4. leht 8-st

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 15:06 06
Postitas ttsys
Nii ja mida kõike saab teha siis samal momendil sokkitud EGR?
Kuno_T kirjutas:Tahma tuleb koormuse all, kui on programselt tõstetud max delivery't.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 15:21 01
Postitas ttsys
Sokkitud EGR all pean silmas meelevaldset süsteemi muutust, mille mõjust on võimalik ainult reaalse sekkumisega mingit hinnangut anda. Teema algatajal on küsimused ja sinu hinnangul tuleb sh EGR välistada ja asuda kohe base remap juurde. Paljude jaoks auto diagnostika ongi üks suur mäng võidule ja kaotusele.
Kui tõsiselt tuleb võtta interneti diagnostikat(?) Kulgeb nagu jah pilvede ja BS vahel - kas pole?
Kuno_T kirjutas:Mis tähendab sokitud EGR ja kui sul on nii palju küsimusi, siis võta mootor ette ja mängi temaga? Softi, tuuni, ühenda igasuguseid asju kinni- lahti ja hinda mõjusid. Samas tekib küsimus, et miks sul on nii palju küsimusi, kui enne olid vaid kategoorilised väited. Kõige parem väide oli muidugi M57-l "süüte seadmine", :).

Tuletan meelde su algseid repliike, jutt peaks siiski veel toimuma nende kontekstis. Kui möönad, et su algsed repliigi olid enamuses BS, siis heatahtliku suhtumise korral võime teemat jätkata, kui muidugi viitsimst on.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 15:26 31
Postitas ttsys
Sa ei oska süüdet muuta?
Kuno_T kirjutas:Kõige parem väide oli muidugi M57-l "süüte seadmine", :).

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 15:30 32
Postitas ttsys
Kõik õige muidugi aga mida teema algataja selle juhendiga teeb(?) Ta küsis, miks tahmab? Mõista mu sõnumi taustasüsteemi ja kutsu mees parem siis enda juurde ja vaheta aeg tema lahenduse kasuks.
Kuno_T kirjutas:EGR-i teema saab ju suht lihtsalt selgeks, kui on probleem vaakumajami või EGR-i täituriga, siis korraks sisselaske toru tema küljest lahti, EGR-i mebraanil voolik maja ja teha visuaalne kontroll. Sõidutestiga saab ju ka palju asju selgemaks (näiteks kui kütusekulu näitab, kuid auto ei liigu), lisaks ka live's vaadata EGR-i voolik külge ja lahti mõõdetava õhumassi muutust. Õhuvoomõõtja näitusid hinnata jne. Miks me peame siin elementaarsustest jahuma, sa pole ikka veel kirjutanud, kuidas sa M57-l süüdet muudad? Ok, ma lähen tööle, tore möla oli.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 15:33 43
Postitas ttsys
Palun ära jama, et sa ei saa aru, mida teha saab ja tuleb. Mul puudub igasugune alus selleks kahelda.
Kuno_T kirjutas:M57-l küll mitte. Mida selleks tuleb teha?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 15:41 50
Postitas ttsys
Oota, pastoi veica; sellel autol on ju DPF eemaldatud. Kui sinna seinast tulev flashi täide tuleb siis võivad tekkida uued probleemid. Oled ikka kindel, et see on hea mõte?
Kuno_T kirjutas:Kui peitub alus kahelda, siis mingu teemaks oleva auto omanik esindusse, las kirjutavad "seinast" viimase softi peale ja kui selle kohta esinduse arve, st tõend näpus, vaadaku, kas auto veel tahmab või mitte.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 16:04 42
Postitas ttsys
OK; loogika muidugi olemas, et soovitad enne taastada algolek, kus verifitseeritud piirväärtused ja alles siis asuda võimalikke kõrvalekaldeid või puudusi hindama ning likvideerima. Sisuliselt tähendab see seega seda, et iga tuunitud mootori omanik peab arvestama x täiendava aja ning kuluga, et mootoris mingite rikete korral on vaja omada sisuliselt igal ajal võimalust eepromi algse sisu tagasi kirjutamise osas.
