3. leht 3-st

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 22.05.2013 12:54 52
Postitas melx
ABS töötab aga õhulugeja kohta ei oska midagi öelda. Võtan nv tööd ette, puhastan radika ära ja rehvirõhud paika, vast saab kuskil õhulugeja ka ära testida.
Tööd tehtud, annan teada kuidas läks aga Suured tänud kes viitsisid aidata.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 22.05.2013 17:38 22
Postitas killer666
Mina pole kulu kuskil üle 10 saanud. Miskipäev käru+kont tuli täpselt nõks alla 10. 225r17.

Kui egri voolik on lahti või egr pimedaks teha, siis korras õhulugejaga peaks hakkama kiirendades pooma. Prooviks võibki egr vaakumi lahti tõmmta, kui miski ei muutu siis lugeja nahkas.



Tegelt ma ei tea, kas ma teen uue teema või on kellelgi ehk vaakumite ühendamise skeemi?

Praegu vaatan, et paisupaagi pealne ülejooks läheb läbi filtri samasse vaakumklappi, mis juhib egri. 3 otsaga klapp. Siis läbi ühe klapi on radika ribikardin ja läbi kolmanda läheb mootoripatjadesse.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 22.05.2013 20:18 00
Postitas Ragnar
killer666 kirjutas:Ventikal tundub, et on magnet seest lahti, kahjuks mootor ise vabatahtlikult lahti ei tule , siis sellega tegeleda ei viitsinud.
korpuse saab mõistlikult kangutades ilusti lahti nii et pärast ka tagasi saab panna. mul oli 2 magnetit lahti, liimisin need mingi metalli liimiga tagasi ja siiani (5a juba) kestab.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 23.05.2013 09:15 08
Postitas melx
killer666 kirjutas:Prooviks võibki egr vaakumi lahti tõmmta, kui miski ei muutu siis lugeja nahkas.
Mingit veatuld ei löö põlema?

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 23.05.2013 10:10 31
Postitas arnis
E39 puhul veel mitte, ainult diagnostilise vea esitab, arvutiga
võimalik näha, kuid muudatusi tegelikult seoses "poomisega"
ei tule. Ainuke reaalne vahe võiks olla järsem reageerimine
gaasipedaali vajutusele, kõik muu jääb samaks.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 23.05.2013 13:23 38
Postitas hansu
killer666 kirjutas:Kui egri voolik on lahti või egr pimedaks teha, siis korras õhulugejaga peaks hakkama kiirendades pooma. Prooviks võibki egr vaakumi lahti tõmmta, kui miski ei muutu siis lugeja nahkas.
See on tds teema, M57 see ei ole nii.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 23.05.2013 13:31 31
Postitas melx
hansu kirjutas:
killer666 kirjutas:Kui egri voolik on lahti või egr pimedaks teha, siis korras õhulugejaga peaks hakkama kiirendades pooma. Prooviks võibki egr vaakumi lahti tõmmta, kui miski ei muutu siis lugeja nahkas.
See on tds teema, M57 see ei ole nii.
Tänud

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 27.05.2013 16:28 53
Postitas melx
melx kirjutas:ABS töötab aga õhulugeja kohta ei oska midagi öelda. Võtan nv tööd ette, puhastan radika ära ja rehvirõhud paika, vast saab kuskil õhulugeja ka ära testida.
Tööd tehtud, annan teada kuidas läks aga Suured tänud kes viitsisid aidata.
Kuna nv sadas pidevalt siis ei võtnud suuremat sorti tööd ette aga rehvirõhud panin paika, taha 2,6 ja ette 2,4 ja asi paranes küll. Jahutuse kohapealt nii palju,et lülitasin välja Automatic Recirculated Air Control-i ja maanteel läks jahutus kõvasti paremaks, kliimaga nüüd 95C kraadi näitab. Aega saab siis tuleb kuidagi radikad ära pesta, paras lammutamine :)

