2. leht 7-st

Postitatud: 10.08.2004 15:32 21
Postitas Photo123
kas oskab keegi siis öelda kas ma oma autule ka saan selle paigaldada? Autuks siis 520 89a, autumaat kah veel.

Postitatud: 18.08.2004 22:13 23
Postitas Kristo_P
Toon teema ette jälle!

Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)

Priit kas mul on siis võimalik suur kompu ilma lisa atribuutiteta külge panna? (samas mul ei saa spidole kuvada kompuutri näite,pole seda lülitit suunatule kangi otsas -kas sellest midagi ei olene)

Postitatud: 18.08.2004 23:21 49
Postitas priitv8
Kristo_P kirjutas:Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)
Kui on paks kimp, hakkab juba looma. See kimp ise ei ole veel high. Laias laastus on kogu auto kaabeldus kas low (520 ja alla) või high (525 ja üles)
Kristo_P kirjutas:Priit kas mul on siis võimalik suur kompu ilma lisa atribuutiteta külge panna? (samas mul ei saa spidole kuvada kompuutri näite,pole seda lülitit suunatule kangi otsas -kas sellest midagi ei olene)
Kas spidol see tekstitabloo on? Kui on, siis:
- on paremad lootused see kompu käima saada (ilma chipita kompusid liigub hulgem)
- saab ka sinna kuvada. Ilma komputa ei pandud ka sellist suunatulekangi
- kangist sõltub ainult kompu kaugjuhtimise/tahhotabloole kuvamise võimalus. tahad seda, vaja ka kang vahetada.

Postitatud: 18.08.2004 23:29 00
Postitas Kristjan_K
priitv8 kirjutas:
Kristo_P kirjutas:Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)
Kui on paks kimp, hakkab juba looma. See kimp ise ei ole veel high. Laias laastus on kogu auto kaabeldus kas low (520 ja alla) või high (525 ja üles
Siit võin siis välja lugeda et mul suht suur lootus 525'le compu taha panna?

Postitatud: 19.08.2004 00:34 46
Postitas Kristo_P
priitv8 kirjutas:
Kristo_P kirjutas:Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)
Kui on paks kimp, hakkab juba looma. See kimp ise ei ole veel high. Laias laastus on kogu auto kaabeldus kas low (520 ja alla) või high (525 ja üles)
Kristo_P kirjutas:Priit kas mul on siis võimalik suur kompu ilma lisa atribuutiteta külge panna? (samas mul ei saa spidole kuvada kompuutri näite,pole seda lülitit suunatule kangi otsas -kas sellest midagi ei olene)
Kas spidol see tekstitabloo on? Kui on, siis:
- on paremad lootused see kompu käima saada (ilma chipita kompusid liigub hulgem)
- saab ka sinna kuvada. Ilma komputa ei pandud ka sellist suunatulekangi
- kangist sõltub ainult kompu kaugjuhtimise/tahhotabloole kuvamise võimalus. tahad seda, vaja ka kang vahetada.
tabloo on küll olemas. Ehk siis kompuuter mis ütleb kui midagi on läbi/otsas - kas siis pirn või jahutusvedelik. Mis asi see ilma chipita kompu on? Mis nüüd edasi tuleks kindlaks teha?

Postitatud: 19.08.2004 00:44 51
Postitas Ivar
kimmo kirjutas:Digitaalne kell, temp näidik, täistunni meeldetuletus:
Pilt
Ma panin omal teadmatusest selle ME peale ning juba oli paanika, et mis krt piiksub, aga ühtegi veadeadet ei anna, mine või hooldusesse :lol: Tänud Kimmo :)

Postitatud: 19.08.2004 10:12 31
Postitas suslik
mina tahaks teada kuidas ma selle dugikella kätte saaksin.Mägin suurt vaeva ja võtsin maki välja, kuid kasu ei miskit.