Kuno_T kirjutas:Fuel map on vaja tehase oma saada (kui just näiteks Jürisool originaali backupi pole), DPF-i bitikene tuleb siis hiljem kuskil "kuuri all" ära muuta, kui ta selle järgi karjuma hakkab. Kuid miks ta peaks, kui DPF on reaalselt puudu, siis ju rõhu näit on väljalaskest ok? Ja lõppude lõpuks, väljalaske rõhuandur on analoogsede, selle asmele võib ju 2-st takistist pingejaguriga ükskõik mis näidu tekitada.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 16:14 42
Postitas Ajut1
Kuidas kindlaks teha kas on tuunitud v mitte.Esinduses käinud küll,kuid pole kunagi keegi seda seal pakkunud.
Tehtud diagnostikat um-is mitmeid kordi.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 16:38 15
Postitas ttsys
Sama nagu kaksikutel vahet teha - küsid vanematelt või siis otse neilt endilt, mis ta nimi on :). Kui auto ajalugu teadmata siis on vaja "küsida" autolt, milline kaksik ta parasjagu on. UM ilmselt selles osas mingit võrdlust ei vaata vaid uhab soovi korral ainult vin kohase. Võibolla eelmiselt omanikult õnnestub näiteks midagi teada saada. Muul juhul maksad ja saad sellise võrreldava analüüsi tellida.
Ajut1 kirjutas:Kuidas kindlaks teha kas on tuunitud v mitte.Esinduses käinud küll,kuid pole kunagi keegi seda seal pakkunud.
Tehtud diagnostikat um-is mitmeid kordi.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 16:45 44
Postitas Ajut1
Olgu,vanalt omanikult ei saa midagi teada.Kus saaks sellist asja kontrollida,ise Pärnust aga ei tea siin kandist ühtki pädevat inimest kes midagi reaalselt teaks ja oskaks,kõik rohkem jutumehed.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 16:54 49
Postitas Ajut1
Ja,seal käidud ja öeldi,et tahmab kuna dpf puudub,kas on reaalne et nii ka on.Muid asju diagnostika ka ei näidanud,et midagi oleks valesti.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 17:01 46
Postitas Ajut1
Ma ise arvasin ka sama,sest teistel puudub selline jama kellel see eemaldatud.Seega tore oleks,kui keegi teaks soovitada kohta kus tõesti oskaks keegi midagi teha või vaadata auto üle ja teha sellest järeldusi.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 17:53 08
Postitas Ajut1
Eks ma siis proovin lasta neil seda teha ja loodan,et sellega see asi ka laheneb.Mul vahetati hiljuti ka nukkvõllid ja seda tehti esinduses,kas sellega ei saa mingit seost olla,et rohkem gaasi andes tahmab.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 18:22 16
Postitas ttsys
Loota võid, kuid tõenäosus, et see tahmamise ära võtab on siiski madal. Alles siis saab pigem asuda uurima, mis seda põhjustab. Kõik asjad omavad päeva lõpus mingit seost aga ilmselt tahmas see sul ka enne nukkade vahetust, eriti, kui DPF ka veel eelnevalt umbe lastud. Pealegi, mida rohkem erinevate tegijate ja remontijate juures käid seda keerulisemaks kogu see teema ka kujuneb.