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 27.05.2013 17:17 16
Postitas arnis
Põhimõtteliselt ei peagi konkreetselt stanget/tulesid eemaldama. Piisab jahutusvedeliku tühjendamisest,
mootoriradika eemaldamise, kondi radika "kõrgemale tõstmises". Kui viitsimust on, võib ka roolivõimu lahti päästa, või isegi õli vahetada.
Aga Visco peab küll veepumbalt lahti päästma, muidu ei saa tuulekoda normaalselt lahti. Mootorikate samuti, muidu pasandad täis kõik. Igaks juhuks kata genekas kilekotiga.
Ja kui käest ära läheb, pese terve mootoriruum ära (v.a. genekas), mina pesin, lausa läigib :)

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 28.05.2013 08:49 03
Postitas melx
arnis kirjutas:Põhimõtteliselt ei peagi konkreetselt stanget/tulesid eemaldama. Piisab jahutusvedeliku tühjendamisest,
mootoriradika eemaldamise, kondi radika "kõrgemale tõstmises". Kui viitsimust on, võib ka roolivõimu lahti päästa, või isegi õli vahetada.
Aga Visco peab küll veepumbalt lahti päästma, muidu ei saa tuulekoda normaalselt lahti. Mootorikate samuti, muidu pasandad täis kõik. Igaks juhuks kata genekas kilekotiga.
Ja kui käest ära läheb, pese terve mootoriruum ära (v.a. genekas), mina pesin, lausa läigib :)
TÄnud.
Tekkis küsimus, kas mingi kraadijuures peaks jahutusvendikas tööle minema, näiteks 92 kraadi? Või vendikas on ainult mõeldud kliimale( BMW 530d M57)

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 28.05.2013 09:36 14
Postitas Aular
Ventikas peaks minema käima ka siis kui mootori temp ilma kliimata läheb üle 94C*

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 28.05.2013 09:43 32
Postitas arnis
See number sõltub, kas tegu on kolmejuhtmelise või neljajuhtmelise ventikaga,
kas signaal tuleb mehhaaniliselt termostaadilt radikal või kusagilt ajumoodulist.
Peaks olema ikkagi 104 kraadi juures, TDS'il vist oli 98 kraadi radiaatoril, aga
selleks ajaks on varjatud menüüs mingi 100 vms.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 28.05.2013 10:01 52
Postitas Aular
No 104 kraadi juures , töötab juba täiel võimsusel.
94 kraadi juures peaks vaikselt puhuma, või vähemalt mul teeb seda.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 28.05.2013 10:51 37
Postitas melx
Ma ei tea mitme juhtmega on aga mul ei tee vent piuksugi. (kliimaga töötab)

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 28.05.2013 11:22 56
Postitas Aular
Kui mul auto kohapeal tiksub , väljas kuskil +24 kraadi ja päike paistab otse peale , siis jõuab temp kuskil 102-104C* , siis saab pööretest korra auru et vent hakkas täis võimsusel töötama ja temp langeb pots 92c* peale

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 28.05.2013 12:18 53
Postitas killer666
arnis kirjutas:Põhimõtteliselt ei peagi konkreetselt stanget/tulesid eemaldama. Piisab jahutusvedeliku tühjendamisest,
mootoriradika eemaldamise, kondi radika "kõrgemale tõstmises". Kui viitsimust on, võib ka roolivõimu lahti päästa, või isegi õli vahetada.
Aga Visco peab küll veepumbalt lahti päästma, muidu ei saa tuulekoda normaalselt lahti. Mootorikate samuti, muidu pasandad täis kõik. Igaks juhuks kata genekas kilekotiga.
Ja kui käest ära läheb, pese terve mootoriruum ära (v.a. genekas), mina pesin, lausa läigib :)
Lihtsam on keerata stange kaks torxi lahti ja ongi käes. Mul olid veel pesurid ja keegi oli täies ulatuses stange eest põhjakatte külge kruvinud, siis ma lasin stange lahti ja alla vajuda, ning pääses ilusti ventikat ära võtma.Pesureid ja asju ei pidanud puutuma. Ahjaa tuled ka eest, kuna nende all on ventika kronsa poldid.