Postitatud: 19.08.2004 10:45 53
Postitas Ragnar
ma oletan, et ta käib samamoodi nagu analoog kell.
Kui stereo ära võtad siis pistad käe sealt avast sisse ja
kella peal peaks olema selline väike kang.
Ma algul üritasin seda üles alla liigutada aga seda tuleb mõõduka jõuga
salongi suunas suruda. Käib väike nõks ja kell peaks väljas olema.

Postitatud: 19.08.2004 12:29 31
Postitas Kristo_P
Ise proovisin sama moodi kui ei saanud kuidagi sellele kangile ligi ja võtsin keskkonsooli lahti 10m ja valmis - midagi ära ka ei lõhkunud :)

Keegi digikella ei taha osta? :)

Priit kas e32 pealt võetut kompu töötab? Või on minig oht ,et hakkab segast peksma..

Postitatud: 24.09.2004 01:15 09
Postitas Olts
Nonii sai siis ka digikell OBC vastu vahetatud. Kui auto on high varustusasmega ja tehasealarmi pole paigaldatud tuleb lihtsalt pin 17 juhtmele (punane-kollane-hall) vool peale lasta - soovitatavalt ühendada pin 9 (punane, kollase triibuga) juhtmega, millele omaette kaitset pole mõtet vahele panna, kuna kõik vooluga juhtmed, mis OBC pistikusse tulevad on naunii eelnevalt kaitsestatud. Kuna OBC on sügavam kui kell siis tuleks vahetada ka pesa, mis käib vist koos keskkonsooliga või vanalt pesalt tagumine sein maha lõigata, mis on lihtsam ja odavam variant. Kinnotushoob on kõigil(kell,digikell, OBC) sama niiet pole vaja karta et peale pesa lõikamist tekib probleeme OBC kinnitamisega.

To Kristo_P: E32 oma töötab küll ainult kütusekulu hakkab valetama, sest E32 on suurem paak. Aga kütusekuluga panevad enamasti kõik kompud puusse. Muus osas ei tohiks probleeme olla.

Postitatud: 24.09.2004 09:12 15
Postitas Viljar
Minul on ka selgunud, et selle kella taga suur punt juhtmeid ja selline pikk pistik, seega nagu ma aru saan, siis on minul ka compu võimalus olemas.
Ma nagu ei lugenud välja, et mis selline suur compu ka maksta võib

Postitatud: 24.09.2004 09:54 00
Postitas Olts
Jah, ostsin KB kuulutusest, ja OBC koos raamiga maksis 700 raha. Igor tahtis E34 suunatulekangi eest vist 250

Postitatud: 25.09.2004 22:56 58
Postitas priitv8
Olts kirjutas:To Kristo_P: E32 oma töötab küll ainult kütusekulu hakkab valetama, sest E32 on suurem paak. Aga kütusekuluga panevad enamasti kõik kompud puusse. Muus osas ei tohiks probleeme olla.
Huvitav, kust sellised jutud pärinevad? E32-l endal on nii 80, 90 kui 100 liitriseid paake, arvad et igaühe jaoks on oma OBC? Ei ole! Paagi suurus on kirjas tahhoploki EEPROM-is, mida OBC loeb. Ka varuosakoodi järgi on E32 ja E34 OBC-d samad.

Postitatud: 28.09.2004 13:27 49
Postitas Olts
Teab keegi midagi OBC funktsioonist Parking Ventilation. Manuaali kohaselt peaks see sisse lülituma nuppudest ZEIT+S/R. Selle kombinatsiooni peale hakkab mul ZEIT nupu kohal põlema punane diood ja displeil hakkab jooksma aeg, aga mingit õhku ventilatsioonis liikuma ei hakka. Milles võiks olla asi?

