2. leht 3-st

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 13.05.2013 15:22 56
Postitas Aular
Diislil on 107C* palju juba jah.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 13.05.2013 16:52 12
Postitas mj6u
103 või 105 C juures peaks rakenduma kondivendi viimane kiirus. 107 on juba paha, õiget soojagi pole õues olnud veel ju.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 13.05.2013 18:14 54
Postitas arnis
102 juures rakendub kiirus 2. Ei tahaks väga uskuda, et 107 puhul on juba pekkis.
Ametlikult overheat algab 125 peal.

Kordan uuesti, et temperatuur ise ei ole aamen ploki tuksi minemises.
KUI vedelik soojeneb ühtlaselt ja sujuvalt 115 kraadi peale ja EI kee, ehk ei ole
mingi poolvesine 3a vana lahus NING pump töötab edasi ja pumpab vett särgis
edasi, siis katastroofi garantiid ma ei annaks.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 13.05.2013 18:26 48
Postitas ooDDoo
Ärge ajage termosiduri tööd kliimavendi kaela

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 13.05.2013 18:32 16
Postitas killer666
Plokikaas saab siis viga kui vesi hakkab keema. Normaaltingimustes on see 100, aga kuna jahutus syteemis on ju rõhk, siis vedelik peaks keema minema kõvasti suurema temperatuuri peal. Jahtus 5 minutit ja läks ilusti käima. Tegelt ju oli temp siis eelmisetl kordadel kõrgele läinud, kuna vahepeal kahtlustasin juba pumba lõppu.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.05.2013 00:22 27
Postitas arnis
Teooria kõik õige, aga väike nüanss: jahutussüsteemis ei tohi olla vesi.
Ei kaevuvesi, ei värska vesi, ei filtreeritud vesi, ega destileeritud vesi.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.05.2013 07:47 50
Postitas killer666
Hmm, ma sain kaasa eelmisega kanistritäie miski neoonrohelist jahutusvedeliku ja seal etiketil on ettenähtud kohe, et 2 osa vett ja 1 osa seda ollust -28.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.05.2013 07:53 54
Postitas ooDDoo
Isiklikult rohelise tosooli ja m51 mootoriga on väga halvad kogemused kuna roheline tosool söövitab ajapikku alumiiniumit. Õnneks pääsesin plokilkaanele peale keevitamise ja lihvimisega

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.05.2013 11:35 57
Postitas Aular
Kas mitte punane jahutusvedelik polnud söövitava toimega ?
Mul ka roheline vedelik sees ja see pandi sisse UMis .

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.05.2013 11:38 27
Postitas arnis
BMW-sse pannakse siniseid ja rohelisi. Punane pidavat tihenditele midagi tegema, aga mitte küll metallile.
Ise ostan alati valmislahust.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 18.05.2013 17:21 45
Postitas killer666
Võtsin stange eest ja leidsin põhilise vea üles. Nimelt mingil põhjusel on terve kondiradika eestpoolt lihtsalt pori-õli täis kittinud ja läbi radiaatori mingit õhku ei käi. Mootori radikas saab õhku kuskilt 10cm vahest, mille võrra on kondiradikas väiksem. Proovisin igasuguste vahenditega, nii bensiini, diisli kui mootorileoytusvahendiga, aga heaks seda asja ei saanud.

Ventikal tundub, et on magnet seest lahti, kahjuks mootor ise vabatahtlikult lahti ei tule , siis sellega tegeleda ei viitsinud.Õhu parema voolvuse tagamiseks jätsin selle ventika korpuse ja ventika üldse tagasi panemata. Vaatab kuidas asi ennast siis õigustab. Vähemalt ruumi on nüüd neerudetaga niipalju, et pääseb ilusti survekaga radikat lödistama.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 19.05.2013 01:36 45
Postitas arnis
Ma sain survekaga otse pritsides asja puhtaks.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 19.05.2013 10:02 33
Postitas kella4
Ise hakkasin alles peale 1.5 aastast sõitu selle masinaga kliima ventika peale mõtlema :mrgreen: Mul kliima koguaeg sees, suvel kuuma ilmaga kohapeal tiksudes hakkab visco tööle ca 102-103 pealt aga kliimaventikat pole veel töötamas näinud ega kuulnud - kuna või mis tingumustes see üldse töötama peab ?

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 19.05.2013 11:12 48
Postitas arnis
Konditsioneeriga peaks tööle minema rahulikult, 103 kraadi puhul juba poole võimsusega, 108 kanti max võimsus.

Mul müüa terve eksemplar kui tahad korda teha :)

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 19.05.2013 14:33 55
Postitas killer666
Tundub, et sai hea. Sõites läheb 93, kohapeal 89-90.Linnavahe pole proovinud, aga vahe on meeletu. Mul peaks kuskil e34 ventikas olema, sel peks sama mootor olema vist.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 20.05.2013 11:26 56
Postitas melx
Autoks 530d Kliimaga sõites maanteel näitab 100 kraadi, ja ilma kliimata 94 kraadi on see normaalne ? Kliima ventikas ja visco(visco rakendub umbes 95C) töötavad täiega, nii et autol pole jõudu enam. Mis üldse M57 norm temp on?

