2. leht 2-st

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 14:46 51
Postitas Ma®tin
Ega selles ragistamises halba ei ole midagi muidugi, aga jube häiriv oli see, et lülitasid DSC välja, aga kuskil paksemas lumes või külavaheteedel saba liputades hakkas ta endast julmalt märku andma. 3.0d-l just vast otseselt puudust ei tulnud, aga üle jõud sellest pidurdamisest ka ei käinud, ikka pidurdas hoogu maha. Väga paksus lumes põhjagaasiga tõmbas vaikselt kiirust alla kuni esimese käiguni, samamoodi nagu kogu DSC sisselülitatuna.
Ma olen sellega nõus, et mõnes olukorras oleks ma paksu lume sisse kinni jäänud ilma ADB-ta, ehk siis täiesti lahtise tagadifriga.
Aga fun-elemendi talvesõidul nullib see üsna ära.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 15:51 05
Postitas arnis
Nojah, see fun ongi see argument. E39-l vist ei saa tõesti kogu DSC süsteemi välja lülitada, nii
nagu E46-el saab; saab loomulikult kaitsme välja tõmmata kui läheb liiklusväliseks
tegevuseks, kusagil huvitaval rajal vms.
DSC ei tohiks väljalülitatud olekus esirattaid ragistada :? Segaseks jäi, mis süsteem siis teeb.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 16:04 35
Postitas Ma®tin
E39-st ma ei tea midagi, aga E46 puhul peaks olema nii:

Tagaveoline auto, kolm võimalust (variandi nr 2 jaoks lühike DSC nupu vajutus, variandi 3 jaoks pikem):
1)DSC ON, ADB ON
2)DSC OFF, ADB ON
3)DSC OFF, ADB OFF.

Neliveoline auto, kaks võimalust
1)DSC ON, ADB ON
2)DSC OFF, ADB ON

ADB ON reziimis esirattad on täiesti puutumata, tagumised ragistavad.
Samas on kuskilt justkui meelde jäänud, et esimestel DSC-del polnud ADB-d? Neid on ju tänaseks päevaks jumal teab mitu generatsiooni, E46 puhul küll oli DSC III vist viimane, täiesti kindel pole.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 16:54 37
Postitas hansu
Minu 530d manuaal Touringul 2001/9 küll mingit ADB-d pole.
Kui DSC nupu vajutad siis tuleb kogu süsteem maha, nii et võib vabalt ühte ratast keerutada.

Ja "arnis" siledal libedal teel saab tõesti DSC-ga kiiremini hoo sisse, aga paksus lumes või jäistes roobastes manööverdades LSD vastu ei saa.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 17:13 21
Postitas kiire-lauri
E 39 dsc on ka niisama sõites hea suvel/talvel. Auto ei lähe kuidagi risti ja kohapealt saab väga hästi minema kui rehvid head. Aga ega seda lsd'd polegi vaja offroadimiseks lumes vaid ikka ,et oleks parem driftida. Selleks ,et vahel külge panna pole mõtet ju teist autot pidada!

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 18:51 07
Postitas arnis
Ja selle jaoks, et 10-15 minutit aastas driftida, ei ole tarvis LSD diffrit,
iga minut maksab 30€, odavam on soovitud autot rentida kui endal tuunida.

Võibolla tõesti on erinevused erinevates aastates/mudelites.
Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 19:11 50
Postitas Alari.
Kas e38sal võib ka olla ADB süsteem?
Kui nüüd hoolikalt eelmist aastat meenutada siis lühikese DSC nupuvajutusega sai küljetatud küll ja küll aga,kui puutusid kasvõi korraks piduripedaali siis ragiastas auto end ise rooliga suunatud suunda ja sirgeks?
Tol hetkel ei mõeld testida pikemat vajutust. :roll:
Ning eelmise e39saga(ASC) võrreldes on hetke masinaga lõbusõitu kuidagi kordades lihtsam ja mugavam teha.Nagu seda kasutaja testivõitja mainis. :roll:

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 19:22 00
Postitas Silver88
Nohh kui kellelgi niiväga mingit probleemi on talvel kohapealt minema saamisega, siis aitab ka lihtne satelliittde kinnikeevitamine diffris ja veavad 100% mõlemad rattad :D

