Tundub, et eelmine oletus vastas tõele. Jah, nii ongi, kui andur on vigane, siis toimub järgmine: Süüdet sisse keerates saadab ABS moodul igale andurile (4tk) toitepinge 12V (klemmid 13,30,28,15) ja ootab igalt andurilt tagasi signaali (ca. 1,7 V) (klemmid 29,31,12,16), KUI ühelt andurilt ei tule tagasi signaal või on signaalis mingi muu hälve, siis lülitab moodul selle anduri ahela toitepinge välja. Ja see toimub kõik kuskil 1-2 sekundi jooksul. Samuti salvestab moodul vea ja järgmisel korral süüdet keerates ei saadagi enam vigasesse andurisse toidet. Moodulist saab vea kustutada kui eemaldada pistik (toide maha).
Nimelt sain niimoodi teada, et viga ei ole moodulis vaid kuskil ahelas (kaabel, andur). Asetasin multimeetri esiklaasi taha et autost näitu näeks ja keerasin süüdet, korraks viskas 12V ja kohe ka kadus.
Järgmisena ühendasin lahti vasak esi anduri pistiku, et mõõta kaabli korrasolekut. Ülla ülla pistikus oli roosteläga sees. Puhastasin selle korralikult ja mõõtsin kaabli läbi. Multimeetri ühendasin klemmidele 28 ja 12 (vasak esi) ning sildasin sinise pistiku (selle mis tuleb moodulist). Ühendus oli olemas, isegi kaablit väntsutades. Järelikult kaabel andurini korras. Seejärel ühendasin anduri külge tagasi ning mõõtsin uuesti (vahepeal moodulile restart - pistik küljest ära). Viga ikka sama. Järeldus: anduri rike!
Pilt määrdunud pistikust:
![Pilt](http://www.upload.ee/image/3125681/DSC_0906.JPG)
Pilt mooduli pistikust ( ehk kuidas mõõta klemme nii, et pistik on ühendatud):
Vahetasin siis vasak esi anduri sõbralt saadud kasutatud anduri vastu (ka originaal, siemens).
Tegin uuesti moodulile restardi ja keerasin süüte sisse, voilaa, klemmile nr 28 jäi 12V pidama ja klemm 12 mida mööda tuleb andurist signaal tagasi näitab kenasti 1,7 V ( nagu kõik teised ahelad).
Järeldus: Vasak esi andur oli kutu ja vajas vahetamist!
Okei tegin veel ühe mõõtmise: ehk siis mõõta tuleb andurilt moodulisse liikuvate signaalide tugevust mis on kuskil 1,7V kandis (klemmid 29,31,12,16) ja samal ajal ratast keerata rahulikus tempos. Kui ratas seisab peaks olema näit 1,7V ja keerates kuskil 1,2V.
Mingisugune anomaalia siiski on veel, vahetatud anduriga (vasak esi) ratast keerates on näit alati 1,2V aga seisma jättes on mõnikord 1,7 ja mõnikord 0,7 V. Võimalik, et ka see paigaldatud kasutatud andur paneb veidi segast, aga siiski moodul jätkab tööd ja anduri toidet välja ei lülita.
Proovisin ka parema esi rattaga sama mõõtmist, sellega on korras, keerates 1,2V ja seisma jättes alati 1,7V.
Käisin sõitmas mingi 10km ja ABS ASC tuled põlema ei läinud, kõik toimis ilusti.
Panen ka pildi moodulist, liimisin kaane peale tagasi musta 300 kraadi kannatava mootorihermeetikuga.
Kokkuvõtteks: Viga ei olnud ABS moodulis vaid anduris, missiis, et moodul ei andnud toitepinget andurile. Ilmselt võib juhtuda, et varsti mul tuled jälle põlevad ja selgub et praegu paigaldatud kasutatud andur andis saba (ilmselt on see andur pooles vinnas juba).
Andurite korrasolekut saab kontrollida multimeetriga läbi aju aga mitte otse andurit mõõtes (kui andur nahkas siis aju lükkab toite maha). Loomulikult ei saa niimoodi mõõta anduri signaali kvaliteeti, seda tehakse ikka ossiga.
Igaksjuhuks kirjutan siia ka, et mõõtmised toimusid ABS mooduliga nr. BMW 34526750345/ Bosch 265900001 ja ei väida ma et mõnel muul moodulil samamoodi mõõtmised peaksid toimuma.
Auto 525d 120kw M57 2000a
Pikk jutt tuli aga ma ei oska lühemalt seletada ja oma teema seletasin lahti, et ehk on kellelgi teisel abi. Näiteks sai 1 diagnostik täna ka selle asja selgemaks.