Postitatud: 28.09.2004 14:02 00
Postitas Valdek
Olts kirjutas:Teab keegi midagi OBC funktsioonist Parking Ventilation. Manuaali kohaselt peaks see sisse lülituma nuppudest ZEIT+S/R. Selle kombinatsiooni peale hakkab mul ZEIT nupu kohal põlema punane diood ja displeil hakkab jooksma aeg, aga mingit õhku ventilatsioonis liikuma ei hakka. Milles võiks olla asi?
mul sama funtsioon...ja mingil hetkel hakkab vent ka tööle...aga kuidas täpselt ajastada, ja mis asja mõte on? Äkki keegi aitab...selle kohapealt...

Postitatud: 28.09.2004 15:05 30
Postitas priitv8
Valdek kirjutas:aga kuidas täpselt ajastada, ja mis asja mõte on? Äkki keegi aitab...selle kohapealt...
Mõte on selline, et kui jätad auto suvel randa, ise lähed ujuma, siis on hea, kui nt. pool tundi enne Sinu tagasitulekut vent autost sooja õhu välja puhub. Seega ühesõnaga: tegemist on taimeriga ventilaatoriga.
Kasutamise koha pealt ei hakka siin udu ajama, targem on manuaalist järgi vaadata.

Postitatud: 29.10.2004 17:43 28
Postitas E32
saaks keegi selle suure kompu funksioonid ära mainida...

siis mõtleks kas see on seda kõike väärt.... või tiksub see kell seal edasi :P

Postitatud: 29.10.2004 21:43 37
Postitas priitv8
E32 kirjutas:saaks keegi selle suure kompu funksioonid ära mainida...

siis mõtleks kas see on seda kõike väärt.... või tiksub see kell seal edasi :P
No mine vaata Üldise alla pandud BMW linke ja siis ka Tehnilise alla pandud E34 manuaali lugemine abiks.
Aga seda seisuventilatsiooni/-kütet ainult kompu lisamisega ei saa veel.

Postitatud: 27.01.2005 10:46 14
Postitas draggo
Selline küsimus:
Vaatasin, et mul seal analoogkella taga vaid 3 juhet. Nagu ma aru saan on siis OBC installimine keeruline, aeganüudev ja (mis kõige olulisem) ka kulukas. Tahaks teada kas saan digikella sinna panna?
Masin '90 525i

Postitatud: 27.01.2005 15:46 07
Postitas alts20
saad küll digikella sinna panna kuid ka siis on vaja paar juhet juurde vedada üks mis on toide läbi süüte ja teine mis on välistep.andurile ja kui tahad et kong kah tilisema hakkaks siis veel kaks juhet ilmselt pead minema lammarisse ja mõnelt juhtmestikult pistiku koos juhtmejuppidega maha lõikama et vajalikke klemme saada ise tegin nii ja Priidu skeemi järgi sain nii kella temp kui ka kõik muu ilusti käima

Postitatud: 02.02.2005 01:27 54
Postitas toivoku
hmm mul analoog kell ja masinaks 524 sinan siis vist suurt kompuutrit toppida ei anna jah? hea kui digikellagi saab? tahaks vahest ise nagu vaadata seda välistempi vms :P

Postitatud: 03.02.2005 06:35 13
Postitas toivoku
mida siis juurde vaja oleks vedada ja kust et saaks digikella ja temp anduri tööle ? temp andurit ikka vist ka vaja eks? ja kuhu see temp andur paigaldada?

Postitatud: 03.02.2005 08:32 48
Postitas luurmees
temp andur käib juhi poole udutule kõrvale

Postitatud: 03.02.2005 08:40 32
Postitas toivoku
selle juhtme peaksin ka vedama jah?

Postitatud: 03.02.2005 10:51 33
Postitas Charly
juhe peaks koos pistikuga veetud olema tehases, vaid andurit pole otsas

Postitatud: 03.02.2005 11:18 25
Postitas toivoku
aga siis vist paigaldab enda masinalegi sellise :D

Postitatud: 04.02.2005 11:35 19
Postitas Kristo_P
Nii tundub ,et uus kompuuter ei mahu vanasse kopsikusse (nagu priitv8 ennist mainis) Kuid palju see uus kopsik maksab üldse ning kuidas vana kätte saada? Tundub ,et see on keskkonsooliga ühte tehtud :?