E39 diffreid liigub väga soodsa hinnaga juba :D

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 19:30 21
Postitas jass161
Silver88 kirjutas:Nohh kui kellelgi niiväga mingit probleemi on talvel kohapealt minema saamisega, siis aitab ka lihtne satelliittde kinnikeevitamine diffris ja veavad 100% mõlemad rattad :D

E39 diffreid liigub väga soodsa hinnaga juba :D
Talveks kärab kemppi jah, aga suvel igapäevasõiduks jama

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 19:40 51
Postitas Ma®tin
arnis kirjutas: Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.
Natuke kaheldav.. Eelkõige seepärast, et võimsamad bensukad olid kogu aeg tootmises vahepealsel ajal, kui LSD kaotati ja ADB tuli. E39 ja E38 V8-d ja miks mitte ka võimsamad E46-d pidid leppima ASC-ga, mis ei täida minuarust mitte mingisugust funktsiooni. 540i on IMO lahtise difriga suisa ohtlik ja sisselülitatud ASC-ga paigaltstardis sama kiire kui 520i.

Isegi E46 328i-ga oli üsna keeruline suvel kiiremaid liigutusi teha, kas ASC rikkus asja täiesti ära või keris sisemine ratas kurvis tühja.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 19:57 55
Postitas Tauri_J
ASC ongi põhimõtteliselt ainult veojõukontroll

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 20:58 05
Postitas jass161
arnis kirjutas:Ja selle jaoks, et 10-15 minutit aastas driftida, ei ole tarvis LSD diffrit,
iga minut maksab 30€, odavam on soovitud autot rentida kui endal tuunida.

Võibolla tõesti on erinevused erinevates aastates/mudelites.
Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.
Kuidas ta töökindel on, mingihetk annab nt abs andur saba ja ongi kogu süsteem maas nt. LSD on töökindlam. Ise igapäev võidusõidu tehnikaga tegeledes, ei kujutaks ettegi ilma lsd rajaautot. Julgen väita, et LSD-ga sõidab raja nt 2min läbi aga ilma 3min. Aga 12 kuu jooksul 30 päeva kasutada lsd, siis pole pointi asjal. Eks ASC, DSC on rohkem turvalisuse tagamiseks algajale juhile :lol:

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 22:36 56
Postitas arnis
jass161 kirjutas:
arnis kirjutas:Ja selle jaoks, et 10-15 minutit aastas driftida, ei ole tarvis LSD diffrit,
iga minut maksab 30€, odavam on soovitud autot rentida kui endal tuunida.

Võibolla tõesti on erinevused erinevates aastates/mudelites.
Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.
Kuidas ta töökindel on, mingihetk annab nt abs andur saba ja ongi kogu süsteem maas nt. LSD on töökindlam. Ise igapäev võidusõidu tehnikaga tegeledes, ei kujutaks ettegi ilma lsd rajaautot. Julgen väita, et LSD-ga sõidab raja nt 2min läbi aga ilma 3min. Aga 12 kuu jooksul 30 päeva kasutada lsd, siis pole pointi asjal. Eks ASC, DSC on rohkem turvalisuse tagamiseks algajale juhile :lol:
LSD riknemine on märksa tõenäolisem kui ABS anduri "järsk saba andmine". ABS andur ei ole kuludetail (nagu seda on LSD).
Olgu juht nii kogenud kui see üldse võimalik on, pole võimalik DSC süsteemist üle saada. Libedal teel suurel kiirusel käest läinud autot pole võimalik alati 4 sisendiga (rool, pidur, käsipidur, gaas) tagasi tuua. DSC saab seda aga teha väga suure tõenäosusega.
Ja palun ära ainult ütle, et oskustega juht ei sõidaks "üle enda ja auto võimete", eriti veel igapäevase võidusõidu tehnikaga tegelejana.
Tunne oma vaenlast (külglibisemisvastane süsteem), vastasel juhul pole sinust suurt sõdurit.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 26.11.2014 23:38 40
Postitas jass161
arnis kirjutas:LSD riknemine on märksa tõenäolisem kui ABS anduri "järsk saba andmine". ABS andur ei ole kuludetail (nagu seda on LSD).
Olgu juht nii kogenud kui see üldse võimalik on, pole võimalik DSC süsteemist üle saada. Libedal teel suurel kiirusel käest läinud autot pole võimalik alati 4 sisendiga (rool, pidur, käsipidur, gaas) tagasi tuua. DSC saab seda aga teha väga suure tõenäosusega.
Ja palun ära ainult ütle, et oskustega juht ei sõidaks "üle enda ja auto võimete", eriti veel igapäevase võidusõidu tehnikaga tegelejana.
Tunne oma vaenlast (külglibisemisvastane süsteem), vastasel juhul pole sinust suurt sõdurit.
Quaife lsd on 3a rallikrossis ja jääl piigiga vastu pidanud, vaevalt see "jäme" e39-gi sest jagu saab lühikese ajaga. Aga igapäevasõidus on dsc, asc hea asi muidugi, enda e46 dsc peal ja ei ütle ühtegi halba sõna( teeb igapäeva sõidu meeldivaks). Aga kui rada sõita( ehk kontrollid ise autot, mitte vastupidi), siis asc, dsc lsd-ga küll ei asenda. Ja kui ikka lammas oled ja pilli totaalselt käest lased siis ei aita dsc ka (proovitud).