Samas mul linnavahel enam kondiga kuumaks ei lähe, siis piisas isegi radikate pesust ja rikkis vendika eemaldamisest.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 01.06.2013 22:28 16
Postitas siim789
Uurisin kah igaks juhuks enda masina kliima venti täna. Masin siis 3,0d 142kw aut. Õues kuskil 26C sooja, mootori temp püsis koguaeg 90-93C vahel, paaril korral lõi ka 94 ette. Visko undamist oli 93C peal juba aegajalt kuulda Tallinna vahel sõites. Kliima vent aga tööle ei hakanud, kui kliima sees oli. Kui koha peal seistes töötava kliimaga venti jälgida, siis iga paarikümne sek tagant liikus see ca 5cm edasi. Näpuga liigutades käib vent ise muidu kergelt.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 02.06.2013 13:11 13
Postitas roheline j2nes
Küsiks ka teemasse käivat küsimust. Samas võib selle ka lolli küsimuse rubriiki panna aga vahet pole. Kas tds-i radika paremal pool üleval tule kõrval olev andur, on seotud kliima vendikaga?
Nimelt seal olev andur ja minu pistik ei sobi oma vahel kokku. Kliimaventi pole ka töötamas kuulnud, näinud. temp on tõusnud kõige rohkem 98 kraadini.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 02.06.2013 22:47 52
Postitas arnis
siim, visko sul korras, aga see kolmejuhtmeline (oletan et on) ventikas
paneb segast. Kui ettevaatlikult üritada talle stardihoog anda, siis ikka ei võta järele?
Kui ei, siis vast väike rike selle ventika elektrisüsteemis, võibolla annab tulemust
selle puhastamine, aga vahetus on kindel laks.

TDS-il see on jah seotud kliima ventikaga. Andur peaks olema kolme pinniga, pistik samuti kolme
pinniga. Nelja pinniga pistik kuulub kuivatile, kahe pinniga kuulub välisõhu termomeetrile.
Selle anduri ülesanne on panna kliima vent tööle ilma kliimalt küsimata, see on ülekuumenemise
termostaat. Kui visko ei saa hakkama ja vesi radikas läheb 98 kanti, siis rakendab elektrivendil
keskmise kiiruse, 104 kanti, maksimaalse kiiruse. Mootoris on selleks ajaks temp 5 kraadi suurem.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 09:09 34
Postitas melx
melx kirjutas:
melx kirjutas:Autoks 530d Kliimaga sõites maanteel näitab 100 kraadi, ja ilma kliimata 94 kraadi on see normaalne ? Kliima ventikas ja visco(visco rakendub umbes 95C) töötavad täiega, nii et autol pole jõudu enam. Mis üldse M57 norm temp on?
Kas veepumbast võib kraadid nii üles ajada? (Visco töötab, kliima vendikas ka töötab)
Lõpuks leidis probleem lahenduse , tuleb osta ikkagi uus visco, hetkel sai külge kruvitud laenatud kasutatud sidur aga asi toimib. Küsimus ongi nüüd, et mis firma viscot eelistada? Olen kuulnud, et need odavad plönnid ei tasu ära.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 10:30 36
Postitas killer666
Siiski avastasin , et mul temperatuuriga mingid probleemid. Nimelt ükspäev oli kõrge tendiga haagis taga väljas miski üle 26 kraadi sooja. Ja no ei saanud kiiremini sõita kui 70-80, kuna muidu lihtsalt temperatuur hakkas tõusma.

Alguses jällegi miskit ei saanud aru, kuid järsku hakkas seier õrnalt liikuma. Pidasime kinni ja varjatud menüü temp oli miski 112. Peale auto suretamist hakkas aga temp veel tõusma ja keris miski 130 peale, ette tuli ka ülekuumenemise kiri. Siis liikus ka seier rahulikult punase peale.

Siis küsimus : Miks see seier nii aeglaselt reageerib, justkui saaksid nad erinevates kohtades asuvate andurite infot? Ilmselt on seieril miskine elektroonika vahel , mis ei lase sieril eriti tõmmelda ja ongi nagu kolm astet: külm , norm ja siis kuumenemisel alates 110+ hakkab liikuma ülespoole?