Ajut1 kirjutas:Eks ma siis proovin lasta neil seda teha ja loodan,et sellega see asi ka laheneb.Mul vahetati hiljuti ka nukkvõllid ja seda tehti esinduses,kas sellega ei saa mingit seost olla,et rohkem gaasi andes tahmab.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 18:33 31
Postitas Ajut1
Seda küll jah aga kõik jooksevad lõpuks tupikusse ja siis ütlevad erinevaid asju,kui panen uue filtri ja see tahmamine ei kao siis ju rahaline kahju päris suur ja probleem ikka alles,mitte et see uus filter halba teeks.Lasen korra pihustid uuesti üle vaadata,vb mõni ei toimeta seal korralikult,tööle garantii veel kehtib seega võib proovida.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 18:39 39
Postitas ttsys
Uue DPF-ga hoia ikka korralikult "hobuseid" kui üldse. Enne vaja mootori hingamine korda teha, sest DPF ummistus ei ole põhjus vaid tahmava mootori tagajärg. DPF eesmärk ei ole mootori riketest põhjustatud tahmamise ärahoidmine.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 18:46 31
Postitas Ajut1
Ok,aga kuna pihustid ei läinud uued vaid vahetati kõik osad välja mis seal on,siis võib olla võimalus et seal pole kõik korras.Aga kui filtri saaks hea hinnaga kas oleks mõtet seda alla panna või tulevaste probleemide vältimiseks jätta see panemata,nagu aru olen saanud siis see rohkem roheliste teema.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 22:11 27
Postitas sigaelmar
Ajut1 kirjutas:Eks ma siis proovin lasta neil seda teha ja loodan,et sellega see asi ka laheneb.Mul vahetati hiljuti ka nukkvõllid ja seda tehti esinduses,kas sellega ei saa mingit seost olla,et rohkem gaasi andes tahmab.

Kas tohib küsida mis nende nukkvõllidega juhtus?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 26.09.2013 23:17 40
Postitas Ajut1
Üks neist oli kunagi millegipärast haiget saanud ja ühes silindris oli surveaste madal.Pärast vahetust kõik korras,polnud küll midagi hullu aga parem kui kõik normis.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 27.09.2013 19:57 09
Postitas ImreR
Mul on üks teistlaadi küsimus DPF kohta. Kuna ise ei jaga halligi sellest asjast, siis äkki keegi valgustab natuke. Nimelt avastasin eile juhtme järgi pannes, et autol on mingisugune backpressure sensor error vms. Ja kui hakkasin meenutama, siis ei ole ammu kärsakat üles visanud auto(umbes kuu või nii) ehk et pole puhastanud DPF-i(muudmoodi ma seda kärsakat ei oska millegagi seostada). Kas see viga võis seda põhjustada? Kui eile kustutasin vea, siis täna koju jõudes oli kerge kärsakas jälle üleval :roll:
Loodan, et nüüd mõne tegelase jaoks liialt rumala küsimuse ei esitanud või muudmoodi rumalana välja ei paista :|
Tänud ette vastuste eest!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 28.09.2013 03:34 00
Postitas ttsys
Pakun, et jah võis aga pelgalt vearegistri järgi ehk parameetreid kontrollimata pole võimalik mingit hinnangut anda või järeldusi teha. Ilmselt see viga kordub ja siis leia võimalus ka kõik näidud üles võtta, et selle anduri viga tuvastada või siis süsteemi tõrgetele jälile saada.
ImreR kirjutas:Mul on üks teistlaadi küsimus DPF kohta. Kuna ise ei jaga halligi sellest asjast, siis äkki keegi valgustab natuke. Nimelt avastasin eile juhtme järgi pannes, et autol on mingisugune backpressure sensor error vms. Ja kui hakkasin meenutama, siis ei ole ammu kärsakat üles visanud auto(umbes kuu või nii) ehk et pole puhastanud DPF-i(muudmoodi ma seda kärsakat ei oska millegagi seostada). Kas see viga võis seda põhjustada? Kui eile kustutasin vea, siis täna koju jõudes oli kerge kärsakas jälle üleval :roll:
Loodan, et nüüd mõne tegelase jaoks liialt rumala küsimuse ei esitanud või muudmoodi rumalana välja ei paista :|
Tänud ette vastuste eest!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 28.09.2013 08:54 46
Postitas PeeterA
Vaata "live data" alt exhaust backpressure(mBar) väärtust. Jäta meelde näit tühikäigul ja 2000RPM juures.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 04.10.2013 17:03 08
Postitas Ajut1
Sai lasta um-is auto üle vaadata ja kõik näitajad korras ja nemad ütlesid sedasi,rahulikult sõites koguneb tahm väljalaske torustikku ja nüüd,kui järsult minna anda lööb tahma seinte küljest lahti ja sellest tahmamine.Nende väide selline siis,et tahmab kune filter puudu.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 04.10.2013 17:19 46
Postitas ttsys
Selle kohta sobilik kommentaar või väljend on: "tõlkest puudu jäänud".