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 27.11.2014 00:21 22
Postitas testivoitja
Ma®tin kirjutas:Pidurite ragistamist sa ei tunne talvel driftides, kui dsc väljas? Peaks kuulma, et vahepeal "kakub" üsna isuga, E46-l see märkamatuks kohe kuidagi ei jäänud igatahes. ADB-ga varustatud tagaveolistel peaks olema nii, nagu uuematel DTC-ga autodel, kui kauem peal hoiad, lülitab kõik vàlja, korra vajutades jääb ADB aktiivseks. Nelikveolistel esimestel X5-tel ja E46-tel ei saagi ADB-d(neil tegelt ADB-X) maha muidu, kui ABS kaitse eemaldades. Siis on tagaveoline ka sisuliselt muidugi.
Kui küsimus oli mulle, siis ei tunne mingit ragistamist. Üks lühike nupu vajutus ja kõik süsteemid on maas. Ise näiteks liiklengi talvel 80% DSC välja lülitatult, sest ma tahan autot ise kontrollida, mitte et auto kontrolliks mind, ragisedes ja mitte midagi muud tehes :D Selles mõttes, et kui ise loll, siis puhta füüsika vastu ei saa ka see DSC.

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 27.11.2014 17:03 53
Postitas Ma®tin
Sulle jah :)

Järelikult kõigil DSC-ga BMW-del pole ADB funktsiooni.
Seda enam jääb arusaamatuks, miks LSD lisavarustusest ära kaotati.

Muide, kes veel ei tea.. Talvine difri käitumine oleneb ilmselgelt suures osas ka rehvi/velje mõõdust. Mul olid eelmine talv 16 kõrge profiiliga rehvid, differ oli ikka "väga lahtine". See talv jäin 18" peale, nagu täiesti normaalne auto jälle, hoiab ilusti mõlemat ratast järgi, kui auto nii kreenis pole.

Ja sellest tulenevalt.. See touringu/sedaani erinevus võib olla äkki tingitud tagumisest õhkvedrustusest, mis hoiab touringu tagaotsa veidike stabiilsemana?

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 27.11.2014 19:06 30
Postitas Rist0
Ütleme nii,et siin videos " onclick="window.open(this.href);return false; räägib asjast inimene kes tõesti TEAB ka millest ta räägib,mitte ei aja mingit joga suust välja!

Re: e39 Lsd differ

Postitatud: 28.11.2014 09:14 18
Postitas testivoitja
Konkreetselt minu auto on juba tehasest keerdvedrudel, nüüd all H&R 40/15 madaldus.
Ja ADB funktsioon on mul samuti, aga E39 puhul on ON/OFF üks nupu vajutus kõikidele kontrollidele. Mäletan ise ka E46 ajast, et sellel pidi mingi 5s nuppu all hoidma, et kõik maha saada.