Jahutusvedeliku tase normis ja värvus ilus puhas. Nüüd ilma koormata sõites püsib ilusti 90-95.


Ventika mootri sain lahti ilusti, veaks oligi arvatud lahtised magnetid. Ilmselt on see tüüpviga kuna ventikas hakkab roostetama ja värvikülge liimitud magnetid kukuvad lihtsalt ära. Korda ma seda enam kuidagi ei saa, kuna mingi otsapuks oli võlli külles niikõvasti kinni roostetanud, et tõmbasin midagi katki.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 10:57 07
Postitas taff911
Mootori jahutamiseks on ikka visco mõeldud, kui temp tõuseb ca 96...98 peab visco korralikult rakenduma. Rakendunud visco (eriti veel sõites maanteel) suudab kindlasti radikas olevat jahutusvedelikku piisvalt jahutada, et mootori temperatuur püsiks ca 92...94 juures.

Isegi kui sõidad kont sees, suudab korras visco eriti veel sõidu ajal hoida mootori temperatuuri kindlasti alla 95c.

Ja minuteada rakendub kliimaradika ees olev elektrivent vastavalt konditsioneerisüsteemis oleva rõhuanduri signaalile. Rõhk liiga suur, pannakse käima kliimavent, aine süsteemis jahtub, rõhk väheneb.

Minu arusaamistmööda peaks asi nii käima (ei pretendeeri looulikult 100% tõele). Endal e39 2.0 bensukas, olen ka jälginud temperatuure, kliimavendi toimimist ja visko rakendumise loogikat.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 11:06 29
Postitas killer666
Ma ei saa aru sellest visco teemast. Mul käib see vent koguaeg ringi ja just rohkem gaasi andes teeb sellist kohinat. Mingit erilist vahet pole aru saanud kuuma mootoriga. Samas kohapeal katsudes ikka tuugalt liigub seal võlli otsas.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 11:35 28
Postitas arnis
melx kirjutas:
melx kirjutas:
melx kirjutas:Autoks 530d Kliimaga sõites maanteel näitab 100 kraadi, ja ilma kliimata 94 kraadi on see normaalne ? Kliima ventikas ja visco(visco rakendub umbes 95C) töötavad täiega, nii et autol pole jõudu enam. Mis üldse M57 norm temp on?
Kas veepumbast võib kraadid nii üles ajada? (Visco töötab, kliima vendikas ka töötab)
Lõpuks leidis probleem lahenduse , tuleb osta ikkagi uus visco, hetkel sai külge kruvitud laenatud kasutatud sidur aga asi toimib. Küsimus ongi nüüd, et mis firma viscot eelistada? Olen kuulnud, et need odavad plönnid ei tasu ära.
Hiinakad on ikka täiega puusse, see on üsna keeruline komponent tegelikut.
Soovitan ainult originaaltootjaid, Behr, Sachs, aga arvan, et ka Hella võiks hea teha, kui leiad.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 11:37 55
Postitas arnis
killer666 kirjutas:Ma ei saa aru sellest visco teemast. Mul käib see vent koguaeg ringi ja just rohkem gaasi andes teeb sellist kohinat. Mingit erilist vahet pole aru saanud kuuma mootoriga. Samas kohapeal katsudes ikka tuugalt liigub seal võlli otsas.

Pärast paari minutilist mootori tiksumist ja temperatuur mootoril 40-70, peab visko olema lõdva, ehk saab ajalehega peatada, ses mõttes, et jõuga ja kruvikeerajaga saab niikuinii peatada, aga jutt käib kergelt peatamisest. Kui iga temperatuuriga on koguaeg tuurides ja kui mootorile 3000 panna käib jõle mürin, siis on tuksis. Tulemuseks suurenenenud koomus mootorile, veidi uimasemalt sõidab.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 11:43 28
Postitas killer666
arnis kirjutas:
killer666 kirjutas:Ma ei saa aru sellest visco teemast. Mul käib see vent koguaeg ringi ja just rohkem gaasi andes teeb sellist kohinat. Mingit erilist vahet pole aru saanud kuuma mootoriga. Samas kohapeal katsudes ikka tuugalt liigub seal võlli otsas.