Tuleb taaskord üle korrata, et DPF ehk peenosakeste filtri eesmärk ei ole tahmamise ärahoidmine.
Kui tahmab siis mootor on vigane, mitte filter puudu. See filter ilmselgelt sellepärast ka eemaldati, et mootoririkkest tingitud tahm lõi selle kinni. Probleem kui selline pole aga kuhugi kadunud.
Ajut1 kirjutas:Sai lasta um-is auto üle vaadata ja kõik näitajad korras ja nemad ütlesid sedasi,rahulikult sõites koguneb tahm väljalaske torustikku ja nüüd,kui järsult minna anda lööb tahma seinte küljest lahti ja sellest tahmamine.Nende väide selline siis,et tahmab kune filter puudu.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 04.10.2013 17:53 17
Postitas Ma®tin
Mina olen ka täiesti kindel et see normaalne pole. E46 330xd-l sain pärast päev otsa rahulikult kruiisimist kohapeal piirajasse lastes hädavaevu märgatava tahma välja, sellistest pilvedest nagu praegu E61 teeb, polnud juttugi.
Endal olen hetkel saanud asja inimlikumaks DIS-iga pritsekogust 1% võrra vähendades, aga õige asi kindlasti pole.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 04.10.2013 18:23 58
Postitas fildeo
Sõbra autol 535d e60.Mingi jama , et õli tuleb kuskilt juurde. No see ei saa ju võimalik olla. Lähemal uurimisel selgus et diisel satub õli sisse. Ja kuidas ta sinna satub? Valesti välja programmeeritud DPF öeldi. Kas see jutt võib tõele vastata ?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 04.10.2013 18:44 50
Postitas ttsys
Palju mootori reaalne läbisõit?
Kompressiooni langusega silindrites pikeneb külmemate ilmadega käivitusaeg ning seetõttu võib käivitusaegse survega langeda karterisse päris palju kütust, mis sealt ka ei aurustu (võrreldes bensiiniga).
See on muide ka üks põhjustest, miks on vaja 8k-10k tagant eriti just 200k+ ehk olulise kulumiga diislil õli vahetada.
Progemisega, kui üldse sellega midagi pistmist, saab kütte kogusega mängida, mis mõjutab külma mootori käivitust ning võimalikku kütuse kogust, mis põlemata/exit läheb. Päeva lõpus mängivad kõik suured ja väiksed probleemsed asjaolud mõju ja kui suund halvenemise suunas on ühine siis ongi kokku üks suur probleem.
fildeo kirjutas:Sõbra autol 535d e60.Mingi jama , et õli tuleb kuskilt juurde. No see ei saa ju võimalik olla. Lähemal uurimisel selgus et diisel satub õli sisse. Ja kuidas ta sinna satub? Valesti välja programmeeritud DPF öeldi. Kas see jutt võib tõele vastata ?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 04.10.2013 19:00 17
Postitas Raemees
ttsys kirjutas:Palju mootori reaalne läbisõit?
Kompressiooni langusega silindrites pikeneb külmemate ilmadega käivitusaeg ning seetõttu võib käivitusaegse survega langeda karterisse päris palju kütust, mis sealt ka ei aurustu (võrreldes bensiiniga).
See on muide ka üks põhjustest, miks on vaja 8k-10k tagant eriti just 200k+ ehk olulise kulumiga diislil õli vahetada.