High kaablipistik on olemas 10+ kaablit. Proovisin siis suurt kompuutrit järgi - nuppude tuled läksid põlema kuid ekraan pilti ette ei võtnud. Samas kompuuter on teises autos proovitud töötab. Milles võib probleem olla?

[quote="Olts"]Nonii sai siis ka digikell OBC vastu vahetatud. Kui auto on high varustusasmega ja tehasealarmi pole paigaldatud tuleb lihtsalt pin 17 juhtmele (punane-kollane-hall) vool peale lasta - soovitatavalt ühendada pin 9 (punane, kollase triibuga) juhtmega, millele omaette kaitset pole mõtet vahele panna, kuna kõik vooluga juhtmed, mis OBC pistikusse tulevad on naunii eelnevalt kaitsestatud.quote]<-----

Et siis selline ühendus vaja teha? Ise seda elektri asja ei jaga ja niisama süsteemi jagamata ei tahaks proovida. Kas keegi oleks nõus sümboolse summa eest ära tegema :oops:

Postitatud: 04.02.2005 13:51 49
Postitas priitv8
Keskkonsooli mahakeeramiseks eemalda kahelt poolt vertikaalsed plastkatted (tulevad lihtsalt ette tõmmates) ja all leiad neli plekikruvi. Eelnevalt muidugi tühjaks tõsta (raadio, kell, kliima juhtpult).
Pime on sellepärast, et toide ei tule peale. Tagaistme alla vaja kas OBC pasuna relee paigaldada, või lihtsalt kaitse. 5A oli vist.

Postitatud: 04.02.2005 14:30 40
Postitas Kristo_P
priitv8 kirjutas:Keskkonsooli mahakeeramiseks eemalda kahelt poolt vertikaalsed plastkatted (tulevad lihtsalt ette tõmmates) ja all leiad neli plekikruvi. Eelnevalt muidugi tühjaks tõsta (raadio, kell, kliima juhtpult).
Pime on sellepärast, et toide ei tule peale. Tagaistme alla vaja kas OBC pasuna relee paigaldada, või lihtsalt kaitse. 5A oli vist.

Mingeid juhtmeid ei ole vaja ühendada?(keegi nagu mainis) Ainult see 5a kaitse(või relee?-seda siis romulast uurida) Kuhu see seal täpsemalt paigaldada tuleb ei leidnud nagu vaba kohta. Milline se relee üldse on ja kus see asuma peaks? Ei jaga seda elektri värki :oops:

Lisasin pildi ka. Mis pistik see rohelise otsaga on?

Bmw leheküljel oli kirjas järgmine asi
If the OBC doesn't come up the next step is to figure out why. The list of connections is given in the table below so start by checking that there is +12v at pins 6, 8, 9 & 17. The most likely culprit is pin 17 as there will be no power to this if your car doesn't have the auxiliary horn relay installed and without power at pin 17 the OBC will play completely dead. If there is no power at pin 17 an easy solution is to cut the red-grey-yellow wire that goes to pin 17, cut it as far from the connector as possible to make life easier, and join this to the red-yellow (red with a yellow stripe, there's also a yellow wire with a red stripe!) wire that provides power to pin 9. You could join these via a 5 or 10 amp fuse if you prefer and it may be no harm to tape off the end of the red-grey-yellow wire coming from the car so it can't cause any problems < et siis saab juhtmete ühendamisega ka asja tööle?

Pilt

Postitatud: 04.02.2005 17:03 28
Postitas priitv8
Soovitan tutvuda sellega:
http://www.e34.de/tips_tricks/bc/bc4.pdf
Kui jutust aru ei saa, aitab ka piltide vaatamine.