Pärast paari minutilist mootori tiksumist ja temperatuur mootoril 40-70, peab visko olema lõdva, ehk saab ajalehega peatada, ses mõttes, et jõuga ja kruvikeerajaga saab niikuinii peatada, aga jutt käib kergelt peatamisest. Kui iga temperatuuriga on koguaeg tuurides ja kui mootorile 3000 panna käib jõle mürin, siis on tuksis. Tulemuseks suurenenenud koomus mootorile, veidi uimasemalt sõidab.
Et siis pekkis visco jahutab paremini kui korras?

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 11:57 35
Postitas taff911
killer666 kirjutas:Ma ei saa aru sellest visco teemast. Mul käib see vent koguaeg ringi ja just rohkem gaasi andes teeb sellist kohinat. Mingit erilist vahet pole aru saanud kuuma mootoriga. Samas kohapeal katsudes ikka tuugalt liigub seal võlli otsas.
See visco ongi tava olukorras (jahutusvedeliku temperatuur kuni 95...96) vedel, nn libiseb läbi, nii peabki olema kuna ei ole tarvis mootorit jahutada kuniks pole saavutatud jahutamist nõudvat kriitilist temperatuuri piiri. Originaal/korras visko nn lukustub (ei libise enam läbi alates temperatuurist 95...96) ja käib ringi täpselt sama kiirusega nagu mootor, annad gaasi see vuhiseb täiega kaasa. Nii kui nüüd temp langeb jälle sellisele tasemele kus ei ole tarvis enam mootorit jahutada (näiteks 96 ja allapoole) hakkab visco jälle läbi libisema (ei jookse mootoriga samas taktis kaasa - kuna jahutada pole enam tarvis) - veidi ikka keerleb seal kergelt ees nn läbi libisedes. Lühidalt visco tööpõhimõte.

kui visco rakendub on seda ka tunda, mootor muutub uimasemaks, sest jõudu kulub ka visco kaasa vedamiseks.

Põhimõtteliselt jah jahutab koguaeg rakendunud (ehk pekkis) visco paremini, aga sellel pole mingit mõtet, energia raiskamine/jõu kadu.

Re: e39 Kondi vent ja kondi testimine.

Postitatud: 14.06.2013 15:47 39
Postitas ooDDoo
killer666 kirjutas:
arnis kirjutas:
killer666 kirjutas:Ma ei saa aru sellest visco teemast. Mul käib see vent koguaeg ringi ja just rohkem gaasi andes teeb sellist kohinat. Mingit erilist vahet pole aru saanud kuuma mootoriga. Samas kohapeal katsudes ikka tuugalt liigub seal võlli otsas.

Pärast paari minutilist mootori tiksumist ja temperatuur mootoril 40-70, peab visko olema lõdva, ehk saab ajalehega peatada, ses mõttes, et jõuga ja kruvikeerajaga saab niikuinii peatada, aga jutt käib kergelt peatamisest. Kui iga temperatuuriga on koguaeg tuurides ja kui mootorile 3000 panna käib jõle mürin, siis on tuksis. Tulemuseks suurenenenud koomus mootorile, veidi uimasemalt sõidab.
Et siis pekkis visco jahutab paremini kui korras?
pekkis visco teeb palju paha. kui loperdama hakkab ja minema lendab siis võtab eest kõik lõvdikud kaasa ja lõhub radika. Mul läks õnneks lõdvik. kuna bensuka visco vähe kergema ehitusega.
Sõbral oli tds-il visco jäigaks tehtud . see rebis tal veepumbalt võlli ca 1 cm väljapoole.
teisel sõbral lõhkus lisaks lõdvikutele ja radikale ka kapoti.
Nii et kui visco pole korras siis tuleks see ruttu ära vahetada.