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 20.05.2013 11:42 28
Postitas mj6u
Mul 330d kliimaga kuskilt 93 C. Visko hakkab ka umbes sellest temperatuurist uugama.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 20.05.2013 22:51 46
Postitas olkapolka
palavusega pidigi uimasem olema,kuna kuumas õhus on hapniku vähem. Ja mida vähem hapniku, seda kehvem põlemine ja on uimasem. Täpselt ei oska seletada, aga eks teadjamad aitavad. Oma autol olen ka just palavate ilmadega linnas täheldanud jõukadu.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 02:14 27
Postitas arnis
Hapniku kontsentratsiooni muut on ulme.
Aga kilovatte läheb vähemaks termodünaamika reeglite tõttu.
Intercooler ei jahuta alla välisõhu temperatuuri.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 12:34 16
Postitas melx
melx kirjutas:Autoks 530d Kliimaga sõites maanteel näitab 100 kraadi, ja ilma kliimata 94 kraadi on see normaalne ? Kliima ventikas ja visco(visco rakendub umbes 95C) töötavad täiega, nii et autol pole jõudu enam. Mis üldse M57 norm temp on?
Kas veepumbast võib kraadid nii üles ajada? (Visco töötab, kliima vendikas ka töötab)

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 13:11 22
Postitas arnis
Ummistunud radiaatorid võivad takistada jahutust.
Minul oli korralikult õlitolmu segu ribide peale kinnitunud.
3 tundi tööd ja kõik radiaatorid survepesuriga puhtaks pestud :)

100 kraadi on veel talutav, aga peaks 93 kandis olema ideaalis.
Kütusekulu on maanteel ikka alla 7l/100km?

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 13:16 11
Postitas melx
arnis kirjutas:Ummistunud radiaatorid võivad takistada jahutust.
Minul oli korralikult õlitolmu segu ribide peale kinnitunud.
3 tundi tööd ja kõik radiaatorid survepesuriga puhtaks pestud :)

100 kraadi on veel talutav, aga peaks 93 kandis olema ideaalis.
Kütusekulu on maanteel ikka alla 7l/100km?
Kulu pendeldab maanteel 6,5 ja 7 aga linnas kerib keskmine 11 peale.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 13:55 58
Postitas arnis
Liiga palju. Või on tegu automaadiga+erilise sõidumaneeriga?

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 14:39 27
Postitas melx
arnis kirjutas:Liiga palju. Või on tegu automaadiga+erilise sõidumaneeriga?
Tegu on automaadiga aga sõida kuidas tahad, ikka 11 keskmine.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 15:31 55
Postitas mj6u
Mul 330d atm on linnas praegu 8.8 keskmine. Suht lühikesed otsad ja suht raske jalaga.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 21.05.2013 18:43 13
Postitas arnis
melx kirjutas:
arnis kirjutas:Liiga palju. Või on tegu automaadiga+erilise sõidumaneeriga?
Tegu on automaadiga aga sõida kuidas tahad, ikka 11 keskmine.
Siis ei ole probleem jahutuses vaid selles, miks nii palju tarvis läheb.
Mis sa rehvidesse lasid ja mitme tollised need on.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 22.05.2013 09:28 58
Postitas melx
arnis kirjutas:
melx kirjutas:
arnis kirjutas:Liiga palju. Või on tegu automaadiga+erilise sõidumaneeriga?
Tegu on automaadiga aga sõida kuidas tahad, ikka 11 keskmine.
Siis ei ole probleem jahutuses vaid selles, miks nii palju tarvis läheb.
Mis sa rehvidesse lasid ja mitme tollised need on.
Rehvid ees ja taga 17"/45/235, ja 2,3 atti. Muidugi linnas on suhteliselt lühikesed otsad, 5 km igapäev tööle ja peale tööd linnas veel 1,5 km otsad. Võibolla see keribki keskmise üles.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 22.05.2013 10:35 39
Postitas hansu
See 11 on täiesti normaalne, tehaseandmetel on linnakulu 11,6
Jahutuse parandamiseks puhasta radikad esmalt ära.
Taga rehvides peaks vähemalt 2,7 olema.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 22.05.2013 10:49 49
Postitas melx
hansu kirjutas:See 11 on täiesti normaalne, tehaseandmetel on linnakulu 11,6
Jahutuse parandamiseks puhasta radikad esmalt ära.
Taga rehvides peaks vähemalt 2,7 olema.

Mul on keskmine 11 ja linnas saab 30 liitri küttega sõida 200 km umbes. See teeks siis linna kuluks 15. Vist on nii, kui eksin siis las keegi parandab.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 22.05.2013 12:18 57
Postitas arnis
hansu kirjutas:See 11 on täiesti normaalne, tehaseandmetel on linnakulu 11,6
Jahutuse parandamiseks puhasta radikad esmalt ära.
Taga rehvides peaks vähemalt 2,7 olema.
Eestis pole neid linnasid, millega autode linnakulu mõõdetakse.

Ma tõstaks rehvirõhku 2.4 ees, 2.6 taga peale. Ei mingeid kohapeal tiksutamisi;
kui auto peaks koha peal tiksutama rohkem kui 1 minut, on täiesti mõistlik see
lihtsalt välja lülitada.

Kas õhulugeja ja ABS funkab? Iseenesest radikate puhastamine on täiesti arvestatav tegu,
mina tegin ja asi läks ikka kõvasti paremaks.


Marto, kui sa endal ka rehvirõhu üles tõstaks, siis ÜHTLASEL sõidul (maantee) suur velg
ja lai muster kütusekulule MÄRGATAVALT lisamaksu ei panegi. Ainult et rehvi seina
puudulikkus arvatavasti takistaks sul niimoodi sõitmast.