Progemisega, kui üldse sellega midagi pistmist, saab kütte kogusega mängida, mis mõjutab külma mootori käivitust ning võimalikku kütuse kogust, mis põlemata/exit läheb. Päeva lõpus mängivad kõik suured ja väiksed probleemsed asjaolud mõju ja kui suund halvenemise suunas on ühine siis ongi kokku üks suur probleem.
fildeo kirjutas:Sõbra autol 535d e60.Mingi jama , et õli tuleb kuskilt juurde. No see ei saa ju võimalik olla. Lähemal uurimisel selgus et diisel satub õli sisse. Ja kuidas ta sinna satub? Valesti välja programmeeritud DPF öeldi. Kas see jutt võib tõele vastata ?
Kindel et 200k+ selline probleem või reaalselt ikka vast 4-500k+`?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 04.10.2013 19:11 32
Postitas ttsys
Avalik saladus on see, et ka täiesti uuel diiselmootoril "libiseb" mingi x kogus kütust silindriseintelt alla karterisse. Seetõttu on long life õli põhjamaades üks tõsine dilemma. 200k+ diisli juures on see % kütuse kogus juba tõesti riskifaktor. Loomulikult sõltub ka külmkäivituse arvust ehk kuidas autot kasutada.
Sama juhtub kahanenud kompressiooni korral ka bensiinimootoris aga see pole nii suur probleem, kuna see aurustub sealt. Alles jääb vaenlane nimetusega kondents ja seetõttu mõistlik ka bensukas nn välba keskel õli vahetada. See ongi siis kuskil 10k-12k järel.
Raemees kirjutas: Kindel et 200k+ selline probleem või reaalselt ikka vast 4-500k+`?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 05.10.2013 03:01 45
Postitas ttsys
Sulle endale pole naljakas rääkida tõmblevast kolvist, mis hoiab enda küljes kütust?
Kuno_T kirjutas:Palun piira nüüd natukene neid naljakid jutte, diislil pihustatakse kütust kolvi keskele (seal on tal eraldi sügav põlemiskamber, loodan, et oled otsepritsega diisli kolbi ikka näinud), temal "ei libise" mööda silindrit midagi.
Mõõdad külmkäivituse hetkel silindri alumise ja ülemise osa rõhkude muutust? Millise metoodikaga? Ka kõvemad laborid ei suuda sellist mõõtmist teha(!)
Kuno_T kirjutas:...ja kolvirõngaste osas kulunuks ei saa ka 500 Mm sõitnud diislit lugeda, olen neid selleks liiga palju mõõtnud.
Kütus karteris ja kondents on mootori suurimad vaenlased. Sakslased käivad arenduses olevaid autosid Rootsi kliimas testimas ja seda mitte niisama lõbu pärast. Erinevused kliimas ning oludes on nagu öö ja päev. Erinevatele regioonidele on erinevad normid aga ka see ei ole veel kõik. Auto peab garantiiaja ehk 5 aastat nendele normidele vastama ning reeglina kuulub see kõik auto hinna sisse. Jah tõepoolest on see "eeldatav lollus" sinna sisse arvatud, et optimeerida bmw grupile lasuvat finantssurvet. Need mootorid peavad tõepoolest long life 04-ga 30k välba vastu aga see jätab ka oma jälje. Solgistunud õli on enamuse mootoriprobleemide lähteallikas.
Kuno_T kirjutas:Mis puutub õlivahetusvälpasid, siis need on Saksas reeglina ilusti täis sõidetud ja pole mingit olulist mõju viisakalt tehtud mootori kulumisele avaldanud _(vt ka mu 1 lõik). Sa eeldad sellist lollust, et insenerid on auto suutnud konstrueerida, kuid õlivahetusvälpasid ja õlisid mitte. Liigse õlivahetusega ei võida midagi olulist. Enne mädaneb/ laguneb kere auto ümbert ära. Vähemalt meie oludes.