Üritades ka lähitulesid lahti võtta avastasin, et ühe kruvi keeramist segab regulaatori mootor. Mis võttega seda eest ära saab?

Postitatud: 12.10.2007 10:27 42
Postitas AARE540
Sellest mootorist läheb kruvikas- tõsi küll, natuke poolviltu mööda. Ära peaks saama nii, et mootori ühe kõrva küljes olev tüübli pulk välja lükata ja siis mootor ära võtta. Aga seda ei ole minu praktikas veel vaja olnud.

Postitatud: 14.10.2007 14:08 11
Postitas joffe
Kuidagi sain hakkama, luubid said puhtaks aga vist jäi niiskust tsipa külge ja "naeratus" läks uduseks. Tea, kas see ära kaob ajapikku? Sisse said õrnalt sinised Philipsid. Nüüd paistavad pargid nõnna kahvatud! Kes ütleks, kuidas pargid välja käivad, pole neid ise veel vahetanud, kas tuleb kuhugi poole keerata ka või tulevad tõmmates? Tänud teadjatele!

EDIT: Proovisin nii ja naa (mitte täie jõuga) ja tegin asja endale selgeks. ;)

Postitatud: 31.10.2007 23:57 35
Postitas Genne
Mul on praeguse autoga (E32) esimene sügis käsil ja seega tulid päevakorda esituled. Käisin siis ÜV punktis neid regullimas, olid veits paigast ära, nii ja naa. Panime stendi abil paikka. Kuid praktikas õhtuti sõites polnud miskit näha:
1. Lähituledega oli valgustatud ainult sõidutee vasak pool.
2. Kaugtuledega oli valgustatud ainult ninaalune :lol:

Seega võtsin iluribid maha ja läksin pimedas siledat teed otsima (polegi nii lihtne sellist teed leida :roll: ).

Ja pärast 60-min. regulli (teised mitte asjasse puutuvad tuled katsin järjest kinni) oli juhi seisukohast võttes tulemus 4+.
Ning hiljem garaaži sisse sõites oli näha, et olin tulesid veits üless ja paremale suunanud (vanad tulede asendid märkisin enne seinale).
Pika jutu lõpetuseks soovitan oma naha peal proovida esituled paikka panna. Minu puhul - ISE TEHTUD- HÄSTI TEHTUD.

Äkki oli kellelegi sellest jutust kasu :cool:...

Postitatud: 01.11.2007 00:39 15
Postitas rt23
Kes ütleks, kuidas pargid välja käivad, pole neid ise veel vahetanud, kas tuleb kuhugi poole keerata ka või tulevad tõmmates? Tänud teadjatele!


minuteada käivad ikka keerates nii 90kraadi.
Tulede teemal niipalju et kui ikka valgus on nõrgaks jäänud ja puhastamine enam ei aita siis tasub ikka investeerida uutesse tuledesse juba :D efekt tuleb kõige suurem, ja muidugi ka õige regull kindlasti. Ei tasu panna lubatust tugevaimaid pirne, ise olen näinud kõrbenud tulesid ehk refflektor oli konkreetselt sulanud :? võin teha ka pildi millagi :) tuled olid sama head kui korralikel tuledel parkidega sõites :roll:
Ise vahetasin oma E34-l esituled uute vastu, käisin üv- punktis regullis ka ära ja tulemus on ikka väga hea :D

Postitatud: 20.11.2007 23:55 16
Postitas Genne
Hea kui põlevad läbi ainult pistikud, halvemal juhul tugevamata pirnidega põlevad ka juhtmed ja siis põleb... :shock: :shock: :shock:

Postitatud: 03.01.2008 18:42 03
Postitas pikk66
Ostsin Osrami Night Breakerid pooltuledesse (tuled said juba sygisel puhastatud). Tee on ikka tyki valgem, kui tavaliste pirnide ja lihtsalt puhastatud tuledega, täistulede järgi pole nagu enam vajadustki :D Ainus mure, mis tekkis, et regulaatorid ei tööta. Pika sudimise peale yks korraks tegi häält ja see oli ka kõik :cry: Oleksin väga tänulik, kui keegi elektri alal natuke targem ytleks, millisele otsale neist kolmest voolu peale lasta, et proovida, kas viga lihtsalt auto poolses (mis oli kergelt "samblane" - loputasin Contact Cleaneriga)pistikus või on regulaatorid ise läbi. Autoks siis e34 525i 1993